A pair of Levi's


JustALittleBit
 Share

Recommended Posts

Har jeg? Kører jo stadig med mindre end min vægt :smile:

Hvad er incline intervaller?

Både og.. Får ikke nok kcal for tiden, men magter ikke at spise mere end jeg gør i øjeblikket (min mave havde det først godt igen igår efter mandag eller tirsdag, hvor jeg nåede de 1800-2000kcal) og kan heller ikke lige overskue at tælle kcal for kan mærke at jeg bliver i dårligt humør af det. Lige nu har jeg det fint nok med energi og skal igang med at drikke en proteinshake før træning, når jeg lige får det bestilt, så vil fortsætte i samme spor lidt endnu og tælle kcal engang imellem, for lige at tjekker at det ligger okay. Har talt med Træner om at vi skal have kigget på min kost, for det går ikke i længden, men lige nu forsøger jeg bare at tage tingene som de kommer og ikke tænke alt for meget over det. Er rigtig godt tilfreds med styrketræningsdelen af min træning, cardio er som sagt mere blah (hvilket nok delvis handler om min tilgang og attitude til det). På onsdag er det er halv år siden jeg påbegyndte denne rejse og jeg burde (medmindre jeg går helt amok i chokolade, kage og chips) nå -12,5kg og med 25kg på et år som mål, så er det jo helt efter planen. Så alt i alt er jeg godt tilfreds :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener hældning.

Jeg er rigtig glad for at lave intervaller med hældning, og da jeg løb og crosstrainede så gjorde det også altid med farten. Ellers så synes jeg simpelthen det er for kedeligt. Der skal ske noget, så lige nu så varmer jeg op sådan her:

fart 5. Det holder jeg stabilt og så laver jeg to til tre mins intervaller med hældningen. f.eks.

3 min: 3%

2min: 8%

1 min 5%

2 min 11%

1min: 5%

3 min: 15%

osv.

Nogle gange laver jeg det også så det stiger løbende hver tyvende sekund op mod et peak og så falder på samme måde eller lign.

At variere det meget gør det sjovt for mig.

Det kan jeg sagtens få pulsen helt op på. Når jeg læste din log så ser det ikke ud som om du får din puls så højt op? Får du den nogensinde op omkring 180 eller der omkring? Hvis det ikke bare er mig der overser noget, så tænker jeg faktisk at du måske ville finde det sjovere at cardioe hvis du fik pulsen der op, det er der alle de der runners high ting bliver løsladt i ens krop tror jeg. Jeg har det i hvert fald mærkbart anderledes, bedre, gladere, mere overskud, hvis min puls har været deroppe frem for omkring 145.

Hvad tænker du?

Link to comment
Share on other sites

Der er nu heller ikke noget der er helt så demotiverende som et løbebånd i min verden.

Man har sjældent følelsen af at man selv har gjort arbejdet, og der sker ikke noget noget som helst nyt omkring en. Det lyder som en floskel, men løb er sjovest uden for.

Ellers er hældning en rigtigt fin ide jo. Og netop nogle intervallerne hvor pulsen er oppe i den høje zone er rigtigt godt for kondien, og som jaanie siger. Kan det give et godt kick. Men det kan man nu også få at lange ture med mindre puls en det.

Jeg tror egentligt du skal fokusere på det du syntes er sjovt lige nu. Det virker som om motivationen er på styrkedelen, og hvis det spiller er det jo fint. Det kan faktisk virke modsat på ens motivation og lyst til at træne hvis man tvinger sig selv til en aktivitet man direkte keder sig med.

Ift protein Shake.

Mangler du energi under træningen? Hvis ikke ville jeg nok vente med den Shake til efter. Du kan evt. Få fat på nogle amino syre (BCAA) til før træning. Jeg syntes personligt det giver et energi boost. Guarana tabletter er også gode hvis man ikke bryder sig om at drikke en masse kaffe for at blive kvikket op.

Anyways keep up the good work.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener hældning.

Jeg er rigtig glad for at lave intervaller med hældning, og da jeg løb og crosstrainede så gjorde det også altid med farten. Ellers så synes jeg simpelthen det er for kedeligt. Der skal ske noget, så lige nu så varmer jeg op sådan her:

fart 5. Det holder jeg stabilt og så laver jeg to til tre mins intervaller med hældningen. f.eks.

