ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

Hej Angel

Hvor bliver jeg glad når jeg læser at der er nogle læger derude/kommende læger som prioritere ernæring højt :bigsmile: Jeg læser selv til Klinisk Diætist (færdig om 1 år) og vores skæbne afhænger nogle gange af jer og det er desværre langt fra alle læger der mener at der skal være fokus på ernæring :unhappy: Så keep on the good work Angel :4thumbup:

Mange tak for din grundige instruks i hvordan man sætter sine egne smilies ind i indlæggende, jeg finder snart min favorit og poster den, så I andre kan få glæde af den :laugh:

Hvornår er du færdig med studiet?

- Pia (Bambi) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Angel

Hvor bliver jeg glad når jeg læser at der er nogle læger derude/kommende læger som prioritere ernæring højt :bigsmile: Jeg læser selv til Klinisk Diætist (færdig om 1 år) og vores skæbne afhænger nogle gange af jer og det er desværre langt fra alle læger der mener at der skal være fokus på ernæring :unhappy: Så keep on the good work Angel :4thumbup:

Mange tak for din grundige instruks i hvordan man sætter sine egne smilies ind i indlæggende, jeg finder snart min favorit og poster den, så I andre kan få glæde af den :laugh:

Hvornår er du færdig med studiet?

- Pia (Bambi) :tongue:

AHHHH Pia... en kommende kollega :wink:

Kan jo ikke undgåes at ernæringsinteressen er der når man ved hvor stor betydning den har i vores sport og end fysiske tilstand i det hele taget :smile:

Læste rent faktisk også små 2.5 år på landbohøjskolen med human ernæring uddannelsen i kikkerten men indså undervejs bl.a. at en uddannelse som læge åbner flere dører end levnedsmiddel + human ernæring ville ... og "måtte" derfor skifte tilbage til mit oprindelige medicinstudie

(p.s. at jeg så heller ikke fandt produktion af ærtehøstemaskiner særlig spændende gjorde nok også lidt til udfaldet omking min tilbagevending til medicin :innocent: )

Tror du er på den helt rigtigt uddannelse - jeg tror vi om et lille årti (senest) vil opleve den samme fokusering på kosten som vi i dag oplever på kroppen og træning ... tror at det vi idag ser med firmamotion og medarbejdere i bevægelse også vil smitte af over en årrække på kost og fokus på denne som en helbredende faktor... og så skal der nok være mere end rigeligt arbejde til dig :tongue:

ang. smileytråden ... håber da ikke den dør... for synes selv det var en sjov ide :w00t:

GOD WEEKEND

NO

Link to comment
Share on other sites

Dumdristig er man vel ikke :tongue:

For mit vedkommende...

dum måske :unsure: ... men dristig ALDRIG :crazy:

... jeg er i den grad en :chicken: x 20

Bliver sundt for mig at skulle tvinges til at køre på bakker i skoven så der måske bliver lidt mindre :chicken: (altså x 10) i mig fremover :tongue:

(ejjjjj .... mon ikke jeg lærer det før eller siden!!)

Er det på afd. M du skal skrive? Hvad med ph.d'en?
Såfremt alt klapper så Ja... så bliver det i medicinsk regi på afd. M (det hedder da M på Vejle også ik??!) - bliver meget klogere i starten af ugen om H. Hey kan bruge/gider mig :smile:

Ph. D'en lagde jeg på hylden for 1½ år siden inden vi kom for godt igang ... kunne godt se det smarte i at aflevere min Ph.D samme dag som jeg bestod min embedseksamen men ville ærligt talt have været ked af at skulle ligge al sport på hylden for at realisere det projekt sidenløbende med mit med. studie.... så valgten SPORTEN & med.studie i stedet ... LIDT MERE SJAAAW :superman:

Har iøvrigt lige meldt mig ind i OTK, og skal til crosstræning onsdag kl. 17... kom nuu :wink:

Vi laver en aftale... hvis jeg når at få mine MTB-sko inden da så tropper jeg op :wink:

... men hvor om alt er så kunne vi da rent faktisk godt måske aftale nogle træningsture sammen inden alt for længe hvis du er frisk :bunny:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Fandt lige ud af hvad min favorit atlet til VM hed :blush:

Det var IRINA RIABOVA fra Rusland - fandt endda et 2 år gammelt billed af hende fra en af hendes første gange på scenen .... cool udvikling på 2 år - det er dog tydeligt at se at muskelmassen er der allerede fra start :superman:

post-363-1164560553_thumb.jpg

post-363-1164560610_thumb.jpg

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Fandt lige ud af hvad min favorit atlet til VM hed :blush:

Det var IRINA RIABOVA fra Rusland - fandt endda et 2 år gammelt billed af hende fra en af hendes første gange på scenen .... cool udvikling på 2 år - det er dog tydeligt at se at muskelmassen er der allerede fra start :superman:

Er det mam? :w00t:

Hun er godt nok sød at kigge på..

