ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

Jeg var godt svimmel da jeg ankom til OBBC så besluttede at flytte min sidste carb-up dag til i dag i stedet for i morgen og uuuuuhhhhh - det gjorde/gør underværker... man bliver jo helt vågen  :tongue:  :tongue:

Hah! Kalder du det at carbe up? :tongue::chicken: En ærwelig tallerken pasta og så gad Englen ikke carbe sig selv mere aw :unsure: :lol: Hun stod endda henne i pizzeria'et men ombestemte sig :baaa::nono::wub: :lol:

:bblush: :bblush:

JA - jeg ved ikke om man kalde kalde det at carbe op :bblush:

- jeg var også lidt ked af at måtte skuffe den kære Jumbo-mand men faktisk så virkede duften af pizza ikke særligt tiltrækkende da jeg først stod derinde :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kan oplyse at jeg har fået en kasse med 45 stk Skildpadde som jeg medbringer til Herning. Men det frister måske heller ikke?  ;)  :shades:

ARGHHHHHH :drool: :drool:

Er du ude på at tage livet af mig :blink::blink:

Det kan være vi skal lege "mus" med skildpadderne ;)

(hvis du kender den leg??!)

p.s. Hvis meget godt at de der skildpadder har samme farve som dreamtan så kan man ikke se at jeg har smurt dem rundt i hele fjæset når jeg har prottet en halv kasse :tongue:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning torsdag d. 30. september

MORGENCARDIO kl. 7:00 :headphonedance:

POWERWALK

... 60 minutter

Havde glemt nøglerne igen :4slap: så fik øvet lidt smidighed før Kragen vendte tilbage

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EFTERMIDDAGSTRÆNING kl. 15:00

BRYST - TRICEPS - BICEPS - MAVE - LÆG

POWERWALK på 5% stigning

... 25 minutter

CHINS

1set x 12reps @ BW

SKRÅ DB PRES

1set x 12reps @ 17kg

1set x 12reps @ 21kg

1set x 12reps @ 23kg

1set x 12reps @ 26kg

1set x 6reps @ 29kg

1set x 7reps @ 27kg

1set x 10reps @ 23kg

... Kragen gav lige lidt forced på de to tunge set hvilket ikke var helt dårligt :wub:

MAVE - LIGE

hyperextensionbænk

4set x 25reps @ BW

FLYES - KABEL

1set x 12reps @ 20kg

1set x 12reps @ 25kg

1set x 7reps @ 30kg

1set x 12reps @ 25kg

1set x 20reps @ 20kg

SMAL BÆNKPRES

1set x 12reps @ 40kg

3set x 8reps @ 50kg

MAVE - SKRÅ

hyperextensionbænk

3set x 20reps @ 90lb

DIPS

3set x 10reps @ BW

TRICEPS PUSHDOWN

1set x 13reps @ 45kg

1set x 12reps @ 60kg

1set x 11reps @ 80kg

1set x 10reps @ 80kg

1set x 20reps @ 60kg

... de 80kg er pice of cake nu!!

STIVARMET PULLDOWN

1set x 10reps @ 45kg

1set x 10reps @ 50kg

DONKEY RAISE

4set x 20reps @ 120kg

Biceps blev superset'et med pullover

PULLOVER

1set x 10reps @ 25kg

1set x 15reps @ 25kg

1set x 13reps @ 25kg

BICEPS DB CURL

3set x 20reps @ 10kg

... DAMN - den smule carbs jeg alligevel har nået at får satte sgu gang i blodårene :blink: 2½ uge tilbage på diæt ... så er det sgu lige før jeg synes der er for mange!!!

POWERWALK på 4% stigning

... 25 minutter

Der gik vist liiiiige lidt for meget :blahblah: i den i dag - Endte med at være i OBBC i 4 timer :blink: men skulle også lige vise Kuldskær et par ting og så kom Jens, der ogå stiller op i Bodyfitness, og spurgte om jeg ikke ville se ham uden tøj på :tongue: Om jeg ville det.... hmmmmm ..... for det første - sikke et spørgsmål at få!!! For det andet .... så behøves han vist ikke ligefrem at spørge ;)

Nå - jeg fik tjekket ham lidt og vi fik arbejdet med hans poseringer. Hans form ser rigtig god ud :D dog har han ligesom Kuldskær problemer med serratus ant. men kun på den ene side, hvilket gør at ham virkeligt skal arbejde med hans rygposering, men tror nu nok han skal nå at få styr på det, for det gik allerede meget bedre efter et par forsøg :)