3 min: 3%

2min: 8%

1 min 5%

2 min 11%

1min: 5%

3 min: 15%

osv.

Nogle gange laver jeg det også så det stiger løbende hver tyvende sekund op mod et peak og så falder på samme måde eller lign.

At variere det meget gør det sjovt for mig.

Det kan jeg sagtens få pulsen helt op på. Når jeg læste din log så ser det ikke ud som om du får din puls så højt op? Får du den nogensinde op omkring 180 eller der omkring? Hvis det ikke bare er mig der overser noget, så tænker jeg faktisk at du måske ville finde det sjovere at cardioe hvis du fik pulsen der op, det er der alle de der runners high ting bliver løsladt i ens krop tror jeg. Jeg har det i hvert fald mærkbart anderledes, bedre, gladere, mere overskud, hvis min puls har været deroppe frem for omkring 145.

Hvad tænker du?

Tænkte nok at det var det, det bestod :smile: Har aldrig overvejet at interval også kunne gøres med hældning og det lyder som en rigtig god idé! Det skal prøves!

Når jeg har kørt interval, så har min max puls været oppe omkring de 175-180. Når jeg tænker over det, så synes jeg ikke jeg har oplevet det du beskriver. Jeg har været glad for at have gennemført interval, men jeg er også meget træt efter. Men glædende ved at har gennemført et interval træningspas er jo altid være at tage med. Som dig synes jeg også cardio er sjovere med interval, så der sker lidt og man ikke bare finder en rytme og så stener derfra.

Der er nu heller ikke noget der er helt så demotiverende som et løbebånd i min verden.

Man har sjældent følelsen af at man selv har gjort arbejdet, og der sker ikke noget noget som helst nyt omkring en. Det lyder som en floskel, men løb er sjovest uden for.

Ellers er hældning en rigtigt fin ide jo. Og netop nogle intervallerne hvor pulsen er oppe i den høje zone er rigtigt godt for kondien, og som jaanie siger. Kan det give et godt kick. Men det kan man nu også få at lange ture med mindre puls en det.

Jeg tror egentligt du skal fokusere på det du syntes er sjovt lige nu. Det virker som om motivationen er på styrkedelen, og hvis det spiller er det jo fint. Det kan faktisk virke modsat på ens motivation og lyst til at træne hvis man tvinger sig selv til en aktivitet man direkte keder sig med.

Ift protein Shake.

Mangler du energi under træningen? Hvis ikke ville jeg nok vente med den Shake til efter. Du kan evt. Få fat på nogle amino syre (BCAA) til før træning. Jeg syntes personligt det giver et energi boost. Guarana tabletter er også gode hvis man ikke bryder sig om at drikke en masse kaffe for at blive kvikket op.

Anyways keep up the good work.

Hehe synes nu ikke løbebånd er demotiverende :smile: Jeg synes cardio er kedeligt.. Selv til spinningstimer, hvor jeg har været ved at falde af cyklen af udmattelse har jeg syntes det var kedeligt.

Er også lidt nået til det punkt, hvor jeg ikke gider forberede mig mentalt på cardio, for så at blive irriteret over ikke at kunne gennemføre det. Men heller se om jeg kan komme til, når jeg er færdig med styrke delen og så tage det derfra. Det er det jeg har forsøgt mig med de sidste par dage og jeg har det bedre med det :smile:

Protein shakes er tildeles for at få nogle flere kcal på en nem måde og da det sker at jeg noglegange går sukkerkold efter en træning, er det blevet foreslået at jeg drikke det inden træningen. Jeg tager i forvejen flydende amino inden sengetid (oplever ikke det samme energiboost af det, som du gør) og jeg tager stacker inden træning for lidt ekstra energi :smile:

Tak for kommentarerne I to! Det er super fedt med noget input og det får mig til at overveje nogle ting, som jeg nok ikke ellers vil have tænkt på, så mange tak! :smile:

Vægt: 97,8kg (-1,3/-13,2)

