Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

Zoathustra> Taktak :)

DocH> 43cm gunz er altid bedre end model 41 :D Næste år skal de dog være større, men det skal de nok også blive med 1½år fri fra BB-konkurrence og en masse awbrænding af Gunz og styrkeløft :)

3 Sidste træning; +15 reps:

Dagens træning var en god gedigen gang highrep awbrænding i et center som var pakket med kendte ansigter. Jeg fik endda optaget et sæt af hver øvelse på video og især Mass'kinen agerede fortræffelig kameramand ;) Der kom da en lille smule pump i kroppen og så så det ellers helt hæderligt ud. Benene var ellers rimelig væskede efter gårsdagens afstraffelse, men det var helt og aldeles ventet :lol:

2 dages cardio og træning tilbage.

Dagens tal:

Bænkpres:

100x18

100x17

100x18

Nasty nok.

Flyes:

20x20

20x20

20x18

Godt stræk i patten og gode streger i den.

OL-Rows:

100x18

100x16

100x17

Ok.

Pullups:

12

13

12

Troede jeg kunne tage 15+, men jeg havde ikke lige indregnet Row-faktoren :o

Behind the neck press:

50x18

50x18

50x15

ok.

Side laterals:

12½x20

15x15

15x15

fint nok.

Short bar BB-curls:

stang+20x20

stang+25x20

stang+30x15

Godt pump.

Dips:

35

35

28

Det må vist være en REP PR ;)

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutter med 25kg i rygsækken.

Træningscardio: ca 25 minutter til træning og ca 45 minutter hjem med ca 8kg i rygsækken.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning samt 6 gange friprogram.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Godt nok en nasty omgang highrep, og imponerende tilmed :4thumbup:  :cooldance:

Personligt er highrep ikke min livret :4mewantfood: , det alt for hårdt :laugh: , men det er jo hvad der skal til lige op til konkurrencen :smile:  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Thx :) Ja, højrep sutter en vis kropsdel :innocent: :(

Torskefjæs & Don K> thx :) Jeg skal først lige have videoen lavet lidt mindre og smidt op på nettet, så måske imorgen :innocent:

Næstsidste træning; +15 reps:

Idag var jeg vist rimelig godt awbrændt, så jeg forsøgte bare at blive så hurtigt færdig som muligt. Der var ellers nogle kendte ansigter imellem, men jeg magtede ikke så meget andet end at forsøge at få højreppet mig færdig :blink: Imorgen er det så sidste cardio/træningsdag og så skal der slappes aw og poseres alt imens der prottes den aw :firebounce: Kan også godt mærke at det er ved at være op over den tid :4mewantfood:

Dagens tal:

Incline Smith BP:

slæde+80x15

slæde+80x13

slæde+70x15

For tung, så vægten måtte lidt ned.

Incline flyes:

20x20

20x20

20x20

Udemærket.

Hyperextensions:

27

25

24

Hold kæft det brændte :blink::devil:

Widegrip Pulldowns:

7pladerx17

6pladerx18

6pladerx15

Slatten.

Smith deltpres:

stang+30x22

stang+40x20

stang+40x18

Puny.

Reverse upright rows:

60x20

60x20

60x20

Den sved godt!!

Smith elbows-out halfpress:

stang+30x22

stang+40x18

stang+40x18

Sad godt i hesteskoen.

Incline dumbbellcurls:

15x18

15x18

15x18

Sad godt og brændte godt :devil:

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutter med 25kg i rygsækken.

Træningscardio: ca 25 minutter til træning og ca 45 minutter hjem med ca 8kg i rygsækken.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning. Friprogrammet blev ikke øvet idag, da jeg cyklede ud til rosengårdscenteret og rundt inde i byen i formiddags og brændte mig selv helt aw :laugh: .

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du tænkt dig at køre kosten de sidste dage.....

(nogle gode fif, bagekartofler osv)

Har du tænkt dig at indtage calium???? du ved -salt + calium = mindre væske...

Held og lykke til DM...

Edited by TLR
Link to comment
Share on other sites

Kalium skal man generelt være varsom med, da det faktisk fremprovokerer frigivelsen af et hormon i kroppen som du netop prøver at undgå - nemlig aldosteron!!