Der ud over var det god træning med god energi :firebounce:

ANGEL

:cheer:

Link to comment
Share on other sites

Der gik vist liiiiige lidt for meget  :blahblah: i den i dag - Endte med at være i OBBC i 4 timer :blink: men skulle også lige vise Kuldskær et par ting
Det var sååå hyggeligt med alt det :blahblah::blahblah::blahblah: (og en lille smule :poking: ;) ). Fedt at få vist nye øvelser for min "svagelige" ryg! ;)
og så kom Jens, der ogå stiller op i Bodyfitness, og spurgte om jeg ikke ville se ham uden tøj på  :tongue: Om jeg ville det.... hmmmmm ..... for det første - sikke et spørgsmål at få!!! For det andet .... så behøves han vist ikke ligefrem at spørge  ;)

Nå - jeg fik tjekket ham lidt og vi fik arbejdet med hans poseringer. Hans form ser rigtig god ud :D  dog har han ligesom Kuldskær problemer med serratus ant. men kun på den ene side, hvilket gør at ham virkeligt skal arbejde med hans rygposering, men tror nu nok han skal nå at få styr på det, for det gik allerede meget bedre efter et par forsøg  :)

Det lyder godt, at der er håb for at ihvertfald én af os når at få rygposeringen på plads. :D Tænk at det skal være så svært... <_<
Link to comment
Share on other sites

Og såååå blev det....

Dagens træning fredag d. 1. oktober

MORGENCARDIO kl. 6:00 :headphonedance:

POWERWALK

... 60 minutter

POSERING

... en hulens masse obligatoriske fremvisninger og nogle minutters line-up :tongue:

:headphonedance: :headphonedance: HUUUUU - mit humør var rygende :firebounce: allerede fra morgenstunden .... alt det sukker går mig til hovedet :bblush:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EFTERMIDDAGSTRÆNING kl. 14:30

BEN - RYG - BICEPS - LÆG

POWERWALK på 5% stigning

... 25 minutter

SPLIT SQUAT

2set x 10reps @ 15kg

3set x 10reps @ 17.5kg

... Alt for lang tid siden jeg har lavet den øvelse - den sved godt da min ben stadigvæk er stive efter stivbenet DL i mandags :blink:

LEG EXTENSION

1set x 12reps @ 90lb

1set x 12reps @ 110lb

1set x 11reps @ 130lb

1set x 8reps @ 150lb

1set x 10reps @ 130lb

1set x 12reps @ 110lb

1set x 12reps @ 90lb

DIPS - swedish

1set x 20reps @ BW

.... hmmmm - god DOMS i brystet

BICEPS BB CURL

3set x 20reps @ 20kg

BENT OVER ROWS

overhåndsgreb, skulderbredde

1set x 15reps @ 20kg

1set x 12reps @ 40kg

1set x 11reps @ 50kg

3set x 10reps @ 60kg

... de 80kg er pice of cake nu!!

LOW PULLEY ROW

1set x 12reps @ klods 10

1set x 12reps @ klods 13

1set x 10reps @ klods 16

1set x 8reps @ klods 18

CHINS - smalt håndtag

2set x 12reps @ BW

LAT PULLDOWN

1set x 20reps @ klods 10

LÆG - ROTARY PRESS

2set x 25reps @ 110lb

Hammercurl blev superset'et med lidt lette laterals

HAMMERCURL

3set x 15reps @ 10kg

LATERALS DB

3set x 15reps @ 5kg

WRIST BB CURL

3set x 30reps @ lille stang + 5kg

ROTARY CUFF - maskine

external

1set x 20reps @ 10lb

1set x 15reps @ 12lb

internal

1set x 20reps @ 10lb

1set x 15reps @ 12lb

POWERWALK på 6% stigning

... 20 minutter

POWERWALK

... 15 minutter

POSERING

... 6 minutter line-up + 3 gange de 4 anatomiske sider

JAMEN DOG - hvor kommer alt det krudt fra - det er som om jeg er på speed for tiden :cooldance:

Den sidste uge har bare været for meget energi og et kanon humør - det spiller MAX og jeg beklager mig absolut ikke :bunny:

Dagens træning var på sin vis ikke noget vildt men føltes dog virkelig god - ikke mindst kæbetøjet :blahblah: fik sig en tur med sladdertaske 1 og 2 ;) under hele powerwalken, hvilket var kanon hyggeligt!! Tror jeg skal time lidt mere snak med drengene end anden gang for tiden flyver godt nok hurtigt med så god underholding :w00t:

GOD WEEKEND

ANGEL

:cheer:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt kuldret lige nu... undskyld mig - men bliver sgu lige nødt til at .....

