Hylets cykellog


RuneR
 Share

Recommended Posts

Bred som en ladeport

Jeps det er lidt pinligt, men hva dulan :4smartass:

Jeg har haft en sovende fornemmelse på ture 60+km, i ved nok hvor. Og har dermed gjort lidt research på nettet (en hobby jeg har) over "problemstillingen" og kommet frem til min sadel Selle Italia Race SE som fulgte med cyklen muligvis var for smal 130mm og mange foreslår at man får målt sin røv med et såkaldt ass O'meter. Webike i de flotte nye lokale i Brønshøj har en Specialized røvmåler, så derfor tog jeg derind efter arbejdet for at få målt.

Webike manden (vældig sympatisk gut) målte den sig frem til at jeg selvfølgelig skal have en ladeport som sadel, en størrelse 155mm. Hvorfor pokker kan jeg ikke bare være en Morten medium?

Der var en model hjemme i den størrelse og den var tudegrim, og 5cm gel på toppen. Og det vil jeg bare ikke! Men han lovede at undersøge sagen nærmere om der var andre modeller i Specialized som kunne gå. Ville gerne have noget Romin eller Toupe (bliver nok en Toupe Expert)

RØØØØØØØØV

:crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Hallandsåsen NOOOT

Ja det blev (desværre) ikke til Hallandsåsen i sidste weekend, en af dem jeg skulle have været af sted med er på penicillin pga. bihulebetændelse så han er ikke på toppen. Derfor udskød vi turen.

Vi aftale så at tage en tur med udgangspunkt fra mig af i stille og rolig hygge tempo. Det blev til min Burresø tur 60km. Men for pokker jeg var svag på den tur, ved ikke om det var fordi jeg ikke havde passet min seng, og kun sovet 5 timer, og spist junk. Eller om det er afmatning efter Ritter. Tror mest på det første.

På vej ud af byen, lige efter Roskildevej kører vi på sti system (Albertslund golfklub ligger langs stien) men Store Vejle Å var da godt nok løbet over sine breder, og vi havde ikke lyst til at stå i vand til livet. Så vender om og tager en anden vej. Men vi fanger den rigtige vej uden problemer. Jeg har intet og ligger og roder i gearerne sammen med vores penicillin ramte mand. Den anden af min kammerat har smugtrænet fornemmer jeg og er godt kørende! Jeg prøver at køre nogle af bakkerne mod ham, men benene vil bare ikke.

Og mod Burresø bakken sydfra, må jeg indrømme at vi kører ude på vejen, selvom der er cykelsti. Og så kommer der lige en gammel mutti i en postmand Per bil med hornet i bund i 10 sekunder. Vi ligger ikke side om side men pænt efter hinanden. Så slap dog af, vælger dog at grine af det.

Burresøbakken var stejlere/længere end jeg sidst husker den, og jeg må på den lille klinge (hvilket jeg ikke normalt gør på de små bakker) Skovvejen langs Burresø slutter og vi kører sydpå. Dog hopper vi lige ind på en skov rasteplads og sludrer lidt. Hvilket jeg foreslog fordi min lænd brokker sig (efter 30km. ØVS) Nu meget hyggeligt for vi har selskab af 5 høns som går og sludrer med os.

Hjemturen føles lang og vel hjemme igen pruster vi ud med en burger på den nærmeste café

facts:

soslxv.jpg

Link to comment
Share on other sites

ahh første punktering.

Ville have kørt mig en lille aftentur her efter Bornholmer hanen og kartoflerne var fortæret. hopper i dresset og på ved til at hive cykel udenfor. Opdager et bagdækket er næsten fladt. Opdagede intet sidst jeg kørte.

slangen er skiftet. Men dækket har et par skrammer, hvornår skifter i jeres dæk? Det har vel kørt 1100km ca. Det burde jo ikke være noget for sådan et dæk. Men er de skræmmer for store?

Der er 2 skræmmer (kan mærke en lille forhøjning) og en mindre.

2s15gkp.jpg

Link to comment
Share on other sites

Når slangen presser sig på som på billedet, ryger mine dæk helt sikkert ud.

