Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mon ikke der hentydes til de sløve comeback træninger :wink:

Nixen Bixen :wink:

Sovebjørnen er en gut, der trænede i Olympic i Århus for nogle år tilbage. Stor og lidt fed i det, men megastærk. En dag, hvor min træningsmakker og jeg står ude i omklædningsrummet, kommer vi af den ene eller anden grund til at snakke om bjørne der går i vinterhi/dvale. Sovebjørnen skal så kommentere noget med bjørnene, men kan ikke lige huske hvad det hedder når de går i vinterhi, så han siger noget i retning af "Ja de der bjørne der....når de sover....ja de der sovebjørne!!" Hvorefter min makker og jeg er flade af grin :roflmao:

Efterfølgende kom han så til at hedde sovebjørnen :wink:

CJ> Takker :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Niende comeback træning:

Det hele gik lidt hurtigt igår, så det bliver 2xopdatering idag. Endnu engang fik tonnagen et nøk op ad og der var mere power i alle øvelser :xmas: +5kg i BP i forhold til sidst og i alle andre øvelser gik det også fremad. Mit kreating/NO-produkt funger også ret godt og der begynder at komme noget rigtig nasty pump i kroppen i disse dage. Nedenstående blev hamret af på rekordtid og så på arbejde. Efter fyraften, 5 timers søvn og på arbejde igen og så når vi frem til idag, som står nedenunder.

.

Gårsdagens træning:

Bænkpres supersætted med weighted pullups: 4x5 o& 4x8'ere.

Flyes supersætted med Seated-Rows: 4x15 & 4x10.

Barbell shrugs: 3x10.

30 minutter på arctrainer

Tiende comeback træning:

Det er aldrig fedt at møde kl 5.45 :crazy: Op kl.4.45 og så afsted. Heldigvis var det en rimelig overkommelig dag, så bagefter var jeg fint klar på at træne. Det tog heller ikke længe at få gang i delts, som endnu engang kunne øgei tonnage og derefter en omgang gunz og triceps. I gunz tog jeg en sekundær øvelse, istedet for at køre 6 sæt incl. d. curls, og det fortryder jeg en smule nu :4slap: Incline dumbbell curls er klart min favorit gunøvelse :bigsmile: Anyways, der kom sygt pump i armene og delts og bagefter fik jeg rykket 30 minutters cardio af, så jeg kan få en masse carbs at æde efter træning :4mewantfood:

Imorgen er det så sidste genoptræningsdag, hvorefter jeg går over til et lidt mere normalt program :bigsmile:

Dagens træning:

Arnold press supersættet med frontraises: 3x12-7 & så 3x-8.

Incline dumbbell curls: 3x12-8 supersættet med

Seated dumbbell extensions 3x12.

Cable spidercurls: 3x12-8 supersætted med

Dips: 3x27-20.

15 minutter på arctrainer

15 minutter på cykel

Link to comment
Share on other sites

Tænkte nok det var en delt-øvelse.. !

Men milly er vel stadig basic-øvelsen?

Jeg bruger ikke militarypress mere. Jeg synes ikke det er en videre god deltøvelse og får mere ud af så mange andre øvelser, herunder pres bag nakken, hvis det absolut skal være noget med en stang. Jeg synes Military primært rammer den forreste del af delten og går meget i triceps i forhold til hvad den egentlig gør for skuldrene. Den er da fin nok til generel overkropsstyrke, men jeg synes ikke den er vildt god som massebygger på mig :bigsmile:

Men der er jo lidt smag og behag i det også.

Juvic> Inclines spiller max :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Sidste comeback træning:

Så blev det sidste dag med supersæt osv og fra næste gang, bliver det noget mere normalt igen.

Programmet har virket rigtig fint efter hensigten og kroppen er ved at være helt fint med igen :bigsmile: Træningslysten er tilbage og jeg føler mig ikke totalt udskidt længere :nissetunge:

Fremover bliver der lidt mere volumen per øvelse, færre øvelser per muskelgruppe, for de flestes vedkommende og en anderledes frekvens. Rent praktisk bliver det opdelt efter hovedøvelser og sekundære muskelgrupper, hvor hovedøvelsesdagene ligger rimelig fast og antallet af mellemdage, med sekundære øvelser osv, kan variere efter dagsform. Det fungerede fint sidste på diæten, så det vil jeg fortsætte med i en lidt tillempet udgave. En af de ting der vil være anderledes, er at jeg vil prøve at alternere mellem dødløft og squat for hver minicyklus. Det bliver interessant hvordan det vil påvirke begge dele :bigsmile:

Dagens træning:

Squat supersættet med seated legcurls: 4x5 & 4x15-11.

Dødløft supersættet med legextension: 3x5 &3x12-10.