Arm: samme/0cm

Bryst: samme/-7cm

Mave: samme/-17,2cm

Hofter: samme/-11,5cm

Bagdel: -1,5cm/-10,7cm

Lår: samme/-7cm

Wow, så nåede jeg sgu forbi halvårs målet før der gået et halvt år! God start på en god uge :bigsmile:

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Opvarmning

Tid: 10 min

Hastighed: 5,4km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 141 bpm

Max puls: 146 bpm

Kcal: 86 kcal

DB benchpress

5x12 a 8kg

Incline DB benchpress

5x12 a 8kg

Triceps ext. w/ rope (kabel)

5x12 a 30kg

Triceps ext. w/ v-bar (kabel)

4x12 a 35kg

1x12 a 30kg (fik ondt i den ene skulder, så måtte sætte vægten lidt ned og det hjælp lidt)

One arm triceps ext. (kabel)

5x12 a 10kg

Løbebånd (interval)

Opvarmning: 5 min ved 5,6km/t og 4%

4 gange a 7 min ved 5,6km/t, 3 min ved 6,2km/t, begge ved 4% hældning

Samlet tid: 45 min

Gns. hastighed: 5,7km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 155 bpm

Max puls: 169 bpm

Kcal: 515 kcal

Bund hastigheden skal op på 5,8km/t, men er godt tilfreds med dagen træning! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning as always, derefter rygtræning med Træner!

Lat. pulldown

5x12 a 45kg

Lat. pulldown wide grip

5x12 a 30kg

Narrow reverse grip pulldown

5x12 a 30kg

Seated row wide

5x12 a 25kg

Seated row narrow

5x12 a 30kg

Biceps kabel curls

5x12 a 10kg

Hammer kabel curls

4x12 a 20kg

Rygøvelse i maskine

3x12 a 40kg

Total smadret efter det! Alt for lidt søvn på det sidst, skulle møde på arbejde kl.8 i dag og kunne ikke falde i søvn igår, så det træk tænder ud. Træner gav mig noget pre-workout noget han synes jeg skulle prøve, så det tog jeg en time inden træning, som han havde sagt og tog selvfølgelig ikke min sædvanlige stacker, da Træner havde sagt at det her, var ret effektivt. Efter en time; kunne intet mærke. Træner sagde at jeg skulle give det en halv time mere.. stadig ingen effekt.. Kunne overholdet ikke mærke at jeg havde taget det.

Træner komme forbi til en filmaften efter træning og han skulle lige hjælpe mig med at finde noget proteinpulver. Det var så ikke nødvendigt, for han havde min fødselsdagsgave med, som var 2kg proteinpulver :laugh: Han vil gerne have at jeg tager en shake før seng sammen med flydende amino og en om morgen. Og så var der vidst et eller andet med at jeg også skulle tage flydende amino efter træning også.. Det skal jeg lige have helt styr på.. Så nu vil jeg finde min gamle nupo shaker frem og lave mig en shake :smile:

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning

Tid: 10 min

Hastighed: 5,4 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 135 bpm

Max puls: 142 bpm

Kcal: 79 kcal

Squat

5x12 a 28kg

Benpres

5x12 a 93kg

Arnold press

5x12 a 5kg

Military press

3x12 a 12,5kg

Løbebånd

Tid: 30 min

Hastighed: 5,6 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 141 bpm

Max puls: 147 bpm

Kcal: 269 kcal

Dejlig træning i dag! Der var ikke så mange tilstede, så det var til at komme til og er dejlig afslappet efter 8-9 timers søvn, så hjalp også :smile:

Link to comment
Share on other sites

Total afslapning i dag! Ingen skole, ingen arbejde og ingen træning. Har besluttet mig for at jeg bare vil gøre lige præcis det jeg har lyst til i dag og havde lige lyst til at vaske tøj (weird, I know), men mens jeg stod og sorteret mit vasketøj kom jeg til at kigge i spejlet, mens jeg stod med siden til og kom til at se på mine lår og fik mig lidt af en overraskelse :smile: Der er alligevel sket en del på det sidste! Har da godt lagt mærke til at musklerne vokset og de kan ses en gang imellem, men havde da ikke lige tænkt på at de også er mindre og derfor mindre blævret! Total optur! :happy:

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning

Tid: 10 min

Hastighed: 5,4 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 140 bpm

Max puls: 167 bpm

Kcal: 78 kcal

DB benchpress

5x12 a 8kg

Incline DB benchpress

5x12 a 8kg

Triceps ext. w/ rope

5x12 a 17,5kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 20kg

One arm triceps ext.

