Doktorens log


jsc
 Share

Recommended Posts

Se det for dig!

De små poder sover endeligt efter timer med vuggeviser.

Den nye hund hører en anden hund gø' i nabolaget. Og hunden begynder også at gø...Børnene vågner. Forfra....

Du står en mandag morgen og det pisser ned. Din kone er taget på arbejde og du skal aflevere 2 børn i institution men inden da skal hunden luftes. Du bliver nød til at tage dem med da de ikke kan være alene hjemme endnu. Du har en tidsplan og ungerne skriger fordi de er trætte...Hunden skider på gulvet. Din tidsplan er allerede røget. Forestil dig en barnvogn, en hund i snor og en 2-3årig der elsker at stikke af fra sin far, fordi fangeleg er sjovt.....Stress, stress, stress....

TRS og jeg taler til din fornuft.

PP# taler til dine følelser.

Som rationel tænkende og Dr.Med. bør valget være nemt..

Link to comment
Share on other sites

Haha! Enten har Troels og TRS aldrig haft en hund, eller de hunde i har været i kontakt med, har ikke været ordentligt afrettede.

Jeg står op hver morgen kl. 6 og går en halv times tid imens ungerne og Catten får øjne. Vi går med ham, når vi kommer hjem og igen, når ungerne sover. Åh, nej, så går jeg jo glip af 117 afsnit af De unge mødres CSI Dexters Paradise... who cares, jeg ser ikke serier eller skod tv alligevel.

Tag jet tid til at opdrage hunden ordentligt fra starten, gå til træning fra dag 1 og øve, øve, øve. Det fedeste tidspunkt at få en hvalp, er når man har små børn. Man har tid, man holder barsel og når hverdagen først kører er der langt mindre tid til at flette det ind. Når ungerne er store, gider de da ikke gå med kræet. Når de er små er det kun mere kærlighed. Meget mere kærlighed :)

- men jeg har det også nemt, når nu Catten er en dygtig hundetræner og har kæmpe interesse i, at vores hund gør tingene ordentligt ;)

Link to comment
Share on other sites

Haha! Enten har Troels og TRS aldrig haft en hund, eller de hunde i har været i kontakt med, har ikke været ordentligt afrettede.

Jeg står op hver morgen kl. 6 og går en halv times tid imens ungerne og Catten får øjne. Vi går med ham, når vi kommer hjem og igen, når ungerne sover. Åh, nej, så går jeg jo glip af 117 afsnit af De unge mødres CSI Dexters Paradise... who cares, jeg ser ikke serier eller skod tv alligevel.

Tag jet tid til at opdrage hunden ordentligt fra starten, gå til træning fra dag 1 og øve, øve, øve. Det fedeste tidspunkt at få en hvalp, er når man har små børn. Man har tid, man holder barsel og når hverdagen først kører er der langt mindre tid til at flette det ind. Når ungerne er store, gider de da ikke gå med kræet. Når de er små er det kun mere kærlighed. Meget mere kærlighed :)

- men jeg har det også nemt, når nu Catten er en dygtig hundetræner og har kæmpe interesse i, at vores hund gør tingene ordentligt ;)

Jeg har længe argumenteret for det modsatte. Min kone vil gerne have en hund, og det vil jeg egentlig også, men jeg synes tiden er for knap, når nummer to barn kommer om 3 uger.

Link to comment
Share on other sites

Prowler

Slæde x 30 m

Slæde+60 kg x 30 m

Slæde+120 kg x 30 m

Slæde+180 kg x 30 m PR :D

Føj for den lede :P og højt hurra.

Det tager 2 min at prowle og 30 min at slæbe vægte og slæde ud og ind ;)

Så skulle jeg lige have lidt overkrop. Tog supersæt

Push-ups

Kv x 10

Dips

Kv x 10

Kv+10 x 10

Kv+20 x 13, 8

Kørte øvelsen på under halvdelen af normal tid

Chins

Kv x 6, 6, 6, 6, 6, 6

Fedt furen

D. Laterals

13 x 13

11 x 13

Link to comment
Share on other sites

Trapbar dødløft

66x5

85x5

106x5

126x5

146x5

156x10

Plejer at bruge 25-30 min på dødløft supersættet med en anden øvelse. Brugte ca 15 min i dag.

Leg extensions

110 x 20

Den forbudte øvelse.

Hip thrusts

120 x 10

Hurtig ind og hurtig ud.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 7/4

PROWLER

Slæde x 30 m

Slæde+40 x 30 m

Slæde+80 x 30 m

Slæde+120 x 30 m

Slæde+160 x 30 m

Slæde+120 x 30 m :P

Løb med slæde til og med de +120 kg. Grindede med de 160 og de efterfølgende 120 kg, hvorefter den frygtede prowler-flue satte ind.

De 160 var tunge, men ikke så slemme som sidst. Derfor kunne jeg overskue et sæt med 120. Det var ikke heelt så slemt, at slæbe vægtene ind i dag. Jeg kommer jo i form af det skidt :D

Link to comment
Share on other sites

Travlt, så kørte dødløft, bænkpres og chins imellem hinanden :)

Snatch grip dødløft60x5

90x5

110x5

130x3

150x3

162.5x1+1+4 tung :P

Synes den skævt loaded, derfor tjekkede jeg efter de to første reps..?

Tung, tung, tung. Men jeg trænede også trap bar død for tre dage siden, var i gang med at køre tungt haveaffald i 13 timer for to dagen siden og Prowlede i går...

Tror jeg skal køre enten trap bar eller Snatch grip tungt i løbet af en uge. Og så enten køre dem skiftevis hver anden uge eller i starten køre Snatch grip hvor jeg KUN kører 5, 3 og 1 rep i topsættet, sålænge jeg kan det. Og så køre 10/8/5 i trap-bar, der også er en bedre grinde-øvelse.

