Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

De høje reps på dips må da have inflydelse på hvordan du ellers kan træne dips?

Altså, man kan vel ikke benytte 5*5 med almindelig progression hvis man skal trænes op til at kunne tage så mange som muligt, hvis du følger?

Noget du har følt?

<{POST_SNAPBACK}>

Eh, jeg er ikke sikker på om jeg forstår hvad du mener, men hvis du spørger om 5x5 er en god måde at træne efter et maksimalt antal dips, så er svaret nej. Hvis man skal tage et maksimalt antal dips, ville jeg nok gå efter 10+ reps i 4-5 sæt og så droppe at bruge yderligere vægt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger

Det jeg mente var, at vi er vel alle enige i at dips er en kanon tricep øvelse.

Det jeg undrer mig lidt over er om det at man skal træne efter max antal dips ville skabe en konflikt ved simultant at køre heavy dips :smile:

Altså at det ene modarbejder det andet (fiberkonverteringer, nervesystemet eller noget i den retning.)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mente var, at vi er vel alle enige i at dips er en kanon tricep øvelse.

Det jeg undrer mig lidt over er om det at man skal træne efter max antal dips ville skabe en konflikt ved simultant at køre heavy dips  :smile:

Altså at det ene modarbejder det andet (fiberkonverteringer, nervesystemet eller noget i den retning.)

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, så vil jeg umiddelbart sige nej. For mit vedkommende gælder det hvertfald at triceps responderer bedre på "højere" reps, dvs. alt over 10stk. Det er ikke noget der hæmmer styrken på nogen måder for mig, tværtimod. Men prøv dig frem og se hvordan det påvirker dig :wave:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Mit spørgsmål var udelykkende et resultat af min nysgerrighed :) Jeg skal ikke op og lave bar-dips endnu, der mangler vist en 10 kilo muske :laugh: Men tak for svaret.

Og de har fjernet :wave:!!!! Den elskede jeg ellers.

Link to comment
Share on other sites

Doc H> Bardips er da altid et hit :satisfied:

6 Split; Uge 3, dag 6:

På papiret var dagens træning rigtig let, men det var ikke helt tilfældet :laugh: Jeg var totalt carbflad i låget, så det tog meget længere end det burde og så endte jeg med at brænde mig selv godt aw :laugh: Jeg prøvede sågar Lunges, for første gang i mands minde, og allerede lige efter sidste sæt kunne det mærkes at det bliver nasty-ass ømt imorgen :devil: Den var faktisk overraskende god i hjulene, så hvis jeg kan undgå at komme for meget forover og derved undgå for meget balleinvolvering, er det en jeg vil beholde fremover :satisfied:

Der var også nogle kendte ansigter idag, men jeg tror jeg var lidt for awbrændt i roen til at bruge kæwen ret meget :laugh:

Dagens tal; Ben, læg & Undergunz:

Legextensions:

210x16

210x17 Troede jeg havde øget vægten, men nej :dry:

230x12

250x10

Ok, og fik endda lidt pump i hjulene efter sidste sæt :)

Legcurls:

130x19

150x13

170x8

170x7

Arrrrghh, brændte godt :devil:

Lunges:

60x15

70x15

80x10

80x9

Efter første sæt stod det klart at det var nødvendigt med en pause mellem sættet for henholdsvis højre og venstre ben.

Triple dropsæt Rotary calfraises:

Altx10+270x10+170x10

Altx10+270x10+190x10

Altx10+270x10+190x10

Fedt nok, men næste gang må det nok blive stående calfraises, da den ikke kan blive helt tung nok :mad:

Hammercurls:

20x12

22½x12

25x10

27½x7

Ikke helt ved siden aw :)

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutter med 22½kg i rygsækken.