Hvor længe de holder, afhænger dels af held men også af hvor meget de kører i regnvejr. En tur i regnvejr, slider som retti mange i tørvejr. Hvis jeg ikke får flænger i det, skifter jeg det når det begynder at punktere ofte, det passer også med at det føles blødt og slattent.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja ville nok droppe det dæk, men gemme det og bruge det til efteråret med et indlæg i.

Dæks holdbarhed er meget forskellig. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvor længe mine holder, men et godt bud er nok omkring 2000 km. Man kan sagtens bruge dem derefter, men punkteringerne kommer så bare hele tiden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

oki, jeg må forbi Heino og købe et nyt dæk. Hvad er jeres erfaringer med latex slanger?

Overvejer også 25mm i setdet for 23mm. Jeg kan vel sagtens have 25mm bagpå og 23 foran?

Edited by RuneR
Link to comment
Share on other sites

Var forbi Heino på vej hjem fra arbejde, spurgte efter en 4000s i 25mm men det havde de ikke, så nuppede en 23mm. Slog også lige en smut forbi deres sadler og lurede om der var nogle ladeporte (155mm) og vupti så blev det lige pludselig noget dyre end jeg havde forestillet mig. Blev til en Specialized Toupe Expert

specialized-toupe-expert-saddle0mm-black-61564.jpg

Så vel hjemme igen, skifter dæk og sadel og vil lige ud og teste sadel

facts:

2w2h8hz.png

Link to comment
Share on other sites

Sadel virker fint, svært at sige noget efter 35km. Men er positiv, har flyttet den lidt frem. Håber det kan hjælpe lidt på min lænd træthed.

Weekenden må vise, lørdag har jeg og drengene 60km turen. Søndag er jeg blevet inviteret med mit tidligere arbejdes cykel team 8-9 stk ca 100km (28-32 km/t) glæder mig til weekenden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En blandet omgang

Lørdag havde jeg en aftale med mine 2 cykel buddies om at tage lørdag classic ruten (Burresø 60km) Der var aftalt at det skulle være med koner og børn som skulle stå for at sladre derhjemme og lave mad til når vi kom hjem :4trumpet:

Vi tog af sted kl 9.45 efter at have skiftet slange på 2 cykler. Turen var præget af en luftfugtighed på 99,9% op til Burresø. Og hjemover en luftfugtighed på over 100% så vi blev pænt våde.

Den ene som var med havde elendige ben trak kortet og bad os holde ind ved Ganløse bageren så han kunne få fyldt tanken op. Kanel snegl og en Cola fik han lige kørt ned, og så var vi videre. Burresø bakken er nu sjov, den er alligevel tilpas lang til jeg ikke bare kan brute force den over, men jeg må op i pedalerne og skære tænder.

Regnvejr begynder og vi vil bare hjem, så vi okser hjem uden det store hulrlumhej. Hjemme hos undertegnet har konen bagt boller (hader de købe burger boller) og der kommer hakket ko på grillen. Så en god afslutning på den cykeltur!

Søndag havde jeg set frem til med blandet følelser, hvordan ville benene tage 2 dage i træk. Hvilket jeg endnu ikke har gjort så meget i endnu (kunne være der kommer et 2013 mål i udlandet med noget cykelferie, det rumsterer i baghovedet).

Jeg var blevet inviteret med mit gamle arbejdes cykel klub, kunne jeg ikke sige nej. ”betingelsen” for at suse med var at jeg skulle hjælpe med at guide (rute i garmin) og ellers hvis vi valgte at dele gruppen op tage gruppe 2 og fragte dem sikkert i havn.

Ind i bilen med cyklen, og så ellers sydpå. Ruten var på plads og vi skulle cykle ca 100km i området omkring Hasle, Faxe og Karise. Ikke et område som jeg kender meget til så jeg var spændt på ruten. Vi var en gruppe på 9, med 2 kvinder. Det var rigtig hyggeligt at se bekendte ansigter igen, og der bliver sludret og sparket dæk, mens vi gør os klar. Af sted det går, og tempoet ligger pænt omkring 35km/t og det ruller rigtigt godt. 2-2 ligger vi og intet haløjsa med at sætte tempo yderlig op når der bliver taget føring.

