Per aspera ad astra


jenshh
 Share

Recommended Posts

27-04-2013 Lørdag

Det er en måned siden jeg crashede i de franske Alper.

Mass Cal Day (Sofwods.com)
300 Push ups
300 Sit ups
100 Pull ups
*Use any rep structure to get the volume

28-04-2013 Søndag

Uge opsummering

Mandag: OFF

Tirsdag:OFF

Onsdag: Styrketræning

Torsdag: Styrketræning

Fredag: Caliesthenics

Lørdag:Caliesthenics

Søndag: OFF

Der bliver taget pushups hver eneste dag.

Link to comment
Share on other sites

29-04-2013 mandag

Kort og intensiv træning med Heikichibro.

Styrketræning

Cable seated rows

08 x 12 x 80 kg

Pullups

03 x 08 x BW

Dips

05 x 10 x BW

Pushups

05 x 20 stk

Så stod ellers bare på hygge i biologi, vi grillede - så det var godt!

I morgen skal jeg til fysioterapeut igen, det bliver spændende.

Link to comment
Share on other sites

01-05-2013 Onsdag

I går var jeg til fyss. Det går fremad venner. Om ca. en uge kan jeg nøjes med en krykke! Og og jeg kan nu også ro på en C2'er med begge ben spændt fast!

Cardio <3

Hos fyss. C2. 500m

Nå men dagens træning..

Styrketræning

C2: 500m

Benchpress

08 x 60 kg

03 x 06 x 82,5 kg

Pullups

9

9

9

9

9

9

Dips

06 x 10 BW

C2 interval

03 x 250m

Pushups

Omkring 100 stk

Jeg kan ikke huske om, jeg lavede flere øvelser..

+ lidt cykel.. jeg HADER at cykle på stationære cykler..men det skal jo til..

Link to comment
Share on other sites

Update 05-05-2013 Søndag

Hej venner,

Torsdag tog jeg og nogle venner til CBS, fordi der var åbent hus, det blev til et lille trip i det købenahavnske. Jeg fik nok bekræftet, at jeg ikke skal på CBS og læse.

Vi kørte hjem kl. 1 om natten, og jeg var føreren hele vejen tilbage til Jylland.

3½ times søvn og så i skole.

Fredag fik jeg trænet en smule

Dips

08 x 10 x BW

Cable seated rows

05 x 85 kg

Pull ups

10

10

10

10

10

Bicep curls

03 x 10 x 20 kg

Ukendt antal pushups

Om aftenen var der rave-fest på gym, det var mest af alt hyggeligt, fordi man ikke kan rave så godt på krykker..

Søndag

Jeg har i dag været i svømmehallen for første gang i rigtig mange uger..Det var rigtig fedt!

Jeg startede ud med at svømme ligeså stille med de "bløde" finner i det varme bassin, det blev ca. 100m.
Derefter kom de nye fridykkere over og jeg fik ansvaret for at styre træningen, som gik ud på at holde vejret under vand(statisk apnea) + 12m undervand(uv) uden finner.

15 sekunder

30 -.-

60 -.-

75 -.-

120 -.-

Derefter skulle jeg selvfølgelig over i det store bassin..

50m med skumplade i overfladen.

08 x 25m uv

01 x 50m uv

Det var fantastisk rart endelig at være i vandet igen..

Min bror fik taget nogle billeder, disse var nok de bedste. De slørede, men det er jo bare stemningsbilleder :)

P.s Benet har det okay efter dagens træning

Wa2kqnGh.jpgunBJo8Sh.jpg

Link to comment
Share on other sites

06-05-2013 Mandag

Styrketræning

Cable seated rows

05 x 12 x 85 kg

Dips

21-15-9

Pullups

10,1,9,2,8,3

Chinups

03 x 07 x BW

Cykel

5 minutter

Leg extensions

03 x 10 x 10 kg

Skulder øvelse?

04 x 12 x 40 kg

-Random trække øvelse der skulle være god til skuldrene.

God trænings dag, jeg var alligevel så træt at jeg tog hjem og sov.

Link to comment
Share on other sites

Fortæl mere om din CBS oplevelse...

Er København ikke bare 10 gange federe end Jylland?? Yeeeeeeees :-))

Kære PP :D

Det var en spontan tur til Københavnerland. På CBS valgte jeg at høre om uddannelserne International businesses and Politics og Interkulturel markeds kommunikation.

IBP: Det lød egentlig ok spændende, men fordragsholderen formåede ikke at fange os da han ikke selv studerede på den linje.

IMK: Narjj, jeg blev egentlig ikke fanget af det.

Turen var først og fremmest for at udvide min horisont, men jeg fik nok bekræftet, at det ikke er på CBS jeg skal læse.