Træningscardio: ca 22 minutter til træning og ca 40 minutter hjem med ca 8kg i rygsækken.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning samt 6 gange friprogram.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hehe, havde du sådan løbe snot, eller bare stoppet næse?.. For jeg har da stoppet næse ½ delen af året ihvertfald, så der har du sgu ikke noget at klage over :tongue:

Link to comment
Share on other sites

hvordan kan det egentlig være at du aldrig kører front squat (med VL-fatning, forstås). Der findes da ikke noget bedre til at lave nogle ordentlige nast quads med sweep i.

Bare en strøtanke. Det var jo dit mål at bygge mere sweep, men jeg har aldrig set at du har kørt front squat.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, havde du sådan løbe snot, eller bare stoppet næse?.. For jeg har da stoppet næse ½ delen af året ihvertfald, så der har du sgu ikke noget at klage over  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Så kan jeg bare endnu en gang prise mig lykkelig for at jeg ikke er dig ;) :nahnah::tongue:

Jarvig & Max> Løb? Det bruger vi ikke her....PW derimod :satisfied:

Incognito> Jeg har brugt Hacksquat, legpress eller squatmaskine med small benstilling istedet. Ikke at jeg har noget imod frontsquat, udover at den er en bugger at holde, men jeg foretrækker nok de andre "varianter". At den er så beværlig at holde, gør det også svært at lave tilstrækkelig med gentagelser, med mindre vægten er meget lav, og så forsvinder ideen lidt med den :(

Link to comment
Share on other sites

Cardio & Posering:

Arghhhh :blink: Lunges har plantet en solid gang DOMS i min røv :mad::devil: Det var satme næsten ikke til at gå cardio idag, fordi ballerne er byldeømme :laugh: Med 25 gange cardio tilbage, er det dog til at holde ud :w00t:

Morgencardio: 50 minutter med 22½kg i rygsækken.

Eftermiddagscardio: 50 minutter med 22½kg i rygsækken.

Posering: 3 gange det sædvanlige samt 6 gange friprogram.

Link to comment
Share on other sites

6 Split; Uge 4, dag 1:

En rimelig begivenhedsløs træning rent træningsmæssigt, men ellers meget hyggeligt. Det er ikke rigtig ret meget ved at træne for tiden, da man ikke rigtig kan mærke ret meget til hvad man laver og så er det rimelig svært at holde varmen :cold: Det blev dog til en smule kæwe med de få fremmødte MOL'ere som var Vind og Loonie, Englen samt Mass'kinen jeg mødte i omklædningen.

Dagens tal; Ryg, Gunz & Undergunz:

Pullups:

15

15

13

13

Faktisk helt ok, og fik endda lidt pump ud af det også :)

Chest supported BB-rows:

60x12

60x12

70x10

70x10

Lidt uvant for mig, men den var da ok.

Iso-behind the neck pulldown maskine:

45x12

45x12

45x12

Hah, magen til skrammelmaskine :gal:

Short BB curls:

Stang+40x6

Stang+40x6

Stang+45x6

Stang+45x6

Stang+45x6

Lidt bedre end sidst :)

Alternate Dumbbellcurls:

Opv. 25x8

27½x7

27½x7

30x4

30x4

Heavyass, men bedre end sidst.

Incline Hammercurls:

22½x8

22½x8

22½x8

22½x8

Adios gunz & UNdergunz :4goodbye:

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutter med 22½kg i rygsækken.

Træningscardio: ca 22 minutter til træning og ca 45 minutter hjem med ca 5kg i rygsækken. Fik iøvrigt set Onkel Frakka komme slentrende ned af gaden med sin pose ;)

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning samt 6 gange friprogram.

