Nøjagtige vægte?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Jeg har på nuværende tidspunkt en ældre digital badeværelsesvægt fra OBH, som er så flink at ændre vægten hver gang jeg stiller mig op på den. Således kan jeg med få sekunders mellemrum veje 500 gram +/- hvilket gør det lidt svært at holde nogenlunde styr på vægten. Så jeg overvejer at købe en ny vægt der måske mere konstant viser samme vægt ved flere vejninger inden for kort tid. Nogen forslag? Skal ikke kunne noget med fedt/bmi/og alt mulig andet gejl. Bare vægt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke vide det, men jeg gætter på at stort sat alle vægte der er nye og ikke er det aller billigste, også viser det samme hver gang.

Min Føtex-vægt til en plov, hvor man også har ofret bling-bling på fedtprocentmåler og USB-stik, har lige vist 90,4kg 10 gange i træk (steg ikke på med samme fod først).

Den er et eller andet no-name som jeg ikke engang kan google. Så hvis den kan, så må der være utallige andre som også kan.

Om den så har en konstant fejlvisning, det aner jeg ikke.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde også en digital OBH vægt... Den svingede også helt vildt ved hver vejning, hvis man stod af og på igen og igen. Helt igennem talentløst produkt.

Jeg har de sidste 2 år haft en Withings, som jeg er meget glad for. Jeg kan ved at stille mig lidt forskelligt får den til at svinge op til 200g, men det kan også være underlagt etc. Den genkender iøvrigt personen der stiller sig på og sender data via wifi til et website, hvor man kan holde øje med sin vægt. Awesome.

http://www.withings.com/en/bodyscale

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde også en digital OBH vægt... Den svingede også helt vildt ved hver vejning, hvis man stod af og på igen og igen. Helt igennem talentløst produkt.

Jeg har de sidste 2 år haft en Withings, som jeg er meget glad for. Jeg kan ved at stille mig lidt forskelligt får den til at svinge op til 200g, men det kan også være underlagt etc. Den genkender iøvrigt personen der stiller sig på og sender data via wifi til et website, hvor man kan holde øje med sin vægt. Awesome.

http://www.withings.com/en/bodyscale

Cool. Hvad har du givet for den?

Link to comment
Share on other sites

Jeg endte i øvrigt med at købe en Soehnle Pino som viser vægten ganske konsekvent, og ved at ændre på stillingen ændrer den også tilsvarende vægten.

Er vi ikke enige om, at du vejer det samme om du står på tæer eller lidt til højre eller venstre på vægten? Og hvis vægten viser noget forskelligt afhængigt af det, så er det en lortevægt?

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Er vi ikke enige om, at du vejer det samme om du står på tæer eller lidt til højre eller venstre på vægten? Og hvis vægten viser noget forskelligt afhængigt af det, så er det en lortevægt?

Måske mig der fik formuleret det lidt forkert. Hvis jeg ændrer trykket ændrer vægten sig med det samme som en analog vægt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share