5x12 a 7,5kg

Løbebånd

Tid: 30 min

Gns. hastighed: 5,7 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 155 bpm

Max puls:168 bpm

Kcal: 317 kcal

Startede som interval, men det var benene ikke lige helt med på, så blev til de sædvanlige 30 min.

God træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 29. september

Forholdsvis tidlig træning, da jeg skulle møde på arbejde kl.13, men det blev ikke lige helt som planlagt, da jeg var meget tæt på at gå sukkerkold, men nåede heldigvis ikke til det stadie, hvor jeg skulle kaste op.

Opvarmning

Tid: 10 min

Hastighed: 5,4 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 132 bpm

Max puls: 139 bpm

Kcal: 77 kcal

Lat. pulldown

5x12 a 45kg

Lat. pulldown wide grip

5x12 a 35kg

Pulldown reverse narrow grip

5x12 a 30kg

Seated row narrow

5x12 a 30kg

Seated row wide

5x12 a 25kg

DB biceps curls

5x12 a 7kg

Hammer curls

5x12 a 7kg

Rygøvelse i maskine

5x12 a 6kg

Søndag den 30. september

Opvarmning

Tid: 10 min

Hastighed: 5,4 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 136 bpm

Max puls:145 bpm

Kcal: 83 kcal

Squat

5x12 a 38kg

Benpres

5x12 a 93kg

Arnold press

3x12 a 5kg

2x12 a 6kg

Military press

3x12 a 12,5kg

Lat. raise med rotation

5x12 a 5kg

Løbebånd

Tid: 30 min

Hastighed: 5,6 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 147 bpm

Max puls: 153 bpm

Kcal: 289 kcal

10kg ekstra på squat, så er tilbage til hvor jeg var før jeg havde problemer med ryggen. Fik lige Træner til at tjekke min teknik og den var i stadig i orden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 97,7kg (-0,1/-13,3)

Arm: samme/0cm

Bryst: samme/-7cm

Mave: -3cm/-20,2cm

Hofter: samme/-11,5cm

Bagdel: samme/-10,7cm

Lår: samme/-7cm

Opvarmning var i dag 5 min på cykel.

DB benchpress

4x12 a 8kg

1x12 a 9kg

Incline DB benchpress

5x12 a 8kg

Triceps ext. w/ rope

5x12 a 17,5kg

Triceps ext. w/ v-bar

1x12 a 22,5kg

4x12 a 20kg

One arm triceps ext. (kabel)

5x12 a 12,5kg

Løbebånd

Tid: 30 min

Hastighed: 5,6 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 147 bpm

Max puls: 154 bpm

Kcal: 294 kcal

God træning i dag, selvom Træner havde sagt han ville presse mig idag og det ikke rigtig blev til noget :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag blev jeg så presset :smile:

Opvarmning

Tid: 10 min

Hastighed: 5,4 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 133 bpm

Max puls: 140 bpm

Kcal: 80 kcal

Lat. pulldown

5x12 a 45kg

Pulldown reverse narrow grip

4x12 a 30kg

1x12 a 40kg (har brokkede Træner sig så over at jeg ikke havde kørt med 40kg hele tiden, for det gik jo fint)

Seated row wide

1x12 a 30kg

4x12 a 35kg

Seated row narrow

1x12 a 35kg

1x12 a 40kg

3x11 a 45kg (skulle have været 3x12, men kunne bare ikke holde ved længere, så jeg lige kunne få den 12. med)

One arm cabel row

5x12 a 25kg

DB biceps curls

5x12 a 7kg

De var ufattelige onde i dag!

Hammer curls

5x12 a 6kg

Rygøvelse i maskine

3x12 a 40kg

Ingen løbebånd i dag, tildels fordi alle løbebånd var optaget, men Træner og jeg skulle holde filmaften i aften og det ville blive for sent, hvis jeg også skulle have 30 min på løbebåndet.. Og hvad ender det så med? At han brænder mig af.. *indsæt pigesur mine her*

Er godt tilfreds med træning, men har haft et par dårlige dage og i dag er ikke meget bedre, så øv øv øv!

