Incognito's log


incognito
 Share

Recommended Posts

Hej incognito!

Håber du havde en god Fastaval!

Det er ærgeligt med de knæ, men når man tænker over det har du så ikke haft en fantastisk udvikling i masse og samtidig gainet noget styrke. Kunne det ikke bare være, at de har brug for en pause efterfulgt af lidt let træning for at få led/sener op på niveau med resten af kroppen.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

tjooo... det var osse lidt i den retning jeg selv er nået frem til i den forbindelse. Men lige for tiden skal de bare slet ikke trænes får jeg får regninger for selv øvelser som næsten ikke berører knæene...

Lektien må vel være at jeg skal bygge langsommere op næste gang og muligvis øge volumen mere gradvist. 50-60 ton+ om ugen kræver mere end et par ugers tilpasning.

Link to comment
Share on other sites

Nu da jeg har affundet mig med at de her knæ, nok kommer til at tage lidt tid, har jeg brygget det næste program sammen.... ren disco. begynder på næste mandag. Starter mageligt og bygger så langsomt op... vil køre underskud i de første 2-3 uger og så begynde at spise rigtigt igen. Jeg vil udover det angivne implementere "dagens øvelse", oftest en tilfældig latterlig isolationsøvelse, som jeg vil grinde det leee failure træning ud med.

Offseason træning til Mr. punyverse 2005

Dag 1 - Mandag

Military press 4x4

Bænk 8x8

Front raises 5x10

Stående EZ bar curl 5x10

Dag 2 – tirsdag eller onsdag

BB rows 4x4

Chinups 8x8

Laterals 5x10

Fransk pres 5x10

Dag 3 - torsdag

Bænk 4x4

Military 8x8

Front raises 5x10

Stående EZ bar curl 5x10

Dag 4 – lørdag eller søndag

Chinups m. vægt 4x4

BB rows 8x8

Laterals 5x10

Fransk pres 5x10

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Haha, gid mine knæ ville sætte ud, så jeg havde en legitim undskyldning for at træne sådan! :4thumbup: :laugh:

Ej, det er sgu ikke sjovt med tamme knæ... Kender det alt for godt selv - luxerede højre knæ i sommer... :mad:

Men altså med den rette hvile, så skal du sgu nok blive klar igen. Men det ved du jo nok allerede...

God bedring.

Lagoon

Link to comment
Share on other sites

træning i thor med jeffsteren og en helt flok andre...

Den stod på:

Punyverse 2005 programmet

Bænk m. stop

1x6@50

1x6@50

1x5@70

1x5@80

1x4@90

1x4@95

1x4@95

1x4@95

Stående stem

1x8@55

1x8@52,5

1x8@50

1x8@47,5

1x7@45

1x8@42,5

1x8@40

1x8@37,5

Næsten alle sættene kørt med 1½ minuts pause ca. (startede på et nyt sæt for5 hver hele 2 minutter. Det var hårdt.

Plate raise

1x10@20

1x10@20

1x10@20

1x10@20

1x10@20

Osse hårdt

Stående EZ bar curl

1x10@35

1x10@35

1x10@35

1x10@35

og så var jeg træt....

Det blev osse til lidt forskelligt mave og læg, men det var lidt uorganiseret... Udemærket træning.

Link to comment
Share on other sites

Hej incognitto>

Jeg er en (af de sikkert mange) lurere her i din log. Jeg læser til fys så husk nu at skrive når du har været til undersøgelse hos doktoren - altid spændende at høre om skader :blush: (miljøskade) :laugh:

Ej, god bedring med knæet. Holder du forresten vægten nogenlunde efter den umanerlig gode bulk du havde gang i :pumpin: ? Du skriver du vil køre underskud de næste uger, men der kan da ikke være meget at cutte?

Mvh Lau

Link to comment
Share on other sites

Nu da jeg har affundet mig med at de her knæ, nok kommer til at tage lidt tid, har jeg brygget det næste program sammen.... ren disco. begynder på næste mandag. Starter mageligt og bygger så langsomt op... vil køre underskud i de første 2-3 uger og så begynde at spise rigtigt igen.

Hvorfor de 2-3 ugers pause?

Jeg vil udover det angivne implementere "dagens øvelse", oftest en tilfældig latterlig isolationsøvelse, som jeg vil grinde det leee failure træning ud med.

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

that's the spirit.... tror dælme også at vi skal indkorporere en "dagens øvelse" hvor det gælder om at malke til leee' failure..... :eh: hov vent.... det er sq da sådan vi kører alle vores nuværende øvelser..... :w00t:

Trist med knæet.... håber det kommer i omdrejninger igen inden længe... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej incognitto>

Jeg er en (af de sikkert mange) lurere her i din log. Jeg læser til fys så husk nu at skrive når du har været til undersøgelse hos doktoren - altid spændende at høre om skader :blush: (miljøskade) :laugh:

Ej, god bedring med knæet. Holder du forresten vægten nogenlunde efter den umanerlig gode bulk du havde gang i  :pumpin: ? Du skriver du vil køre underskud de næste uger, men der kan da ikke være meget at cutte?

