Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

Cardio:

Dagen blev skudt igang med en gang af den sædvanlige powerwalk. Der var dejligt stille og fredeligt udenfor, så det var en god tur, selvom det dryppede en anelse.

Ellers er der dårlige nyheder på pengefronten. Nul penge før fra den 23/4, hvilket betyder at jeg til ingen verdens nytte har betalt A-kasse kontigent i ca 6år :angry3: :cussing:

Jeg blev sq nødt til at ringe A-kassen op, og give dem min uforbeholdne mening om den rådgivning de gav mig, da jeg skulle beslutte om jeg skulle melde mig ud eller blive :flipa::rocketwhore: :4ranting: :zargue: :finger: :4offtopic:

Bah så er jeg fattigrøv frem til slutningen af Maj....total røvtur :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sheiko dobbeltsplit; Uge 3, dag 2(Morgen):

En overraskende god træning må man sige. Det var både svært at komme ud af sengen idag, og jeg havde det lidt ho-hum på vej ned til centeret, men selve træningen gik over al forventning :) ALT føltes ret let, og især Sheiko sættene var der overhovedet ingen ben i :4whip:

Derudover synes jeg at jeg så voldsomt stor ud idag, i forhold til sidste træning. Det er ikke fordi jeg har gjort noget anderledes, så jeg ved ikke lige hvorfor :confused2: Måske er det bukkehornsfrøene? :lol:

Apropos bukkehornsfrøene, så smager de ikke specielt godt, og måske er det indbildning, men jeg synes at jeg er begyndt at lugte lidt af bukkehornsfrø, hvilket ikke er noget plus :angry:

Jeg er nu halvvjes i mit urteeksperiment, og selvom det er tidligt at begynde at sige noget, så synes jeg at ingefærteen gør et ok arbejde med at holde min mave glad. Jeg føler mig ikke så oppustet mere, og min mave har det generelt bedre. Hvad bukkehornsfrøene angår er det svært at sige noget foreløbigt, andet end at jeg begynder at lugte af bukkehornsfrø <_<

Dagens tal:

Dødløft: 95x4, 115x4, 2x3@135, 3x3@152,5, 3x2@162,5 (Det lignede nærmest speed træning :lol: ).

Bænkpres: 77,5x6, 95x5, 2x4@110, 2x3@117,5, 2x2@125, 2x1@132,5, 2x2@125, 2x3@117,5, 110x5, 100x7, 95x9, 85x11, 77,5x13 (Uha det var let...alt for let....men det gav et kolonormt pump :w00t: ).

Flyes: 5x10@25 (Kunne have kørt tungere, men kortede pauserne ned og gik efter pumpet :4whip: ).

Dropsæt concentrationcurls: 20x8+15x5+10x4, 20x7+15x4+10x4, 20x7+15x3+10x5, 20x9+15x2+10x4 (ajajaj megapump, og bedre end at lave den som supersæt, hvilket jeg gjorde sidst...nu må vi se om det giver DOMS imorgen. 4 sæt var efter en lang pause, så flere reps med første vægt).

Peak contraction standing calfraises: alt+90x13, x11, x11, x11 (Auch :devil::4whip: sved som en MOFO :tongue: To af sættene blev med fokus på indersiden af læggen og to med fokus på ydersiden).

Link to comment
Share on other sites

Nul penge før fra den 23/4, hvilket betyder at jeg til ingen verdens nytte har betalt A-kasse kontigent i ca 6år
Okay :( det er sgu skod :angry: - har du kun valgt fagkontigent eller ?
Hvad bukkehornsfrøene angår er det svært at sige noget foreløbigt, andet end at jeg begynder at lugte af bukkehornsfrø

:blink::unsure::blink:

Link to comment
Share on other sites

Fitt>

Okay  det er sgu skod  - har du kun valgt fagkontigent eller ?

Nej, det skyldes at videregående uddannelser ikke betragtes som afsluttet på den dag man afleverer sit speciale/hovedopgave, men den dato, hvor censor og vejleder forhåndsgodkender opgaven. Dvs at de laver en erklæring hvorpå der står at opgaven som minimum får 6, og den dato som er på forhåndsgodkendelsen er gældende som afslutningsdato :(

Det ville egentlig også være ok, men i mit tilfælde afleverede jeg den 8 April, og pga påskeferie, sekretærens ferie og censons ferie, blev den først underskrevet d 22 April, hvilket betyder min uddannelse formelt først er afsluttet den 22, og jeg derfor først kan få penge fra den 23 :retard:

så regne regne.....påskeferien, sekretærens og censors ferie har kostet mig ca 5000 netto :jehon: :retard: :dead:

Link to comment
Share on other sites

andet end at jeg begynder at lugte af bukkehornsfrø

LOOOL

Undskyld, men det lyder altså for skægt.

LækkerFitnessBabe: "Hva' er den den nye fra Jean Paul Gaultier?"

