Per aspera ad astra


jenshh
 Share

Recommended Posts

Uge 43 opsummering

Mandag: Svøm(1000m) + UV-rugby(90 minutter)
Tirsdag: Styrketræning
Onsdag: Bentræning + WOD
Torsdag: Løb + Styrketræning
Fredag: UV-rugby(3 timer)
Lørdag: UV-rugby(2,5 time)
Søndag: OFF

Det har været en solid træningsuge så jeg er fint tilfreds. Dog fik jeg kun løbet 1 gang, men jeg havde simpelthen ikke mere tid. Så fred være med det.

1 x Svømning (1000m) - lidt for lidt..men har haft en masse tid i vandet + konditræning.

2 x Styrketræning

1 x WOD

3 x UV-rugby(7 timer i vandet)

Den kommende uge vil blive struktureret alt efter om jeg bliver udtaget på U21-landsholdet. I morgen er der ihvertfald undervandsrugby.

I morgen går det løs på Asnæs... Dog ikke for mit vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

28-10-2013 Mandag

OK, alt blev aflyst pga. stormen. Jeg skulle have taget en bassinprøve i dag + HLR og derefter skulle jeg have spillet UV-rugby. æv.

Let opvarmning

3 rounds

5 pullups

10 pushups

15 air squat

Styrketræning

Squat

05 x 30 kg

03 x 05 x 40 kg

03 x 05 x 50 kg

03 x 05 x 55 kg

03 x 05 x 57,5 kg

03 x 05 x 60 kg

- Endelig ramte jeg de 05 x 60 kg. Men de var tunge..

Overhead walking lunges

16 + 10 kg

16 + 15 kg

02 x 16 + 20 kg

Dips

20

20

Løb op ad trappe(like 20 trin) + gå ned

6 gange

Jeg er blevet udtaget til U21 landsholdet i Undervandsrugby, selvom jeg brækkede lårbenet for 7 måneder siden, så det er MEGA optur!!!!

Link to comment
Share on other sites

29-10-2013 Tirsdag

Formiddag

Løb

10 x 60 sekunder + 30 sekunders pause.

I sillende regn - helt oplivende.

Eftermiddag

Efter at have hjulpet i skoven trænede jeg en smule herhjemme.

5 rounds

15 pushups

6 commando pullups

15 situps

Dumbell snatches

03 x 06 x 18 kg

+ lidt pullups.

Midline

Planke 2 min

Sidebro left 1 min

Sidebro right 1 min

Planke 2 min

KRF: Tusind tak du, det er rigtig fedt!

Ja, træningsmængden bliver stille og roligt bygget op! Så til foråret burde jeg være klar på en vandretur!

PP: Taaakkkk!! Ja dem må jeg ligge ind snart. Når jeg får taget nogle billeder og film hehehe.. Ej.

Nordisk mesterskab finder i år sted i Danmark og gæt engang hvor???

PÅ AMAGER!

Så du har ikke nogen undskyldning for ikke at komme..

P.s det er den 15/11 i uge 46

pp.s. fredag-lørdag

Her er ihvertfald en underwater rugby video..

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

30-10-2013 Onsdag

Workout

3000m row. Tid: 11.12

100 af hver:

Pullups

Pushups

Dips

Airsquat

Back extensions

Situps

3000m row. Tid: 11.08

- Det var det. Jeg er en smule forkølet så jeg holdte mig fra den tunge styrketræning.

PP: info følger

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

02-11-2013 Lørdag

Torsdag gik jeg en tur på 6-7km ingen store problemer. I går var jeg helt OFF, hvad der set i bakspejlet var en god beslutning. Denne uge har været deload. God ide..Jeg har fået det bedre i dag og er mere frisk. Jeg har egentlig kørt hårdt på 2-3 uger i streg med 1 Off dag om ugen, men sommetider glemmer jeg at have en deload uge, og så hænder det at kroppen selv siger fra.. Det er dumt.

Her til aften var jeg så ude og lufte benene med min lillebror

Løb

12 x 60/30.

Der blev også løbet en smule trail og et enkelt bakke interval. Den løbne distance har i hvertfald været 2km+. Fint.

45 minutters pause og derefter tog jeg op og styrketrænede en smule.

Styrketræning

Dødløft

03 x 08 x 40 kg

03 x 08 x 60 kg

05 x 05 x 70 kg

Military press

10 x 30 kg

03 x 05 x 40 kg

05 x 03 x 50 kg

Laaang tid siden jeg havde trænet military press, så det var på sin plads at træne den øvelse.

I morgen starter jeg på svømningen igen. Så svømning i morgen, mandag og tirsdag med træner på! Spændende.

