Per aspera ad astra


jenshh
 Share

Recommended Posts

02-09-2013 Mandag

Hermed en kort opdatering. Jeg har siden i tirsdags haft en slem forkølelse. Super ærgerligt, så jeg har slet ikke fået trænet desværre. Jeg har dog gået og luntet. Det går stille og roligt fremad. Jeg gik 2km uden besvær i Søndags + lidt gåen op og ned af bakker.

Undervandsrugby

30 minutter.

Jeg var simpelthen nødt til at stoppe med at spille. Mit hoved trykkede voldsomt hver gang jeg var subsurface..

Svømmede lidt crawl på tværs af bassinet (12m bredt), lidt polocrawl + dynamisk apnea uden pause i mellem svøm og neddyk.

300-400m i alt.

Lige for tiden går tiden med at arbejde for min far og arbejde med diverse ting her på gården.

Jeg har mulighed for at svømme søndag, mandag og tirsdag.

Jeg ved dog ikke hvor meget svømmehals træning jeg får i september, da jeg skal have opereret skruerne i mit ben ud d. 10 september..

Håber at tage ned i fjorden og svømme lidt OW en af de kommende dage.

- God aften derude.

Link to comment
Share on other sites

04-09-2013 Onsdag

I dag har jeg købt et 6 måneders medlemskab til det lokale fitness center, hmmm.. er ikke videre imponeret, men der er et squat rack i stativ..Så det går an

Styrketræning

Squat

05 x 05 x (30kg?)10 kg på hver side

05 x 05 x (40kg?)15 kg på hver side

Jeg har ingen ide om hvor meget barbellen vejer, da den er fastspændt i et stativ med nogle modvægte, men 10-15 kg?

Military press

05 x 05 x 35-40 kg?

Pullups

03 x 08 x BW + 10 kg

Jeg strikkede et "bælte" sammen af nogle elastikker i centeret og fik spændt 10 kg fast. 3/10 would recommend.

Til PP

Link to comment
Share on other sites

05-09-2013 Torsdag

WOD

Bench Press Drop Set x 2
Max reps @ 80 kg, 65 kg, 45 kg

02 x 05 x 80 kg( Det var virkelig tungt, gad vide om barbellen vejer mere end 20 kg)?

13 x 65 kg

15 x 65 kg

19 x 45 kg

15 x 45 kg

Then:
500m row
30 push ups
400m walk/run
15 dips
500m row
20 push ups
400m walk/run
10 dips
500m row
10 push ups
400m walk/run
5 dips

Det gik helt godt med at løbe/gå på løbebåndet, jeg øger efterhånden den løbne distance stille og roligt, men kondien er sku ringe.

Indtil jeg kan følge et fast program igen vil træningen foregå på dagsformen og samtidigt vil jeg lave diverse WODs.

Der er også landsholdsamling med U21 d. 4 oktober. Krydser vitterligt fingre for at de nye operationssår er helet nogenlunde til den tid...

Link to comment
Share on other sites

06-09-2013 Fredag

WOD

C2

10 x 500m row med et minuts pause mellem hvert sæt.

1: 1.47 minut

2: 1.44 -

3: 1.48 -

4: 1.47 -

5: 1.46 -

6: 1.47 -

7: 1.48 -

8: 1.49 -

9: 1.46 -

10: 1.43 minut

Hurtig cardio omgang, det var det jeg lige havde tid til, i morgen skal jeg arbejde i skoven og forhåbentligt skal jeg træne dødløft i morgen. Yea.

Link to comment
Share on other sites

07-09-2013 Lørdag

Dagen i dag har stået på arbejde og en del kørsel.

Styrketræning

Deadlift

03 x 10 x 40 kg

05 x 06 x 60 kg

03 x 05 x 65 kg

Static overhead lift ( 20 kg vægt skive)

8 x 40s arbejde/20s. pause.

- risteste skuldre til sidst.

