Vejen mod en sub 7:30-tid i La Marmotte 2017 + Birkebeinerrennet


Svedbaronen
 Share

Recommended Posts

Onsdag den 10/6 - Restitutionstur
Endnu en restitutionstur inden at jeg smutter til Harzen med min fætter i morgen for at køre nogle fede ture fredag, lørdag og søndag.
Turen i dag var blot til og fra arbejde. Jeg var stadig noget flad, men nu har jeg godt 1,5 døgn før jeg virkelig skal i aktion.

På vej til arbejde overhalede jeg stille og rolig en triatlet, der selvfølgelig skulle ligge i røven på mig. Jeg lå ellers der med rolige 33 km/t snit og slappede af. Egentlig ville jeg blot gerne ligge alene. Efterfølgende overhalede han mig så, og så røg tempoet ned i 30 km/t. Jeg kan slet ikke overskue det. Hvis du vil ligge i front, så må du arbejde. Jeg tog så føringen igen, hvilket foregik ned ad bakke med ca. 40 km/t - her lå han selvfølgelig stadig på hjul. Efter bakken kom en længere konstant stigning af ca. 2-3 %, og der valgte jeg at lukke en smule op, for at se, om han kunne holde ved. Jeg vedholdte farten på de 40 km/t og der gik ikke mere end 30-40 sek og så var han forsvundet.. :-)


I alt

Tid: 1:33

Distance: 48,5 km

Gns.-fart: 31,1 km/t

Højdemetre: 237

Gns.-puls: 129

Max-puls: 162

Kalorier: 877

I morgen eftermiddag drager jeg så med min fætter - der også skal med til La Marmotte - til Harzen. Han kører trods sin endnu kortere cykelerfaring end jeg, super godt. Jeg glæder mig helt enormt og vejret ser tilmed ud til at blive super godt. Vi forventer at skulle køre 12 effektive timer fordelt på tre dage, hvor de første 10 timer fordeles over dag 1+2 :-)

Link to comment
Share on other sites

Det sjove er at de har ramt en løsning der er en anelse kortere, og har en anelse færre højdemetre, men ikke noget der burde påvirke det samlede indtryk. Dog er der den kæmpe faktor at Galibier ikke er med. Croix de Fer er ikke så højt oppe som 2650 moh. Men bliver spændende at se hvad folk ender med at køre af tider.

Link to comment
Share on other sites

Det sjove er at de har ramt en løsning der er en anelse kortere, og har en anelse færre højdemetre, men ikke noget der burde påvirke det samlede indtryk. Dog er der den kæmpe faktor at Galibier ikke er med. Croix de Fer er ikke så højt oppe som 2650 moh. Men bliver spændende at se hvad folk ender med at køre af tider.

Helt enig, og jeg må sige, at jeg tror, at denne rute falder mig super godt. Vi skal køre Montvernier, en lille knot med en masse hårnålesving. Ned igen og så op ad Croix de Fer. Det bliver så fedt :-)

Link to comment
Share on other sites

UPDATE // HARZEN

Torsdag den 11/6 / Kbh -> Harzen

Jeg fik hentet min fætter tidligt efter arbejde og vi fik hurtigt pakket bilen og vendt sydpå. Vi oplevede en del trafik efter Hamborg, og måtte køre mod Harzen ad nogle trafikveje. Vi ankom derfor lidt sent til Braunlage, hvor vi skulle bo de næste 3 dage. Nuvel, vi havde ikke det store på programmet og der blev råhygget i bilen og på hotellet. Omkring Hannover omstillede vejret sig fra lunefuld til decideret varmt - 24-25 grader kl 20. Det tegnede sig godt.