Link to comment
Share on other sites

Uge 44 Opsummering

Ugen har været præget af sygdom og aflysninger, så den har ikke været optimal. Har dog kørt i et lavere gear, hvilket måske er OK.

Jeg skulle egentlig have været inde og svømme, men bassinet var forurenet.. :4pooh::thumb_down:

Mandag: Styrketræning
Tirsdag: Løb + Caliesthenics + core
Onsdag: WOD
Torsdag:Active rest day ( gå 6-7km)
Fredag: OFF
Lørdag: Styrketræning + Løb
Søndag: OFF

2 x Styrketræning

1 x WOD

2 x Løb

---

Den kommende uges program bliver intensivt, og det kommer sandsynligvis til at se således ud.

Mandag: Svømning + UVR
Tirsdag: Svømning + Løb
Onsdag: Styrketræning
Torsdag: OFF
Fredag: UVR. U21-træning
Lørdag: UVR. U21-træning
Søndag: Svømning + Løb

Jeg har forresten fået sådan en irritation omkring albuen, det er træls..

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med mine katte?

Hvad vil det helt præcist sige, når du skriver "bassinet var forurenet"?

Håber du er på toppen igen :smile:

Hoooola PP!

Jeg veeed det ikke :unhappy: Sidst jeg var ude på gården kunne jeg ikke se nogen af dem desværre. Men jeg vil prøve at finde ud af det, og se om de stadig er i live.

Det vil helt præcist sige at der var nogen som havde skidt i bassinet. Skidt i begge bassiner! Hvem gør sådan noget?? :bottom:

Taaak! Forkølelesen er ovre, så nu må jeg klø på.

P.s. har du set jeg har fået et billede på min avatar??

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

04-11-2013 Mandag

I bassin

Svømning

600m med fokus på crawl teknik.

Undervandsrugby i 80 minutter.

Utilfredsstillende træning desværre... Jeg havde ikke mulighed for at øve mig med henblik på U21 træning. For få mennesker til træning og en del nye gjorde det meget svært. ærgerligt.

05-11-2013 Tirsdag

I dag skulle jeg svømme med min gamle lærer som er gammel konkurrence svømmer, hun svømmede ikke meget, men rettede og hjalp mig i stedet. Luksus.

Svømning

Intensiv svømnng i 40 minutter.

En del baners opvarmning med crawl ud i et. Kørte fint

Rigtig mange baners crawl, og teknikken blev bedre og bedre.

Øvede mig på at få nogle lange og seje armtag. Super god træning. Hun vil gerne hjælpe mig i fremtiden, og vi begynder muligvis at svømme sammen.

Jeg talte slet ikke baner, men i hvertfald 1km+.

- Aften

Løb

04 x 500m løb

Total: 2000m

Det gik virkelig godt. Jeg kunne i hvertfald have løbet 02 x 500m mere, men lod være. Må passe på mine akillesener.

Tempoet var ca. 12 km/t

Midline

Core Training

2 min. Plank

1 min. Side Plank Right

1 min. Side Plank Left

2 min. Plank

Jagt i morgen, så jeg kommer til at gå en del og måske styrketræning i morgenn aften.

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 06-11-2013

Fik gået en del i dag.

Conditioning

C2 500m-60 sekunders pause

03 x 500m

1:1.35.6

2:1.36.8

3:1.35.4

Planen var at inkorporere C2 intervaller i min træning allerede fra sidste uge af, men da jeg var syg ville jeg ikke presse kroppen for hårdt med intervaller.. Ser om jeg kan presse det ind i næste uge.

Styrketræning

Squat

08 x 30 kg

02 x 05 x 40 kg

02 x 05 x 50 kg

05 x 05 x 60 kg

Torsdag 07-11-2013

OFF

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 08-11-2013 og Lørdag 09-11-2013

Fredag var vi knap to timer i vandet. træningen bestod mest af alt af teknik træning, da der var en del ting som holdet skulle have styr på.

Så ca 2 timer i vandet.

Lørdag stod den på elite-cup på Amager.

Jeg sad over i en kamp, da vi er 5 målmænd ellers spillede jeg med i resten af kampene.

2 kampe af 15 minutter.

1 kamp af 2 x 12 minutter.

+ 2 x kampopvarmning som varer 15 minutter hver gang.

Samlet tid i vandet ca. 1,5 time. Meget meget intensivt.

Kroppen er mærket og mine knæ gør ondt.

Ud af fire kampe tabte vi to, vandt en og stod lige i en. det var tilfredsstillende. Da det var mod de bedste seniorhold i Danmark vi spillede.

I morgen skal jeg på jagt, og jeg regner også med at svømme i morgen aften. Jeg kan måske snige et løbe pas ind i morgen også.