Derefter skulle vi selvfølgelig ud, og se på byen. Det blev til en drama tur på Hard Rock cafe, hvor vi alle spiste en KÆMPE BURGER inspireret fra the land of the FREE, United states of DRAMA! SELF.

Hold da op der er gang i KBH en Torsdag aften, det er sku ikke ligesom at være i Vejle en tilsvarende aften! :P

Jyder altså....

Derefter tog vi på en bar for at hygge. Vi tog på elgejagt!

Jeg regner nok med, at læse i København fra næste år af. Så det skal nok blive fedt.

Er der nogen der kan anbefale nogle gode kollegier i København??

Jeg skal nok læse på Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet./Landbohøjskolen..

9pnzwva.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lige orket at logge min træning de sidste par dage. ok. Så jeg fyrer det jeg kan huske ind..

Onsdag D, 8-05-2013

Benchpress

5-5-5-5-5

82,5 kg

Dips

21-15-9

WOD

Weighted + 10 kg

3 x 15 close grip push ups
3 x 15 GDH sit ups
3 x 6 chin ups
3 x 8 dips

100 pushups

Så kan jeg ikke huske mere :D

Fredag var jeg til fødselsdag, og der blev spist en masse prots! GAIN.

Lørdag 11-05-2013

Jeg skal selvfølgelig ikke ligge og lave ingenting i weekenden.

Caliesthenic development

WOD

10 min AMRAP
15 push ups
20 flutter kicks (4-count)
5 pull ups

8 runder + 15 pushups og 8 flutter kicks=342 reps

Fint, jeg bliver igen stærkere stille og roligt!

Pullups

100 stk i reps af 5 fordelt på bredde, normale og smalle.

Pushups

200 stk.

Søndag 12-05-2013

Op kl 7.20 og ned røg der en stor portion havregryn inden en tur i svømmehallen <3

Vandleg

25 Undervand

04 x 100m med finner, maske og snorkel.

08 x 25m undervand med udstyr.

Lidt dyk til bunden.

I Alt 625m

Super træning i dag, jeg kan virkelig mærke forskel i muskelstyrken i forhold til sidste uge. Der var også fart på de 04 x 100m så det var dejligt!

Derefter tog jeg med min far og bror et smut op i en af skovene, og mens jeg sidder i et jagttårn, kommer der en kæmpe råbuk gående..

1. Jagten er ikke gået ind. 2. Vi har lejet jagten ud i den skov.. øv, Men i får et udtydeligt billede :) :)

Dagens optursmoment: Jeg fik 12 i en skriftlig idrætsaflevering. Omhandlende et 8-ugers træningsprojekt med udgangspunkt i Wendler 5 3 1!

05WKO1v.jpg

Link to comment
Share on other sites

.

Er der nogen der kan anbefale nogle gode kollegier i København??

Jeg skal nok læse på Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet./Landbohøjskolen..

Egmont, billigt (2k / måned), populært, mange fester, men rimelig små værelser og ikke så god lydisolation. Men det er der sgu ikke

særlig mange steder. Ligger ved Vibenshus Runddel, Østerbro

Rigshospitalets Kollegium, nærmest ligesom Egmont, og nærmest lige ved siden af Egmont også. Koster vist også kun 2k

Jagtvej/Tagensvej, Nørrebro

Otto Mønsteds Kollegium, har kun været der een gang, men kender efterhånden flere der er flyttet derover og synes godt om det. Og så er det rimelig straight-up-gangster at bo lige ved siden af Vestre Fængsel. Thug life! Yo yo! Sydhavnen-ish. Ved ikke hvad det koster.

Tietgen.

Af et kollegie at være er det OK dyrt, 3,5k, men VILDT fede værelser, god lydisolation. Fremragende sted. Ligger på Islands Brygge.

Der-hvor-alle-ender/Selvmordskollegiet/Grønjordskollegiet.

Billigt. Alle der ikke kan komme ind andre steder kommer herind, i hvert fald blandt dem jeg kender. :laugh: Ligger på Amager. Meget billigt.

Bliver kaldt Selvmordskollegiet fordi vinduerne er så store at man falder ud af dem og DØR. Jeg sveder meget i deres bar. Mmmmmm, varme. Alle vil bolle.

...........

TL:DR

Jeg ville klart helst forsøge at komme ind på Tietgen, eller Egmont, hvis du hellere vil spare 1,5 k (!) om måneden.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Egmont, billigt (2k / måned), populært, mange fester, men rimelig små værelser og ikke så god lydisolation. Men det er der sgu ikke

særlig mange steder. Ligger ved Vibenshus Runddel, Østerbro

Rigshospitalets Kollegium, nærmest ligesom Egmont, og nærmest lige ved siden af Egmont også. Koster vist også kun 2k

Jagtvej/Tagensvej, Nørrebro

Otto Mønsteds Kollegium, har kun været der een gang, men kender efterhånden flere der er flyttet derover og synes godt om det. Og så er det rimelig straight-up-gangster at bo lige ved siden af Vestre Fængsel. Thug life! Yo yo! Sydhavnen-ish. Ved ikke hvad det koster.

