ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

Jeg synes ellers at den gængse konsensus på MOL var at morgencardio før morgenmaden godt nok resulterede i et større fedttab, men også betydelig større chance for at brænde muskelmasse af, så jeg må da indrømme at jeg er lidt småforvirret nu. :huh2:

<{POST_SNAPBACK}>

Lad os holde aktivitet og pulsniveau adskilt når vi snakker fedtforbrænding og cardio!!

Det er korrekt at "normal" cardio med en høj pulsfrekvens belaster muskler og øger katabolismen, men powerwalk er på et helt andet pulsniveau ---> dvs at blodet sagtens kan nå at tilføre nok fedt + ilt til de arbejdende muskler hvorved du drastisk nedsætter muskelkatabolismen!!

Den begrænsende faktor i musklernes omsætning af fedt som primær energikilde er blodet!! Eller rettere sagt hvor meget ilt og fedt blodet kan nå at transportere til den arbejdende muskel!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De fedtfrigivende enzymer kaldet hormon sensitve lipaser arbeder på højtryk først på morgenen --> dvs. at næsen al energi som din krop bruger kommer fra fedt som er frigivet ud til blodet!

De hormon sensitive lipasers aktivitet bestemmes af forholdet mellem insulin / glucagon ... som jo på dette tidspunkt er meget lavt pga. de mange timers faste!

Desværre er de hormon sensitive lipaser meget følsomme og deres aktivitet stoppes næsten øjeblikkeligt ved et normalt kulhydratholdigt måltid - faktisk kan bare tanken om mad frigive insulin hvorved du også hæmmer dem  :blink:

Og ikke nok med det, mængden af dem afhænger også af hvordan og hvor meget du normalt spiser af mad.

Nå men det korte på det lange ---> på intet andet tidspunkt på dagen vil du have en så optimal fedtforbrænding som om morgenen (+ hormoner herunder GH der beskytter musklerne) ... på andre tidspunkter vil den energi du forbruger først og fremmest komme fra glycogen, derefter BCAA og så til sidst efter et stykke tids arbejde fra fedt ---> dvs. at ikke nok med at du ved cardio der placeres midt på dagen har svært ved at mobilisere dine fedtlagre det første stykke tid ... ja, så brænder du også værdifuldt protein af før du går i gang med fedtlagrene!!!

Ja det har været oppe mange gange - og der er jo ikke almindelighed omkring det. Så vidt jeg er orienteret, så er den forøgede fedtoxydation før morgenmaden på omkring 0,1-0,2 g/min per minut - altså minimalt.

Jeg kan måske forstå at en som dig, som skal snige fedtprocenten ned - og ikke er ude efter forbedret kondition som hverken 1, 2 eller 3 prioritet kan gå efter dette. Jeg skriver bare dette fordi denne log har mange læsere som træner med helt andre formål end du gør - og spm ikke har din indre :bunny: som kan drive dig afsted om morgene, hvor de fleste vil være påvirket af deres reducerede ydeevene pga. mangel på mad :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg er orienteret, så er den forøgede fedtoxydation før morgenmaden på omkring  0,1-0,2 g/min per minut - altså minimalt.
Det kan godt være at den forøgede fedtox. ikke er specielt højere end i alm hverdags liv, men det skyldes jo at dine muskler er ro og derfor ikke skal bruge mere energi....

men i det øjeblik du begynder at bevæge dig vil din fedtox. være væsenligt højere om morgenen end efter et måltid... der i lægger forskellen!

Jeg kan måske forstå at en som dig, som skal snige fedtprocenten ned - og ikke er ude efter forbedret kondition som hverken 1, 2 eller 3 prioritet kan gå efter dette.

Faktisk får du en kanon kondition af al den powerwalk! kondition kan jo også opbygges ved moderat aktivitet over længere tid!

Min kondi er ikke jernhård som én der presser sig selv til maks... men jeg løber da stadigvæk 12 km/t med en puls på omkring 140 bpm - forleden hvor jeg tillod mig selv at løbe lidt (undlod at notere det i loggen af skræk for Kragens pegefinger :nono::tongue:) lå min puls på 125 bpm ved 11 km/t .. det er da vist OK :satisfied:

Jeg skriver bare dette fordi denne log har mange læsere som træner med helt andre formål end du gør - og spm ikke har din indre :bunny: som kan drive dig afsted om morgene, hvor de fleste vil være påvirket af deres reducerede ydeevene pga. mangel på mad :smile:

THERE CAN ONLY BEEE ONE INNER BUNNY :bunny:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Ja det har været oppe mange gange - og der er jo ikke almindelighed omkring det. Så vidt jeg er orienteret, så er den forøgede fedtoxydation før morgenmaden på omkring  0,1-0,2 g/min per minut - altså minimalt.