Walking Lunges

20 stk

7 kg i hver hånd

I morgen skal jeg svømme i svømmehallen :-)

Godaften

Link to comment
Share on other sites

08-09-2013 Søndag

Jeg skulle have været i svømmehallen i dag, men min makker ringede og fortalte at der var nogen som havde skidt i det store bassin..wtf. Nå ingen svømmehalstur, de har måske fikset det til i morgen.....

I stedet gik jeg mig en kort tur.

3,5km uden brug af krykke.

Jeg fik tilfældigvis forbi fitness centeret, så jeg fyrede lige nogle dips af.

Dips

30 x BW

30 x BW

25 x BW

Din tur 321, samlet count på 3 sæt :happy: for fun.

Link to comment
Share on other sites

09-09-2013 Mandag

Min operation i morgen er blevet udskudt grundet at hospitalet her i Danmark mangler de nødvendige værktøjer, for at fjerne skruerne, som derfor først skal hentes hjem fra Frankrig. Det er træls.

Undervandsrugby

Inden træning fik jeg svømmet lidt crawl

10 x 50m crawl.

- Der skulle bare svømmes...

Lidt polocrawl + UV.

Undervandsrugby i 90 minutter. Det var rigtig godt i dag- godt med knald på!

Don't start something you can't finish...

3x50.
*med hold i nakken.

Haha - Rigtig godt klaret! :bigsmile::smilerock:

Link to comment
Share on other sites

10-09-2013 Tirsdag

C2: 500m

MIlitary press

03 x 05 x 30 kg

5-5-3-3 x 45 kg

05 x 05 x 40 kg

Squat

03 x 05 x 30 kg

03 x 05 x 40 kg

03 x 05 x 50 kg

- Benet bliver stærkere, men der mangler stadig styrke omkring knæet for når jeg lunter 100m + begynder det at trykke under knæet. Så jeg løber indtil det gør en smule ond og derefter går jeg. Men jeg kan efterhånden lunte længere og længere.

Pullups

10

10

11-09-2013 Onsdag

Openwater swim

30 minutters svømning i fjorden.

Temp: 17 grader.

Fik bedre styr på min crawl, bedre armtag, bedre flow..

Jeg er egentlig tilfreds nok med hvorledes træningen skrider frem for tiden, mængden vokser stille og roligt.

1238218_10202107375591205_75877826_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

12-09-2013 Torsdag

C2: 500m

Styrketræning

Benchpress

10 x 40 kg

10 x 50 kg

02 x 10 x 60 kg

06 x 70 kg

03 x 05 x 80 kg

Squat

10 x 30 kg

05 x 10 x 40 kg

05 x 05 x 50 kg

Dips

30

30

Løb og gang på løbebånd

100m/100m

1km med skiftesvis gang 6km/t og "løb" 7-9 km/T

Mine lægge var helt done til sidst..men det var enormt dejligt at være i stand til at løbe lidt.. :)

Jeg skal opereres tirsdag d. 17/9, så jeg kan godt droppe alt om U21 i år........

Link to comment
Share on other sites

13-09-2013 Fredag

Kort træning inden aftensmaden

Styrketræning

Deadlift

10 x 20 kg

02 x 10 x 40 kg

10 x 50kg

05 x 05 x 60 kg

03 x 05 x 65 kg

WOD

3 rounds of:

-20 pushups

-10 pullups

-14 walking lunges med 3kg medicine ball overhead.

Det var det. I morgen skal jeg op lidt tidligere end normalt for at cykle ved siden af og holde min kammerat der skal gå 35 km march med selskab. Derefter skal jeg sandsynligvis ud og sejle i kayak eller svømme i OW med en anden kammerat. Bliver en god dag! Billeder kommer der sikkert

Link to comment
Share on other sites

14-09-2013 Lørdag

Op kl 5.30 for at mødes med min kammerat. Stødte til ham på hans rute.

Jeg lånte min lillebrors racercykel i dag. En ny verden har åbnet sig for mig. Man kan sku køre stærkt nok. :)

Alt i alt

Cykel: 64-66km

Gang: ca. 7 km, hvoraf 2-3km har været i svært terræn med mange højdemeter med racercyklen på over skulderen.