/Done

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

10-11-2013 Søndag

Svømning

Opvarmning

150m crawl

50m bryst

Interval

03 x 100m crawl

Efter de tre intervaller tænkte jeg..nu må jeg hellere bare fokusere på teknikken og de fif min veninde gav mig. For at kunne opbygge en hvis rutine og udholdenhed og derefter bygge det op of svømme længere intervaller.

Teknik

20 x 50m crawl

- Korte pauser mellem hver 50m.

Enormt meget fokus på teknikken og de lange armtag. Det kørte super godt. De sidste 10 x 50m blev gennemført i højt tempo med kort pause.

Bjærgning af dukke

04 x 50m

Startede med at tonse de første 02 x 50m. Dumt, jeg skal øve mig lidt langsommere og opbygge udholdenhed op.

Slow is smooth, smooth is fast

Det skal øves rigtig meget de næste 2 måneder.

Afsvøm

50 crawl

50m bryst

Total: 1800m

Rigtig god træning i aften. Benene er lidt mærkede af alt den svømning, men det er givet godt ud!

Jeg havde slet ikke mulighed for at løbe i dag, men det går sku nok - jeg fik gået en del i terræn i dag. Det opveje det "forsømte".

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

Uge 45 Opsummering

Det har været en rigtig god træningsuge. Jeg nåede stort set alt hvad jeg ville nå, så det var godt.

Mandag: Kort svøm (600m) + 80 minutters UV-rugby
Tirsdag: Svømning(1000m) + Løb + Core
Onsdag: Styrketræning
Torsdag: OFF
Fredag: U21-UV-rugby(2 timer)
Lørdag: U21-UV-rugby kampe(1,5 time)
Søndag: Svømning (1800m)

1 x styrketræning

1 x Løb

1 x core

3 x svømning (3400m)

3 x UV-rugby (5+- timer)

Det blev en intensiv uge med en del tid i vandet. Det er rart synes jeg. Styrketræningen var lige til øllet, da jeg kun fik trænet squat, det bliver desværre heller ikke meget bedre i næste uge, hvor jeg måske, og kun måske, kan snige et styrketrænings pas ind med de vigtigste øvelser.

Løb har jeg ikke haft tid til udover en dag, det er ikke godt nok, men jeg har ikke tid og jeg vælger at bruge min energi på hvad der er vigtigst.

---

Den kommende uges program bliver igen intensivt, og det kommer sandsynligvis til at se således ud.

Mandag: Svømning + UVR
Tirsdag: (Svømning(morgen)) + (Løb) + (Svømning(aften)). Mindst to af passene vil bilive gennemført. Hvis jeg strammer den tre.
Onsdag: Styrketræning
Torsdag: OFF/løb
Fredag: OFF
Lørdag: Nordic Championship UW-rugby
Søndag: Nordic Championship UW-rugby

Link to comment
Share on other sites

11-11-2013 Mandag

Nu driller en sene i min højre skulder hvor det i sidste uge var venstre.. Jeg er næsten sikker på at det denne gang kommer af at bjærge..øv altså

Svømningen var lidt på nedsat blus..

Vandleg

200m blandet opvarmning mest crawl

100m crawl

05 x 50m crawl

Total: 550m

UV-rugby i 75 minutter.

Der var en fra klubben der fyldte år,og han havde øl og kanelstang med. Fik også kanelstang til kaffen i dag. Det smager viiiiirkeligt godt!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 12-11-2013

Morgen

Svømning

Svømningen i dag blev på lettere nedsat blus pga. skulderen,som drillede, den er dog blevet bedre her til aften og jeg har ingen smerter når jeg løfter armen længere.

1km+ crawl

Jeg har ikke styr på distancen da vi først startede med at svømme rigtig rigtig mange baner på det brede led grundet nogle børn som brugte den lave ende.

Specifikke øvelser.

08 x 10m polocrawl + 10m dyk

Dynamisk apnea mens jeg skubbede bjærgningsdukken langs med bunden.

Bassinet er 20m langt, de første par gange havde jeg 3 opstigninger pr. 20m til sidst lykkedes det at skubbe dukken langs bunden uden opstigninger.

08 x 20m

Jeg har fået sat en aftale i stand så jeg nu kan svømme hver torsdag morgen fra 7:30-9:00 for free. Ydermere svømmer jeg med min gamle lærer der er gammel konkurrence svømmer, så hun retter på teknikken. Det er virkelig optur!

Aften

Løb

05 x 500m løb

Total: 2500m

Gennemsnitsfarten ligger på 12 km/t

Jeg forsøgte at sætte lidt "tempo" på et "interval" og tiden blev 2.13 for 500m.. Det går da fremad.