Aldosteron er et steroidhormon der regulerer ionbalancen ved at fremme sekretionen af kalium (K+) og resorptionen af natrium (Na+) i nyrerne

Aldosteron tilbageholder Natrium (salt) i kroppen --> dvs. at hvis du kommer til at indtage alt for høje mængder kalium... ja - så kan du risikere en god omgang væskeretention!

Ved en alt for høj kalium konc. i kroppen kan du yderligt opleve reduceret muskelkraft og svækkede reflekser... så ikke så optimalt når du skal lave chins + dips ---> En bodybuilder vil bedre kunne tåle det :smile:

Kalium kan du indtage naturligt i mere passende mængder de sidste par dage ved bl.a. at spise modne bananer, æbler, blommer, vindruer, kartofler med skræl, solsikkefrø osv.

... ellers så køb nogle 200mg tabs og spise 2-3 stk torsdag-lørdag :bigsmile:

Et andet trik er C-vitamin!!

Store doser er vanddrivende - pump dit indtag op til 6-10 gram fra torsdag og så i løbet af hele lørdagen!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Kalium skal man generelt være varsom med, da det faktisk fremprovokerer frigivelsen af et hormon i kroppen som du netop prøver at undgå - nemlig aldosteron!!
Aldosteron er et steroidhormon der regulerer ionbalancen ved at fremme sekretionen af kalium (K+) og resorptionen af natrium (Na+) i nyrerne

Aldosteron tilbageholder Natrium (salt) i kroppen --> dvs. at hvis du kommer til at indtage alt for høje mængder kalium... ja - så kan du risikere en god omgang væskeretention!

Ved en alt for høj kalium konc. i kroppen kan du yderligt opleve reduceret muskelkraft og svækkede reflekser... så ikke så optimalt når du skal lave chins + dips ---> En bodybuilder vil bedre kunne tåle det :smile:

Kalium kan du indtage naturligt i mere passende mængder de sidste par dage ved bl.a. at spise modne bananer, æbler, blommer, vindruer, kartofler med skræl, solsikkefrø osv.

... ellers så køb nogle 200mg tabs og spise 2-3 stk torsdag-lørdag :bigsmile:

Et andet trik er C-vitamin!!

Store doser er vanddrivende - pump dit indtag op til 6-10 gram fra torsdag og så i løbet af hele lørdagen!

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak.... det var lige hvad jeg havde brug for......

Ses på ørdag....

Link to comment
Share on other sites

Ved godt at Kragen ikke bryder sig om billeder uden blitz da man kommer til at se blød ud :dry:

...men eftersom han sidder og sumper til Hannibal, så kan jeg ligeså godt poste en GODNAT gun :4thumbup:

(billedet 1½-2 uger gammelt :smile: )

post-363-1098134246_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey C-daddy,

Det er spændende at følge din log, og du får lagt et imponerende stykke arbejde i at nå dine mål, hvilket jeg kun kan være imponeret over.

Jeg har selv en forkærlighed for highrep træning, men har egentlig altid betragtet det som lidt af en "drengerøvsting" (i den gode betydning af ordet). Jeg går ud fra, at du gør det fordi der er lidt mere mening med det, måske du kunne komme med en kort forklaring på fordelene ved de mange gentagelser?

Mvh.

Simon

Link to comment
Share on other sites

TLR> Tak og i lige måde, men det når jeg nok også at få sagt i Herning :) Englen kom mig "desværre" i forkøbet med sit kaliumsvar :innocent: Men ellers så står den på kylling, kartofler, riskiks, bananer og solsikkekerner både torsdag og fredag. Lørdag morgen er det fri morgenmad dog uden væske :4mewantfood:

Everlast> Jeg er nu ikke så vild med vener, men nu har jeg dem og må prøve at få det bedste ud af det :tongue: Englen kan nu godt lide dem, så det er ikke helt skidt :innocent:

Siminem> Tak for det :) Højreptræningen i de sidste 3 træninger er baseret på at man forsøger at få så meget glykogen som muligt brændt af i musklerne, så de er klar på at lagre så meget som muligt. Når man er færdig med de 3 højrepdage, skruer man en smule ned for væskeindtaget og spiser en masse kulhydrater. Musklerne vil så "suge" kulhydraterne til sig i højere grad end de ellers ville. Da der går 3gr vand for hvert gr kulhydrat, vil den resterende væske fra underhuden blive suget ind i muskulaturen og man skulle se både hårdere, tørrere og større ud end normalt.