Jeg kan måske forstå at en som dig, som skal snige fedtprocenten ned - og ikke er ude efter forbedret kondition som hverken 1, 2 eller 3 prioritet kan gå efter dette. Jeg skriver bare dette fordi denne log har mange læsere som træner med helt andre formål end du gør - og spm ikke har din indre :bunny: som kan drive dig afsted om morgene, hvor de fleste vil være påvirket af deres reducerede ydeevene pga. mangel på mad :smile:

Er konklusionen ikke bare, at det er OK med morgensex inden morgenmaden?

:icecream::tonguew::boobs::4whip: :grindance:

Du kan så sætte endnu mere gang i dit stofskifte ved eks. at indtage koffein eller ECA-stak en halv time før du powerwalker :)

Er det en anbefaling eller hvad? :nono:

Hvorfor ikke anbefale DNP når du er i gang?

Det som gør DNP så tillokkende for de fleste bodybuildere er at det hæver ens stofskifte som ingen andre produkter. Selv med en meget lav dosis, i området af 3-5 mg / kg af kropsvægten om dagen, vil stofskiftet hæve med 30%. Hvis doserne fortsætter daglig vil det hæve den helt op til 50%. Når man snakker så højt et stofskifte, vil man være i stand til at brænde ½ kg fedt om dagen.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Du kan så sætte endnu mere gang i dit stofskifte ved eks. at indtage koffein eller ECA-stak en halv time før du powerwalker :)

Er det en anbefaling eller hvad? :nono:

Hvorfor ikke anbefale DNP når du er i gang?

Det som gør DNP så tillokkende for de fleste bodybuildere er at det hæver ens stofskifte som ingen andre produkter. Selv med en meget lav dosis, i området af 3-5 mg / kg af kropsvægten om dagen, vil stofskiftet hæve med 30%. Hvis doserne fortsætter daglig vil det hæve den helt op til 50%. Når man snakker så højt et stofskifte, vil man være i stand til at brænde ½ kg fedt om dagen.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er det lige du har gang i???? :blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Du kan så sætte endnu mere gang i dit stofskifte ved eks. at indtage koffein eller ECA-stak en halv time før du powerwalker :)

Er det en anbefaling eller hvad? :nono:

Hvorfor ikke anbefale DNP når du er i gang?

:laugh::laugh::laugh: Seriøst eller hvad? Hvis du sidestiller ECA/Koffein og DNP, så er det vist på tide at carbe lidt op :satisfied::laugh: De to første er fuldt ud lovlige og stort set harmløse, mens det sidste bruges til at snuffe insekter, er ulovligt OG på dopinglisten :laugh:

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

ECA stacks er nu ikke helt harmløse - det er korrekt at de fleste ikke vil opleve alvorlige konsekvenser - men mange vil opleve søvnproblemer mv - og for enkelte kan et forbrug være fatalt. Jeg synes ikke det er nogen god ide at anbefale det så direkte som du gør her Angel

Link to comment
Share on other sites

Endnu en diskussion som har været trampet i et utal af gange!!

Jeg kan kun sige, at jeg mener at ephedra brugt i de rigtige sammenhænge i mine øjne ikke er forkert.

Det med hvilke stoffer der er skadelige eller ej er i mine øjne virkeligt plat - for vi fylder os i forvejen med X antal dræbende stoffer med største ligegyldighed!!

At man i dag har tilladt p-plaster herhjemme efter noget nær 20 dødsfald inden for de sidste pa år pga. af disse, at man tillader p-piller med østrogen på trods af der gennemsnitlig dør 2 kvinder herhjemme om året, 7.500 mennesker dør årligt pga. alkohol, 12.000 dør af rygning osv... jeg kunne blive ved :dry:

Så vidt jeg husker har der været 10 dødsfald over en årrække herhjemme relateret til Letigen med betegnelsen "mulig/muligvis/sandsynlig bidragende årsag"

En ting er at disse personer var overvægtige fra starten og det at tabe sig er en enorm og ikke mindst farlig belastning for kroppen mens det står på samt man ikke ved om de har holdt sig inden for given dosis eller brugt anden medicin i kombination med Letigen

.... noget andet er - prøv at holde det op mod de andre tal :blink: og så på samme tid tænk på at disse dødsfald ikke 100% måske ikke engang 50% kan sammenholdes med et forbrug af letigen + de personer der har benyttet dem ikke altid har været under lægelig kontrol.