Mine ben føles fra starten rigtig gode, så jeg tager min del af føringer. Ruten fører os forbi flere herregårde og vejene er rigtig fine, ingen lyskryds overhovedet på de 100km. Minimalt med biler, så virkelig et fantastisk område at cykle i. Vi kommer over lidt bakker især én splitter gruppen men jeg kommer fint over som nr 3 tror jeg. Fin opsamling af gruppen på toppen, og vi er videre. Ca halvvejs er dunkene ved at være tomme, og vi finde ved en mølle en lille gård hvor en mand går og roder med sin havetraktor. Han var super flink og hive vandslangen frem så vi kan få fyldt dunkene. Jeg får for første gang også spist en gel (citrus) fy for pyffer den var varm/klisteret og væmmelig, men skyller den ned med vand. Ikke lang tid efter får vi vores eneste punktering denne dag, så vi holder stille i ca 10 min mens der bliver skiftet slange.

Ikke lang tid senere begynder det for 3 stykker at blive svært at hænge på, så de hænger lidt bagerst og kæmper. Bliver kaldt til samling et par gange, men vi bliver enig om at dele gruppen op. Må indrømme jeg gerne ville have braget de sidste kræfter af og kørt med gruppe 1. Men jeg havde lovet at guide bagtroppen sikkert tilbage, så det gør jeg og vi triller stille og roligt hjem de sidste 15km ca. Gruppe 1 havde kørt godt til, og ligget med knap 40 og kørt rulleskift, æv jeg ville have været med! Vel tilbage til udgangs punkt hopper vi i svømmetøj og køler ned i værtens svømme pool, mens hans kone laver pølser og burger på grillen. Life is good!

Sadel helt perfekt!

Lænd helt perfekt!

Ben godt brændt igennem, helt perfekt!

Solskoldet big time (Rune glemte solcreme) knap så perfekt!

Søndags tur

107km

28,4 i snit

dlnhxl.jpg

1pxel1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Storck laver verdens fedeste racere. Og jo, jeg taler af erfaring. De har tidligere også været lidt pebrede i prisen, men er vist ved at bevæge sig ned i nogle lidt mere menneskelige luftlag.

PS: Er der ikke nogen, der er begyndt at montere batteripakken under stellet?

Link to comment
Share on other sites

jo vist rigtigt nok, husker ikke lige mærket. Har også læst om folk som bygger om og får det placeret i sadelrør. En fin lille rørbombe man så sidder på :4crutches:

Den model står til lige omkring 30k på en tysk side, også en slags penge. Men stadig en billig sund hobby i forhold til f.eks en båd/motorcykel/hest osv. osv.

Og så får man rørt dellerne samtidig :happy:

Edited by RuneR
Link to comment
Share on other sites

Ikke desto mindre, så bliver jeg mere og mere nysgerrig efter at prøve elektronisk gearskifte. Har egentlig altid set det som lidt af en gimmick, men efterhånden som flere og flere taler meget begejstret om det - inkl. nogle af profferne - så kan det da godt være, at man skal give det en chance en dag.

Link to comment
Share on other sites

ja, jeg har endnu til gode at prøve det. Men har ligeledes hørt flere som er ret glade for det. Jeg "turde" ikke prøve det før jeg havde tanken om udskiftning af modellen.

Tror faktisk godt jeg ville kunne passe en Storck i st. 63...

Men modellen i garagen har jo lige rundet et ½ år, så må nok hellere besinde mig. :music:

Edited by RuneR
Link to comment
Share on other sites

Nogen som ligger inde med Workouts i Garmin Connect (cycling) med noget interval træning ikke watt (desværre) men efter puls?

Eller lige ville kunne skitsere hvordan de skal ligge sårn ca for sådan en interval newbie som mig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satte en ny 7901 kæde (Dura Ace) på cykel i går. Og den er jo ab fabrik fedtet ind. Jeg kører med Finish Line dry teflon lube.

Ville i køre den igennem en kædevask inden i smører op med teflon lube?

