The new ThomasNA


ThomasNA
 Share

Recommended Posts

Jeg fik lige set jeres diskussion på siden før.

Helt overordnet ville jeg ikke bekymre mig om ret meget andet end fundament træning. Du har med alt respekt, IMO ikke nok fundament til at jeg synes det giver mening at ofre tid på den slags.

Thomas J´s gode gamle fundament program er feks en simpel mulighed. Med 3 ugentlige trænings pas, vel en fullbody hybrid baseret på store flerleds øvelser altid være mit valg.

Ligeledes ville jeg ikke kæde et eventuelt vægttab sammen med mit valg af styrke program.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lige set jeres diskussion på siden før.

Helt overordnet ville jeg ikke bekymre mig om ret meget andet end fundament træning. Du har med alt respekt, IMO ikke nok fundament til at jeg synes det giver mening at ofre tid på den slags.

Thomas J´s gode gamle fundament program er feks en simpel mulighed. Med 3 ugentlige trænings pas, vel en fullbody hybrid baseret på store flerleds øvelser altid være mit valg.

Ligeledes ville jeg ikke kæde et eventuelt vægttab sammen med mit valg af styrke program.

Du kan starte med at forklare hvad der ikke er 'fundament træning' ved mit og MOOS' forslag.

Derudover synes jeg også du bør forklare hvorledes det er intelligent for en med en 115 cm talje (som ikke er heavy weight styrkeløfter) ikke at træne efter at mindske denne.

Link to comment
Share on other sites

Du kan starte med at forklare hvad der ikke er 'fundament træning' ved mit og MOOS' forslag.

Derudover synes jeg også du bør forklare hvorledes det er intelligent for en med en 115 cm talje (som ikke er heavy weight styrkeløfter) ikke at træne efter at mindske denne.

1: Jeg har ikke taget stilling til jeres forslag. Jeg siger blot at jeg vil bruge et helt basic program med (more or less) linær progression, uden for meget lirrum larrum

2: Fordi jeg ikke mener at styrketræning er en særlig fordelagtig måde at opnå et varigt vægttab på, hvorfor jeg i stedet for ville regulere dette i min kost.

Link to comment
Share on other sites

1: Jeg har ikke taget stilling til jeres forslag. Jeg siger blot at jeg vil bruge et helt basic program med (more or less) linær progression, uden for meget lirrum larrum

2: Fordi jeg ikke mener at styrketræning er en særlig fordelagtig måde at opnå et varigt vægttab på, hvorfor jeg i stedet for ville regulere dette i min kost.

1:

Hvad mener du så med din sætning "Du har med alt respekt, IMO ikke nok fundament til at jeg synes det giver mening at ofre tid på den slags.", den slags hvad?

2.

Kosten er selvfølgelig meget vigtig. Men har man ikke tid/lyst til at lave cardio er der ingen tvivl om at det er fordelagtigt for ens fedtprocent at styrketræne anderledes end styrkeløftere.

Link to comment
Share on other sites

1:

Hvad mener du så med din sætning "Du har med alt respekt, IMO ikke nok fundament til at jeg synes det giver mening at ofre tid på den slags.", den slags hvad?

2.

Kosten er selvfølgelig meget vigtig. Men har man ikke tid/lyst til at lave cardio er der ingen tvivl om at det er fordelagtigt for ens fedtprocent at styrketræne anderledes end styrkeløftere.

1: Det var "diskussionen" om de forskellige wendler hybrider. Jeg har ikke fokuseret på hvem der har skrevet hvad. Pointen var helt basalt at med den styrke Thomas har nu, burde han i min optik kunne gaine med en old school 5 x 5 tilgang.