Link to comment
Share on other sites

Ved godt at Kragen ikke bryder sig om billeder uden blitz da man kommer til at se blød ud :dry:

...men eftersom han sidder og sumper til Hannibal, så kan jeg ligeså godt poste en GODNAT gun  :4thumbup:

(billedet 1½-2 uger gammelt  :smile: )

<{POST_SNAPBACK}>

Happiness is a warm gun :tongue:

Niske

Link to comment
Share on other sites

Everlast> Jeg er nu ikke så vild med vener, men nu har jeg dem og må prøve at få det bedste ud af det :tongue: Englen kan nu godt lide dem, så det er ikke helt skidt :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

:shades::laugh::laugh::laugh::laugh: Ja, den er god med dig kragefar.

Don't like veins popping out :nonono: Heller ikke mig :innocent:

Btw: et rigtig flot billed af din gun, eller ER det englen's. Den er jo ikke så stor :laugh::4oops::sorry:

Du ka ta det :wink: dit huggede kragehyl.

4 dage tilbage, så du skal lige ha lidt gaaaaaa's

Link to comment
Share on other sites

Everlast> Jeg er nu ikke så vild med vener, men nu har jeg dem og må prøve at få det bedste ud af det :tongue: Englen kan nu godt lide dem, så det er ikke helt skidt :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

:shades::laugh::laugh::laugh::laugh: Ja, den er god med dig kragefar.

Don't like veins popping out :nonono: Heller ikke mig :innocent:

Btw: et rigtig flot billed af din gun, eller ER det englen's. Den er jo ikke så stor :laugh::4oops::sorry:

Du ka ta det :wink: dit huggede kragehyl.

4 dage tilbage, så du skal lige ha lidt gaaaaaa's

<{POST_SNAPBACK}>

Yeah Busted! Det ér Englens efter en tur i Photoshop og Supergoo :laugh:

Njah, de vener der er på den højre arm er ok, men dem på den venstre fylder meget mere og ser mere åreknudeagtige ud end de ligner vener :dry: Sjovt nok er jeg mere vaskulær i venstre side af kroppen og den venstre arm ligner en ormegård der er på vandring op i delten :raisebrow::laugh:

Sidste cardiodag idag :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Sidste træning; +15 reps:

Yeeeehaaaaaa :firebounce: Så er det slut med cardio og træning i minimum 6 dage :4thumbup: Alt det stinkende og nastyass cardiotøj ryger til vask og ikke mere af det i et stykke tid :4thumbup: Kadaveret var også ved at være godt mørt og både hjul og overkrop trænger til at slappe lidt af og komme til hægterne igen. Træningen idag var egentlig ok uden at være noget særligt. For at spare CNS lidt, stod den mest på maskin og kabeløvelser idag, men den slags kan jo også godt brænde :devil:

Imorgen hedder det cola light og benene oppe mens jeg ser film og fiser den godt og grundigt aw :4thumbup: :bigsmile:

Dagens tal:

Decline dumbbellpress:

30x20

30x20

30x18

Sad meget godt, men patten var noget awbrændt.

Flyes:

20x17

20x18

20x18

Patten var sendt til tælling :laugh:

High pulleyrows:

65x18

65x18

65x16

Brændte godt.

Assisted pullups:

-15x15

-20x18

-20x16

Flad!

Maskin deltpres:

16pladerx16

15pladerx18

15pladerx15

Helt flad i delts'ne.

Cybex maskin sidelaterals:

50x20

50x19

50x19

Bedre end jeg husker den, men den fungerer også bedst let og med høje reps.

High pulley cablecurls:

3pladerx20

4pladerx16

4pladerx17

Nasty nok, selvom gunz'ne var døde i det.

Pullovers:

46x16

46x16

46x15

Farvel og tak :laugh:

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutter med 25kg i rygsækken.