Craw-bukkehorn-daddy: "Øøøh… Jaja… Sføli…" :tongue: :lol: :D

Link to comment
Share on other sites

Craw --> At du lugter lidt at bukkehornsfrø, er ikke helt overraskende hvis man skal tage følgende for gode varer:

Bukkehornsfrø indeholder næsten ingen æterisk olie, men derimod spormængder af det ekstremt kraftige aromastof 4,5-dimethyl-3-hydroxy-2[5H]-furanon, også kaldet sotolon, hvis lugttærskel i vand er så lav som

0,001 ppb, dvs. ét gram af stoffet opløst i en million tons vand kan lugtes! Stoffet har en selleri-agtig karamel-lugt, og tilhører en gruppe af meget potente 'brændt sukker'-aromastoffer, der er karakteriseret ved at være cykliske

C6-alfa-enol-carbonyl-forbindelser. Mængden øges, hvis frøene ophedes.

Link : her

- Torben

Link to comment
Share on other sites

Topper> Jeg vidste godt at frøene indeholdt et kraftigt lugstof, og derfor lugter, men jeg havde dog ikke troet at jeg selv skulle blive ramt :lol: Men det er sq da noget værre stads :angry:

Ikke fordi det er en ulækker lugt eller noget. Jeg lægger stort set kun mærke til det når jeg sveder, dvs til træning, og ellers ikke....heldigvis :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke fordi det er en ulækker lugt eller noget. Jeg lægger stort set kun mærke til det når jeg sveder, dvs til træning, og ellers ikke....heldigvis

En indvortes deodorant ligefrem.... ;)

Forresten, hvilke undersøgelser har gjort at du vælger at eksperimentere med netop bukkehornsfrø?

(er nemlig selv lidt af en eksperimenterede klid-moster :smilejap: )

Torben

Link to comment
Share on other sites

Topper>

Ikke nogen bestemte undersøgelser, men jeg har kigget en del på nogle forskellige urter, og sammenlignet beskrivelser af deres egenskaber fra flere forskellige kilder på nettet. Det er ikke videnskabelige undersøgelser per se, men mere reviews af dem jeg har anvendt. Derudover er der kun lavet undersøgelser på et begrænset antal urter, så jeg tænkte at jeg ville lave lidt empiri selv :)

Hvad har du selv prøvet?

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Sheiko Dobbeltsplit; uge 3, dag 2 (Eftermiddag):

Tjah hvad kan man sige....hvis det bliver nemmere, så kan jeg jo lige så godt blive hjemme :lol:

ca 1 time tog det at hudflette dagens program, og det var neeeeeemt ;)

Godt pump og hele svineriet...da jeg var færdig var det som om "Var det det hele?" :blink: :confused2: Hey jeg kan stadigvæk :lol:

Dagens tal:

Dødløft fra lige under knæene: 125x5, 2x4@142,5, 4x4@162,5 ( -_- alt for nemt :4whip: ´).

Legcurls: 42,5x6, 3x6@45 (Udemærket, NP).

Bodyraises 11, 11, 10 (Damn et godt pump og burn!!).

Closegrip Bænkpres: 2x6@115, 120x6, 125x6 (Post DM PR).

Dropsæt Sidelaterals: 12,5x12 +10x4 +8x3, 15x6 +10x4 +8x3, 15x7 +10x5 +8x3 (Første gang siden DM at jeg har kunnet bruge 15kg igen :devil: og megapump oven i hatten :w00t: ).

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Maxpower>

Jeg kan ikke åbne den vedhæftede fil, men jeg løfter hele kroppen fra nakken og nedefter. Måske er det ikke den korrekte måde at gøre det på, men jeg har gjort det udfra en animation, som Anyone havde i sin Log.

Hvilket program bruger du til at åbne filen?

Link to comment
Share on other sites

Craw:

Hvad har du selv prøvet?

Tjaa.

Grøn the --> Pga. det høje indhold af antioxidanter. Men bryd´s mig ikke så meget om smagen, så i stedet drikker jeg et glas rødvin hver aften. Det er der også mere klasse over. B)

Ginseng --> Pga. påstået virkning om bedre mental og fysisk energi. Tog en shotglas tonic i ca.2 måneder, men synes ikke jeg kunne mærke noget.

ZMA --> Pga. påstået øgning i testosteronniveau og forbedret søvn. Dette tilskud tager jeg stadigvæk. Min søvn synes jeg rent faktisk er blevet bedre. Ang. testosteronniveau har jeg ikke bemærket nogen forandringer.

Knuste hørfrø --> Pga. det høje indhold of omega3-fedtsyrer. Jeg er blevet endog meget glad for mine hørfrø, oplever bedre velbefindende, bedre mental skarphed og fysisk ydeevne. Desuden føles det som om at mit test. niveau har haft godt af det, i det jeg tydeligt kunne mærke en øget fokus/aggresion under træning. Grunden til at den gode virkning tror jeg skal findes i at min kost ikke indeholdt særligt meget fed fisk, nødder og andet der indeholder omega 3. Derfor har jeg ret sikkert haft en dårlig balance mellem omega3 og omega 6 fedtsyrer. Efter at have mærket betydningen er en ordentlig balance er jeg udover hørfrø´en begyndt at spise mere fed fisk og nødder.