Link to comment
Share on other sites

Onkel Frakka> Jeps, der var godt med fart i hjulene den dag :treadmill:

DocH> De ligger nu på puny 43cm, men så er der nul og niks fedt på dem :hmmm:

Andy> Thx :) Og uh yeah, det bliver sq godt at få lidt :4mewantfood: og så slappe lidt af fra cardio :smile:

6 Split; Uge 4, dag 2:

Idag var jeg ligefrem frisk og ikke awbrændt til træning :firebounce: Dvs. jeg hang ikke nær så meget, men var stadig noget puny :laugh: Det lykkedes dog at få lidt pump på pattøj, delts og hestesko idag :smile:

Der var ellers rigtig mange MOL'ere i huset idag, men da jeg mest følte for at blive hurtigt færdig og komme videre med cardio & posering, kæwede jeg den ikke ret meget. Er vist også ved at være en smule for awbrændt til at sige noget meningsfuldt alligevel :blush:

Da jeg kom hjem efter cardio, ventede der også en god overraskelse :w00t: Mine INzer-elastikker var kommet med posten, så jeg fik prøvet dragter, trikot og bælte, og det hele skal nok komme til at passe fint, når jeg stopper med diæt engang. Englen mente det hele sad løst, men det var nu en bugger at få på, og især squatdragten var en bugger :tongue: Men når du det er så stramt som det er, kan jeg heller ikke tillade mig at blive federe end at det stadig passer, så det er ret ideelt :satisfied:

Dagens tal; Bryst, skuldre & Triceps:

Bænkpres:

Opv:

100x3

130x3

Worksæt:

140x3

145x3

150x2+1 faarced af Klaus.

150x2+1 faarced af Klaus.

145x3

Jeg må nok se i øjnene at tripler med 150 er en saga blot lige nu :sneaky2:

Incline smith press:

Stang+80x13

Stang+80x13

Stang+90x10

Stang+90x10

Den sad helt ok.

Dumbbell frontraises:

15x15

17½x11

17½x10

17½x9

Tjah :hmmm:

Deltpres maskine:

17pladerx14

17pladerx14

18pladerx10

18pladerx10

Bedre end sidst :tongue:

Seated smith halfpress:

stang+70x10

stang+70x10

stang+70x9

stang+70x7

Døde totalt i sidste sæt :mad:

Pullovers:

50x11

50x11

50x9

50x9

Hmmm, ok vel.

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutter med 25kg i rygsækken.

Træningscardio: ca 25 minutter til træning og ca 45 minutter hjem med ca 8kg i rygsækken.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning samt 6 gange friprogram.

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

43cm cuttede overarme, det er faktisk ret godt :w00t:

Hvor meget har du mistet siden diætens start?

Forresten, så er der stadig ok power i patten. Ja, jeg ved godt det ikke er noget i forhold til hvad du plejer at rive rundt med, men de fleste herinde misunder da sikkert din styrke i bænkpressen :satisfied:

Desuden er det jo ikke DM i bænk om 15 dage. Det er DM i lean, mean and cut muscle, og der er du helt klart topkandidat :devil:

Din power kommer jo også hurtigt tilbage igen efter stævnet. Du skal bare sørge for at :4mewantfood: :icecream: og få rigeligt med :sleeping::sleeping: .

Link to comment
Share on other sites

43cm cuttede overarme, det er faktisk ret godt :w00t:

Hvor meget har du mistet siden diætens start?

Forresten, så er der stadig ok power i patten. Ja, jeg ved godt det ikke er noget i forhold til hvad du plejer at rive rundt med, men de fleste herinde misunder da sikkert din styrke i bænkpressen :satisfied:

Desuden er det jo ikke DM i bænk om 15 dage. Det er DM i lean, mean and cut muscle, og der er du helt klart topkandidat :devil:

Din power kommer jo også hurtigt tilbage igen efter stævnet. Du skal bare sørge for at  :4mewantfood:  :icecream: og få rigeligt med :sleeping:  :sleeping: .