2: Jeg hører blandt dem der mener at hverken cardio eller styrketræning i sig selv er specielt essentielt for et vægttab. Den mængde motion der skal ligges smides dagligt for feks at skabe et sølle 500kcal dags underskud, er immmervæk nemt at skabe med nogle basale ændringer. Så hvorfor ikke bare gøre det, og give den gas med det trænings program man har lyst til

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad for at I passer på mig, e-venner. :wub:

Nu hvor jeg har muligheden for mange (små) pas, kunne jeg godt finde på at splitte mit program op. Jeg tænker 5/3/1, hvor squatdagen kunne suppleres af 5x10 i dødløft osv. Det ville ikke tage lang tid, og jeg kunne slutte af med en kort finisher, fx burpees/cleans osv.

Link to comment
Share on other sites

Hyggetræning i kælderen. JFT:

Antager at min stang vejer 10kg

Hang cleans:
3 x 30kg
2 x 3 x 40kg
2 x 3 x 50kg
3 x 60kg
1 x 70kg
0 x 75kg fail

Dødløft:
3 x 10 x 79.5kg
Lol, ikke flere kg. Pressede dog min grebsstyrke :)

Bænkpres:
12 x 40kg
11 x 50kg
9 x 60kg
6 x 70kg
4 x 79.5kg

Nu: Champions League.

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

2: Jeg hører blandt dem der mener at hverken cardio eller styrketræning i sig selv er specielt essentielt for et vægttab. Den mængde motion der skal ligges smides dagligt for feks at skabe et sølle 500kcal dags underskud, er immmervæk nemt at skabe med nogle basale ændringer. Så hvorfor ikke bare gøre det, og give den gas med det trænings program man har lyst til

Er 100 % enig. Den på papiret optimale træning er nytteløs, hvis man hader den.

Ingen laver noget de hader i længere tid ad gangen..

Link to comment
Share on other sites

Hurtig rygtræning.

Desværre uden chin up bar, mit iron gym aggregat kan ikke bruges i kælderen. Bestiller nok denne: http://shop.getbig.dk/chin-up-bar-vaeg?cPath=70_163

Arbejdede med teknik i swings, det blev ret godt. Nok 60 reps i alt.

BB rows: 10 x 40kg, 50kg, 60kg, 70kg

DB rows: 5 x 30kg, 35kg, 40kg, 40kg, 40kg

Ok.

Link to comment
Share on other sites

Tidlig, tidlig morgentræning:

Kunne ikke sove, så stod nede i garagen kl 04:30. Lavede mine to "klodser" til dødlødt, gummi, træ, gummi, træ, gummi. Det giver udover lyddelen også en normal højde, da mine jernskiver har en diameter på 300-350mm. Eleiko er på 450mm.

Snatch grip dødløft:

10 x 40kg, 50kg, 60kg, 70kg

Ok hårdt, en del mere udfordrende end konventionel.

BTN-press og mobilitet:

3 x 10 x 20kg

Til sidst sad den ok.

Military press:

5 x 30kg, 35kg, 40kg, 45kg

Tungt til sidst

Close grip bænkpres:

10 x 40kg, 50kg, 60kg

Sad ok men længe siden jeg har lavet den.

Link to comment
Share on other sites

Bentræning her til morgen.

Front squat:

6 x 40kg, 50kg, 60kg

4 x 70kg

Tung. Øger fint.

Lunges:

5 x bw, 8kg, 16kg, 24kg

Har aldrig kørt så tunge lunges. River godt i balderne.

Lavede 3 chinups. Vil lave chinups hver gang og øge langsomt, jeg er totalt svag her.

Lavede 4 sæt læg, brændte godt.

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Nice med Uncle T tribute training :-D Jeg er beæret..

Synes jeg bruger mange kræfter på at holde core oprejst i frontsquat. Må få investeret i nogle flere kg.

Dette giver ikke lige umiddelbart nogen mening i mit hoved. Hvis der er flere kg på vil du blot have endnu sværere ved at holde din core oprejst.

Hvad med at arbejde stille og roligt op til at kunne løfte 5x10 med 60kg eller lign. Og derefter kør ned til 5x5 igen og øg vægten til 65kg øg så derfra antal reps. Bare en ide :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share