Incognito's log


incognito
 Share

Recommended Posts

God PR i bænk du fik fyret af!

Synes det er ret godt klaret, når du knap nok har været over 85-90kg de sidste måneder. Der er må være basis for noget mere, når du begynder at løfte tungere :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

ja... jeg tror det hænger sammen med at jeg bevidst ikke ligger presseøvelserne i starten af træningspassene, så jeg får trænet mine pres med mindst muligt vægt (fordi jeg er lidt træt på det tidspunkt i træningen). Jeg lider lidt af glasskuldre, så jeg er nødt til at lave sådan nogle stunts for at passe på dem.... men efter stævnet i regner jeff og undertegnede med at brænde en smolov for patværket af,hvilket er min erfaring er noget der batter.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gårsdagens træning i Thor med Jeff, Morten og batmand. Og den røde hane forresten. Igen præget af en lidt træt fornemmelse i kroppen og knagende led.... jeg havde haft ømme knæ i et par dage, men havde besluttet at det var ovre, så der kunne trænes ben igen.

Opvarmning

Gåtur

1x1,5km@mig+varmt tøj

lidt af hvert

højdehop

5x5@mig

længdehop

nogen@mig

længste ca 2,80 fra tåspids til tåspids

Dagens arbejde

Stød teknik - hugvend

3@40

3@40

3@40

3@60

2@70

2@70

2@70

3@80

1/0@90

1@90

1@90

lidt skuffende igen... jeg er simpelthen så dårlig til at komme ned under stangen og når jeg kommer ned under stangen, "knækker" jeg let.... jeg ville ellers gerne have lavet noget af den nyerhvervede power om til nogle bedre VL snart....

Stød teknik - opadstød

3@50

3@50

1/1@70

1/1@70

1/1@70(+1 stem)

1/1/1@70

1/1/1@70

mit udfald er generelt for smalt og jeg er ved at finde ud af hvordan jeg smartest kan få den skudt afsted. Som det er nu, kan jeg nok stadig nappe mere i knickstød/powerjerk end i traditionelt opadstød

Stødhiv (g=fra gulv, k=fra knæ, l=fra låret)

1g/1k/1l@110

1g/1k/1l@110

1g/1k/1l@115

1g/1k/1l@120 (PR, tror jeg)

1g/1k/1l@120

1g/1k/1l@110

egentlig god power.. de fleste kommer op til brystbenet, hvilket burde være rigeligt til at man kunne sætte sig under den...

stående stem

1x3@60 (bang! super fart)

1x3@60

1x3@60

1x3@65

1x3@70 (PR!!)

1x3@60

rigtigt god runde. når jeg kører dem på 60, kommer de hurtigt fra bunden. de 3 med 70 var ikke all-out.

VL benbøjning

1x5@60

1x3@100

1x3@120

1x3@130

1x3@130 (PR!!!)

1x3@130

1x3@120

1x3@120

god runde... 130'erne var ikke slemme, når de ramte den rigtige bane. jeg er ret sikker på at jeg er god for en 3'er på 145, når trillepulenegeren står bagved. Men det handler ihvertfald om at blive god til at ramme den rigtige groove og så bare presse til.

Bentåge

1x5@90

1x5@90

1x5@90

1x5@90

1x5@90

fint nok og let nok... jeg gider ikke rigtigt lave 3'ere i bentåge

Hammer curl

1x10@21

1x5@26

1x6@21

og så gad jeg ikke mere...

Tonnage

tilgår

kursiveret tekst=opvarmning

her dagen efter må jeg nok tilstå at knæene ikke var helt klar. De har været lidt ømme og trætte i dag osse... Set i lyset af min mange foregående træninger, generelle energistatus og begyndende skavanker, så er jeg nok i bragende overtræning.... Det betyder vist at jeg er nødt til at skære ned på selve træningen, og så vil jeg ikke spise hårdt... lidt ærgerligt nu, men på den lyse side, så må jeg jo nok blive stærk, når jeg kommer ud af det igen....

Nåja og så har jeff fundet gnisten igen.... det var godt at se den gamle dreng back in black

Link to comment
Share on other sites

ømme knæ idag... jeg har gået en lang tur og så står den først på vægte på mandag igen... Noget lort med den krop. Jeg har kigget tilbage i loggen og kan ikke rigtigt finde ud af hvad det er der udløser det... men jeg vil gufle noget ibuprofen, fiskeolie og glucosamin.