Fredag den 12/6 / Lang tur

Vi sov godt igennem og vågnede ved en 8-tiden. Herefter gik vi ombord i hotellets morgensmadbuffet og fik carbet godt op. Vi kunne ane et seriøst godt vejr, og vidste derved, at vi ville udnytte denne mulighed for en fantastisk lang tur.
Kl. 10.30 sad vi på cyklerne. Kl 10.32 gik min højre pedal i stykker. FEDT! :blink::blink: Så står man der, og aner uråd. Nu er jeg ikke særlig teknisk, men pedalens 2 "hovedele" er holdt sammen af en gennemgående bolt, og denne havde simpelthen rykket sig ud, hvorfor pedalen ikke kunne gribe om min klampe. Efter at have rodet med lidt værktøj kunne jeg konkludere, at dette ikke kunne fixes med eget udstyr. Anyways, nu kender jeg Harzen godt, herunder Braunlage, så jeg tog en hurtig rockerbeslutning og vi drønede ned til en mountainbike-cykelforretning ca. 200 meter derfra. Ind i butikken og berette om uheldet. Op med cyklen, stå at rode med pedalen men ingen initial løsning. Vi kunne ikke hamre bolten tilbage. Vi løsnede så pedalen af pedalarmen for bedre at kunne tilgå "elementet". Vi fik skilt det hele ad, og kunne i andet forsøg hamre bolten ordentligt på plads og derved samle pedalen. Jeg kunne i øvrigt konstatere at en indre del af pedalen er brækket, så der skal en ny på - og den er max 3 måneder gammel den her.. Vi fik løst problemet og jeg kastede lidt high fives med mekanikeren fra forretningen.
Anyways, kl 11.05 var i gang igen. Hurtigt og effektiv beslutning.

Da vi endelig kom i gang kunne jeg konstatere, at jeg i hvert fald får trænet en del for tiden, for benene var altså ikke 100% kørende. Hurtigt syrede de til, og der var bare ikke den power som man normalt føler, at man har når man er restitueret. What the heck, det er jo netop den del af processen mod at blive bedre.
Vi fik kørt Brocken, op- og ned ad Sankt Andreasberg, og byens berømte 18%-gns-stigning, der på et tidspunkt stiger 24%, til Bad Harzberg und so weiter. Fed dag og kun et café-stop med kage til følge samt et enkelt tank-stop hvor jeg slugte en dåsecola.

Kørte i øvrigt en nedkørsel hvor jeg ramte +90 km/t - og hvis der havde være mere vej, havde der været plads til mere fart :wootdance:

I alt

Tid: 5:16
Distance: 142 km
Gns.-fart: 27 km/t

Max-fart: 90,2 km/t :smilerock:

Gns.-puls: 147

Max-puls: 174

Højdemetre: 2.527
Kalorier: 3.255

Lørdag den 13/6 / Medium tur

Vejrudsigten sagde regn fra kl 12 hvorfor vi greb chancen om at komme relativt hurtigt ud. Vi angreb hotellets morgensmadsbuffet fra dets åbning kl 08.00 og kl 08.30 sad på på geden. Da vi kom udenfor var der bare mega "lummert" og man kunne næsten lugte regnen i luften.
Vi kom afsted med halvømme ben og det viste sig at skulle følge os resten af dagen. Allerede efter 20 min begyndte de første dråber at falde, dog uden at det var et problem. Dog begyndte det at tiltage og efter at have kørt rundt for ca. 70 km penge gjorde vi kage-stop i Sankt Andreasberg. Det silede ned og jeg trængte til at sidde lidt ned. Efterfølgende regnede det så meget, at vi blev enige om at køre hjem. Det tegnede sig til, at vi kunne "settle" med 100 km "i banken" hvilket var OK. Jeg ville dog gerne have haft en time mere, men omvendt var vi ved at være gennemblødte.

Efterfølgend fik vi en god frokost og besøgte et dejligt spa-hotel hvor vi prøvede os af med diverse saunaer og dampbade. Fedt!

I alt

Tid: 3:51
Distance: 101 km
Gns.-fart: 26,2 km/t

Max-fart: 87,6 km/t

Gns.-puls: 139

Max-puls: 177
Højdemetre: 1.697
Kalorier: 2.085

Søndag den 14/6 / Mængdetur

Vi skulle hjem i dag, og vi ville gerne tidligt afsted. Vi stod derfor op kl 06.00 og sad på cyklen en halv time senere. Jeg fik lige en proteinshake inden afgang.
Vi kørte en helt fantastisk ny rute omme bag Brocken. Hold kæft det var flot. Solen var på vej op. Dugtunge marker, spejlende søer, søvnbeduggede små landsbyer, et slot, flere kirker, smuk natur - det hele var med i "pakken". Nok en af de flotteste morgenture jeg nogensinde har kørt.
Efter to timer ramte vi hotellet, røg i bad, rent tøj på, morgenmad og så hjem til København, som vi ramte kl 17.00. Effektiv dag! :4flex:

I alt

Tid: 2:01
Distance: 50,8 km
Gns.-fart: 25,1 km/t

Max-fart: 80,2 km/t

Gns.-puls: 124

Max-puls: 157
Højdemetre: 760
Kalorier: 918

HARZEN I ALT

Tid: 11:07
Distance: 293,8 km

Højdemetre: 4.984
Kalorier: 6.258

Jeg ville gerne have haft en time mere i sadlen, men hey, jeg er dog tilfreds med hvad vi fik med hjem fra Harzen :4trumpet:

Siden sidste søndag har jeg kørt små 600 km, 6.500 højdemetre og forbrændt ca. 10.000 kalorier, så der er ikke noget at sige til, at kroppen er ved at ramme det niveau, der skal til for at køre et hurtigt La Marmotte. Herfra begynder det at gå i anden retning. Kortere træningspas med intensive intervaller - ergo restitution.

Det er på en eller anden måde ret fedt at kunne se en ende på det hele. Den kommende uge byder på 4,5 timers restitutionstræning over tre træningspas, en god tur i Hallandsåsen om lørdagen + lidt core-træning.

..og vægten er også ved at være der. Med 3 uger igen er det lidt nemmere at se bort fra søde sager og holde en skarp diæt. Målet om en kropsvægt på 71,5 - 72,0 kg er helt klart muligt.

post-6142-0-36715100-1434317765_thumb.jp

post-6142-0-45852200-1434317779_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Lyder rigtig lækkert. Den første dag i bjergene, er for mig vedkommende, altid noget juks. Man er totalt motiveret til at komme ud og smadre løs, men benene er bare ikke blevet omstillet fra fladlandskørsel til bjergkørsel. Jeg er altid bedre på 2. dagen hvor jeg lige har vænnet mig til at køre opad, sidde rigtigt på cyklen etc. Så din første dag skal du nok ikke tage så tungt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

3 gode dage :smilerock:

Indeed! :-)

Lyder rigtig lækkert. Den første dag i bjergene, er for mig vedkommende, altid noget juks. Man er totalt motiveret til at komme ud og smadre løs, men benene er bare ikke blevet omstillet fra fladlandskørsel til bjergkørsel. Jeg er altid bedre på 2. dagen hvor jeg lige har vænnet mig til at køre opad, sidde rigtigt på cyklen etc. Så din første dag skal du nok ikke tage så tungt :laugh:

Ja, det kan der være noget i. Men grundlæggende, så tror jeg, at det bunder i voldsom meget træning over den seneste periode. Og det er jo også meningen med galskaben. At træne sig ned, og så opnå det helt store løft når man har gennemgået sin restitutionsfase.

Link to comment
Share on other sites

Nå, nu er jeg ikke den store "logger" men i dag sidder jeg med en restitutionsdag på hånden, og så kan jeg lige smide lidt detaljer på bordet vedrørende ruten samt programmet, når jeg snarligt skal køre La Marmotte.