Mvh Lau

<{POST_SNAPBACK}>

tak for det.. jeg har tabt mig omkring 3 kilo tror jeg.... men jeg har på den anden side heller ikke gjort så meget for at holde på dem. Iøvrigt skal du huske på at fedtprocenten jeg målte nok har en systematisk fejl på 3-4 %, så jeg reelt ligger omkring 10-12 stykker.

Nu da jeg har affundet mig med at de her knæ, nok kommer til at tage lidt tid, har jeg brygget det næste program sammen.... ren disco. begynder på næste mandag. Starter mageligt og bygger så langsomt op... vil køre underskud i de første 2-3 uger og så begynde at spise rigtigt igen.

Hvorfor de 2-3 ugers pause?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

primært fordi jeg ikke gider spise....

that's the spirit.... tror dælme også at vi skal indkorporere en "dagens øvelse" hvor det gælder om at malke til leee' failure.....  :eh: hov vent.... det er sq da sådan vi kører alle vores nuværende øvelser.....  :w00t: 

Trist med knæet.... håber det kommer i omdrejninger igen inden længe...  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

det skal nok komme til at spille igen....

Link to comment
Share on other sites

træningen skred her i weekenden... sådan går det... men det var jo sådan set osse først imorgen at jeg skulle starte på mit program.. og jeg er faktisk ved at have fået lyst ti lat spise igen...

Jeg har lavet lidt ændringer i programmet, så det ser sådan her ud....

Offseason træning til Mr. punyverse 2005

Dag 1 - Mandag

Military press 4x4

Bænk 8x8

Plate raises 5x10

Stående EZ bar curl 5x10

Kabel crunch 5x10

Dag 2 – tirsdag eller onsdag

BB rows 4x4

Chinups 8x8

Laterals 5x10

Fransk pres 5x10

Læg/underarm trisæt 5x10

Dag 3 - torsdag

Bænk 4x4

Military 8x8

Plateraises 5x10

Stående EZ bar curl 5x10

Kabel crunch 5x10

Dag 4 – lørdag eller søndag

Chinups m. vægt 4x4

BB rows 8x8

Laterals 5x10

Fransk pres 5x10

Stående EZ bar curl 5x10

de 4x4 fire køres med lange pauser og til nær failure.

de 8x8 køres med første sæt med 8RM og derefter 2,5 kilo mindre per sæt med ca. 1½ minuts pause.

de 5x10 køres på ren dagsform og pauser under 3 minutter.

Link to comment
Share on other sites

træning i kollegiets motionsrum i går...

stående stem

1x8@17

1x4@37

1x4@47

1x4@57

1x4@62

1x4@62

1x4@62

1x4@64,5

Næste gang skal de to sidste sæt være med 65

Bænk

1x3@62

1x2@84,5

1x8@87

1x8@84,5

1x6@82

1x5@79,5

1x5@77

1x6@74,5

1x4@72

1x5@69,5

Det var fanme hårdt.... jeg vil lige prøve med den nuværende model med 2,5 kilos ned per sæt en gang til og hvis det er for hårdt i bæn næste gang osse, vil jeg implementere 5% nedgang per sæt istedet.

Plate raises

1x10@20

1x10@20

1x10@25 :4whip:

1x10@20

1x10@20

Stående BB curl

1x10@40

1x10@40

1x10@40

Og det blev til lidt mave osse.... det hele tog 45 minutter... og jeg havde pump fra helcede

Link to comment
Share on other sites

jeg har vist noget seriøs pat-DOMS coming.... :4thumbup:

Nå, men jeg fik en af lægerne til at kigge på mit knæ i dag og hun mente det var sandsynligt at der er tale om patellofemoralt smertesyndrom (PTPS).

Den foreslåede rehabilitering er træning af vastus medialis obliquus, øvrige quadriceps, gluteus medius og diverse stabilitets- og balancetræning.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt med en diagnose. Mht PTPS bliver det vist brugt lidt i flæng. Har du smerter hvis du trykker knæskallen mod knoglen. Det skal gøres siddende med strakt ben og helt afslappet quadriceps? Smerte dér kan tyde på nedslidning ag brusken bag på patella pga. f.eks. forkert sporing af patella. Sporingen kan være forkert pga muskeltrækket oftere er stærkere lateralt end medialt. Hvilke øvelser vil du bruge til vast. med. træning?

Link to comment
Share on other sites

jeg har kigget lidt i bøgerne og det ser godt nok ud til at det er en ret bred betegnelse... Rent klinisk falder jeg godt nok under diagnosen (som er en 3/5 differentialdiagnose), men mine symptomer er ikke specielt "pattelofemoral-agtige". Jeg oplever smerter fra et bestemt punkt på den mediale ledlinie, omkring 3 fingerbredder fra patella, ved alle former for pressebevægelser i en stilling flekteret mere end 70-80 grader og nogle gange ved stød gennem knæet. Dette sted er også ømt i højre knæ. Symptomerne føles primært i højre knæ, men også i mindre grad præcis det samme i venstre knæ. Dette akkompagneres ofte af en træt fornemmelse i knæet, ligesom den fornemmelse man har i knæet efter at have stået op en hel dag. Jeg har ingen gener overhovedet i patella, eller de distale eller proximale ligamenter dertil.