Så kan jeg droppe frekvensen og volumen mere senere ved behov :)

D. Bænkpres

22x8

28x8

36x8 skulle have været 34

42x8

48x8

52x8

Chins

Kv x 6, 6, 6, 6, 6, 6

D. Laterals

12.5 x 16

10x 16

Smalle push-downs

Stakken+12.5x 12, 12

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

PROWLER

Slæde x 30 m i løb

Slæde+40 x 30 m i løb

Slæde+80 x 30 m i løb

Slæde+120 x 30 m forsøg på løb

Slæde+180 x 29 m helvede og patter

Slæde+120 x 30 m

Slæde+120 x 30 m

Slæde x 75 m i løb

Topsættet var afskyeligt og irriterende tæt på at komme i mål.

Jeg kørte med en makker i dag og han kørte den "lette" vej, og jeg tog den hårde, der slutter op af bakke. De ca 0.0001 % stigning kan mærkes når vægten er nær maks ;)

Skal jeg sætte PR, skal det være i 4. sæt og i den rigtige retning på banen ;)

Fed træning :))

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC fra 0800-0835 :P

Trap bar dødløft

66x5

96x5

126x5

146x3

155x3

163.5x5

Havde sat næsen op efter 8 reps i topsættet, men dødløft tidligt om morgenen bliver aldrig min kop the, så det blev som det blev.

Så kørte jeg til gengæld tungere opvarmning end planlagt.

Push-ups

Kv x 10, 10

Dips

Kv x 10

Kv+10 x 10

Kv+20 x 14

Kv+10 x 15

Chins

Kv x 7, 7, 7, 7, 6, 7

Fedt furen.

D. Laterals

5 x 5

13 x 13 ->10 x 5

Vi er flyttet og huset er ikke halvt eller helt klart - vi bor i kælderen og har adgang til toilet og køkken uden strøm. Ingen adgang til bad. Med et sygt barn med diarre og feber og en gravid og træt (og højeksplosiv) kone og en milliard ting, der SKAL gøres hurtigst muligt (hvis man spørger min overstressede kone), er der fyldt op på stress-kontoen.

Så at komme afsted var i selv selv en sejr, og jeg kørte de vægte, jeg skulle. Så er tilfreds :)

Link to comment
Share on other sites

Sikre familien og huset først, passe godt på sig selv og sine stress tegn, træning som tømning af hovedet, når det er maximalt nødvendigt = Point på mandekontoen!

God vind med projektet. Jeg håber for jer, at i kommer så hurtigt og godt igennem som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder kaotisk, men godt at fruen har førsteprioritet, og du gør hvad hun befaler :-)

PS Jeg synes det lyder så frygtelig gammeldags at blive kaldt "kone"

Ja, kone er et lidt gammeldags. Men det er hustru, frue, viv mv også.

Kæreste er måske bedre..?

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Sikre familien og huset først, passe godt på sig selv og sine stress tegn, træning som tømning af hovedet, når det er maximalt nødvendigt = Point på mandekontoen!

God vind med projektet. Jeg håber for jer, at i kommer så hurtigt og godt igennem som muligt.

Tak. Det er sejt, men det skal nok blive godt :)
Link to comment
Share on other sites

D. 17/4

Snatch grip dødløft

60x5

90x5

120x5

140x5

155x3

170x1 øv

140x3

Øv øv. Havde ondt i ryggen, og er småsyg. Alt var dumt :P

D. Bænkpres

25x10

30x10

35x10

40x10

45x10

50x10

Chins

Kv x 8, 8, 7, 8, 8

D. Laterals

13 x 15 + 10x4

Push-downs

Stakken+15 x 12, 10

Leg extensions

150x20

Link to comment
Share on other sites

Klassisk go Doc omgang!! Klø på skipper...

Husk, vi er tættere på målet Idag end igår!

Indeed. Har dog irriteret ryggen for meget nu. Må indrømme, at jeg bare ikke kan dødløfte tungt to gange ugentligt. Hvilket overrasker mig såre, da jeg ellers plejer at være et fysisk unikum.

Nemlig!

Nu må det blive en gang let og en gang tungt per uge, efter 531 modellen den ene gang, og så kører jeg bare op til 75 % den anden.

Link to comment
Share on other sites

Prowler

Slæde x 30 m

Slæde+40 kg x 30 m

Slæde+80 kg x 30 m

Slæde+110 kg x 30 m

Slæde+130 kg x 30 m 18.54 s den fløj

Slæde+100 kg x 46 :P

Slæde+20 kg x ~ 80 m føj

Fed træning med min prowler-makker :)

Har besluttet at køre Prowleren som en 531 øvelse ligesom i denne artikel:

http://articles.elitefts.com/training-articles/kentucky-strong-531-for-strongman/

I dag var så første uge, og fokus i topsættet var på hastighed.

Jeg gik efter distance i Back-off sættet (first set last) og det var gustent.

Det sidste sæt er vores konkurrence om, hvem der skal slæbe Prowleren ind. Man skal løbe (dvs med svævefase) længs med slæden.

Min makker, der er mest svækling løber først og så skal jeg enten løbe længere eller matche hans distance med mere vægt. Jeg gjorde det sidste og eftersom taberen jo i sagens natur har brug for mere træning, får han lov til at slæbe Prowleren ind :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler med dig mht til jongleren mellem arbejdslivtid, konetid, fartid, Stærkmandsmandetid, prowlertid osv...

Kan kun sige at det kun bliver vildere med 2 børn...Som i ret meget vildere.

Fik den ældste passet og havde kun den lille på 9 måneder hjemme og vi kiggede på hinanden og spurgte om hvad hulan vi fik tiden til at gå med før :-D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share