Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Crawdaddy; Vi (dommere in spe til næste DM) formoder, at du stiller op i den der flæseting uden noget under (skotterne har jo heller ikke noget under kilten, vel  )...

Hmmm tjah.....jeg tror desværre det strider mod regulativerne, og det ville heller ikke være godt, hvis jeg nu skulle stå på hovedet :lol: :bblush: ;)

Link to comment
Share on other sites

Sheiko dobbeltsplit; Uge 2, Dag 2 (Morgen):

Efter to fridage var jeg markant mere frisk og veloplagt til at komme igang med noget træning igen. Træningen var ganske udemærket med fin styrke og det hele, og det kunne klart mærkes at der lå to hviledage forud for den :)

En lidt kedelig ting er, at jeg har fået langt mere lyst til at spise alt muligt snask, end jeg ellers er vant til :( Selv ting, som jeg ellers aldrig har lyst til at spise, som fx kager, har jeg nu fået lyst til :jehon: Det er allerede gået galt et par gange, især på træningsdage, men nu vil jeg prøve at øge mit kalorieindtag, og se om ikke det kan afhjælpe at jeg føler mig sulten.

Ellers har jeg lige fået min forhåndsgodkendelse ind af døren.....så et smut ned på A-kassen, og så burde min kummerlige studerende tilværelse snart være forbi :w00t:

Dagens tal:

Dødløft til knæene: 95x4, 2x4@115x, 2x3@135, 4x3@142,5 (Lidt underligt at stoppe den før lockout :confused2: , men det føltes alt sammen meget let og overkommeligt, så meget tyder da på, at det går den rigtige vej ;) ).

Bænkpress: 77,5x5, 95x4, 2x4@110, 2x3@117,5, 2x2@125, 2x3@117,5, 2x5@110, 95x7, 77,5x9 (Rigtig god fart på alle sæt og det føles ret let).

Flyes: 5x10@25 (Det begynder at føles lettere, så næste gang skal vægten måske øges).

Barbellcurls supersetted med Cable Preachercurls: 4x6@45+4x8-7@30 ( :devil: Woah det spillede da vist en million at gøre det på den måde :w00t: Hvis der er DOMS eller bare stivhed i morgen, skal det helt sikkert gøres igen :4whip: ).

5 sec. Peak contraction Standing Calfraises: 4x15->11@alt +80kg (Woah tal om at få vildt pump i læggen :blink: :retard: Nu er det selvfølgeligt for tidligt at udlede noget, men hvis man dømmer efter pumpet, kan det helt klart anbefales).

Link to comment
Share on other sites

Ellers har jeg lige fået min forhåndsgodkendelse ind af døren.....så et smut ned på A-kassen, og så burde min kummerlige studerende tilværelse snart være forbi

Fantastisk med en 3 dobling af indtægten ved at gå fra at lave en masse skolearbejde .. til ingenting :D

Angel

Det er et led i Sheikoprogrammet, hvor han hver anden uge (så vidt jeg husker) fokuserer på den øverste del af løftet (fra knæene) eller bunden af løftet (til knæene). Den sidste giver en mulighed for at træne bedre startstyrke - samtidig så er den svage del af løftet ikke længere begrænsningen i stimuleringen af den stærke del.

Link to comment
Share on other sites

Cille> Takker for svaret :)

Nu er forhåndsgodkendelsen så afleveret, så må vi se hvornår der kommer penge :tongue:

Sheiko dobbeltsplit; uge 2, dag 2 (Eftermiddag):

En udemærket gang eftermiddagstræning, som der ikke er de store anmærkninger til. Det tog under 1 time at blive færdig, så det er noget nær ny rekord.

Jeg fik trænet noget dumbbelpress til skuldre, og damn de er blevet svage. Godt nok var det med korte pauser, men 4x8@30 er sq langt fra noget der ligner noget, især ikke i forhold til i gamle dage :angry:

Dagens tal:

Dødløft: 95x4, 115x4, 2x3@135, 5x3@152,5 (Let nok og med god fart på).

Barbell shrugs: 170x5, 2x5@180, 2x5@185 (yuuup!).