Eller bare cykle en tur(e) til det er tid til en ny opsmøring, og så give den en teflon tur?

Link to comment
Share on other sites

Kommer lige med en hurtig uge update.

For der er i virkligheden ikke sket det store rent træningsmæssigt, en kombi af arbejde, vejr og dårlige undskyldninger.

Men fik da for første gang i laaang tid nosset mig op for at bruge mit medlemskab i FW sidste mandag. 1½ time på spinning dyret (første ½ time alene) for pokker det gav da lige DOMS i lårmullerne de 2 efterfølgende dage. Det brugte jeg lidt tid på at tænke over.

Hvorfor blev jeg DOMS ramt at lidt spinning. Jeg er jo vant til at cykle, men ja det er jo anderledes intensivt at spinne, eller også træner jeg bare ikke rigtigt når jeg er af sted på landevejen. Også derfor jeg har spurgt lidt til interval træning. Jeg føler det er sværere at brænde lår af på landevejen end på spinning cyklen.

Det blev også en tur i fredags, 45km ud til strandvejen og mod Solrød og ind i landet retur til Taastrup.

Strandvejen på vestkysten er ikke min kop te, for det første kan man ikke se stranden. Og så er der for stor risiko for at der kommer folk ud fra side stierne. Så der vil jeg nok ikke køre så meget mere.

Søndag var dagen hvor jeg sammen med mine 2 cykel venner skulle af sted, jeg var i forvejen lidt presset da der kom gæster. Men en aftale er en aftale så vi skulle af sted.

Men for pokker en fuser, vi er ikke kommet ud af byen da luft som undslipper dæk meget hurtigt kommer fra en vens cykel, nuvel et hurtigt slangeskift og så af sted. Ud med slange og vi kigger rundt på hinanden nåå hvem er pumpe med, vi har troet vi hver især havde en pumpe med, så vi er kommet af sted uden. Jeg tonser hjem henter min pumpe (+slange) og tilbage, hvor de har fundet en lang flænge i dækket. Vi overvejer om vi skal tæve manden med pumpen som går i indkørslen og ligger sten. Dommen er klar den sten som har flænset dækket kommer derfra :4whip:

Desværre er dækket så færdig at det ikke kan lade sig gøre at forsætte, så vi vender snuden om. 2 af os ville nok have kørt en tur, men gæsterne er i mellemtiden dukket op. Så jeg trækker kortet om at jeg springer fra.

Nåå vi har aftalt at hente det forsømte på tirsdag

2nur41e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Efter den mislykkede tur i søndag hvor der var dæk flæns på menuen, havde vi aftalt en hverdag. De 2 andre kumpaner holder ferie. Og jeg kunne slippe af sted fra arbejde tidligt denne dag.

Vi startede ud fra min kammerat i Borup, han har trillet lidt med Borup cykelmotion og havde en rute som han gerne ville vise. Fra morgenstunder havde jeg pakket cyklen og kluns og taget med på arbejdet, så jeg kunne køre direkte.

Så kl 15 stod vi klar til at cykle ud i DK varmeste dag. Og for at lyde lidt selvfed var der var ikke de store udfordringer i denne tur for mig. Den var omkring 60km og næsten flad som en pandekage, men for pokker der er dejlige veje med næsten ingen biler der er syd på!

En af de andre led godt i varmen, og hans sorte cykeltrøje blev ret hurtig grå af salte, jeg befinder mig faktisk rigtig godt i varmen på cyklen. Hellere en tur på cyklen end en tur på stranden, sådan rent varme (selvom udsigten på stranden nok er lidt bedre, end 2 andre dudes i stramt tøj med lidt på sidebenene) :cool:

Der er gang i landmændene men der var kun et sted hvor der var kort strøet ud med lind hånd, heldigvis ikke i et sving eller noget så vi kunne se det langt fra. Dog havde jeg ”glæde” af en traktor med hænger på, som jeg lå i røven af over et stykke, han havde god fart på så lå vel med omkring 40km/t sådan en fætter giver godt med læ! De andre mente nu ikke der var meget street credit i at ligge på hjul af en traktor, nuvel men hvor blev de af! :devil:

Vi prøvede samtidig at koordinere vores Hallandsås tur, men for pokker det er besværligt. 3 familier med koner og 5 børn. Så vi er nok ude i at det bliver en hverdag hvor jeg holder en fridag. Glæder mig!