Der er vel af mærke noget nær 800.00 danskere som har benyttet produktet PÅ RECEPT før det blev forbudt her ud over kommer der nok også nogle 100.000 som har købt det uden for recept...

ECA skal bruges med restriktioner og jeg ville aldrig anbefale nogen at gå i gang med det uden at være i kontakt med egen læge eller prøve andre muligheder først, men at I får det til at lyde som noget helt vildt.... der står jeg altså af!

Kom igen når I er holdt op med at indtage alkohol, ryge, køre for stærkt på motorvejen, smøre Jer i cremer med hormoner, spise hvidt sukker, dyrke eliteidræt osv... så kan vi snakke :smile:

p.s. Jeg ved godt at jeg har et ansvar overfor andre mennesker i mine holdninger til tilværelsen, da der er nogen som tager mine ord for gode varer. Men jeg er nu engang af den opfattelse at ECA ikke er farligt under kontrolleret forhold, så det er ikke noget jeg vil fraråde folk at bruge hvis omstændighederne er passende!!!

... og Arne - har endnu aldrig anbefalet nogle direkte som første og eneste løsning at bruge ECA - jeg lægger bare facts på bordet!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning tirsdag d. 5. oktober

MORGENCARDIO kl. 6:30 :headphonedance:

POWERWALK

... 56 minutter

POSERING

... 5 minutter line-up + 3 gange de 4 anatomiske sider

... et par enkle fremvisninger - øvede mig i at få mine baglår til at "hænge" så man kan se mit sweep, hvilket ikke er helt let på stilet, men synes da det lykkedes til sidst :bigsmile:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EFTERMIDDAGSTRÆNING kl. 14:30

BEN - MAVE

SQUAT

2set x 10reps @ 20kg

1set x 8reps @ 40kg

1set x 6reps @ 50kg

1set x 6reps @ 60kg

6set x 6reps @ 70kg

... Lang tid siden jeg har lavet squat og der var faktisk OK energi i benene, kørte dog ikke tungere ned 70 kg da ARGHHHHHH .... min højre skulder stadigvæk lider under squat og bliver øm. Det er helt klart bedre når jeg holder meget bredt på stangen, sååå er ved at indse at sådan må det bare være hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om at skulle op i kg!!

LEG CURL

1set x 10reps @ 90lb

1set x 10reps @ 95lb

1set x 10reps @ 100lb

1set x 10reps @ 105lb

1set x 8reps @ 110lb

... stadigvæk øm i butt'en fra split squat :blink:

PADDED CRUNCH

1set x 40reps @ BW

1set x 30reps @ BW

1set x 30reps @ BW

LEG EXTENSION

1set x 12reps @ 90lb

1set x 12reps @ 95lb

1set x 12reps @ 100lb

1set x 12reps @ 105lb

1set x 12reps @ 110lb

SQUAT - MASKINE

korte pauser

3set x 10reps @ 100kg

... mine ben syrede fuldstændigt :dry: lige så de rystede, men der er heller ikke noget krudt i dem pga. alt det PW - så jeg stoppede der!!

ROTARY CUFF - maskine

external

5set x 15reps @ 10lb

internal

3set x 10reps @ 10lb

POWERWALK på 4-8% stigning

... 35 minutter

POSERING

... lidt line-up + samt øve vendingerne

ANGEL

:cheer:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ellers at den gængse konsensus på MOL var at morgencardio før morgenmaden godt nok resulterede i et større fedttab, men også betydelig større chance for at brænde muskelmasse af, så jeg må da indrømme at jeg er lidt småforvirret nu. :huh2:

<{POST_SNAPBACK}>

Lad os holde aktivitet og pulsniveau adskilt når vi snakker fedtforbrænding og cardio!!

Det er korrekt at "normal" cardio med en høj pulsfrekvens belaster muskler og øger katabolismen, men powerwalk er på et helt andet pulsniveau ---> dvs at blodet sagtens kan nå at tilføre nok fedt + ilt til de arbejdende muskler hvorved du drastisk nedsætter muskelkatabolismen!!