Ruten

Ruten er som sagt ændret i år ift. mange tidligere år. En af tunellerne på nedkørslen af Galibier er under restaurering, og man når ikke at færddiggøre arbejde inden løbet den 4. juli. Dog når man det inden Touren, der rammer området ca. to uger senere. Mange er utilfredse omkring ændringen, men altså, sådan er det jo bare - det er ens for alle, og indtil videre ser det jo ud som om at, 1; vi rammer nogle übber fede stigninger, og 2; vi kommer til at køre nongelunde samme distance samt højdemetre som de foregående år.
Sidste år kørte jeg den normale rute, og det ville selvfølgelig være en fordel af kunne køre den igen i år. Man kender stigningerne og ved hvad der kommer forude. Det sagt, så har en ny rute også sine fordele. Et er, at vi ikke kommer op i + 2.600 meters højde - vi bryder lige 2.000 meters-grænsen, og dette får formentlig sin fordel ift. mængden af ilt (alt er relativt) der findes i lejet over +2.000 højdemetre. Nogen andet er, at jeg siden december har kørt med FBL, hvor mit sekundære mål er, at køre licensløb. Jeg har endnu ikke stiftet bekendtskab med licensløb endnu, men dette kommer formentlig engang over sensommeren. Træningen med FBL har dog mange gange haft sit fokus på AT-intervaller, og med tanke på, at når vi rammer bunden af Glandons bagside, så skal vi ikke sidde på et 30 km transportstykke. I stedet rammer vi 7-10 km transport, og derefter rammer vi en kort og hidsig stigning - Montvernier. Ned igen og så endnu et kort transportstykke hvorefter Col de Mollard + Col de Croix de Fer, starter. Det kommer til at lægge et pres på kroppens evne til at finde et hurtigt hvileleje, og det er netop her, at jeg vil vurdere, at min træning med FBL kommer til gavn.

Det hvor jeg oftest "lider" er når stigningerne kommer over 7-8% og skal sidde der i længere tid. Min vægt på ca. 72 kg begynder simpelthen at have en ulempe ift. de watt jeg kan presse. Jeg har siddet og kigget på Col de Croix de Fer versus Col du Galbier og det ser positivt ud ift. mine ønsker;

  • Galibier (inkl. Telegraphe): 34,9 km // 17 km med +7 %-stigninger
  • Col Croix de Fer (inkl. Mollard): 30 km // 11 km med +7 %-stigninger

Altså, jeg skal køre 6 km færre med +7 %-stigninger ift. sidste år. Dog kommer Montevernier ind i billedet, men det er blot 4 km helvede, og det kan jeg sagtens klare. Det er mere, når vi kommer ud over længere stigninger, at det kan blive et problem for mig. Så alt i alt er jeg positiv.

Når det kommer til hjul, så har jeg valgt at holde mig til mine Roval CLX 60. Jeg ved godt at det er lidt at et undren for nogen. Men hjulene kører hjernedødt godt og jeg er tryg med dem. Dertil skal jeg reelt køre blot én decideret nedkørsel. Nedturen af Alpe d'Huez om morgenen, samt bagsiden af Glandon kan skæres op i bidder, hvis nu at hjulsættet skulle blive for varmt. Jeg har i hvert fald tænkt mig at stoppe op et par gange og tjekke. Hvad angår den reelle forside af Glandon, som bliver nedkørslen ad Col de Croix de Fer, ja så bliver denne jo afbrudt af to små stigninger, hvorfor hjulsættet også får sin pause for overophedning. Dertil installerer jeg korkbremseklodser for at være på den sikre side, og ja, så må det gå. Jeg kører allerede en habil nedkørsel og ligger ikke og filer på bremsen hele tiden.


Programmet

I år bliver vi et større team, der samles oppe på Alpen. Vi har lejet en række chalet'er og skal bo super godt. Jeg og to andre har valgt at køre derned og gøre en god tur ud af det. Sidste år var det sgu for meget kørsel frem og tilbage, for blot at køre ét løb. I år vil vi gerne kombinere det med lidt ferie. Derfor hedder programmet;

  • Onsdag: København-Harzen + Køretur i Harzen
  • Torsdag: Harzen-Alpe d'Huez + indkvartering
  • Fredag: Stille og rolig tur på geden. Gøre sig klar til race-day
  • Lørdag: Race-day
  • Søndag: Afslapning og se enkeltstarten på Alpe d'Huez
  • Mandag: Col de Madeleine (hvis vi gider) + kørsel til Bedoin
  • Tirsdag: Mont Ventoux - jeg skal prøve kræfter med dette bjerg. Sidste gang i 2012 bankede det mine 88 kropskilo tilbage til stenalderen, og jeg vil have en revance + kørsel til Cannes
  • Tirsdag aften: Afslapning, middag, druk på Baoli+Gotha i Cannes
  • Onsdag: Afslapning i Cannes og evt. en tur op over Col de Madone (øst for Nice)
  • Torsdag: Hjem