Link to comment
Share on other sites

tjaaa... det har jeg ikke lige noget af.. er det det gode shit?

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle det være... Benytter selv både glucosamin og MSM så hvilket af de 2 produkter der har effekt kan jeg ik sige, men jeg synes ik så tit jeg har ondt i leddene, kan selvfølgelig også være indbildning... Men det skulle eftersigende være godt imod inflammationer og led smerter

Link to comment
Share on other sites

tjaaa... det har jeg ikke lige noget af.. er det det gode shit?

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle det være... Benytter selv både glucosamin og MSM så hvilket af de 2 produkter der har effekt kan jeg ik sige, men jeg synes ik så tit jeg har ondt i leddene, kan selvfølgelig også være indbildning... Men det skulle eftersigende være godt imod inflammationer og led smerter

<{POST_SNAPBACK}>

jeg er skam bekendt med virkningerne, men de er jo for det meste dokumenteret i nogle forholdsvis veldefinerede gigtsygdomme og ikke i forhold til træningsskavanker, som trods alt er mere forskelligeartede end de her gigtsygdomme, og derfor har jeg ikke så meget overblik over hvilke typer skader/skavanker, der responderer på de her MSM/glucosamin/chondroitin ting. Men tak for rådet iøvrigt.

Link to comment
Share on other sites

knæene er lidt gladere og det er jo godt, men de skal have lidt mere ro, før det er på den igen. Til gengæld er jeg blevet syg, så mandags træningen er indtil videre skubbet til tirsdag.

Morgenvægten var 99 kilo, selvom jeg reelt ikke har spist igennem i denne uge. I praksis standsede bulkningen altså i mandags.

Da jeg begyndte som specialestuderende skal jeg love for at det store træningsvolumen ramte mig som en hammer... det har iøvrigt fået mig til at tænke lidt over forberedelserne til det her stævne til april... måske tager jeg det lidt for seriøst? eftersom min teknik stadig lader en del tilbage at ønske burde jeg nok ideelt holde mine vægte i vend og træk lette nok til at udførslen spillede 100%...

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning i Thor med krebsen og jeff. Rene kom senere

Råtræk

2x5@20

1x2@40

1x3@50

1x3@55

1x3@55

1x3@55

Stoppede, da knæet klagede lidt.....

Stående stem

1x6@40

1x5@50

1x3@60

1x5@60

1x10@50

1x8@50

Tarvelig omgang

Bænk

1x5@80

1x5@80

1x5@80

1x5@80

1x5@80

tarvelig omgang....

Kropshævninger

1x5@mig

1x5@mig

1x5@mig

1x5@mig

1x5@mig

Ikke så meget power efter en uges sygdom og ingen træning..... nåja og dårlige knæ

Link to comment
Share on other sites

Jeg var nede i Thor, da der var KVF veteranmesterskaber (man er veteran fra når man fylder 35..) for at kigge og for at være skiveneger. Det var ganske hyggeligt og faktisk meget inspirerende at se sådan nogle gamle nisser give den gas. Det kan godt være de ikke er ronnie colemans hele bundtet, men mon ikke de alligevel har væsentlig flere kilo under bæltet i deres træningskarrieerer?... Jeff havde snakket lidt om eventuelt at spørge om lov til at løfte og han ville da osse have fået lov til det, men han dukkede aldrig op.... Krebsen løftede ikke, pga. hans dårlige knæ. Da de var færdige løftede jeg lidt....

Frivend

1x5@50

1x5@70

1x5@80

1x5@90

1x3@100 (PR!)

1x4@90

god runde.. der var masser af smæk på 90, så jeg hoppede på 100, som alle var pæne...

Liggestem

1x5@50

1x5@80

1x5@90

1x5@90

1x5@100 (PR, tror jeg nok)

1x5@90

Udemærket runde...

Bentåge rows

1x5@90

1x5@90

1x5@90

1x5@90

1x5@90

easypeasy

det var jo en ganske habil træning... og jeg var frisk og hurtig. nice.