------------------- :cheer: :cheer: :cheer: -------------------

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

------------------- :cheer: :cheer: :cheer: -------------------

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ved at tage helt overhånd med den #¤%* smiley :lol: Godt at se at træningen er oppe i fart igen! :)

--

grind'

Den smiley er bare skøn... men mon man ikke på et eller andet tidspunkt får nok af den!! :blink:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

DAMN - my ass hurts today.... HUUU - de split squat :devil:

Det er sgu lidt hårdt at sidde 15 timer på arbejde på hvad føles som en stor byld :o

Dagens kloge ord :w00t:

Hvilken vej du vælger for at nå frem til din succes har langt mindre betydning end den beslutsomhed hvormed du drager af sted.
Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning lørdag d. 2. oktober

MORGENCARDIO kl. 5:30 :headphonedance:

POWERWALK

... 52 minutter

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AFTENCARDIO kl. 18:45

POWERWALK

... 45 minutter

AV AV AV.... my butt still hurts :wacko: og den sidste PW har bestemt ikke gjort det mindre formildende (meeeen jeg kan jo lide det :tongue: )

Vil se om jeg kan nå lidt aftenposering inden jeg har fri fra arbejde... kunne være lidt cool efter alle de timer i stilet og arbejdsdress at smide tøjet og bare nøjes med stiletterne inden jeg skal på hovedet i seng :w00t:

ANGEL

:cheer:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at du laver morgencardio temmelig tit, det er der også en ven af mig der gør (som også stiller op til fitness sjov). Hvorpå er det en fordel at komme igang om morgenen? Jeg kan simpelthen ikke forstå det, fordi det med at man sætter forbrændingen igang om morgenen skulle bare være en myte.

Håber du kan gøre mig lidt klogere ;)

//Torskefjæs :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at du laver morgencardio temmelig tit, det er der også en ven af mig der gør (som også stiller op til fitness sjov). Hvorpå er det en fordel at komme igang om morgenen? Jeg kan simpelthen ikke forstå det, fordi det med at man sætter forbrændingen igang om morgenen skulle bare være en myte.

Håber du kan gøre mig lidt klogere ;)

//Torskefjæs :cheer:

En myte.... :blink:

Fedtforbrændingen er jo igang og så endda på højtryk først på dagen - efter hele den lange nats faste!!

Hvis du så vælger at gå på tom mave om morgenen forbruger du langt mere fedt til at dække dit energiunderskud end hvis du eks. lige har spist et måltid, da kroppen allerede har optimeret sin fedtforbrænding!! Muskler foretrækker nu engang at bruge fedt hvis de kan få lov :D

De enzymer som omsætter og frigiver dit fedt arbejder først rigtigt effektivt 4-6 timer efter sidste måltid (selvfølgelig tidligere hvis du i forvejen kører en stram diæt eller spiser lav GI-fødevarer) I det øjeblik du spiser et normalt kulhydratholdigt måltid slukker du næsten øjeblikkeligt for disse enzymer, hvilket hæmmer din fedtforbrænding noget så drastisk... så en myte ... absolut NEJ!! :unsure:

Du kan så sætte endnu mere gang i dit stofskifte ved eks. at indtage koffein eller ECA-stak en halv time før du powerwalker :)

Der ud over er dine hormonmængder langt mere optimale i forhold til muskelmassebevarelse først på morgenen i forhold til om eftermiddagen!

Link to comment
Share on other sites

Okay, der blev jeg meget klogere mht. forbrændingen. Jeg har selv tænkt på at stå op nogle timer før jeg skal i skole og gå en tur inden morgenmaden (jeg prøver at tabe mig). Ville du så råde mig til det? Jeg dyrker i forvejen cardio 4 gange om ugen, og styrke 3 gange.

Tak for fakta Angel :smile:

//Torskefjæs :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tvivler ikke på at du har styr på sagerne, angel, men det lyder stadig pudsigt, at et vist energiforbrug placeret om morgenen kan give et bedre resultat end samme energiforbrug placeret et hvilket som helst andet tidspunkt på dagen.

Selvom der under selve aktiviteten måske ikke bliver benyttet så meget fedt, bliver slutresultatet ikke cirka det samme set over en periode? Hvis ikke, kan du så give noget svar på hvor stor forskel man kan forvente eller håbe på?