Lægen jeg snakkede med, mente at det kunne være de mediale patella ligamenter som var overbelastede fordi jeg har haft det før og fordi jeg har en tendens til platfodethed.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

jeg har skubbet træningen en dag pga DOMS i patværket... Der har haft været en masse knas med mit speciale her omkring... men det er faldet på plads nu her sidste uge. oprindeligt var jeg blevet hægtet på 3 forskellige forsøg, hvor jeg kunne få stumper (biopsier) og måle på noget af det her proteindegradationsfnidder, som jeg synes er spændende. Desævrre gik det bare sådan at de her forsøg var forsinkede eller osse var der ikke nok muskelvæv tilbage til mig, så det var ikke så godt.... Nu har jeg hægtet mig på en gruppe fra Århus, som lige har lavet et repeated bout træningsstudie, hvor der skulle undersøges noget med calpain i forvejen, hvilket jo sådan set hænger meget godt sammen med ubiquitin-proteasom pathway'en, som jeg gerne vil kigge lidt på... Så jeg er i fuldt sving og har noget at se til i de næste 11 måneder...

Link to comment
Share on other sites

jeg har skubbet træningen en dag pga DOMS i patværket... Der har haft været en masse knas med mit speciale her omkring... men det er faldet på plads nu her sidste uge. oprindeligt var jeg blevet hægtet på 3 forskellige forsøg, hvor jeg kunne få stumper (biopsier) og måle på noget af det her proteindegradationsfnidder, som jeg synes er spændende. Desævrre gik det bare sådan at de her forsøg var forsinkede eller osse var der ikke nok muskelvæv tilbage til mig, så det var ikke så godt.... Nu har jeg hægtet mig på en gruppe fra Århus, som lige har lavet et repeated bout træningsstudie, hvor der skulle undersøges noget med calpain i forvejen, hvilket jo sådan set hænger meget godt sammen med ubiquitin-proteasom pathway'en, som jeg gerne vil kigge lidt på... Så jeg er i fuldt sving og har noget at se til i de næste 11 måneder...

<{POST_SNAPBACK}>

øhhhhhhhhhhhhhhhh :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever smerter fra et bestemt punkt på den mediale ledlinie, omkring 3 fingerbredder fra patella, ved alle former for pressebevægelser i en stilling flekteret mere end 70-80 grader og nogle gange ved stød gennem knæet. Dette sted er også ømt i højre knæ. Symptomerne føles primært i højre knæ, men også i mindre grad præcis det samme i venstre knæ. Dette akkompagneres ofte af en træt fornemmelse i knæet, ligesom den fornemmelse man har i knæet efter at have stået op en hel dag. Jeg har ingen gener overhovedet i patella, eller de distale eller proximale ligamenter dertil.
Lægen jeg snakkede med, mente at det kunne være de mediale patella ligamenter som var overbelastede fordi jeg har haft det før og fordi jeg har en tendens til platfodethed.

Det kunne også være det mediale side ligament MCL som evt har fået et vrid, er blevet en anelse ustabilt og derfor også forårsager træthed i knæet. Men som altid umuligt at sige uden at undersøge IRL.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noget :4smartass:

Det forekommer mig måske blot at din argumentations positivistiske renseigne lader sig manifestere via samtidigt fraktuerede dialektiske oppositiver og derigennem synes en anelse sanktuallogitistik. Det var bare det :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

ok.. fattet det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever smerter fra et bestemt punkt på den mediale ledlinie, omkring 3 fingerbredder fra patella, ved alle former for pressebevægelser i en stilling flekteret mere end 70-80 grader og nogle gange ved stød gennem knæet. Dette sted er også ømt i højre knæ. Symptomerne føles primært i højre knæ, men også i mindre grad præcis det samme i venstre knæ. Dette akkompagneres ofte af en træt fornemmelse i knæet, ligesom den fornemmelse man har i knæet efter at have stået op en hel dag. Jeg har ingen gener overhovedet i patella, eller de distale eller proximale ligamenter dertil.
Lægen jeg snakkede med, mente at det kunne være de mediale patella ligamenter som var overbelastede fordi jeg har haft det før og fordi jeg har en tendens til platfodethed.
Det kunne også være det mediale side ligament MCL som evt har fået et vrid, er blevet en anelse ustabilt og derfor også forårsager træthed i knæet. Men som altid umuligt at sige uden at undersøge IRL.

<{POST_SNAPBACK}>

ville det give smerter i ledlinien? Jeg troede det ville give problemer længere "inde" i knæet. (jeg har altså aldrig haft noget makroanatomi af andet end organerne, så jeg er lidt palle, når det bliver detaljeret)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share