Link to comment
Share on other sites

Træningen igår:

5 min opvarmning på cykel

Benpres

5x12 a 93kg

Squat

5x12 a 38kg

Arnold press

5x12 a 6kg

Military press

3x12 a 12,5kg

Havde travlt i går, så havde ikke rigtig til at spise, så var kørende på koffein det meste af dagen.. Ikke optimalt.. Og i dag bliver ikke meget bedre.. Hvis jeg er heldig, har jeg 20 min til at skifte tøj, spise, lave madpakke og generelt blive klar til arbejde inden jeg skal afsted. Og det er hvis undervisningen er færdig til tiden og alt går som det skal. Og sådan kommer alle torsdage til at se ud for eftertiden.. Synes konstant jeg går rundt med fornemmelse af at jeg er bagud med et eller andet, så kan ikke sætte mig ned og slappe af med god samvittighed.. Lige nu forsøger jeg bare at komme igennem til fredag og fredagens undervisning..

Link to comment
Share on other sites

Hahaha jeg er altså bare for blond nogle gange! Var halvvejs gennem mit interval program i dag, da jeg lige ville se min gns. hastighed og ender så med at trykke flere gange på stop-knappen :4oops: . Nå, men fik da gået i 25 min. og så prøver jeg lige igen i morgen :smile:

Opvarmning

Tid: 10 min

Hastighed: 5,4 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 140 bpm

Max puls: 147 bpm

Kcal: 89 kcal

DB benchpress

5x12 a 9kg

Incline DB benchpress

5x12 a 8kg

Triceps ext. w/ rope (kabel)

5x12 a 30kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 22,5kg

One arm triceps ext.

2x12 a 10kg

3x12 a 7,5kg

Løbebånd

Tid: 25 min

Hastighed: 12 min. a 5,8km/t, 3 min. a 6,2 km/t, 7 min. a 5,8km/t og 3 min a 6,2km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 158 bpm

Max puls: 170 bpm

Kcal: 276 kcal

God træning i dag! Fik lige snakket med ham den søde, som var på arbejde i dag omkring vægten på stangen i smith-stativet, fordi Træner måtte indrømme at han ikke helt kunne huske, hvad den vejer. Vi blev enige om at det nok vejet lidt mere end 20kg, men ikke 28kg som jeg ellers havde regnet med, så jeg sætter den bare til 20kg for eftertiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 6. oktober

Den sædvanlige opvarmning på løbebånd

Lat. pulldown

5x12 a 45kg

Reverse grip pulldown

5x12 a 40kg

Seated row

5x12 a 45kg

Seated row wide grip

5x12 a 35kg

Og det var hvad det blev til i går. Var godt træt og havde hovedpine.

Søndag den 7. oktober

10 min. opvarmning på løbebånd

Benpres

5x12 a 93kg

Det hedder vist 101kg næste gang

Squat

5x12 a 30kg

Og her skal der vist 5kg mere på.

Arnold press

5x12 a 6kg

Military press

3x12 a 12,5kg

Kan endelig mærke en smule fremgang..

Lat. raise med rotation

5x12 a 5kg

Fik ros af Træner for min teknik! :weight_lift:

Er meget godt tilfreds med dagens træning, men det var endnu en dag med hovedpine og det satte lidt en dæmper på humøret og motivationen.. Tror det skyldes for lidt væske..

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 97,5kg (-0,2/-13,5)

Arm: samme/0cm

Bryst: -1cm/-8cm

Mave: -1/-21,2cm

Hofter: samme/-11,5cm

Bagdel: samme/-10,7cm

Lår: samme/-7cm

Resultatet er godkendt af Træner, men er ikke selv helt tilfreds..

5 min. opvarmning på cykel:

Gns. puls: 147 bpm

Max puls: 160 bpm

Kcal: 48 kcal

DB benchpress

4x12 a 9kg

1x12 a 10kg

1x10 a 11,2kg

Incline DB benchpress

5x12 a 9kg

Triceps ext. w/ rope

5x12 a 17,5kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 22,5kg

One arm triceps ext.