<{POST_SNAPBACK}>

De var 44½cm før diæten, så 1½cm mindre er ikke så galt. De ser jo alligevel større ud nu :bigsmile: Et par cm mere ville dog ikke være af vejen, men det skal nok komme :w00t:

Jeg ved egentlig også godt at styrken er noget tam her for tiden, men derfor kan det godt være lidt irriterende alligevel :tongue: Når jeg unracker vægten, føles den egentlig ikke tung eller noget, men efter 2 reps er den bare død og der er ikke rigtig noget power :mad: Men som du siger, så må styrke være styrke lige nu og fokus må være på at komme i bedst mulig form :smile: Men jeg glæder mig nu til at det bliver sjovt at træne igen, og så selvfølgelig :icecream: :4mewantfood: Og :sleeping::sleeping::sleeping::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Åh åh hvad bliver det næste, Mass I squatdragt også?  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Nah, det er vist ikke nødvendigt :satisfied: Med hans patenterede 4 lags knækogere har han ikke brug for elastikker :satisfied::laugh::nahnah:

6 Split; Uge 4, dag 3:

Nåh, men så kunne jeg jo lige så godt blive lidt mere puny idag :laugh: 180 for tripler i squat var ikke muligt, så det var 175 :mad: Hjulene var rimelig godt slidte, så energi og Overskuuu' var der ikke meget af i dem :sneaky2: Resten af træningen var ellers ok, men det lader til at de store CNS-krævende øvelser bliver sværere og sværere at holde på styrken i. Jeg har sikkert været overreachet i de sidste par måneder, så der er nok ikke det store at sige til at det går den forkerte vej hele tiden :laugh: To uger, så skal der refeedes og nok også deloades en enkelt uge :firebounce:

Dagens tal; Ben, læg & abs :blush:

Squat:

Opv:

110x5

140x3

Worksæt:

160x5

170x3

175x3

175x3

175x2

Havde ingen spotter, så jeg ville ikke risikere en koger i sidste sæt :dry: Jeg fik ellers prøvekørt mit nye bælte, men det er fuldstændig stift og gnaver alle mulige steder fordi det er spritnyt :tongue: Og så er der heller ikke så meget polstring på mig mere, men når det lige blive gået til, bliver det rigtig godt :smile:

Stifflegged DL:

130x8

140x8

150x8

160x8

Yep, ikke helt tosset!

Legpress:

Slæde+200x15

Slæde+250x15

Slæde+300x15

Slæde+350x10

Nasty nok.

Seated calfraises supersætted med Donkey Calfraises:

90x10+40x50 (rest/pause).

110x5+40x50 (rest/pause)

110x5+40x50 (rest/pause)

Holy shiiiiaatt, det brænder for sindsygt :blink:

Hacksquat calfraises:

10 sæt med 15plader á 30 sekunders pause mellem sæt :devil: Det blev til alt fra 31 i starten til 10 tilsidst.

"Angel" Crunches:

20

5x15

10x12

Udemærket, men bedre med Englen som modstand :hmmm:

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutter med 25kg i rygsækken.

Træningscardio: ca 25 minutter til træning og ca 45 minutter hjem med ca 8kg i rygsækken.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning samt 6 gange friprogram lige om lidt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom bare lige til at tænke på, at om 2 uger på dette tidspunkt, er DM overstået, så nu er nedtællingen for alvor startet.

Ja, undskyld jeg skriver det i din log Kragefar, men du har jo altså en af hovedrollerne i det store jubilæums-show :partytime2:

Jeg kan ikke gøre for det. Jeg glæder mig som et lille barn :wootdance: :grindance: :cheer::banana:

Håber at alt går op i en højere enhed for Jer (dig, englen, kuldskær og de andre mol'ere, som skal deltage)

Jeg ønsker Jer ihvertfald et kæmpe HELD & LYKKE

De bedste hilsener fra "den som næsten ikke kan vente til den 22-23 oktober"

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom bare lige til at tænke på, at om 2 uger på dette tidspunkt, er DM overstået, så nu er nedtællingen for alvor startet.