Dumbbell press: 4x8@30 (langtfra godt eller imponerende, men det skal nok komme ;) ).

Flags: 12, 10, 9.

Legcurls: 40x6, 42,5x6, 2x6@45 (Ok :) ).

Link to comment
Share on other sites

Ellers har jeg lige fået min forhåndsgodkendelse ind af døren.....så et smut ned på A-kassen, og så burde min kummerlige studerende tilværelse snart være forbi

Hvis jeg husker ret, så starter du som nyindmeldt i A-kassen med en måneds karantæne (så der ikke er nogen penge for første måned :( ). Men når de kommer, så er dagpengene rare, når man er vant til SU :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg husker ret, så starter du som nyindmeldt i A-kassen med en måneds karantæne (så der ikke er nogen penge for første måned  ). Men når de kommer, så er dagpengene rare, når man er vant til SU

Jeps, men jeg har ikke karantæne, da jeg allerede er medlem af en a-kasse i forvejen ;) Det har dog istedet givet et andet problem. De kan ikke indbyrdes blive enige om hvem der skal betale mine dagpenge frem til min dimmition :( Det betyder i praksis at jeg ikke har fået en øre udbetalt, selvom jeg har været dagpengeberettiget siden den 8 April :jehon:

Bah humbug! <_<

Link to comment
Share on other sites

Cardio:

Dagen blev skudt igang med en omgang morgencardio ala powerwalk i 45 minutter. Ellers har dagen budt på gedigen afslapning og restituering af DOMS plagede nakkebøffer efter shrugs igår. Udover nakken, føles det hele ret pumpet og godt :4whip: Det har helt klart hjulpet at øge mit kulhydratsindtag, og den trang jeg, for et par dage siden, havde til alskens snask er stort set fosvundet :w00t:

Derudover har jeg lavet lidt reasearch på urtemedicin, og vil i de næste 10 dage forsøge mig med at bruge bukkehornsfrø og ingefær. Jeg vil indtage 2 portioner dagligt af hver urt, og se om det giver en mærkbar forskel på min generelle tilstand. Alle andre variable holdes konstante ;)

Link to comment
Share on other sites

Posering:

Jeg følte lige for at posere en lille halv times tid, som aktiv afslapning. Det endte med at jeg svedte som et bæst, men jeg er langtfra lige så øm i kadaveret, som før jeg poserede :tongue:

Derudover hjalp det også med at få lidt væske ud af kroppen hvilket er ret tiltrængt. Jeg synes jeg er blevet langt mere væsket at se på her efter DM, end før. Muligvis er det fordi kroppen stadig bærer på lidt mén derfra, men jeg er ved at være pænt træt af det :(

Link to comment
Share on other sites

Sheiko Dobbeltsplit; Uge 2, dag 3 (Morgen):

En ganske udemærket morgentræning. Jeg vågnede af mig selv kl 0530, så der var god tid til at forberede det hele og være frisk og veloplagt, når jeg skulle afsted.

Både bænkpres og squat var ret nemt. Det var længe siden jeg havde lavet Pullovers, og det kunne mærkes :4whip: Jeg skal blive meget overrasket, hvis ikke jeg er øm imorgen ;)

Biceps fik en gang dropsæt, og hvis pump indikerer vækst, så vokser de små sataner sq, for pumpet var for latterligt vildt :w00t: Det samme gælder læg, som fik en gang peak contraction toepresses :devil:

Dagens tal:

Bænkpress: 77,5x5, 2x4@95, 2x3@110, 5x2@125 (Kanon nemt ;) ).

Squat: 92,5x5, 2x5@110, 5x5@130 (let nok).

Pullovers: 45x10, 45x10, 45x9, 45x8 (Woah pump og avs på én gang, lover godt).

Dropsæt Incline Dumbbellcurls: 20x7+15x3+10x3, 22,5x4+ 15x4 +10x4, 22,5x3 +15x3 +10x3, 22,5x3 +15x4, +10x3 (Totalt wastede arme, der var pumpet vildt meget op :tongue::4whip: ).

5 sec. peak contraction unilateral toepresses: slæde+120x12, x11, x10, x10 (Damn! Prøv at snakke om at være modbydeligt LOL! :4whip: ).