Og så snakkede jeg lidt med krebsen... Han mener at jeg kan blive rigtigt god, da han mener at jeg er meget hurtig og har den her omtalte spændstighed.. Det er lidt mærkeligt, for jeg ser i høj grad mig selv som en grinder. Men jeg har efterhånden erfaret at jeg er en bedre performer ved høje intensiteter end ved lave, så måske er der noget om det.

Iøvrigt har jeg været lidt presset med mit speciale. Da jeg var inde og snakke med michael kjær, lod jeg ham vide at jeg gerne ville arbejde med protein degradation af muskelproteiner. "fint" sagde han og koblede mig op på to andre forsøg, hvor jeg kunne få biopser fra. Det ene forsøg var noget akuttræning (en af CMRC's sparkeprotokoller med et arbejdende ben, hvor det andet virker som kontrol) med folk med forskellige GH-niveauer (akromegalikere, GH-deficiente, kompenserede deficiente) og det andet var noget akuttræning af personer med forskellige østrogenniveauer (postmenopausale, og forskellige tidspunkter i menses cyklus og så videre). Lidt senere kom han så og ville hægte mig på et træningsstudie af nogle arthrose patienter (arthrose=slidgigt), som fik iboprofen, glucosamin eller placebo, fordi at GH forsøget nok ville trække ud. Lidt senere igen fandt jeg så ud af at der ikke ville være nok biopsivæv tilbage til mig, til at jeg ville kunne lave nogle tilfredsstillende analyser. Det var jeg oppe og snakke emd ham om, så nu får jeg mit eget akutstudie! Så hvis der er nogen, der ikke træner alt for meget vægte, der gerne vil ind og brænde den ene ben totalt i sænk i en Kincom bensparksfanden og have hugget max 4-6 biopsier ud, så vil jeg da gerne høre om det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dude - du må virkelig undskylde, jeg brændte dig af. Jeg var ude og få pilsnere fredag, hvilket i sig selv ikke er nogen undskyldning. Men det lykkedes mig tillige at smaske ind i et stillads med 100 km/t og fucke min højre arm op. Den er totalt hævet nu. Det + at jeg fik stjålet min telefon og led den sygeste alkoforgiftning, gjorde at der ikke kunne administreres overskud til at luske over i Thor og se veteranerne, uden i øvrigt at være i stand til at løfte selv.

flot jeff :clap:

Link to comment
Share on other sites

Træning i Thor med Batman, Rene og det nye ansigt Zapp (ja det hedder han faktisk...)

Opvarmning

lidt stræk og bøj og diverse vægtfnidder

Dagens arbejde

Dødløft

1x4@60

1x4@100

1x4@130

1x3@160

1x1@180

1x1@190

1x1@200

Der var først lidt kran på de 200... Når jeg kan få den på en grå og kedelig dag i thor, med trætte hams og uden psykning må der være til noget mere på en god dag.

Stående stem

1x4@50

1x5@50

1x5@60

1x3@60

1x3@60

1x3@60

1x3@60

1x3@60

1x3@60

1x3@60

godt skub i bunden. Det her er noget der er kilo i på længere sigt...

Push press

1x3@70

1x3@70

1x3@80

1x3@80

let nok.. jeg burde nok kunne køre med 90-100 stykker for 3'ere

Kropshævninger (ohg, medium fat)

4, 4@mig

1, 2, 2, 2, 1, 3@mig+20 kg (3'eren var med underhåndsgreb)

10@mig

tjaaa.. bumbum

Hammer curl

1x6@21

1x6@23,5

1x5@23,5

lidt træt efter kropshævningerne

Tonnage

tilgår

Udemærket træning... jeg havde egentlig valgt dødløft fra, da den æder for meget hurtighed, men jeg måtte have noget glute-ham arbejde med nu hvor jeg ikke kan squatte... og så blev jeg sikrere i troen på at de 220 er der i dødløft på en god dag.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Hvad er der til i dl på den rigtige dag?

Jeg lusker lige ned og napper en runde i det lokale krudthelvede om en halv time. Ellers bliver det nok ikke til noget, inden jeg kommer til byen igen på fredag. De gamle er pænt tæt på at give mig spat og jeg tror ikke engang de prøver særlig hårdt :blink:

Fåk det' kee'lig i vestjylland!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Så blev fastaval vel overstået, hvilket betyder at jeg har levet af junk og guldøl i påsken. Jeg fik trænet torsdag i AUS med Tind.