Kayak: 1,5 time.

Har aldrig før prøvet at sejle i en havkajak, og hold da op jeg var nede i vandet mange gange. Jeg var lidt ude af min komfort zone, men det var super! Fik bedre styr på det til sidst. Det er noget jeg meget gerne vil prøve igen.

zwFhiNah.jpgEbOzIX7h.jpgQIawokVh.jpgSvGRlam.jpg

Link to comment
Share on other sites

15-09-2013 Søndag

I dag fylder min Logbog 2 år! Hold da op tiden går og man udvikler sig. Vildt nok. :cheer:

I går smsede Heikichi og spurgte om vi skulle i byen efter lidt overvejelse var jeg alligevel ON. Jeg kan ikke drikke mange øl, så det var stille og roligt. Hjemme igen 02.45 ca.

Svømning

Svømning med min march kammerat fra i går.

Opvarmning

3 x (12m polo crawl + 12m UV).

150m bryst + 2 x 25m dyn. ap.

Interval

2 x 225m ( 75m craw, 75m bryst, 75m crawl)

3 x 200m ( stilskift for hver 50m) Bedste tid: 3.48 minutter.

Samlet distance: 1322m ca.

Er lige blevet ringet op af en kammerat der spurgte om vi skal svømme lidt OW i morgen. Det tror jeg, at jeg skal. Måske UV-rugby i morgen aften også selvom jeg skal opereres næste dag...Yes.

Hvem tilhører kattene? :wub:

Din operation på tirsdag, skulle du ikke bare have skruerne ud?

De tilhører en af min fars venner. Vil du have en ? :bigsmile: Vi blev tilbudt en, men vi skal ikke have katte. :ninja::thumb_down:

Jo det skal jeg, men der skal skæres i min hud, og der er landsholdstræning d. 20 september og d. 4 oktober(udtagelse). Så jeg kan ikke komme i vandet i hvertfald i10-14 dage efter operationen. Dvs. jeg kan ikke nå at komme i god form.. :S Øv.

Uge opsummering

Har trænet hver eneste dag siden sidste lørdag, så det er sku meget godt!

Mandag: Svømning + UV-rugby
Tirsdag: Styrketræning
Onsdag: Open water swim
Torsdag: Styrketræning + gang/løb
Fredag: Styrketræning + WOD
Lørdag: 65km cykel + 6 km gang + 1,5 time i Kajak, men mest i vandet..
Søndag: Svømning

Link to comment
Share on other sites

19-09-2013 Torsdag

Kort træning i dag, jeg blev jo opereret i tirsdags, så jeg har bare slappet af. Operationssåret skal lige have lidt tid til at hele. Tager til U21 uanset hvordan formen er, og hvis jeg kan pga. såret/benet.

Pullups

3 x 10 BW

Dips

3 x 20 x BW

Dumbell snatches

3 x 5 med hver arm.

lidt bænkpress

10 x 50 kg, 60 kg

Nedstående er de skruer de tog ud af mit ben, lige over knæet.....

HyFL6ld.jpg

Link to comment
Share on other sites

De tilhører en af min fars venner. Vil du have en ? :bigsmile: Vi blev tilbudt en, men vi skal ikke have katte. :ninja::thumb_down:

Jo det skal jeg, men der skal skæres i min hud, og der er landsholdstræning d. 20 september og d. 4 oktober(udtagelse). Så jeg kan ikke komme i vandet i hvertfald i10-14 dage efter operationen. Dvs. jeg kan ikke nå at komme i god form.. :S Øv.

Ville gerne, men jeg må desværre ikke have husdyr her hvor jeg bor. Men en dag når jeg flytter i hus, så skal jeg min. have to katte, og to hunde.

OMG, de der skruer... Specielt den lange, minder om den jeg brugte til at hænge mit tv op. Så du er med drama crutches igen?

Link to comment
Share on other sites

20-09-2013 Fredag

En af mine gode kammerater som jeg ikke havde set i en evighed inviterede på morgenmad - det var super hyggeligt. Der gik hele formiddagen.