Træningscardio: ca 25 minutter til træning og ca 45 minutter hjem med ca 8kg i rygsækken.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning samt 6 gange friprogram.

Link to comment
Share on other sites

Men ellers så står den på kylling, kartofler, riskiks, bananer og solsikkekerner både torsdag og fredag. Lørdag morgen er det fri morgenmad dog uden væske :4mewantfood:

Regner du med at indtage mere fedt end den mængde du henter gennem solsikkekernerne? Her tænker jeg specielt på om fredagen.

Nu hører man så meget. Blandt historierne findes også ytringerne omkring at se bedst ud dagen efter konkurrencen, hvor man har været igennem et ædegilde. Har det noget på sig? Forståeligt nok er man vel tilbageholdende over for at indtage fedt på det sidste, fordi man føler at man risikere at sætte en lang diæt over styr? Eller er det blot på kulhydraterne vaskulariteten skal hentes?

Link to comment
Share on other sites

Men ellers så står den på kylling, kartofler, riskiks, bananer og solsikkekerner både torsdag og fredag. Lørdag morgen er det fri morgenmad dog uden væske :4mewantfood:

Regner du med at indtage mere fedt end den mængde du henter gennem solsikkekernerne? Her tænker jeg specielt på om fredagen.

Nu hører man så meget. Blandt historierne findes også ytringerne omkring at se bedst ud dagen efter konkurrencen, hvor man har været igennem et ædegilde. Har det noget på sig? Forståeligt nok er man vel tilbageholdende over for at indtage fedt på det sidste, fordi man føler at man risikere at sætte en lang diæt over styr? Eller er det blot på kulhydraterne vaskulariteten skal hentes?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg glemte at skrive at der også ryger nogle nødder ned om fredagen :blush: Fedtindtaget er en anelse højere fredag, men det er ikke vanvittigt meget højere end de 20-25% af det samlede indtag.

Mht. til at se bedre ud dagen efter er det nok en kombination af at peake for sent og især pga at manglende salt/kulhydratsindtag har det med at flade een ud. Når man så svineræder, får man fyldt det hele ud og ser så bedre ud. Nogle mener også at man kan tillade sig rigtig meget både fredag og lørdag, sålænge man ikke indtager væske udover det man ellers har planlagt. Ifølge teorien skulle man ikke kunne blive væsket, da ens væskeindtag ikke er højt nok til det og alt det sukker og ekstra kulhyrater man indtager skulle bindes i muskulaturen i samspil med forhøjet saltindtag. Jeg har godt nok ikke selv prøvet det, så jeg ved ikke om det bliver nødvendigt/smart at gøre. Det må nok komme lidt an på en vurdering af hvordan formen ser ud på fredag og om jeg er flad eller fyldt tilstrækkeligt ud eller ikke :) Det virker jo lidt som et sats, men mange har, efter sigende, gjort det med gode resultater. Om man vil "risikere" det eller ikke er svært at sige :dry:

Link to comment
Share on other sites

Mht. at fylde sig:

Til Copenhagen Grand Prix under pausen mellem den indledende runde og finalen, mødte vi Boris Kleine (vinderen af 90+klassen) på den gyldne måge, og han holdt sig satme ikke tilbage! Der røg lige 4 McChicken og en McIs (kan ik' huske hvad skidtet hedder) ned... Og jeg skal da nok love for at han var fyldt til finalen!! Se bare billedet fra konkurrencen!

Lagoon

post-499-1098277364_thumb.jpg

post-499-1098277374_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte at skrive at der også ryger nogle nødder ned om fredagen :blush: Fedtindtaget er en anelse højere fredag, men det er ikke vanvittigt meget højere end de 20-25% af det samlede indtag.

Tak for svaret :smile: .

Nu ved jeg ikke om du læste omkring mit indtag op til de her billeder, men her indtog jeg væsentligt mere fedt, og det gik vel ok kan jeg sige for mit eget vedkommende. Men om det er nødvendigt er lidt uklart.

Jeg vælger nok også denne gang at hælde en del fedt ned, men af hensyn til stofskiftet og roningen i lidt mere moderate doser :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share