Indtager du for øvrigt noget protein umiddelbart inden powerwalking?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

det er i al fald en god idé at indtage whey protein inden cardio:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...t_uids=12169450

Studiet viser at de rotter som indtog whey protein (indeholdende alpha-lactalbumin) havde en større fedtforbrænding og tog samtidig muskelmasse på! Derfor skal man ikke konkludere noget som helst da studiet blev udført på rotter, men interessant er det.

At dyrke sin morgen cardio, have super fedtforbrænding og samtidig gaine lbm! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Okay, der blev jeg meget klogere mht. forbrændingen. Jeg har selv tænkt på at stå op nogle timer før jeg skal i skole og gå en tur inden morgenmaden (jeg prøver at tabe mig). Ville du så råde mig til det? Jeg dyrker i forvejen cardio 4 gange om ugen, og styrke 3 gange.

Tak for fakta Angel  :smile:

//Torskefjæs :cheer:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan sige så meget at jeg finder det lang bedre at placere cardio hvis det er i fedtforbrændingsøjemed før morgenmaden.

Hvis det er vægttab du går eter så ville jeg starte med at gå 30-45 minutter hver anden dag og så evt. sætte det op til hver dag når dine ben vender sig til det :)

Det er vigtigt at huske at du ikke skal lunte med gå til - min puls læggeri reglen omkring de 130-140 når jeg powerwalker, så det er faktisk også ret så effektiv cardio :bunny:

Jeg tvivler ikke på at du har styr på sagerne, angel, men det lyder stadig pudsigt, at et vist energiforbrug placeret om morgenen kan give et bedre resultat end samme energiforbrug placeret et hvilket som helst andet tidspunkt på dagen.[
HUUUU - den har godt nok været oppe mange gange nu - burde fakisk bede dig lave en søgning :bored:

meeeen - siden det nu er dig :tongue:

De fedtfrigivende enzymer kaldet hormon sensitve lipaser arbeder på højtryk først på morgenen --> dvs. at næsen al energi som din krop bruger kommer fra fedt som er frigivet ud til blodet!

De hormon sensitive lipasers aktivitet bestemmes af forholdet mellem insulin / glucagon ... som jo på dette tidspunkt er meget lavt pga. de mange timers faste!

Desværre er de hormon sensitive lipaser meget følsomme og deres aktivitet stoppes næsten øjeblikkeligt ved et normalt kulhydratholdigt måltid - faktisk kan bare tanken om mad frigive insulin hvorved du også hæmmer dem :blink:

Og ikke nok med det, mængden af dem afhænger også af hvordan og hvor meget du normalt spiser af mad.

Nå men det korte på det lange ---> på intet andet tidspunkt på dagen vil du have en så optimal fedtforbrænding som om morgenen (+ hormoner herunder GH der beskytter musklerne) ... på andre tidspunkter vil den energi du forbruger først og fremmest komme fra glycogen, derefter BCAA og så til sidst efter et stykke tids arbejde fra fedt ---> dvs. at ikke nok med at du ved cardio der placeres midt på dagen har svært ved at mobilisere dine fedtlagre det første stykke tid ... ja, så brænder du også værdifuldt protein af før du går i gang med fedtlagrene!!!

Selvom der under selve aktiviteten måske ikke bliver benyttet så meget fedt, bliver slutresultatet ikke cirka det samme set over en periode? Hvis ikke, kan du så give noget svar på hvor stor forskel man kan forvente eller håbe på?

Over en laaaang periode (hvis du kan holde til det) så JO - vægttabet vil være det sammen, men ikke nødvendigvis fedttabet...

Ved cardio efter indtaget mad vil du i højere grad forbruge af dine glycogendepoter og derfor ikke i tærre på fedtdepoterne ved samme hastighed som morgencardio ---> dvs. at du får mindre tilgængeligt glycogen, hvorfor du også hurtigere vil køre død :cry:

Ved morgencardio oplever du slet ikke det samme!

Her vil fedtet udgører en laaaangt større andel af energien fra 1. minut hvorfor det også har en glycogensparende effekt!

Ved cardio på andre tidspunkter vil du over længere tid tvinge din krop til nydannelse af glucose fra andre kilder eks. aminosyrer (muskler) og fedt, derfor vil du også tabe dig, men højst sandsynligt med et lidt større muskeltab kontra fedttab!

Dog kommer alt det jo også til at afhænge betydeligt af kosten og hvordan du sammensætter den samt hvor aktiv du ellers er og selvfølgelig hvilke gener du slæber rundt på :showoff:

Jeg har selv før prøvet det med eftermiddagscardio og det fungere slet ikke sammelignet med det resultat jeg får ved morgencardio - så for mit vedkommende kan jeg kun tale varmt for morgencardio :firebounce:

Indtager du for øvrigt noget protein umiddelbart inden powerwalking?