Styrketræning

Military press

10 x 30 kg

03 x 05 x 35 kg

05 x 40 kg

05 x 05 x 42,5 kg

WOD

5 rounds of

- 12 push ups, hands on med ball

- 20 situps

- 12 Dumbell snatches(6 hver arm)

Tid: 6.55

Core træning

45 sekunders pause.

Sidebro

Højre: 45,45,60,75 sekunder

Venstre: 45,45, 75,90 sekunder

Planke

8 x 60 sekunder/ 30 sekunders pause.

Ca. 25 pullups

/Done

Ville gerne, men jeg må desværre ikke have husdyr her hvor jeg bor. Men en dag når jeg flytter i hus, så skal jeg min. have to katte, og to hunde.

OMG, de der skruer... Specielt den lange, minder om den jeg brugte til at hænge mit tv op. Så du er med drama crutches igen?

Øv øv

Reallly?? :freaked: Den er også uhyggelig lang..

Niks, heldigvis for det - jeg haltede lidt i starten, men jeg er ovenpå igen. Nu skal såret bare gro sammen :bruce:

Link to comment
Share on other sites

22-09-2013 Søndag

I dag fik jeg gået en kort tur, men alligevel den længste i meget lang tid.

Distance: 4km

Terræn og asfalt.

Efter den første kilometer føltes området omkring knæet meget træt men det gik over. Alligevel træt da jeg kom hjem..

Denne uge har såmænd ikke budt på det helt store da jeg jo blev opereret i tirsdags, forhåbentlig bliver jeg ikke sinket mere i min genoptræningsproces.

Jeg kan forhåbentlig begynde at svømme seriøst fra næste uge igen.

Lidt billeder fra dagens gå tur

OoN7S19.jpgExdyZrF.jpgyjBBKtl.jpg

Link to comment
Share on other sites

24-09-2013 Mandag

Styrketræning

Deadlift

03 x 05 x 40 kg

06 x 05 x 60 kg

03 x 05 x 70 kg

01 x 05 x 75 kg

- der skulle ihvertfald ikke meres vægt på kunne jeg mærke på benet, men det går fremad venner.

Pullups strict

03 x 10 x BW

08 x 08 x BW

Dips

04 x 20 x BW

Core

Dynamisk planke

04 x 60 sekunder

Sidebro H/V

45,45,45,45,75,75

Kørte lidt core med en ung gut der var oppe og træne, flink fyr.

Tirsdag

Min gamle chef fra rema ringede mandag og spurgte om jeg kunne starte i dag tirsdag. Alright bby. Arbejdet i dag og skal møde kl. 6 i morgen og sikkert ugen ud og resten af næste uge. Men men men ikke den første oktober for der går jagten ind. Yeeea. :smilerock::gun2:

I dag var jeg ude og sejle efter arbejde. Fik rigget til og fra. og vejret var nice, men vi stødte sørme på grund, men der var et par gutter i en RHIB med 300 heste der trak os fri.

De susede også forbi også da vi var ude i fjorden.

Hold da op der er fart i sådan en fyr. RHIB :wub: You know.

9qVanpQ.jpg

Link to comment
Share on other sites

25-09-2013 Onsdag

Opvarmningen bestod af pullups,pushups og air squats.

Conditioning

C2

5 x 500m + 60 sek. pause

Tider.

1.41.2 minutter

1.40.9

1.42.1

1.43.7

1.44.7

-Mine underarme var helt færdige i det sidste interval, havde svært ved at gribe om ro-pinden? Jeg må træne noget mere underarme og ro noget mere. Desuden er mine interval tider væsentligt bedre end da jeg sidste gang roede 500m intervaller 5-6 sekunder bedre. Cool nok.

Static overhead lift (20 kg vægtskive)

8 x 30 sek. work/ 20 sek. rest.

Skal møde kl. 6 igen i morgen.

PP: Jeg har det i mente Drama :bigsmile:

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share