Som en side kommentar her til sidst, vil den opmærksomme læser måske undre sig over min manglende deltagelse hos Taastrup Cykelmotion, men sandheden er jeg aldrig rigtig er blevet glad ved det. Svært at sætte ord på hvorfor, men synes ikke rigtig den klub er mig desværre for den ligger så dejlig tæt på. Jeg har selv givet det en del tanker. Og kan ikke beslutte mig til om jeg skal prøve at finde en anden klub. Men jeg fik da lige nået at betale og få lidt billigt TIK kluns. Men har aldrig rigtig følt mig velkommen, og ”taget ind” som en af de nye. Måske jeg forventer mig for meget? :4disguise:

97tdea.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ellers prøv HvidovreCK - altid opsamling på Roskildevej ved Glostrup Centret - så finder du ud af om det er dig, for der er der oplever jeg meget obs på de nye.

Og så må jeg erkende at kvinder på holdet bare giver en anden og meget venlig stemning end på et rent drengehold og der er to som næsten altid er der.

Men jeg kunne jo altså heller ikke lide TIK

Link to comment
Share on other sites

Ellers prøv HvidovreCK - altid opsamling på Roskildevej ved Glostrup Centret - så finder du ud af om det er dig, for der er der oplever jeg meget obs på de nye.

Og så må jeg erkende at kvinder på holdet bare giver en anden og meget venlig stemning end på et rent drengehold og der er to som næsten altid er der.

Men jeg kunne jo altså heller ikke lide TIK

okay, der er alligevel ikke så langt til opsamling i Glostrup. Mandag/onsdage hvornår plejer de at troppe op ved Glostrup? 17.30ish?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige tracket de sidste 3 træninger med HvidovreCK og vi har passeret Roskildevej mellem 17:15 og 17:21. Sats på 17:15 eller lidt før måske og bliv ikke overrasket hvis der skal ventes. Der går sommetider sniksnak i det, nogen skal liiige tisse af eller købe det sidste tøj eller...... Til gengæld plejer vi at lave flyvende opsamling uden at holde helt stille men blot køre roligt forbi.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Picnic tur

Min mutti og fatti har haft fødselsdag indenfor den sidste måneds tid og havde derfor inviteret til fødselsdag, det skulle holdes i det fri. Så vi var inviteret på skovtur.

Da de næste 2 dage (Grøn Koncert og tømmermænd) ikke giver de store muligheder for cykling valgte jeg så at tage turen til fødselsdag på cyklen, Jeg er en gammel Skibby dreng og Selsø ligger tæt på, så det var der kartoffelsalat, frikadeller, pølsehorn og pizzasnegle skulle fortæres.

Som noget nyt valgte jeg at tage turen over Frederikssund, normalt har jeg taget over Roskilde. Men ville gerne have det terræn med mellem Fr.Sund og Selsø.

Havde på forhånd hjemmefra lagt turen ind i Garmin, og i det store og hele gik det fint med ruten, på nær jeg lige havde misset at fjordstien ikke er asfalt belagt alle steder. Så i Lille Rørbæk var jeg ved at komme på afveje, men en venlig lokal incl en benslikkende hund var venlig at guide mig mod Fr.Sund cykelstien. Så igennem Fr.uSund og over broen og til venstre mod Gerløv, Tørslev, Skuldelev, Østby og Sønderby. Forbi Selsø Slot og så var jeg ved målet. Godt 50km med knap 30 i snit.

Hvis nogle af de cykelinteresserede ikke har været ved/omkring Hornsherred på cykel vil jeg gerne anbefale området evt en fjorden rundt. Især ude omkring Selsø er der virkelig flot og der er mange små rullende bakker. Dejligt område!

Så blev der ellers spist frokost, fløjet med drage og leget med fiskenet i vandkanten.

k538r8.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share