Link to comment
Share on other sites

Sheiko Dobbeltsplit; uge 2, Dag 3 (Eftermiddag):

En ganske hyggelig træning, hvor Don K var i hulen. Der blev kørt en masse forskelligt, herunder bænkpres med Don K og senere Goodmornings, også med Don K.

Træningen var rimelig hurtigt overstået, selvom der også blev plads til noget snak hist og her.

Efterhånden kan der ikke være den store tvivl om at eftermiddagstræningerne er nemmere end morgentræningerne, så måske skal der lidt mere på der til en anden gang?

Ellers kan jeg tydeligt mærke, at jeg er ved at komme mig ovenpå DM. Jeg er blevet en del bedre i de fleste øvelser, så alt tegner godt lige nu :)

Dagens tal;

Bænkpres:85x4, 100x3, 5x2@117,5 (Rigtig nemt det hele, og jeg nåede ca at tage 2 sæt, for hver gang Don K tog et enkelt :tongue: ).

Incline Flyes: 2x10@25, 3x8@28 (Jeg havde overset at jeg kun skulle lave 8 reps, og lavede derfor 10 reps i de to første sæt :retard: ).

Dropsæt side laterals: 12,5x9 +10x4 +8x3, 12,5x9 +10x3 +8x4, 12,5x9 +10x3 +8x3 (Godt pump, og bedre styrke end sidst...bedring :) ).

Legcurls: 42,5x6, 3x6@45 (Klart bedre end sidst, hvilket var i onsdags...hurtig forbedring :blink: ).

Goodmornings: 110x5, 120x5, 2x5@125, 130x5 (God power i den idag og klart bedre end sidst, hvor 125 var lidt tung...igen en klar forbedring :) ).

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio

Jeg vågnede 05.22 og planen var at lufte rygsækken her til morgen. Den har stået og kigget længselsfuldt og formået efter mig siden sidste uge, så det var på tide at bruge lidt kvalitetstid sammen med den ;)

Jeg har, som vist nævnt tidligere, forsøgt at ændre min gåstil, således at jeg får læggen aktiveret noget mere. Med rygsækken og dens 20kg, fik jeg en ok lægtræning ud af gåturen :) Halvdelen af turen satte jeg af fra "trædepuden" lige under storetåen, hvilket ramte det mediale hovede, og den sidste halvdel af turen fik det laterale hoved nogle tæsk, ved afsæt fra stykket under lilletåen.

Såfremt jeg konsekvent kan holde stilen, burde min læg blive betydeligt bedre fremover :w00t::4whip:

Link to comment
Share on other sites

Jeps ;) Det er ikke alment anerkendt visdom, men jeg kan se at det virker, så jeg stopper ikke med det. Læggen er vist også en af de muskler, som underarme og mave, der kan tåle en helvedes masse tæsk uden at blive dårligere og endda blive bedre.

Nu har læggen længe været et problemområde for mig, så jeg har lagt mærke til både hvordan folk med gode lægge træner, og hvordan de går :tongue: Træningen er så som så, så umiddelbart tro jeg gangart, og selvfølgelig genetik har en del at sige.

Jeg har lagt mærke til at folk med gode lægge som regel sætter af højt på foden, mens folk med en midelmådig læg, som jeg selv har en tendens til at sætte af fra hele foden, hvilket nærmest omgår læggen fuldstændigt. Dvs jeg har stort set aldrig brugt læggen når jeg har gået. Under min diæt begyndte jeg at lægge mærke til at min læg blev bedre ved at gå en masse cardio, så nu forsøger jeg aktivt at tænke læggen ind i bevægelsen.

Ser man på cykelryttere, er det også ret tydeligt at se hvordan tråd og lægstørrelse ser ud til at hænge sammen. Dem der ikke bruger læggen ret meget, og man kan jo tydeligt se om den arbejder, har små lægge, mens dem hvor læggen arbejder har store lægge.

Om det ovenstående holder vand rent musklefibersammensætningsmæssigt, skal jeg ikke kunne sige, men underarme, som fibertypemæssigt minder om lægge, responderer også ganske fint på høj volumen.