Weighted Donkey calfraises: 4x15 sæt.

10 minutter på arctrainer

10 minutter på løbebånd.

10 minutter på cyklen

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil du splitte programmet op? Altså hvilke muskelgrupper på hvilke dage osv..

Det kører ikke på faste dage og er lavet mere efter muskelområder/øvelser end muskelgrupper som sådan, så det er en smule svært at forklare nøjagtigt hvordan det er skruet sammen. I bund og grund er det noget med at træne det der kan trænes så ofte som muligt. Så f.eks vil nogle dele af kroppen restituere hurtigere end andre og derfor blive trænet mere. Det kan så komme til at give en smule ekstra øvelser på en given dag, hvor det ellers ikke plejer at ligge. Som eksempel, ville man kunne komme til at træne arme eller læg på forskellige dage og med forskellige andre øvelser fra gang til gang. Det kan måske virke rodet, når man ser det udefra, men der er mening i galskaben :nissetunge:

Corvus Program:

Ganske fornuftig første dag på nyt/gammelt program :bigsmile: Det blev til noget Sheiko BP, med supplerende øvelse og derefter noget delts og gunz, da der var tid og energi til det. Bænken kørte rigtig nemt, så hvis ikke det bliver sværere, skal den nok opjusteres. Men den tid, den glæde. Delts kørte fint og var en smule bedre end sidst og ligeledes for gunz, så det går stille og roligt fremad på alle fronter lige nu :santa2:

Det skal det jo bare blive ved. En sjov ting var at bænkene var totalt skæve idag, pga der bliver lagt nyt gulvtæppe på, så efter jeg havde lavet et utal af sæt bænkpres på en skæv bænk, var jeg lige ved at falde af bænken, da jeg skulle lave flyes som anden øvelse :laugh:

Vægten har stabiliseret sig på de ca 87kg, hvor det hele ser helt fornuftigt ud :smile:

Dagens tal; Uge 1, mainday 1:

Sheiko Beginners 2, dag 1 (En masse sæt).

Flyes: 5x10

Arnold press supersætted med frontrairses: 3x10-8.

Incline dumbbel curls: 4x15-8.

10 minutter på arctrainer

10 minutter på løbebånd.

10 minutter på cyklen

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Corvus Program:

God power i hjulene idag, hvor det der var lidt tungt sidste gang, var legende let idag :bigsmile: Klar fremgang i forhold til sidst og klart bedste omgang ben efter VM :nissegrin: Imorgen er der dobbeltdag på arbejde, så ingen træning der. Istedet bliver det til Bænk samt lidt af hvert på fredag, så det skal nok spille max. En god stime her for tiden, så den skal bare malkes for alt hvad den kan :wink:

Dagens tal; Uge 1, mellemdag:

Tung Squat: 3x5, 1x3, 1x2 (Lavede de sidste 2 rep med 10kg mere end sidste uges 1rep max :bigsmile: )

Legextensions: 3x12

supersætted med

Legcurls: 3x15-10.

Let dødløft: 3x5.

weighted Donkey calfraises: 4x15 med stigende vægt.

10 minutter på Rotex

10 minutter på arctrainer

10 minutter på cyklen

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Hej Corvusdaddy

Hvad er det med alle de superset? Jeg troede ikke, det var dig med superset og lignende teknikker?

Det er ellers fedt at ha' dig tilbage på mol :xmas:

Rasmus :xmas:

Hwej Rasmus :xmas:

Jeg supersætter kun på de øvelser, hvor det ikke rigtig betyder noget. I tilfælde som med legcurls og legextensions, er det dybest set ligegyldigt om man gør det. Man sparer bare en del tid ved det og kan hurtigere få smidt nogle sæt i benene. Men ellers så har jeg startet op med supersæt, for at få konditioneret kroppen til at træne igen efter konkurrencen og få tævet den nødvendige træning af hurtigst muligt.

Når jeg kommer længere ind i forløbet og der kommer mere volumen på, er det ikke sikkert at jeg bibeholder hverken supersæt eller alle de øvelser jeg nu bruger supersæt ved :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Corvus Program:

Jeg nåede ikke lige at få den opdateret igår, men jeg har da ikke ligge helt på den lade side. Igår blev det til en omgang bryst, skuldre samt det løse og i dag, har jeg fået lavet lidt cardio, da jeg følte mig i stødet til det.....tro det eller lad være :nissetunge:

Igår var jeg en smule øm i pattøjet, men da det ikke var de høje procenter der blev løftet i, var det fint nok med lidt blodtilstrømning i kroppen og efter arbejde, var det også rart at få brugt kroppen på en anden måde :bigsmile: Det hele kørte fint og selvom jeg blev en anelse træt tilsidst, kom jeg da hele vejen igennem det jeg havde sat mig for og endda øget på nogle af øvelserne :xmas:

Dagens tal; Uge 1, Dag 2:

Sheiko BP: 19 sæt.