I de sidste uger op til konkurrence spiser jeg 8-10 gram glutamin men eller så Nej

Jeg kan ikke gå med mad i maven - jeg har i det hele taget svært ved at træne hvis der ikke minimum går 3-4 timer fra et måltíd :dry:

Link to comment
Share on other sites

HUUUU - den har godt nok været oppe mange gange nu - burde fakisk bede dig lave en søgning :bored:

meeeen - siden det nu er dig  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Taaark, søde :hehe::cheer:

Så meget kort kan det sige at forbruget er det samme, men måden dette forbrug dækkes på er ikke den samme.

Vil du mene at morgencardio er en betydelig fordel for alle (eller de fleste), uanset hvor man ligger i fedtprocent, eller er effekten uden betydning med mindre man i forvejen er relativt langt nede?

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning mandag d. 4. oktober

MORGENCARDIO kl. 6:45 :headphonedance:

POWERWALK

... 60 minutter

Kom sent ud af døren ... men nåede lige at få RUTH - den fantastiske tidsstarut med :rolleyes:

POSERING

... drej - drej - drej oooog dreeeej :w00t:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EFTERMIDDAGSTRÆNING kl. 14:30

SKULDER - TRICEPS - BICEPS - MAVE - LÆG

ECLIPSE

... 15 minutter

CHINS - smalt håndtag

1set x 17reps @ BW

... SÅDAN søster - nu er der kun 3 rep til de 20 jeg havde sat som mål til Lund om 8 uger :cooldance:

SKULDER DB PRES

1set x 12reps @ 13kg

1set x 10reps @ 15kg

1set x 10reps @ 17kg

1set x 10reps @ 19kg

3set x 8reps @ 21kg

1set x 15reps @ 17kg

MAVE - LIGE

1set x 20reps @ 90lb

1set x 15reps @ 110lb

1set x 12reps @ 120lb

1set x 10reps @ 130lb

LATERALS DB

1set x 16reps @ 5kg

1set x 13reps @ 8kg

3set x 10reps @ 10kg

1set x 12reps @ 8kg

"SEMI" - FLAG

inclinebænk

1set x 15reps @ BW

1set x 12reps @ BW

1set x 12reps @ BW

MAVE - SKRÅ

hyperextensionbænk

1set x 20reps @ BW

1set x 15reps @ BW

DIPS - swedish

1set x 20reps @ BW

1set x 15reps @ BW

.... hårdt i skulderen efter de andre øvelser - så holdt mig langt fra failure

BICEPS DB CURL

1set x 20reps @ 13kg

1set x 8reps @ 15kg

1set x 8reps @ 17kg

1set x 5reps @ 19kg + 5reps @ 15kg + 5reps @ 11kg

BICEPS HAMMER DB CURL

1set x 10reps @ 11kg

1set x 10reps @ 11kg

1set x 25reps @ 11kg

... HUU - brææænde set igen!!

TRICEPS DB KICKBACK

1set x 10reps @ 10kg

1set x 12reps @ 10kg

1set x 14reps @ 10kg

1set x 16reps @ 10kg

1set x 14reps @ 10kg

PREACHER MASKINE CURL

1set x 12reps @ 15kg

4set x 12reps @ 20kg

BENT OVER CURL

2set x 30reps @ lille stang

... brændte godt - vener og striber over skulder og arme holdt den kørende til de 30 reps :tongue:

DONKEY RAISE

4set x 20reps @ 110kg

ECLIPSE

... 7 minutter

POWERWALK på 3-6% stigning

... 35 minutter

POSERING

... ARGHHHH... drej - drej - drej - drej -drej - drej (i en uendelighed!!) :tongue:

SMOOOOKING :cooldance:

Kanon træning - biceps fik lidt højrep - har jo måtte konkludere at det har været mit svage punkt i chins, så nu får de hvad de kan trække :4boxing:

Alle mine dejlige drenge :wub: var i hulen - så kunne ikke være bedre! :w00t:

Hippo var i krumspring. Han havde hans nye, fine og ikke mindst rød Titan elastik på ... og den spillede jo MAX!!!

Ellers var stemningen høj og alle virkede afslappede efter weekenden .. og jeg var i mit åbenbart for tiden sædvanlige lallede hjørne :rolleyes:

ANGEL

:cheer:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share