Så alt i alt, så føler jeg mig positiv, samt glad for, at der også bliver tid til andet end blot La Marmotte :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Programmet

I år bliver vi et større team, der samles oppe på Alpen. Vi har lejet en række chalet'er og skal bo super godt. Jeg og to andre har valgt at køre derned og gøre en god tur ud af det. Sidste år var det sgu for meget kørsel frem og tilbage, for blot at køre ét løb. I år vil vi gerne kombinere det med lidt ferie. Derfor hedder programmet;

  • Onsdag: København-Harzen + Køretur i Harzen
  • Torsdag: Harzen-Alpe d'Huez + indkvartering
  • Fredag: Stille og rolig tur på geden. Gøre sig klar til race-day
  • Lørdag: Race-day
  • Søndag: Afslapning og se enkeltstarten på Alpe d'Huez
  • Mandag: Col de Madeleine (hvis vi gider) + kørsel til Bedoin
  • Tirsdag: Mont Ventoux - jeg skal prøve kræfter med dette bjerg. Sidste gang i 2012 bankede det mine 88 kropskilo tilbage til stenalderen, og jeg vil have en revance + kørsel til Cannes
  • Tirsdag aften: Afslapning, middag, druk på Baoli+Gotha i Cannes
  • Onsdag: Afslapning i Cannes og evt. en tur op over Col de Madone (øst for Nice)
  • Torsdag: Hjem

Hold da op, fantastisk program. Det må blive en uge med et helt vildt antal højdemeter ...

Link to comment
Share on other sites

Hold da op, fantastisk program. Det må blive en uge med et helt vildt antal højdemeter ...

Hehe, ja, men det afhænger jo nok meget af lysten efter LM. En ting er dog sikkert, og det er, at jeg LM selvfølgelig bliver kørt, og det gør Mont Ventoux helt sikkert også (med mindre vejret ikke tillader det).

Jeg er nok lidt i tvivl om Madeleine idet at jeg gerne vil have friske ben til Mont Ventoux - den skal have alt hvad den kan trække, og så må vi se, om jeg kan levere en super god tid!

Madone er lidt "so and so" og afhænger nok meget af viljen med tømmermænd i kroppen. Mange siger dog, at det er den fedeste tur, og mon ikke det vil være en god måde at afslutte vores Frankrigs-rejse på :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg må komme med et forslag, så ville jeg hellere bruge et par dage ekstra før LM i bjergene, end efter. Mest af alt for at vende kroppen til højderne, få trænet lidt på stigningerne o.lign. Jeg var i hvert fald glad for at jeg havde 3 hele dage(onsdag, torsdag og fredag) inden løbet sidste år. Jeg ankom tirsdag om eftermiddagen, men havde ikke overskud til at hoppe ud på cyklen.

Ellers lyder det som et lækkert program, og der er jo mange lækre stigninger i området omkring Nice, så det er bare om at nyde det. Madone er mere kendt pga. Armstrong end noget andet, men skulle stadig være en flot stigning.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg må komme med et forslag, så ville jeg hellere bruge et par dage ekstra før LM i bjergene, end efter. Mest af alt for at vende kroppen til højderne, få trænet lidt på stigningerne o.lign. Jeg var i hvert fald glad for at jeg havde 3 hele dage(onsdag, torsdag og fredag) inden løbet sidste år. Jeg ankom tirsdag om eftermiddagen, men havde ikke overskud til at hoppe ud på cyklen.

Ellers lyder det som et lækkert program, og der er jo mange lækre stigninger i området omkring Nice, så det er bare om at nyde det. Madone er mere kendt pga. Armstrong end noget andet, men skulle stadig være en flot stigning.

Thanks, Kermit.