Flyes: 4x10.

Upright rows: 3x10

Supersætted med

Weighted pullups: 5 sæts pyramide.

Incline dumbbellcurls: 4 sæts pyramide.

10 minutter på Rotex

10 minutter på arctrainer

10 minutter på cyklen

Idag:

15 minutter på cyklen

15 minutter på arctrainer

15 minutter på løbebånd

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Corvus Program:

Jeg nåede ikke lige at få den opdateret igår, men jeg har da ikke ligge helt på den lade side. Det blev til en længere omgang og her idag, kan det også mærkes :wink: Det får dog ikke lov at sidde ret længe, da jeg lige om lidt skal ned og have en mellemdag, med alt det der mangler. Igår føltes min lænd en smule vissen og det var heldigt nok at det var let squatdag, da hjulene ikke lige var gearet på at køre tungt i squat. Selv den lette vægt føltes lidt tung i starten, så det passede fint nok. Dødløften kørte til gengæld fint og jeg fik øget ca 20kg på 5'erne i forhold til sidst og lavet en ny postkonkurence PR i single :4flex:

Selv der er træthed i kroppen, er det åbenbart stadig nemt nok at få øget, så det spiller jo bare max :bigsmile:

Dagens tal; Uge 1, Dag 3:

Sheiko BP: En bunke sæt.

Incline Flyes: 4x10.

Let Squat: Opv+ 4x5

Tung dødløft: Opv. +3x5,1x3,1x1 (+40kg siden sidst)

Seated Legcurls 3x15-12

Supersætted med

Legextensions: 3x12

OL-Rows: 3x10 (Lidt træt, så kun 3 sæt istedet for 4).

10 minutter på arctrainer

10 minutter på cyklen

10 minutter på Rotex

Link to comment
Share on other sites

Corvus Program:

Ikke lige 100% friskl her til morgen, men det blev da en fin omgang alligevel. Vanen tro her for tiden, fik jeg øget i alle øvelser, så selvom jeg følte mig en smule mat, var der både godt med styrke og pump :santa2: .

Champen var i huset, så der blev kæwet en smule og generelt, var jeg en smule langsommere end ellers. Det passer så ganske glimrende med at det er fridag imorgen :bigsmile:

Dagens tal; Uge 1, Dag 4:

Seated dumbbell press: 3x10-7.

Incline dummbell curls: 6x15-8.

Supersætted med

1) Pullovers: 3x10

2) Dips: 3x30.

Weighted Donkey calfraises: 4sæt med stigende vægt.

10 minutter på arctrainer

20 minutter på cyklen

Link to comment
Share on other sites

Corvus Program:

Før jeg kom ned i OBBC, var jeg en smule slatten i det, men jeg kom hurtigt oven på igen og så blev der skudt en omgang pat plus det løse af :4jumpy: Det jeg skulle løfte ifølge programmet var latterligt nemt, så jeg satte flere kg på og det gik også fint nok. Bedre har det ikke været siden et stykke tid før VM, så det er da dejligt at det stadig går godt :bigsmile: Med lidt held/tid burde jeg komme op på gammelt niveau snart, bare 10+kg lettere :a-okhand: Holder jeg vægten der og smider en smule mere masse på hist og her, burde næste diæt gå langt nemere end den her, som trods alt kun var træls de sidste 3 uger :blink:

Der kom godt pump i patten og bagefter prøvede jeg to gunøvelser istedet for en enkelt med flere sæt. Det lod også til at virke fint og der kom nice pump i gunz :dumbbell_lift::santa2:

Tilsidst blev det til en runde barbell shrugs, da jeg ikke lige havde fået dem med sidste gang. Det blev en gang highrep, som kørte helt fint :hehe:

Dagens tal; Uge 2, Dag 1:

Sheiko BP: En bunke sæt, som var alt for nemme, så jeg tog 3-4 ekstra :santa2:

Flyes: 4x10 (Kørte rigtig godt)

Incline dummbell curls:3x12-5.

Preachercurls: 3x10.

Barbell shrugs: 3x20-15.

10 minutter på arctrainer

10 minutter på cyklen

10 minutter på løbebånd

Link to comment
Share on other sites

Du må efter konen og bede hende få ryddet op i det køkken, Craw! Det rod der, det holder ikke! :nissegrin:

Det er sgu da hans rod :nonono:

... sådan ser det altid ud når han laver mad - han lave jo mad til 4-5 måltider af gangen!!

(roder det egentligt ikke for alle mænd?? :nissetunge: )

Var endu værer i mandags hvor han rigtigt kræssede til os begge med fasan og and ... DER VAR DER RODET!!! :blink:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share