Tietgen.

Af et kollegie at være er det OK dyrt, 3,5k, men VILDT fede værelser, god lydisolation. Fremragende sted. Ligger på Islands Brygge.

Der-hvor-alle-ender/Selvmordskollegiet/Grønjordskollegiet.

Billigt. Alle der ikke kan komme ind andre steder kommer herind, i hvert fald blandt dem jeg kender. :laugh: Ligger på Amager. Meget billigt.

Bliver kaldt Selvmordskollegiet fordi vinduerne er så store at man falder ud af dem og DØR. Jeg sveder meget i deres bar. Mmmmmm, varme. Alle vil bolle.

...........

TL:DR

Jeg ville klart helst forsøge at komme ind på Tietgen, eller Egmont, hvis du hellere vil spare 1,5 k (!) om måneden.

Mange tak for det den detaljerede beskrivelse Mambofyr!

Fint at læse at det går fremad i skolen. Og det begynder sgu også at blive godt med benet. :-)

Ja, det er sku rart makker!

Godt du kommer herover til os! Håber du tager Heikichi med.

Høhø, jeg håber jeg kan lokke ham med :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Opdatering

Jeg er blevet lidt dårlig til at logge for tiden..Nå, men jeg fyrer gårsdagens træning ind.

Mandag d. 13-05-2013

Pullups

15

10

12

Dips

10

10

20

15

15

10

Cable seated rows

12 x 90 kg

03 x 12 x 85 kg

- Helt done altså.

Cykel

10 minutter på cyklen, hyggelig sludrer med Nicklas.

C2

-1000m på 3.51 minutter!

Jeg kan umiddelbart ikke huske mere, i morgen skal jeg have et lang træningspas! Det blive godt.

I dag valgte jeg at tage en fri dag da matematik var aflyst og jeg derfor kun havde en time.

Ydermere var jeg hos fysioterapeuten i dag, det gik egentlig godt. Det går fremad for hver eneste uge, men jeg kan nok først smide krykkerne om 2 uger. Jeg fik nogle flere øvelser, så i morgen står den på at finde 1rm i legcurl, lol nej.

Edit: Når ja Skulder press: 5 5 5 5 5 x 40 kg

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

15-05-2013 Onsdag

Styrketræning

10 minutter på cyklen

Benchpress

10 x 50 kg

6-6-6-6-6-6

af 75 kg

Dumbell rows

03 x 10 x 24 kg

Bicep curls

03 x 22,5 kg

Dips

15

15

15

15

Leg curls

05 x 05 x 15 kg

Leg extensions

02 x 10 x 15 kg

02 x 06 x 20 kg

02 x 10 x 20 kg

Fin træning i dag! I morgen er det d. 16 maj, det bliver spændende at hvad dagen bringer.

Ps. 321: Javel

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

16-05-2013 torsdag

Op kl. 4 for at se efter en buk, der var ingen, men jeg så to råer og andre dyr.

Let træning i skolen.

Skulder Press

5-5-5-5-5

40 kg

Skulder øvelse?

05 x 12 x 40 kg

Leg extensions

05 x 10 x 16 kg

Leg curls

05 x 15 kg

10 minutters cykling.

Fredag . 17-05-2013

Igen stod den på en let træning.

Cable seated rows

06 x 12 x 85 kg

Leg curls

03 x 15 kg

You Go i Go øvelse

Cykle med benene mens man har hivet sig i armene. 3 gange til hver side. Derefter max pullups og mens makkeren laver ovenstående tager man selv så mange pushups man kan.

3x

10 minutters cykling

Lidt flere pullups og pushups.

--- Igen ude for at se efter en buk her til aften, jeg så ingen dyr.

Jeg har bestil bogen "mental styrke- coaching i frømandskorpset", jeg har læst den 2 fange før, men jeg vill gerne have den for nærstudere den. 150 kr med fragt.

Ydermere tror jeg, at jeg skal have fat i bogen "Power speed endurance" , som 321 har snakket om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestil bogen "mental styrke- coaching i frømandskorpset", jeg har læst den 2 fange før, men jeg vill gerne have den for nærstudere den. 150 kr med fragt.

Jeg bestilte den også i går efter at have læst det her, har du læst noget andet lignende der er brugbart? Jeg er en mega sucker for elitesoldaters mentalitet.

