Doktorens log


jsc
 Share

Recommended Posts

Jeg hev mig også en lille fiber under dips i sidste uge (pec). Hvorfor ødelægger den os?

Jeg tror det er blandingen af høj mekanisk spænding kombineret med ekstremt stræk og en måske lettere skadesdisponeret muskel, der gør det?

Link to comment
Share on other sites

In all fairness, så synes jeg også, at du fortjener at få at vide, at jeg aldrig har set dig så bundhamrende massiv og muskuløs, som da jeg rendte ind i dig i går. Det er tydeligt, at der er kommet en masse kvalitetsmuskel på henover skulderbæltet, ryg og understel efterhånden.

Link to comment
Share on other sites

In all fairness, så synes jeg også, at du fortjener at få at vide, at jeg aldrig har set dig så bundhamrende massiv og muskuløs, som da jeg rendte ind i dig i går. Det er tydeligt, at der er kommet en masse kvalitetsmuskel på henover skulderbæltet, ryg og understel efterhånden.

Åhr takker :)))

Link to comment
Share on other sites

D. Bænkpres

30 x 8

40 x 8

48 x 8

54 x 6

Safety Squats til lav (7) box

28.5 x 10

58.5 x 10

88.5 x 10

108.5 x 10

Dødløft fra plader

60 x 7

80 x 7

100 x 7

Dumme i ryggen? Så skiftede til

Bredt greb RDL

60 x 8, 8, 7

Prøvede at bøje stangen om kroppen og spænde maks op i Lats og traps.

Jeg brugte stropper fordi jeg har små, slappe tøsehænder (og golfalbue, der ikke vil gå væk, fordi den aldrig får ro).

Chins

Kv x 13

Snuppede lige ét sæt. Ok for en slap fedling.

D. Stående Pres

25 x 3

32 x 3

38 x 3

42 x 3

46 x 3 PR :D

Hell yeah :))

Push-downs

Stakken x 23

D. Laterals

12 x 20

God træning. Snakkede meget med kern, der lige er blevet far :)

Link to comment
Share on other sites

Faktisk super fede simple fullbody træninger. Go inspiration Doc! Bliv ved med det... Et par stigende sæt på Dagsform er dejlig let og suger ik så meget mentalt 👍..

Video må komme når jeg rammer 50 kg :)

Det er nogle gode pas for tiden. Det har rykket, at droppe dips og finde en Squat, jeg kan lave :)

Link to comment
Share on other sites

Cool..

Ellers er det hele bare på dagsform?

Altså der foreligger jo en idé bag hver træning, i hvert fald hvad angår de store løft. Hvad angår de mindre løft, så ja, så er det meget dagsformen, der dikterer :)
Link to comment
Share on other sites

Safety Squats til box (7)

31 x 10

61 x 10

91 x 10

111 x 10

Topsættet er hårdt, men så længe jeg kan squeeze 10 reps ud, fortsætter jeg med at øge :)

D. Bænkpres

30 x 8

40 x 8

48 x 8

54 x 6

Tja bum bum - fokus er pt på at øge i Squats ;)

Chins

Kv x 5

Kv x 15 PR :)

Det fungerer fint pt med ét sæt i Chins. Kan ikke påstå at jeg er heelt nede at hænge, men who cares :)

Fatman Chins

Kv x 15

Rygstrækkere 90 grader

Kv x 10

Rygstrækkere 45 grader

Kv x 9, 8

Jeg prøver, at trække den op med røven, ellers sprænger skinkestrengene. Jeg trænger også til, at lære at involvere glutes mere i denne og andre øvelser.

1-arms push-downs m eccentrisk accentuering

15 x 10

25 x 13

Det klodsede navn indebar blot, at jeg pressede ned på stakken med den frie hånd under den eccentriske fase. Er nødt til at holde vægten lidt let, ellers mister jeg følingen med den, og så ville jeg have lidt ekstra ud af den.

D. Laterals, 3-faset

5 x 3

8 x 8

Kører den helt op, sænker 1/3, op igen, sænker 2/3, op og så en fuld rep. Det er én rep. God pump m mikro vægt. Det er win, indimellem :)

Link to comment
Share on other sites

Safety Squats til box (7)

33.5 x 10

63.5 x 10

93.5 x 10

113.5 x 10

Kørte m bælte i sidste sæt, for første gang. Dét kunne ryggen GODT lide, så det bliver ikke sidste gang :))

D. Bænkpres

32 x 8

42 x 8

50 x 8

56 x 6

Smalle floor presses

60 x 10

80 x 10

Den sad ikke liige i skabet, men den skal have chancen

Chin-ups

Kv x 5

Pull-ups

Kv x 5, 10

Chin-ups

Kv x 10

Fatman Rows

Kv x 12

Rygstrækkere

Kv x 10

Kv+10 x 8+4, 6+4

Kørte dropsæt, hvor jeg bare smed sandsækken. Efter sidste sæt havde jeg så meget burn i baglårene, at jeg havde svært ved at stå i 5 min :))

D. Laterals

8 x 5

9 x 10 (1/3+2/3+1)

Link to comment
Share on other sites

Safety Squats til box (7)

36 x 10

66 x 10

96 x 10

116 x 10

Bedre end sidst :))

D. Bænkpres

30 x 8

38 x 8

46 x 8

52 x 6

58 x 3

Rygstrækkere 90

Kv x 10

Kv+10, 10+4

Burn, pga kun et dropsæt var Da Burn ikke så dyb som sidst. Det var ok.