Men vi kommer ikke derned inden. Vores booking i vores Charlet går torsdag til torsdag, så det er ikke muligt. Det sagt, så tror jeg ikke at jeg får så meget ud af at bo i så relativt lave højder. Det er trods alt ikke så vildt.. Dernæst har jeg kørt voldsomt mange stigninger i denne sæson, så det frygter jeg heller ikke. Vi rammer tilmed Harzen onsdag med lidt kørsel. Har også Båstad på lørdag. Det må være nok :-)

Men som jeg husker din log fra sidste år - og også mit eget besøg i alpen to uger inden løbet, så sker der absolut ikke en hujende skid før torsdag. Så vil jeg hellere bruge mine feriedage i et mere livligt miljø :-)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 20/6 - Mængdetur i Hallandsåsen
Agerede hjælpetræner for en af mine kammerater, der træner en omgang motionister hvor de har mål at bestige Mont Ventoux engang i september.
Vi mødtes i Båstad lidt i 10 og omkring 10.30 sad vi på cyklen. Vi havde aftalt på forhånd, at jeg skal agere bagtrop og samle rytterne op, hvis de ikke kunne hænge på. Jeg havde restitutionsuge og skulle forholde mig i zone 1 + 2 - og det kan man roligt sige, at jeg endte med, for FUCK hvor gik det bare langsomt.
Vi havde dog en enkelt stigning, hvor jeg åbnede lidt op - jeg kunne simpelthen ikke lade være, men det var blot i et par minutter. Resten foregik i et meget roligt tempo - faktisk så roligt, at vi tilbagelagde 83 km på 3:30. Jeg var ved at falde i søvn flere gange imens jeg skulle både høre og se på ryttere der måtte gå af cyklen efter kun 60 km.. Jesus!

I alt

Tid: 3:30

Distance: 83,0 km

Gns.-fart: 23,7 km/t

Højdemetre: 885

Gns.-puls: 125

Max-puls: 176

Kalorier: 1.428

Søndag den 21/6 - Restitutionstur
Stille og rolig morgentur med en god kammerat, der også skal køre La Marmotte. Vi kørte Amager-ruten ud bag lufthavnen, Dragør und so weiter. Helt roligt..

I alt

Tid: 1:25

Distance: 39,1 km

Gns.-fart: 27,6 km/t

Højdemetre: 885

Gns.-puls: 23

Max-puls: 122

Gns.-puls: 137

Kalorier: 630

Den kommende uge bliver noget mere ekstensiv med en del flere timer i sadlen - dejligt når vejrudsigten bare lover kanont dårligt vejr :-)
Link to comment
Share on other sites

I morgen er der én uge til jeg tager til La Marmotte 2015. På lørdag er der én uge til vi skal køre :)

Du spurgte efter et billede af geden, og nu hvor Roval hjulene er skiftet ud med bjerghjul, er her vedhæftet et kombi-billede :)

Mit valg af bjerghjul faldt på Mavic R-sys SLR pga. 1.vægt (letteste aluhjul jeg kunne finde) 2. udseende (exalith-fladen får den til at ligne fullcarbon).

Det er vilde til acceleration, men i topfart er der intet der slår Roval. Og mit hjerte ligger altså bare hos Roval, når vi taler udseende på min Tarmac SL5 :)

Kører du på Roval?

post-58989-0-29557600-1434968974_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

I morgen er der én uge til jeg tager til La Marmotte 2015. På lørdag er der én uge til vi skal køre :)

Du spurgte efter et billede af geden, og nu hvor Roval hjulene er skiftet ud med bjerghjul, er her vedhæftet et kombi-billede :)

Mit valg af bjerghjul faldt på Mavic R-sys SLR pga. 1.vægt (letteste aluhjul jeg kunne finde) 2. udseende (exalith-fladen får den til at ligne fullcarbon).

Det er vilde til acceleration, men i topfart er der intet der slår Roval. Og mit hjerte ligger altså bare hos Roval, når vi taler udseende på min Tarmac SL5 :)

Kører du på Roval?

DAMN! Den er så meget federe med Roval's CLX'ere. Det er helt vildt så meget en forskel det gør. Min Venge vil komme til at ligne en handicappet Centurion-cykel hvis jeg kørte med lav-profil. Den cykel går også kun med høj-profil.

Yes, der er ikke lang tid igen og jeg er ved at få styr på detaljerne nu. Det skal nok blive godt. Jeg kører onsdag :-)

Jeg er kommet frem til, at jeg kører med mine CLX'ere. Mine nedkørsler fungerer godt, og jeg vil så vidt muligt forsøge med skitende punktbremsning på for- og baghjul, og så må jeg stoppe på halvvejen ned ad Alpen (om morgenen) og bagsiden af Glandon, for at tjekke varmen i fælgen. Tiden er alligevel stoppet på Glandon, så det gør ikke så meget.