5x12 a 7,5kg

10 min på cykel:

Gns. puls: 162 bpm

Max puls: 172 bpm

Kcal: 115 kcal

Alt i alt en god træning! Tror jeg vil til at bruge cyklen mere både til opvarmning og cardio.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 9. oktober

Opvarmning - Cykel

Tid: 5 min

Gns. puls: 151 bpm

Max puls: 162 bpm

Kcal: 51 kcal

Lat. pulldown

6x12 a 45kg

Ekstra sæt takket været Træner

Reverse grip pulldown

5x12 a 40kg

Seated row wide grip

5x12 a 40kg

Seated row narrow grip

3x12 a 45kg

1x11 a 45kg

DB biceps curls

5x12 a 7kg

Hammer curls

5x12 a 6kg

Rygøvelse i maskine

3x12 a 45kg

Ganske god træning. Havde god energi til at starte med, men Træner var langsom og min energi falde med det langsomme tempo. Der var ikke meget energi til sidst, så det blev ikke lige til cardio. Ryg/biceps dage er blevet min hårdeste træningsdage, takket været de mange rygøvelser.

Onsdag den 10. oktober

Opvarmning - Cykel

Tid: 5 min

Gns. puls: 132 bpm

Max puls: 146 bpm

Kcal: 38 kcal

Benpres

5x12 a 101kg

Jubii! Kom over 100kg og kører nu med mere end jeg vejer :smile:

Squat

5x12 a 35kg

Smed 5kg ekstra på i dag, fordi synes det gik lige nemt nok med de 10kg, men synes at 10kg var lige i overkanten. Det passede også meget fint med de 5kg.

Arnold press

5x12 a 6kg

Military press

3x12 a 12,5kg

Lat. raises med rotation

5x12 a 5kg

Tog til træning i mine mellemtimer i dag, hvilket var super! Meen kunne ikke falde i søvn i går og har derfor kun sovet i 4-5 timer og sammen med at jeg ikke spiste ordentlig i går, så var jeg godt klar over at det kunne ende med at jeg gik sukkerkold. Var også godt på vej, men pressede på og lovede mig selv en tur på Sunset boulevard efter træning. Måtte tvinge maden i mig, men 30 min. efter jeg havde spist havde jeg det okay igen. Skal virkelig blive bedre til det med kosten! Træner har også sørget for at skaffe hjælp til mig på den front, så nu skal det bare aftales nærmere og så skulle der gerne ske en helt passe derefter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt tanken bag dit træningsprogram.

Hvilke tanker har du gjort dig ift. At køre split, og så mange øvelser for fx ryg osv.

End at køre et no nonsens fullbody program 3 gange ugentligt?

Ps.

Jeg mener personligt at du med din trænings erfaring får mere udbytte af et fullbody program, med basis øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Uha Arcus, nu skal jeg jo til at tænke :wink:

Jeg har ikke selv tænkt så meget over mit træningsprogram, da jeg er så heldig at min ven er uddannet instruktør og derfor er det ham, der udarbejder det. Dog vil jeg sige at jeg kommer til at kede mig rigtig hurtigt, så tror at et almindeligt fullbody program ville blive kedeligt ret hurtigt. Trænede jo også hver anden dag til at starte med, men fordi jeg fik flere og flere øvelser (oftest fordi jeg spurgte efter det), tog det efterhånden 2.5 timer at komme igennem og der var sjældent energi til cardio (at det så også er tilfældet i øjeblikket, er en anden sag :smile:) og så gav det mere mening at gå over til split. Mht. de mange rygøvelser, så havde jeg kun 2 indtil for ganske nyligt, men igen spurgte jeg efter én mere og fik 3. Er hypermobil i ryggen, så er kun glad for at træne ryggen meget og muligvis undgå problemer senere hen :smile:

Når du skriver at jeg vil få mere ud af et fullbody, hvad tænker du så? At jeg nemmere får skader med mit program eller?

Link to comment
Share on other sites

Tror egentligt min tanker bliver meget godt representeret i denne artikel.

http://www.getbig.dk/fundament-traening-for-begyndere

Et ordenligt fullbody program behøver ikke tage mere en 45-60 min.