Den begrænsende faktor i musklernes omsætning af fedt som primær energikilde er blodet!! Eller rettere sagt hvor meget ilt og fedt blodet kan nå at transportere til den arbejdende muskel!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu blev der ikke nævnt noget om at det specifkt galdt powerwalk og ikke cardio generelt. :4smartass::smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning onsdag d. 6. oktober

MORGENCARDIO kl. 6:00 :headphonedance:

POWERWALK

... 60 minutter

POSERING

... 7 minutter line-up + 8 minutters træning på poseringerne

Lige nu spiller benene MAX :w00t:

JEG HAR SWEEP med en flot buet linie, hvilket ser kanon godt ud når man laver sin side posering på de høje stilet samt min talje nu er omkring de 66cm om morgenen, så man forsvinder jo næsten når man står med siden til :tongue:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MIDDAGSTRÆNING kl. 12:45

BRYST - TRICEPS - LÆG - MAVE

POWERWALK på 4% stigning

... 12 minutter

DIPS

1set x 10reps @ BW

SKRÅ DB PRES

1set x 15reps @ 15kg

1set x 12reps @ 17kg

1set x 12reps @ 19kg

1set x 12reps @ 21kg

1set x 10reps @ 23kg

1set x 14reps @ 21kg

1set x 15reps @ 19kg

1set x 20reps @ 17kg

LÆGPRES - SLÆDE

1set x 20reps @ 150kg

1set x 22reps @ 150kg

1set x 25reps @ 150kg

1set x 27reps @ 150kg

MAVE - SKRÅ

hyperextensionbænk

3set x 12reps @ BW

PULLOVER DB

3set x 15reps @ 25kg

SIDDENDE LÆG PRES

1set x 15reps @ 20kg

1set x 15reps @ 40kg

1set x 12reps @ 50kg

1set x 15reps @ 50kg

1set x 13reps @ 50kg

FLYES - MASKINE

1set x 15reps @ 27.5kg

1set x 15reps @ 37.5kg

1set x 8reps @ 47.5kg

DIPS

1set x 15reps @ BW

1set x 12reps @ BW

PUSHDOWN

1set x 10reps @ 45kg

1set x 10reps @ 60kg

1set x 10reps @ 70kg

1set x 10reps @ 60kg

1set x 12reps @ 50kg

CHINS

1set x 8reps @ BW

BICEPS DB CURL

3set x 10reps @ 10kg

POWERWALK på 4-6% stigning

... 30 minutter

Synes dagens omgang gik lige lovligt hurtigt, men sådan er det vel når man er "alene" i OBBC, superset'er og ikke misbruger tiden på en masse kæbe :blahblah:

Mødte dog lige Kuldskær som nu officielt er godkendt som OBBC fitness atlet :w00t:

Senere på dagen mødtes vi igen hos frisøren/stylisten .... og HUUUUU :cooldance::cooldance: det er så cool - vi kommer til DM med egen stylist, så det spiller max - skal slet ikke tænke på hverken hår eller makeup for det klare Jeanette :cooldance::cooldance:

UUUUUHHHHHH .... SWEET :jodler: jeg glæder mig sådan til DM :clap: og ikke mindst alt det lækre der bliver at se på :ilovemuscle:

(plus selvfølgelig de der Toms skildpadder :4eat: som Princess ville bringe .. ARGHHHHH :blush: )

ANGEL

:cheer:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Mødte dog lige Kuldskær som nu officielt er godkendt som OBBC fitness atlet  :w00t:
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!! :460: ..øh måske :cheer: er mere passende, når man nu er blevet fitness-tøz!! :laugh:
HUUUUU  :cooldance:  :cooldance: det er så cool - vi kommer til DM med egen stylist, så det spiller max - skal slet ikke tænke på hverken hår eller makeup for det klare Jeanette  :cooldance:  :cooldance:
:cheer: :721: :cheer: :721: :cheer: :721:
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun sige, at jeg mener at ephedra brugt i de rigtige sammenhænge i mine øjne ikke er forkert.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig med englen her :smile:

Indtager det også selv ind imellem... og har kun oplevet positive effekter ved brug af dette :bigsmile: - giver en lidt ekstra energi m.m. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning torsdag d. 7. oktober

MORGENCARDIO kl. 6:30 :headphonedance:

POWERWALK

... 60 minutter

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EFTERMIDDAGSTRÆNING kl. 16:00

RYG

CHINS

1set x 18reps @ BW PR i super strikt stil :devil:

1set x 13reps @ BW

... Begynder faktisk at tro på at jeg nok skal komme over de 20 chins inden Decembercuppen :cooldance:

LOW ROW

V-håndtag

1set x 12reps @ klods 10

1set x 10reps @ klods 12

1set x 10reps @ klods 14

1set x 10reps @ klods 16

ONEARM DB ROW

1set x 8reps @ 35kg

4set x 8reps @ 42kg

Bend over rows blev superset'et med line-up posering for ryggen hvilket faktisk var ganske hårdt :blink:

BEND OVER ROW

overhåndsgreb, skulderbredt

6set x 10reps @ 40kg

BAGSKULDER - maskine

1set x 12reps @ 20kg

1set x 12reps @ 22.5kg

1set x 12reps @ 25kg

1set x 11reps @ 27.5kg

1set x 9reps @ 30kg

LATERALS DB

1set x 12reps @ 5kg

4set x 10reps @ 7kg

1set x 10reps @ 7kg + 10reps @ 5kg + 10reps @ 3kg

BICEPS DB CURL

1set x 20reps @ 10kg

1set x 15reps @ 10kg

1set x 10reps @ 10kg

... det er vildt som det har givet mig fremgang i chins at træne min biceps oftere og med høje reps

LAT PULLDOWN

1set x 12reps @ klods 10

1set x 12reps @ klods 12

... og så var der udsolgt - mere skulle der ikke til, underligt nok var det min triceps der satte en stopper for øvelsen!!

POWERWALK på 3-5% stigning

... 25 minutter

CYKLE

... 10 minutter

En god træning - det er helt underligt kun at træne én muskelgruppe man føler jo næsten ikke man træner :confused:

... og så var der ellers dømt total optur efter træning :grindance: Kuldskær og undertegnet var forbi vores skrædder for at tjekke bikinier og badedragt... og jeg kan slet ikke komme mig over det... for det spillede såååå EKSTREMT :firebounce: :firebounce:

De er ubeskrivelige ... selv Kuldskær var helt forelsket i sig selv :wub::wink:

Selvom min form ikke når at komme helt på plads til DM pga. min sygdom så vil jeg elske at stå i de små stykker stof og fremvise mine lange stylter :clap:

ANGEL

:cheer:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

min talje nu er omkring de 66cm om morgenen

:w00t: 7cm mindre en mine pony wheels...

Angel jeg sad lige og kiggede på dk-atletiks ranglister og tog et smut fordi danmarksrekorderne...

kuglestøds rekorden for kvinder er "kun" 14,64m...

Med de vægte du har gang i kunne det være cool at se hvor langt du kunne sende de 4kg ud...

ps. det var ik en opfordring til at støde med 4kg's DB i centeret :tongue:

Link to comment
Share on other sites

min talje nu er omkring de 66cm om morgenen

:w00t: 7cm mindre en mine pony wheels...

COOL nok :cooldance:

... men dog er taljen stadigvæk 7-8 cm større end mine egne lår :eh:

Angel jeg sad lige og kiggede på dk-atletiks ranglister og tog et smut fordi danmarksrekorderne...

kuglestøds rekorden for kvinder er "kun" 14,64m...

Med de vægte du har gang i kunne det være cool at se hvor langt du kunne sende de 4kg ud...

ps. det var ik en opfordring til at støde med 4kg's DB i centeret :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

HEHE .. så ryger jeg sgu nok ud af OBBC hvis jeg begynder på den slags :tongue:

... har i tidernes morgen prøvet kræfter med kuglestød og synes det teknisk er utroligt svært... én ting er at jeg er stærk men en anden ting er min eksplosive fibre... dem synes der ikke at være så mange af :rolleyes: alle de år med langsom hypertrofitræning har gjort, at jeg har meget svært ved at være eksplosiv!! Så tror ikke jeg kan støde sådan en himster-gims særligt langt :blink:

Hold da helt ferie... Du tager sq mere end mig! Sej pige  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Så er du ikke den første :cooldance::tongue::wink:

...Og vi vil elske at se på det! :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

:blush::blush::blush:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning fredag d. 8. oktober

MORGENCARDIO kl. 6:00 :headphonedance:

POWERWALK

... 55 minutter

POSERING

... 15 minutters scenetræning :smilerock:

(den ene dag er man lille, umuskuløs og asymmetriske den næste er man flot nok... FUCK, hvor er det frustrerende :blink: )

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EFTERMIDDAGSCARDIO kl. 17:30

POWERWALK

... 50 minutter

Og selvfølgelig skulle himlen åbne sig på de sidste 5 minutter, så jeg blev total gennemblødt :dry: men hva.... så slap jeg for badet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

HUUUU.... fedest :w00t:

Jeg er nu sådan en lille nipsting at jeg kunne komme i min Titan Fury str. 38 :cooldance:

Den skal helt sikkert prøves i ugen efter DM - der må være en hel del at hente for den sidder i hvert tilfælde så stramt at den ikke kan betegnes for andet end competition-fit!!!

Der ud over har jeg lige fået mig et knald-rødt nyt trikot fra INZER... MIG GLÆDER MIG TIL SL!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share