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

hmmmmm... der kan man bare se :blink:

Hvem ved ... måske jeg denne weekend kunne have haft vundet VM for professionelle i den lette klasse??? :unsure:

Den pige som jeg slog for 2 uger siden vandt nemlig den lette klasse.... lidt vildt :blink:

... kunne måske have gaflet første pladsen og de 5.000$ hvis jeg havde takket ja til invitationenn om at deltage... men bagklog kan man altid være!! Det giver ingen placering!! Men nu kan I så regne 110% med at jeg melder mig klar næste år for at se om jeg kan stå distancen :superman:

.... altså.... lidt vildt :blink::blink:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

hmmmmm... der kan man bare se :blink:

Hvem ved ... måske jeg denne weekend kunne have haft vundet VM for professionelle i den lette klasse??? :unsure:

Den pige som jeg slog for 2 uger siden vandt nemlig den lette klasse.... lidt vildt :blink:

... kunne måske have gaflet første pladsen og de 5.000$ hvis jeg havde takket ja til invitationenn om at deltage... men bagklog kan man altid være!! Det giver ingen placering!! Men nu kan I så regne 110% med at jeg melder mig klar næste år for at se om jeg kan stå distancen :superman:

.... altså.... lidt vildt :blink::blink:

:4slap:

... Du tager den næste år :wink:

Link to comment
Share on other sites

:4slap:

Ja ... lidt den følelse jeg sad med :4slap:

... Du tager den næste år :wink:

Jeg satser i hvert tilfælde kraftigt på i det mindste at kunne gøre det godt under selv samme konkurrence :innocent:

... og så må det sgu være barselsorlov bagefter i et år eller to inden jeg bliver for gammel :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ph. D'en lagde jeg på hylden for 1½ år siden inden vi kom for godt igang ... kunne godt se det smarte i at aflevere min Ph.D samme dag som jeg bestod min embedseksamen men ville ærligt talt have været ked af at skulle ligge al sport på hylden for at realisere det projekt sidenløbende med mit med. studie.... så valgten SPORTEN & med.studie i stedet ... LIDT MERE SJAAAW :superman:

Nå, OK :smile: Og fuldt ud forståeligt. Postgraduat kan du jo skrive ph.d'en og så kun møde op 8-15 uden vagt, hvis du kan finde financieringen. Og så er der også der masser af tid til dejlig SPOOOORRT :w00t:

Der ryger så godtnok 3 år ud af videreudd., men til et godt formål. Vagtarbejde kan godt godt dræne træningsiveren lidt (for os alm. dødelige) ...

Vi laver en aftale... hvis jeg når at få mine MTB-sko inden da så tropper jeg op :wink:

... men hvor om alt er så kunne vi da rent faktisk godt måske aftale nogle træningsture sammen inden alt for længe hvis du er frisk :bunny:

Ork ja, jeg kan ikke mandag, tirsdag, torsdag, og onsdag/lørdag kører vi jo med OTK alligevel - men ellers er jeg frisk :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fandt lige ud af hvad min favorit atlet til VM hed :blush:

Det var IRINA RIABOVA fra Rusland - fandt endda et 2 år gammelt billed af hende fra en af hendes første gange på scenen .... cool udvikling på 2 år - det er dog tydeligt at se at muskelmassen er der allerede fra start :superman:

Poster lige lidt af hendes bagside :tongue4:

post-363-1164659878_thumb.jpg

post-363-1164659895_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nå, OK :smile: Og fuldt ud forståeligt. Postgraduat kan du jo skrive ph.d'en og så kun møde op 8-15 uden vagt, hvis du kan finde financieringen. Og så er der også der masser af tid til dejlig SPOOOORRT :w00t:

Der ryger så godtnok 3 år ud af videreudd., men til et godt formål. Vagtarbejde kan godt godt dræne træningsiveren lidt (for os alm. dødelige) ...

Det var jo en ide meeeeen er sgu bange for at gør jeg det så får jeg aldrig taget min turnus og dermed ikke nogen mulighed for nogensinde at arbejde praktisk... så bliver jeg en bogorm FOREVER!! :cry:

så vagtarbejde ... here I come (skal nu nok gå ... håber jeg :unsure: )

Ork ja, jeg kan ikke mandag, tirsdag, torsdag, og onsdag/lørdag kører vi jo med OTK alligevel - men ellers er jeg frisk :tongue:

Lyder godt :4thumbup:

Griber fat i dig når jeg er over nyreblok-eksamen næste fredag :w00t:

Link to comment
Share on other sites

... ser forresten også ud til at aftalen med FALKE er i hus :w00t:

Skal januar d. 17-18 være model for dem under deres messe i Bella Centret ... mig og så nok en anden pige samt nogle veltrænet drenge.. skal nok blive sjaaaw at lege model i et par dage :slut:

(... og det er sgu alt fra undertøj til skitøj vi skal fremvise.... sjovt nok er jeg sådan liiiiiidt nervøs over det med undertøjet :unsure: på trods af jeg ikke har nogle problemer med at stå på en scene i bikini foran laangt flere end de 20-30 mennesker der skal være her per møde!! Sjovt nok :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Det er super med MTB træningen :wink:

Du har hørt om den ny turnus-ph.d ordning?