Ja, undskyld jeg skriver det i din log Kragefar, men du har jo altså en af hovedrollerne i det store jubilæums-show :partytime2:

Jeg kan ikke gøre for det. Jeg glæder mig som et lille barn :wootdance:  :grindance:  :cheer:  :banana:

Håber at alt går op i en højere enhed for Jer (dig, englen, kuldskær og de andre mol'ere, som skal deltage)

Jeg ønsker Jer ihvertfald et kæmpe HELD & LYKKE

De bedste hilsener fra "den som næsten ikke kan vente til den 22-23 oktober"

<{POST_SNAPBACK}>

Yepyep og endnu engang tak for god opbakning :4thumbup: :smile:

På samme tid, om to uger, er det hele slut :smile: Det er helt underligt bagefter, når man ikke længere behøver at gøre alt det man har gjort i måneder :blink: Men nu skal det jo først lige "overståes" :laugh: Lige nu glæder jeg mig ikke synderligt, men når sidste cardiotur er klaret onsdag d.20 kommer det nok i takt med at man lige får smækket benene op og slappet lidt af :tongue:

Men det bliver i hvertfald hyggeligt at få hilst på alle, når forbedømmelserne er overstået og man lige har fået vejret igen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Cardio & Posering:

To gode omgange cardio med ca 1½ uges cardio tilbage. Det eneste jeg er utilfreds med lige nu er min butt, som åbenbart har udset sig selv til at være bannerfører for fedtdepoternes og ødemernes landsforening :mad: Måske er den bare væsket, men for satan :devil::laugh: I det mindste ser den fin nok ud fra siden, meeen den skal satme til at tage sig sammen :4whip::rocketwhore:

Morgencardio: 50 minutter med 25kg i rygsækken.

Eftermiddagscardio: 50 minutter med 25kg i rygsækken.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning samt 6 gange friprogram.

Link to comment
Share on other sites

6 Split; Uge 4, dag 4:

Bortset fra at jeg var svag i dødløft, var det faktisk nogenlunde hæderlig træning idag. Af en eller anden grund tog det en halv krig at blive færdig, men dødløft plejer også at tage lang tid at få overstået. Derudover er alle mulige folk begyndt at spørge meget til konkurrence og form osv, hvilket er fedt nok. Det tager bare desværre ret lang tid, når det sker en 3 gange hver træning :laugh: Meeeen intet brok over det :smile: Det giver da lidt mere blod på tanden osv, så at det tager lidt tid må jeg bare leve med :bigsmile:

Fremmødet idag var også iorden, og Englen, Bamzfaren, Onkel Frakka og Mass'kinen fik jeg nået at hilse på, før jeg cardio'ede den hjemad for fulde gardiner :firebounce:

Dagens tal; Ryg & Biceps:

Dødløft:

Opv:

100x4

140x3

Worksæt:

180x3

185x3

190x3

195x3

200x3

De var alle sammen heavyass, men på en eller anden måde fik jeg taget den triple på 200 alligevel :blink:

OL-Rows:

130x8

130x8

140x8

140x8

150x7

OK, men sad knap så suverænt.

Weighted chins:

10x10

10x9

10x10

15x7

Ok, men knap så meget kontakt til latten :dry:

Spidercurls:

Stang+25x13

Stang+27½x11

Stang+27½x11

Stang+30x9

Lidt bedre end sidst.

Incline dumbbellcurls:

20x10

20x9

20x9

20x9

Sad ok, men ikke noget hit idag rent styrkemæssigt.

Narrowgrip chins:

9

9

9

Skulle lige prøve om den kan mærkes i biceps, men jeg kunne ikke mærke noget særligt. Måske den skal køres som første øvelse eller også er jeg bare for god til at bruge mine lats ift. biceps :innocent::tongue:

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutter med 25kg i rygsækken.

Træningscardio: ca 25 minutter til træning og ca 45 minutter hjem med ca 8kg i rygsækken.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning samt 6 gange friprogram.

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share