Chins

Kv x 7, 7, 7, 7

Fedtede furen i dag :)

D. Stå. Pres

20 x 8

26 x 8

32 x 8

Så synes jeg det var godt med det. Høje reps i skulderpres sucks :P

Prøvede lidt laterals, men det var overdrevet fail efter pres, så dem dropper vi at bogføre ;)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Morgentræning, af nød

Safety Squats til box (7)

38.5 x 10

68.5 x 10

98.5 x 10

118.5 x 10

Uh, ryggen bliver aldrig RIGTIG glad for vægtbærende aktivitet om morgenen :P Nu får den fire dages pause (måske).

D. Bænkpres

30 x 8

38 x 8

46 x 8

52 x 8

56 x 5

Brede Pull-ups

Kv x 6, 6, 6, 6

Rygstrækkere 90

Kv x 10

Kv+10 x 10

Kv+15 x 7, 10+5

1-arms push-downs

25 x 8

30 x 12

D. Laterals

8 x 5

15 x 10 + 12 x 5 +9 x 5

Link to comment
Share on other sites

Overhead squats til box

20 x 10

Safety Squats til box

41 x 10

71 x 10

101 x 10 med bælte

121 x 10 med bælte

Der er absolut ikke flere easy gainz i den øvelse. Det er benhårdt arbejde at få fremgang og det er fedt :))

Ryggen havde meget bedre af at træne lidt senere på dagen. Og tre dages hvile synes noget nær optimalt til den nuværende træningsmængde.

D. Bænkpres

30 x 8

38 x 8

46 x 8

52 x 8

56 x 7

Chins

Kv x 8, 8, 8, 8, 8

D. Stå. Pres

25 x 8

30 x 8

34 x 8

Rygstrækkere 90

Kv x 10

Kv+15 x 10, 5

Rygstrækkere 45

Kv x 6

Push-downs

Stakken x 10

Stakken+15 x 13

D. Laterals

8 x 8

15 x 12

1+1/3+2/3

10 x 5

Skal køre lettere i back-off sættet.

Var egentlig ok stærk i dag, men havde ikke energien til at spurte igennem træningen, så ovenstående tog 80 min. Men en mega hyggelig dag, hvor jeg fok sludret med en masse folk. Herunder MOLs egen hjemvendte Amazone, der coachede én i bænkprestrøje og (nok så vigtigt) lånte mig noget pebermynteolie, jeg skal prøve til næste træning til de ekstra trætte og slidte områder af min gamle, slidte og tykke krop :)

De fik hjælp af en yngre makker med massive køller, som brugte dem til selv at køre op til en ubesværet 3'er med 200 kg i boardpres. Hans triceps var svært tykke, hvilket jeg var meget misundelig på. Ikke mindst, da hans talje havde ca samme diameter som mine (tynde) lår :P. Jeg fandt også ud af, at han havde været licensløftet i Letland og ønskede licens i DK også.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Fredagspjat

Skulle lige op og eksperimentere lidt her i sommerferien

Overhead Squats, box

20 x 10

30 x 10

40 x 10

Skulderen var lidt presset og er øm i dag.

Det er en udemærket opvarmningsøvelse til Squats.

Frontsquats, box

40 x 8

50 x 8

60 x 8

70 x 8

Det kørte fint, bare boxen er der. Den kommer ind i programmet på sigt :)

Board presses, 2-3 boards

20 x 8

40 x 8

60 x 8

80 x 8

90 x 8

100 x 8

Den skulle prøves efter jeg så ham makkeren med giga trisser lave dem med 200 kg. Desværre tror jeg ikke JEG får store triceps af dem, for al stress sad i tilhæftningerne og ikke i musklerne, så de er ude igen :)

Band Pull-aparts

Lilla band x 15, 15, 10, 10, 10

Jeg burde nok klemme den her ind lidt oftere. Det siger folk, der er klogere end mig i hvert fald :)

Kabel roning

(4) x 10

(11) x 10

(13) x 10

D. Laterals

8 x 10

13 x 20

En træning uden for nummer til at prøve lidt nyt. Til dagligt skal træningen bare fungere, så det var fint, at få lidt nyt input. Squatvarianterne fungerede fint og kommer i programmet fremover. Boardpresses var ikke nogen god BB-øvelse og dømmes ude.

Jeg vil have kabelroning ind igen. De var været ude mens jeg dødløftede to gange om ugen, da ryggen ikke kunne klare ekstra arbejde. Det kan den nu og jeg elsker den øvelse <3

Noget andet nyt var, at jeg prøvede en pebermynteolie, jeg havde lånt af amazonen her fra MOL. Den havde jeg appliceret gavmildt over lænd, lår, knæ, pattilhæftninger og albuer.

Det føltes dejligt, men for h......, hvor jeg stank :P

Jeg følte mig som et stort, tykt sort-hvidt bolsje. For min og mine medmenneskers skyld, må jeg nok begrænse det lidt ;)

Link to comment
Share on other sites

Skulle egentlig prowle i dag, men min prowlermakker var for sent på den, som altid, så jeg besluttede at træne lidt i ventetiden.

Det blev til en kort omgang, hvor makkeren kom midt i og måtte vente.

Overhead squats

20 x 10

Safety Squats til box (7)

43.5 x 10

73.5 x 10

103.5 x 10

123.5 x 10

F...... hårde, men jeg får stadig 10. Højre patellasene bad om et par dages pause fra Squats.

D. Bænkpres

32 x 8

40 x 8

48 x 8

54 x 8

Chins

Kv x 5, 13

SÅ var det tid til prowlingen. Det virkede ikke som verdens bedste ide, der kl lidt i 12. Men vi snuppede

PROWLER

Slæde+40 kg x 30 m

Slæde+80 kg x 30 m

Slæde+120 kg x 30 m

Forsøgte at køre alle sæt med maksimal acceleration. Mere orkede vi ikke i solen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share