Neeeeeeeejjjjjj .... men nu er jeg i den grad nysgerrig :w00t:

LINK?? :w00t:

Lyder iøvrigt rigtig fedt, det modeljob med Falke... fedt funktionsundertøj :wub:

Nu hvor jeg endnu har 10 af politiets svedetrøjer, har jeg været for nærig til at smide 4-500 kr til sådan en Falketrøje :innocent:

hæ hæ... politiets svedtrøjer... det er nu også lidt sejt :4police:

... men eftersom jeg jo er en rigtig :slut: så er jeg nok mere til FALKEs farvespænd!! Og glæder mig da også til at komme hjem med nogle nye lækre ting i januar :innocent:

Hvis du nu ikke er for hård ved mig under vores kommende MTB-turer og jeg kan bibeholde mit muntre humør :tease: så kan jeg sikkert godt smide lidt billig FALKE efter dig hvis du kan fristes :wink:

Link to comment
Share on other sites

Her er en orientering fra Sundhedsstyrelsen. Jeg ved ikke om SDU har nusset sig sammen om at oprette de tre pladser, som de har til rådighed endnu :smile: Århus og KBH har i hvert fald, men sidstnævte stiller krav om det skal være inden for grundforskningen. Mon ikke faglig vejleder ved noget mere? :smile:

Falke JA tak (tror jeg bruger str L og er vældig interessseret i både kort- og langærmet T-shirt) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Her er en orientering fra Sundhedsstyrelsen. Jeg ved ikke om SDU har nusset sig sammen om at oprette de tre pladser, som de har til rådighed endnu :smile: Århus og KBH har i hvert fald, men sidstnævte stiller krav om det skal være inden for grundforskningen. Mon ikke faglig vejleder ved noget mere? :smile:

Lyder spændende :smile: Men kan altså ikke rigtigt se hvor i forskellen mellem almindelig turnus (18 måneder) og et 3 årigt Ph.D. forløb adskiller sig? Men vil da lige kigge nærmere på det ... kunne jo gå hen og blive superaktuelt om små 1½ år :bigsmile:

  • Under det 4½-årige ansættelsesforløb kan turnusansættelsen afvikles enten umiddelbart forud for eller efter ph.d.-forløbet. Uanset placeringen af turnusuddannelsen skal turnus afvikles som et samlet forløb.

Falke JA tak (tror jeg bruger str L og er vældig interessseret i både kort- og langærmet T-shirt) :wink:

Noteret ... slet ikke noget problem!!

Vi kan jo tage et kig på "goderne" og ønskerne efter en MTB omgang her en af de kommende uger :wink:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror pointen er, at du får en grundløn som turnuslæge kastet i nakken. En del ph.d studerende må financiere selv eller søge en h.. masse fonde, hvis de ikke finder/kan få en ansættelse som klinisk assistent. En del jeg har snakket med, må passe deres alm. arbejde ved siden af ph.d studiet (som i sig selv er fuldtid)...

Du siger bare til når du er klar!

Link to comment
Share on other sites

Kan se at der nu er kommet dato på næste års DM som bliver dagene omkring d. 21-23 september!!

Det bliver sgu hårdt for de atleter som igen ønsker at skulle deltage i nordisk at skulle holde formen i 4 uger :unsure:

... er sgu lidt ærgelig over det på vegnene af de gode atleter vi har i OBBC som har planer om at ville deltage i både DM og NM såfremt det går dem godt!!

Gad vide om man kan deltage i Nordisk uden først at stille til DM når der nu er 4 uger i mellem??

hmmmm :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror pointen er, at du får en grundløn som turnuslæge kastet i nakken. En del ph.d studerende må financiere selv eller søge en h.. masse fonde, hvis de ikke finder/kan få en ansættelse som klinisk assistent. En del jeg har snakket med, må passe deres alm. arbejde ved siden af ph.d studiet (som i sig selv er fuldtid)...

... altså - JEG ER SOLGT!!