Og min egen erfaring sige mig det virker, når man er nybegynder. Dvs mindre en 1 års erfaring.

Det giver ikke meget mening at træne den samme muskel gruppe med 2-3 forskellige øvelser i min optik. Men om at træne muskel grupper, og når hele vejen rundt. Specielt hvis det er for at blive stærk. Man kan altid smide noget gejl ind hvis man vil have store over arme, men jeg tvivler på det er din hensigt.

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sagtens se pointen i artiklen og den giver rigtig god mening.. når man tænker på hvem der er tiltænkt som modtager.. Jeg starter ikke samme sted eller har samme mål, som dem artiklen er rette imod. Og derfor vil de samme øvelser heller ikke give mening. Er 100% enig med dig i, at det vigtig nå hele vejen rundt og jeg træner også bryst, biceps, triceps, ryg, ben og skulder. Har ingen maveøvelser fordi mavemusklerne bliver aktiveret i mange af øvelserne alligevel (og det kan også mærkes dagen efter noglegange). Jeg synes jeg får nogle gode resultater med mit nuværende program og synes programmet passer rigtig godt mit temperament :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men måske det var en ide at vælge 1 ryg øvelse ud? Og bruge den, så der blev mere tid og overskud til resten af programmet?

Tænker at selvom målet er et andet, er principperne jo stadigt gældende.

Man kan jo godt blive stærk på mange måder.

Vil da også sige at jeg ikke er blevet stor og svulmende af at træne 5x5 men stærkere.

Syntes blot din træner burde tænke kvalitet mere ind frem for kvantitet.

Selvfølgeligt skal du lade lysten styre værket, men når du selv nævner at nogle af passene bliver alt for lange, og energien mangler, bør man tilrette og optimere.

Og så skal jeg nok lade være med at blande mig mere i denne omgang :)

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Så jeg har en rygøvelse og to biceps øvelser? Det giver jo heller ikke rigtig mening :wink: Det er rigtig nok at det noglegange tager lidt lang tid at komme gennem programmet, men det er når jeg træner sammen med nogle. Hvis jeg træner alene, så synes jeg selv jeg er god til at holde et godt tempo.

Mit primære mål er jo at smide en masse fedt og så, synes jeg, at det giver mest mening at jeg kommer til at træne så meget som muligt, så når jeg har lysten og tiden til at træne hver dag, så gør jeg det. Den mulighed vil jeg ikke have med fullbody.. jo, jeg kan træner cardio imellem, men nu synes jeg bare ikke at cardio er særlig spændende. At jeg ikke har energi nok er pga. kosten, ganske enkelt.

Med hensyn til kvalitet, så er jeg meget opmærksom på at udfører øvelserne helt korrekt og jeg spørger om råd lige så snart jeg bliver det mindste i tvivl og hvis jeg sløser bare en lille smule, så får jeg det også at vide med det samme!

Dine input er altid velkommende! :smile: Men lige på det her punkt, får vi vist aldrig samme syn på tingene :wink:

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning - Cykel

Tid: 5 min

Gns. puls: 149 bpm

Max puls: 156 bpm

Kcal: 43 kcal

Satte modstanden til 7, hvor jeg normalt har den på 6. Det føltes mere behageligt med lidt mere modstand.

DB benchpress

5x12 a 10kg

Av av av den var hård

Incline DB benchpress

5x12 a 9kg

Den var også ond

Triceps ext. w/ rope

1x12 a 17,5kg

4x12 a 15kg

Triceps ext. w/ v-bar

1x12 a 22,5kg

4x12 a 20kg

One arm triceps ext.

5x12 a 7,5kg

Løbebånd

Tid: 30 min

Hastighed: 5,6 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 151 bpm

Max puls: 156 bpm

Kcal: 307 kcal

Ret godt tilfreds med dagens træning. Har haft lidt problemer med at sove på det sidste og har haft mistanke om at det har pga. stacker, så igår tog jeg ikke nogen fordi jeg jo ikke skulle træne og kunne sagtens sove. Idag har jeg heller ikke taget dem og har godt kunne mærke det, men ikke så meget at det har gjort en forskel på træningen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share