Link to comment
Share on other sites

14-11-2013 Torsdag

Svømning

"Pyramide"

200m-160-120-80-40-40-80-120-160-200m

Specifikke øvelser

02 x 20m Polocrawl + 20m dyk

04 x 20m dynamisk apnea

04 x 20 dynamisk apnea skubbende på en dukke.

Afsvøm: 200m crawl

Total: 1640m

- Det er første gang nogensinde tror jeg, at jeg opretholder en tilfredsstillende teknik på 200m crawl. Dejligt at der sker fremgang i svømningen. Det er også første gang jeg kører en pyramide med ren crawl. Fedt man. Okay.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er piv misundelig over din mængde af svømning og skills!! Fedt at læse så stor en fremgang på løbet(skaden).

Tak skal du have buddy! Tilgengæld er jeg enormt imponeret over din løbe skills og din sidste Cooper! Fanme flot!

Det går heldigvis også den rette vej med genoptræningen. Glæder mig enormt meget til at løbe en 10k igen, det savner jeg sku.

Link to comment
Share on other sites

16-17/11-2013 Lørdag og Søndag

EDIT: Havde lige skrevet et langt indlæg, men det blev væk! Kortere version....

Open Nordic Championship

Super fed og intens oplevelses, selvom Dk endte på en 5.plads ud af 6 var det super sjovt at spille med!

Danmark-Sverige: Sejr

Danmark-Colombia: Nederlag. De var hurtigere, mere adrætte og i bedre form end os.

Danmark- Finland. Uafgjort. Vi startede med at være bagud, men får i slutningen af 2.halvleg kæmpet os til en føring 3-2. Finnerne scorer desværre 32 sekunder før kampens afslutning til 3-3. Skuffet dansk hold, men en rigtig flot indsats!

Danmark- Norge: Nederlag, de var lige det bedre, men meget lige kamp.

Danmark- Tyskland. Tysk Blietzkrieg, for søren da. Vi tabte stort, rigtig stort. Pinligt til sidst....

Danmark- Sverige: Sejr. Vi lå ovre i deres forsvar i 10 ud af 12 minutter i første halvleg. I 2.halvleg knækker vi deres forsvar og vinder kampen 4-0.

Alt i alt var det super fedt at være med og få så meget tid i vandet. Jeg spillede med i alle 6 kampe, og ydermere blev jeg flyttet tilbage som Angriber, perfekt.

Her er nogle stemningsbilleder fra weekenden( Det er DK, som er med på alle undtagen det sidste billede)

Var nok i vandet i lidt over 4 timer i weekenden.

:-)

P.s. Norge blev nordiske mestre - de vandt over Finland i finalen. 3-2

iv2lyrgh.jpghdC7jax.jpg

xXqgKIVh.jpgTANdTu0h.jpgEj0Sm5W.jpg

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

Uge 46 Opsummering

Det har været en rigtig god træningsuge. Min crawl er blevet væsentlig bedre, og jeg har lettere ved at svømme flere baner i træk.

Mandag: Kort svøm(550m) + UV-rugby
Tirsdag: Svømning( 1200m+-) + løb
Onsdag: OFF
Torsdag: Svømning(1640m)
Fredag: OFF
Lørdag: U21 - Nordic Championship
Søndag: U21 Nordic Championship

3 x Svømning ( 3400m)

1 x løb

3 x UV-rugby( 5 timer i vandet)

Jeg nåede stort set alt, hvad jeg havde planlagt med undtagelse af et styrketræningspasset, men det er ikke noget nyt, det har simpelthen ikke været prioriteret. Det vil der blive lavet op på fra i denne uge af hvor jeg helst ser, at jeg når på på 2-3 x styrketræning.

Planen for den kommende uge ser således ud.

Mandag: OFF
Tirsdag: Joker. Svømning, løb eller styrketræning( jeg skal ud til Hvide Sande i morgen, så om jeg når at svømme om aftenen er et godt spørgsmål)
Onsdag: Styrketræning + WOD
Torsdag: Svømning + Løb
Fredag: Joker/OFF
Lørdag: Styrketræning
Søndag: Svømning

Det fungerer godt for mig at lægge en slagplan for den kommende uge. Det vil jeg blive ved med.

Link to comment
Share on other sites

19-11-2013 Tirsdag

Blev lidt forsinket, så jeg havde ikke så forfærdelig lang tid i vandet..Det mest nødvendige blev trænet.

Svømning

Opvarmning

100m crawl

100m bryst

Specifikke øvelser

05 x 100m crawl

02 x 100m bjærgning med dukke

02 x 50m bjærgning -.-----

01 x 25m sprint + 25m rolig.

Total: 1050m

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share