FED ORDNING :4thumbup:

Lidt underligt er det ikke mere end en lille ugen siden Nina sagde til mig at jeg da skulle et eller andet med biokemi!! At det der kirurgi kunne hun ikke umiddelbart se mig gøre så meget i (og har rent faktisk gået lidt med de samme tanker på det sidste) Underligt :blink:

... tror helt klart der skal kigges nærmere på dette og ikke mindst finde ud af hvordan mulighederne for at opnå denne ordning på Fyn reelt er :smile:

Du siger bare til når du er klar!

FØDT KLAR :superman:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

AHHHH Pia... en kommende kollega

Kan jo ikke undgåes at ernæringsinteressen er der når man ved hvor stor betydning den har i vores sport og end fysiske tilstand i det hele taget

Læste rent faktisk også små 2.5 år på landbohøjskolen med human ernæring uddannelsen i kikkerten men indså undervejs bl.a. at en uddannelse som læge åbner flere dører end levnedsmiddel + human ernæring ville ... og "måtte" derfor skifte tilbage til mit oprindelige medicinstudie

(p.s. at jeg så heller ikke fandt produktion af ærtehøstemaskiner særlig spændende gjorde nok også lidt til udfaldet omking min tilbagevending til medicin )

Tror du er på den helt rigtigt uddannelse - jeg tror vi om et lille årti (senest) vil opleve den samme fokusering på kosten som vi i dag oplever på kroppen og træning ... tror at det vi idag ser med firmamotion og medarbejdere i bevægelse også vil smitte af over en årrække på kost og fokus på denne som en helbredende faktor... og så skal der nok være mere end rigeligt arbejde til dig

Angel, jeg håber sådan du får ret. Vi bliver hele tiden banket oven i hovedet med at der langt fra vil være job til os alle når vi er færdige :nonono: Men ja det er jo ikke fordi der ikke er nok problemer at tage fat på, meeeen mon ikke jeg har mine fortrin når jeg er færdig om 1 år med hele 3 uddannelser inden for sundhed i rygsækken :4thumbup: Det må da være et plus. Ellers må du ansætte mig når du engang bliver en top tunet læge :laugh::laugh::laugh:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Angel, jeg håber sådan du får ret. Vi bliver hele tiden banket oven i hovedet med at der langt fra vil være job til os alle når vi er færdige :nonono: Men ja det er jo ikke fordi der ikke er nok problemer at tage fat på, meeeen mon ikke jeg har mine fortrin når jeg er færdig om 1 år med hele 3 uddannelser inden for sundhed i rygsækken :4thumbup: Det må da være et plus. Ellers må du ansætte mig når du engang bliver en top tunet læge :laugh::laugh::laugh:

- Pia (Bambi)

Hej Pia

Min krystalkugle siger der bliver brug for dig :wink: og den har endnu ikke taget fejl :innocent:

Tror nu at hvis du er en person som forstå at formidle dit engagement for både krop, kost og ernæring så skal du nok finde din plads i sundhedsvæsnet eller måske nærmere det private erhvervsliv uanset om der er run på arbejdspladserne .. men engagement kommer man meeeeget langt :devil:

... og helt klart - hvis jeg får behov for arbejdskraft så har dem der dyrker "min" sportsgren da første prioritet :tongue:

No

Link to comment
Share on other sites

KÆÆÆÆÆÆÆFT MAND!!! :4ranting:

Jeg er ved at få SPAT af BODYBUILDING.DK og deres profil område

Først og fremmest har de tyvstjålet nogle af de profiler jeg havde sat op på ATHLETIC.DK hvilket jeg har gjort dem opmærksom på!!!

I første omgang ønskede jeg blot at de fik navn på den person og side hvor profilerne oprindelig kom fra samt ikke mindst navn på den fotograf som har taget de billeder de har brugt UDEN at spørge om lov!!

... meeeeeen NEJ - det kan de åbenbart ikke finde ud af!!

Og nu har de igen TYVSTJÅLET nogle backstagebilleder som jeg tog til DM af Oliver til hans profil ... og kan jeg næsten sige som en selvfølge.... uden at spørge om lov!!

Derudover så er stort set hver eneste profil opsætning et direkte plagiat af det jeg havde sat op til ATHLETIC.DK ... de har ikke engang gidet at ændre ordlyden på spørgsmålene :dry:

KRAFT D...... dårlig netetik og helt klart at hører jeg ikke fra dem snarest så møder de sgu et krav fra advokat om kompensation!!

Gider FANDME ikke finde mig i så dårlig en opførelse!!! Specielt når der er oplyst om copyright på begge sider....

:4ranting: :4ranting:

... og lige for at sætte punktum under det hele så har de jo self sørget for at skrive nedenunder artiklerne...

Artiklen er beskyttet af de ophavsretlige regler og må ikke kopieres eller på anden måde viderebenyttes uden tilladelse fra Bodyman.

FLOOOOT :nonono:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share