Min lillebrors gamle bedste vens far (var det langt nok ude?) var/er frømand, needless to say, han var en del mere awesome end andre fædre. Der er fan'me overskud på de typer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte den også i går efter at have læst det her, har du læst noget andet lignende der er brugbart? Jeg er en mega sucker for elitesoldaters mentalitet.

Min lillebrors gamle bedste vens far (var det langt nok ude?) var/er frømand, needless to say, han var en del mere awesome end andre fædre. Der er fan'me overskud på de typer.

Nej, det var ikke langt nok ude.

Jeg har desværre ikke læst andre bøger om SF hvis hovedtema er det psykologiske aspekt.

Men der er måske andre læsere i loggen der kan anbefale noget brugbart?

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

18-05-2013 Lørdag

WOD
Fra Crossfit.com

2 rnds of for time of:
50 puhshups
50 situps

Tid: 4,42 minutter.

Commando pullups
10
10
10
10

lidt pushups

10 minutters cykling.
Jeg var for første gang i meget lang tid ude og cykle udenfor. Det er fremskridt!

Link to comment
Share on other sites

22-05-2013 Onsdag

I går var der vågenat på gymnasiet, jeg formåede dog at få tre timers søvn. Dejligt. Jeg har nu fået oplyst alle mine eksaminer som jeg skal op i inden jeg kan kalde mig student.

Det blev til 3 skriftlige.

Matematik

Samfundsfag og dansk. Ydermere skal jeg kun op i to mundtlige, AT(gymnasie shit) og erhvervsøkonomi.(gym er seriøst!) Det er luksus nok, og jeg bliver student d. 24/6-2013!

Fed nat og aften i går, gang nok i den. Det blev til en træning en alene træning i dag, da alle var mere eller mindre nedkæmpede. Vi skulle også sejle kapsejlads i dag, Heikichibro,homie og jeg. Homie var dårlig så vi tabte i finalen øv. Heikichi bro,var ikke on på træningsmanden i dag, det var vidst noget med nogle damer..

Nå dagens korte træning

Styrketræning

Pullups

10

10

10

10

10

10

Benchpress

05 x 05 x 75 kg

Cable seated rows

03 x 12 x 85 kg

Diamond pushups

05 x 20 stk

Sygt nummer!

https://www.youtube.com/watch?v=rYgwsONYABg

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

Status på stængerne?

Hej Skipper!

Det går fremad. Jeg har rent faktisk lige været ude og cykle 6km.

Styrken kommer ligeså stille tilbage, kan jeg mærke. Herhjemme er jeg i stand til at halte rundt, og jeg kan nøjes med at gå rundt med en krykke i skolen etc. Så det er ganske positivt, og jeg er sikker på at jeg snart er oppe i gear igen.

Tak fordi du spørger.

P.s Billeder af mine ar kommer ind snart :p

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 23-05-2013

Dansk eksamen i dag, det gik sku fint nok tror jeg. Dansk er svært at blive klog på. Men trænes skulle der..

Skulderpressemand

5-10-5-5-5 x 40 kg

Cable seated rows

03 x 12 x 85 kg

Dips

04 x 10 stk

Chinups

05 x 10 x BW

26-05-2013 Søndag

I dag har jeg læst op til matematik eksamen i 6-7 timer..

WOD

5 rounds for time of:

10 pushups

10 situps

Tid: 1,53 minutter.

3km på cykel

WOD2

3 rounds of:

20 Pull ups

10 pushups

40m Bear crawl

10 situps

40m Bear crawl

- Jeg kørte alle tre runder af pullups i sæt af 20 stk!! Det var virkelig fedt, nu kan jeg snart hæve mig ligeså mange gange som 321!

1km cykel

Fed og alternativ træning i dag. Der er virkelig kommet en del styrke og masse på overkroppen siden jeg brækkede benet, det er fedt.

Alle pullups blev taget i deadhang i det nedstående legestativ.

RuRLZM9.jpg

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

Gode sæt pull ups, bro! Du må snart tage et max forsøg! Så jeg kan se hvad jeg er oppe imod ;)

Den øget masse skal nok komme dig tilgode når strand sæsonen kommer. Bare husk lange bukser så du kan dække over de tynde, tynde ben.

u0vkui5.jpg

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Mandag 27-05-2013

Svømning

Jeg tog ind og hilste på gutterne til undervandsrugby, det var sku hyggeligt at snakke med dem igen. Fik min lillebror med også. Det var godt til ham.

Det var kun muligt at svømme på bassinets brede led, som er 12m ca.

8 x 12m over

8 x 12m over og under

35 x 12m over

Lidt undervandsleg med bolt og møtrik.

02 x 24m under

Statisk apnea: 30-90 sekunder

30 x 12m over

I alt: 1020m

I dag var jeg i stand til at bruge de hårde finner. Det går altså fremad. I morgen skal jeg til skriftlig samfundsfags eksamen.

Godnat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share