Men ellers så kan du bruge pubmed.com, hvis du udover en emperisk indgangsvinkel også vil have en teoretisk. Hvis du ikke allerede kender det så lige et par fif ;): Husk at definere søgningen (f.eks. kan man slå eksperimenter på rotter fra) ved at trykke på "limits" under søgelinien. Desuden læser jeg det der hedder "abstract" der er noget mere tilgængeligt end "summery". Hvad angør søgeordene kan man f.eks. søge efter: x-urt + testosterone + resistance training. Så plejer man at få sorteret det værste skrammel fra. (Jeg kunne desværre ikke finde bukkehornsfrø i min ordbog, så jeg kunne ikke søge efter det).

Jeg glæder mig til at høre om bukkehornsfrøene for en virkning. :)

- Torben F.

Link to comment
Share on other sites

Topper>

Grøn the har jeg også selv brugt gennem rigtig langt tid og er ret glad for den.

Jeg har også selv tænkt på at tage noget ekstra zink og magnesium, da jeg kan se at jeg ikke får så meget af de to mineraler i min kost. Det eneste, som er problematisk er, at der helst skal være en vis ratio mellem de forskellige mineraler man indtager, og den ration kan nemt blive forstyrret, når man begynder at indtage ekstra af et eller andet :(

Uden at få taget en blodprøve, som kan vise om man mangler det ene eller det andet, er det desværre lidt at skyde i blinde....og doktoren vil ikke hjælpe...svin ;)

Men nu har jeg tænkt mig at købe noget magnesium og zink, og tage det før sengetid gennem en længere periode.

Morgencardio:

ca 45 minutters Powerwalk.

Link to comment
Share on other sites

Sheiko Dobbeltsplit; Uge 3, dag 3 (Morgen):

Ah ja endnu en god træning :) Jeg var godt nok lidt træt og ugidelig da jeg kom ned i centeret, men efter de første par sæt bænkpres var der ikke den store tvivl om at det ville blive en udemærket dag ;)

Alle bænkpressæt var nemme, og squat var der heller ikke nogen problemer med.

På nogle af hjælpeøvelserne prøvede jeg Poliquins princip som TJ beskriver i en tråd, og det fungerede faktisk :lol: Det gav nogle rigtig gode worksæt i BB rows og BB curls, hvor der kom en ny 6RM i hus :4whip:

Dagens tal:

Bænkpres: 77,5x5, 95x4, 2x3@110, 5x3@125 ( -_- :baaa: ).

Squat: 92,5x5, 110x4, 2x3@130, 2x3@150, 3x2@157,5, 3x3@150 ( :baby: vægt :tongue: ).

Barbell rows: 130x1, 120x10, 140x1, 4x10@130 ( :biggrinbounce: :4thumbup: Kanonpump).

Dropsæt Barbellcurls: 50x1, 45x8 +stang+20x8, 55x1, 50x6 +stang+20x6, 50x6 +stang+20x5, 50x5 +stang +20x4, 30x13 (:lol: rigtig godt pump).

Unilateral peakcontraction Toepress: slæde+120x13, 3x11@sl+120 ( :devil2: :kickass::firebounce: ).

Link to comment
Share on other sites

Sheiko Dobbeltsplit; Uge 3, dag 3 (Eftermiddag):

To supergode træninger på én dag var nok lidt for meget at forolange..desværre :( Ikke at den var dårlig, men i forhold til morgenens træning var den kun middelmådig.

Det blev dog til en post DM PR i skulderpres, hvilket jo heller ikke er helt dårligt.

Dagens tal:

Bænkpres: 77,5x5, 95x5, 95x5, 5x5@110 (Been there, done that. Alt for nemt).

Incline flyes: 2x10@25, 3x10@28 (Jada, ny størrelse håndvægt, og let nok indtil sidste sæt).

Goodmornings: 2x5@120, 125x5, 130x5, 135x5 (Skulle have lagt tungere ud, men endte alligevel h5kg højere end foreløbigt).

Dumbbell press: 30x10, 2x10@35 (5kg og 2 reps bedre end sidst, men stadigvæk et stykke under de "gode gamle dage" ;) ).

Legcurls: 42,5x6, 2x6@45, 47,5x5 (Sidste sæt var for tungt :( ).

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio:

Det blev til en svedig tur på ca 45 minutter med den kære gamle 20kg rygsæk. Den var glad for at komme ud, da det er en uge siden den sidst blev luftet. Jeg svedte som et svin, hvilket var fint nok , og fik også heglet læggen godt igennem på begge sider ;)

Link to comment
Share on other sites

Altså...

hvis jeg nu stille og roligt kom gående sådanne en skøn lørdag morgen ...

...og mod mig kommer en led bodybuilder vraltende, svedende som om nogen er efter ham, han bærer på en gusten, gammelt udseende rygsæk med en lidt mistænkelig balast ...

... så tror jeg at jeg ville vælte ham over i busken og vise hvordan cardio også kan udføres :4whip::blink: :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share