Der fik jeg lavet noget frivend (nogen tripler ved 90) og noget stående stem (nogen 3'ere og 5'ere ved 60 og 65 kg) samt lidt beach work.

I går var jeg nede i Thor og løfte.... knæene havde ikke rigtigt klaget i nogle dage, så jeg havde egentligt tænkt mig at starte op med ben igen, men da jeg kom igang, kunne jeg mærke den stadig var gal....... tarrrweligt. Så jeg besluttede at starte en smolov jr. i bænk op...

Råtræk

1x4@30

1x6@40

1x5@40

1x5@50

1x5@55

1x2@60

1x3@60

1x3@60

1x3@60

Bænk m. stop

1x5@50

1x5@70

1x6@77,5

1x6@77,5

1x6@77,5

1x6@77,5

1x6@77,5

1x6@77,5

Det var jo let nok... det blev supersættet med lidt bentåge

Bentåge (BB rows)

1x8@80

1x8@90 (PR, tror jeg)

1x8@90

1x10@80

Hammer curl

1x10@18,5

1x6@23,5

1x6@23,5

1x10@21

Jeg er godt nok træt af de knæ.... jeg har lidt en oplevelse af, at øvelser, der giver giver stød igennem knæet osse gør ondt, så nu skærer jeg osse alle træk og vend væk...

Link to comment
Share on other sites

var nede i motionsrummet i går...

Det blev til

Bænk m. stop (smolov Jr. m. max 110)

1x6@47

1x6@47

1x4@67

1x5@82

1x5@82

1x5@82

1x5@82

1x5@82

1x5@82

1x5@82

Kropshævninger (medium bredde, overhånd)

2, 2, 2, 3, 3, 4, 4, 5, 5, 6, 6, 7, 7, 6, 6, 5, 5, 4, 4, 3, 3, 2, 2, 2, 2@mig

100! reps ialt

DB swings

1x5@21

1x5@21

1x5@41

1x5@41

1x5@41

Det er vel en slags PR... jeg har leget lidt med det i ny og næ, men i dag ville jeg gerne have et eller andet tungt for posterior chain... Bygselv håndvægtene på kollegiet er dog så tarvelige at jeg måtte bruge nogle improviserede straps, hvos det skulle være sikkert.

Ben foran

1x8@47

1x8@47

1x8@47

Skulle lige prøve....

og så legede jeg lidt med étbens benbøjninger (ja jeg nægter at kalde det pistols), hvilket gik meget godt (men fuck det brænder éns lateralis af!). Det hele blev overstået på 55 minutter, så pulsen kom osse godt op.

Og så er kollegiets ned gået ned, hvorfoir jeg ikke er så aktiv på MOL for tiden...

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Endeligt net på kollegiet igen....

Træning i lørdags i Thor med jeffsteren, tuja og gusen....

Frivend

1x4@20

1x5@50

1x3@50 (+3 stem)

1x3@70 (+3 push press)

1x3@70 (+3 pp)

og så fik jeg ondt i knæet... Jeg havde faktisk besluttet mig for at droppe træk og vend , men jeg glemte det bare da jeg startede...

Bænk m. stop (smolov Jr. m. max 110)

1x5@50

1x5@50

1x4@70

1x4@87,5

1x4@87,5

1x4@87,5

1x4@87,5

1x4@87,5

1x4@87,5

1x4@87,5

1x4@87,5

Og det var så det...

Bentåge

1x5@90

1x5@100

1x5@100

og så ville jeg have taget nogen med 80, men min DOMS var vist vågnet igen...

stående BB curl

1x8@40

1x8@42,5

1x8@45

Rev. grip BB curl

1x7@40

Tarvelig træning.... da jeg jeg kom hjem fandt jeg ud af at der er et eller andet der er gået i smadder i mit kraveben og dets tilhæftning til skulderbladdet.... Min krop skal åbenbart bare gå kollektivt i forfald.....

Link to comment
Share on other sites

jeg var nede og træne i IFI hallen i dag... Det blev til lidt stående stem, KB swings og dødløft... Det var noget juks. Faktisk var det så tarveligt at jeg slet ikke har lyst til at skrive det ind..... nu må de knæ da snart virke igen....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share