Sidste nedkørsel ned ad Glandon er jeg ikke så bange for. Nedkørslen er afbrudt af to små stigninger - forhåbentlig nok til at, at det kølner hjulene lidt af. Dernæst er den første del indeholdende meget lige sving, og den sidste del lidt mere. Det sagt, så er denne side af Glandon på ingen måde den samme som nedkørslen af Alpen eller den anden side af Glandon, hvor bremserne bliver brugt meget mere. Jeg er helt rolig omkring det. Jeg skifter både dæk og slanger op til, så det skal nok gå :-)

Hvad er din målsætning omkring tid i år? :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har relativt store problemer med mine knæ i år, hvorfor jeg er tilfreds med 9 timer. Jeg skal bare have en fed oplevelse og en sjov drenge-cykelferie i år.

I 2016 får den mere gas mht vægt (er på ca 80 med en FTP på lige over 300), så jeg rammer 4+ watt/kg :)

Rammer du 4w/kg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har relativt store problemer med mine knæ i år, hvorfor jeg er tilfreds med 9 timer. Jeg skal bare have en fed oplevelse og en sjov drenge-cykelferie i år.

I 2016 får den mere gas mht vægt (er på ca 80 med en FTP på lige over 300), så jeg rammer 4+ watt/kg :)

Rammer du 4w/kg?

En fed oplevelse og sjov tur er jeg sikker på, at du får. Det er faktisk også et af de vigtige parametre i min tur. Det er en del af min sommerferie, og det skal helt sikkert også lyse igennem turen. Specielt den sidste del af turen. Men med Mont Ventoux liggende tre dage efter LM, så kan jeg ikke skeje helt ud. Kunne være så awesome at køre den i en lav 1:30'er - dog bliver det svært at se aktuelt. Den er så fucking hård.

Jeg ligger omkring 4watt/kg, men sidste år så jeg væsentligt lavere og kørte alligevel 7:52, og des længere og hårdere løbet bliver, des bedre plejer jeg at blive. Det bliver spændende at se om jeg kan ramme en god dagsform :-)

Fed slæde OTA. Jeg har lige købt en stort set identisk, dog sværger jeg til Zipp :wink:

Den er her: https://instagram.com/p/4Mfmagxe8B/

Fuck det er en flot ged, JP.. Tillykke, og kan se, at du fik den fra FabinSport!? Fik du en god pris?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det gjorde jeg, men ikke noget nær den pris du fik din til ;-) Men langt billigere end alle andre ville lave den til, så det er fint. Og samtidig er den sindsyg fed at køre på :-)

Er du ved at være klar til LaMarmotte?

Jamen den er jo også super flot, og det hjælper helt sikkert også på kørslen :-) Og godt at du fik en god pris!

Ja, det synes jeg. Vægten er der hvor den skal være. Der er nu relativt hård træning de næste 6 dage, og derfra er det blot lidt restitutionstræning og afgang mod Alpe d'Huez.

Jeg synes ikke rigtig at kunne gøre så meget mere. Selvfølgelig, i et retroperspektiv, så kunne man altid have trænet hårdere, mere og valgt andre parametre fra. Men det sagt, så er jeg ikke professionelt. Med et relativt krævende job, så synes jeg, at jeg står optimalt.

Nu lægger jeg min lid til K-dag og dagsformen den 4. juli. Grundlæggende, så plejer jeg at klare det godt under konkurrence, så forhåbentligt har jeg gode ben og et stærkt sind om 11 dage, og så står jeg med en tid under 7 timer og en placering i top-350. Det bliver hårdt. Jeg skal æde mig selv, men det er jo ens for alle.

Jeg er i gang med at planlægge alt ting relativt minutiøst. Er i gang med at købe ind, pakke, osv. Blot for at sikre, at når jeg står i Alpen, så er jeg 100% fokuseret på løbet og ikke alle mulige last-minute-changes :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share