Link to comment
Share on other sites

Craw>

Lægmusklen består hos de fleste af langt flere type 1 end type 2 fibre. Udsvinget skulle vist være fra ca. 50-55 til 90+ % type 1. 90% type 1 er ikke lige sagen for os der ønsker vækst! Jeg tror også på at 1000+ reps er vejen frem for os der ikke akitverer læggen ved daglidags aktivitet - det hjælper nok også at slæbe rundt på 20kg ekstra.

Jeg prøvede forleden morgen (med inspiration herfra :) ) at gå 40minutter med 15kg i rygsækken. Jeg blev Fa%¤# øm i trapezius af sådan en gåtur selvom jeg både havde rem om brystet og maven. Hvilken rygsæk bruger du?

Mvh Lau

Link to comment
Share on other sites

Laush>

Jeg prøvede forleden morgen (med inspiration herfra  ) at gå 40minutter med 15kg i rygsækken. Jeg blev Fa%¤# øm i trapezius af sådan en gåtur selvom jeg både havde rem om brystet og maven. Hvilken rygsæk bruger du?

Jeg har den samme som de bruger i hæren, men kan ikke lige huske hvad den hedder.

Jeg er aldrig blevet øm i trapezius, så det er nok din rygsæk der enten er dårlig, eller forkert indstillet. Hvis du strammer den for meget på skulderstropperne, vil det mest af vægten hænge der, hvilket ikke er ønskeligt. Vægten skal ligge omkring livet, og skulderstropperne skal kun være stramme nok til, at tyngdepunktet ikke flyttes for langt bagud

Blev du egentlig også øm i læggen, eller var det kun i trapezius? :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev ikke øm i læggen, men jeg fokuserede heller ikke på at "gå med lægmusklerne". Jeg har korte achillesener og går, som dig, næsten ikke med aktivering af lægmusklerne. Du kan se mine lægge her:Lægge

Udover at jeg ikke aktiverer dem ved almindelig aktivitet starter muskelfibrene fra både soleus og Gastrocnemius meget højt oppe af skinnebensknoglen så jeg er heller ikke så heldigt stillet.

Jeg tror jeg vil prøve en gåtur igen snart og prøve at fokusere på at træne læggen samtidig - så skriver jeg igen.

Dog synes jeg at en gåtur med "vægt på" var god restitutions træning for både ryg + ben. Der kom noget blod til og fik renset ud efter en omgang squat dagen før.

Mvh Lau

Link to comment
Share on other sites

Udover at jeg ikke aktiverer dem ved almindelig aktivitet starter muskelfibrene fra både soleus og Gastrocnemius meget højt oppe af skinnebensknoglen så jeg er heller ikke så heldigt stillet.

Jeg tror jeg vil prøve en gåtur igen snart og prøve at fokusere på at træne læggen samtidig - så skriver jeg igen.

Dog synes jeg at en gåtur med "vægt på" var god restitutions træning for både ryg + ben. Der kom noget blod til og fik renset ud efter en omgang squat dagen før.

Man må arbejde med det som man har, men prøv at "gå" noget mere på dem, og se om ikke det giver en forskel :)

Rygsækken skal jo luftes en gang imellem for ikke at blive støvet ;)

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy> Du nævner at dem der går på tåspidserne har større læg end dem der træder mere fladt!

Tror du, der gælder det samme, at dem som træder hårdt med hælen har en større læg? For jeg har altid trådt hårdt på hælen - og min læg fejler absolut intet!

Link to comment
Share on other sites

Angel>

Jeg tillader mig at bidrage. Jeg tror ikke at én som træder hårdt på hælen vil stimulere soleus og gastrocnemius særligt. Har lige siddet og "leget" lidt med at træde hårdt som du beskrev og oplevet mere at stødet går op i knæet, men lægmusklerne bliver kun stimuleret i ringe grad.

Jeg synes faktisk ofte man ser piger med store lægmuskler i forhold til resten af muskulaturen hvorimod der er flere mænd der render rundt med et par tynde stænger forneden selvom lårmuskulaturen er kraftigt udviklet.

Hvordan mon det kan være?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share