Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Det bliver spændende at følge, de næste uger med Max OT.

Så havde du jo ret, man kan sagtens træne arme flere gange om ugen :) Tillykke med den gode fremgang.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rigtig god idé at køre Max-OT for at workloaden bragt ned. Spændende at se om der er noget vækst at hente på det efter Sheiko!

Sheiko er et KANONT program! Personligt oplever jeg at pectoralis, quadriceps og erector gror ekstremt godt på den, mens de andre muskelgrupper har stilstand/en anelse atrofi. Men det gør det til en perfekt pendant til WSB hvor det der gror mest er harmstring, gluteus og triceps.

Uh, det er herligt at træne!

Link to comment
Share on other sites

Infested>

Så havde du jo ret, man kan sagtens træne arme flere gange om ugen  Tillykke med den gode fremgang.
Jeg kan i hvertfald med triple dropsæt, og så stadigvæk være 100% efter 1 dags pause....lidt belastende måske, men hvis bare det virker, så skal jeg nok tage mine sæt ;) Iøvrigt tror jeg lægge, underarme og mave også kan trænes lige så tit.
Rigtig god idé at køre Max-OT for at workloaden bragt ned. Spændende at se om der er noget vækst at hente på det efter Sheiko!

Det eneste der kan bekymre mig lidt, er om der er nok frekvens til arme og lægge, men det vil vise sig :tongue: Og det er jo kun 4 uger ;)

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio:

Endnu en fantastisk gang morgencardio :2000-pontiac-red: Wroooom!

Rigtig lunt vejr og vindstille, med lige en god gang kølig morgensol :tongue: Jeg futtede derudaf så jeg helt fik kuldegysninger, fik svedit igennem og fik en god lægtræning. Kan man forlange mere :angel: ?

Vægten er ellers også gået støt ned i den sidste uge, men heldigvis kun på alle de rigtige steder :) Der forsvinder ca 100gr om dagen, hvilket er lidt i overkanten. Så fremover vil jeg indtage lidt mere rugbrød, og en smule frugt, der hvor det nu passer ind, for at sænke hastigheden :4whip:

Mens jeg er på Max-OT vil jeg lave lidt mere cardio, for at kompensere for at jeg ikke træner morgen og aften mere. Som udgangspunkt vil jeg lave 30 min cardio hver træningsmorgen, undtagen bendag, og ca 45 minutter på offdage, og så må jeg tage den derfra :)

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor jeg har meldt mig under fanerne hos det morgen-gående folk har jeg lige et par sp. til en pro ;) ..

Hvad indtager du af føde, før under og før din cardio session ?

Jeg har for vane at gå lidt længere tid end du har (gerne over 1 time, nogle gange 2timer+, og starter på tom mave!), kan der kompenseres tilstrækkeligt ved at hælde lidt carbs på maskinen sådan ca 30-40 minutter ude på turen(lidt cacao(hurtige carbs) og frugt (bananer og pærer), eller spilder jeg blot min tid .. ?

Link to comment
Share on other sites

Hej Brain :)

Nu hvor jeg har meldt mig under fanerne hos det morgen-gående folk har jeg lige et par sp. til en pro  ..

Hvad indtager du af føde, før under og før din cardio session ?

Den er nem nok....nada :lol:
Jeg har for vane at gå lidt længere tid end du har (gerne over 1 time, nogle gange 2timer+, og starter på tom mave!), kan der kompenseres tilstrækkeligt ved at hælde lidt carbs på maskinen sådan ca 30-40 minutter ude på turen(lidt cacao(hurtige carbs) og frugt (bananer og pærer), eller spilder jeg blot min tid .. ?

Efter min mening vil du for det første miste for meget muskelmasse ved at gå så længe. For det andet er det slet ikke nødvendigt, så hvorfor gøre det? Det betyder bare at du bruger 1 time dagligt på at gøre noget, som strengt taget er til skade for dig selv. Du har jo tydeligvis motivationen, ellers ville du ikke gå så længe :) Så hvis du endelig vil gå længere, så ville det være klart bedre at dele det op i to ture á ca 1 time. På den måde kan du opnå de samme resultater, men samtidig undgå at miste så meget masse, som ved at gå i flere timer :wave:

Link to comment
Share on other sites

takker ... oki, så fik vi slået fast at vi _ikke_ æder noget _før_ .. hehe, men hvad med efter så ?

Jeg overvejer at supplere med et par æg og et par skiver godt brød, og lidt shake oveni morgen-frugten (møder 8-9 tiden på arb, og spiser frokost allerede 11.30, men det vindue er måske _for_ stort, til at jeg kan holde den gående med frugt only(og lidt shake) !!)

Edited by BrainRoid
Link to comment
Share on other sites

Næh det lyder slet ikke så tosset, bortset fra frugten, afhængigt af hvilken slags brød det er. Rugbrød er at foretrække, men andet grovbrød kan også gå an :)

Efter cardio spiser jeg 100gr Havregryn med proteinpulver, lidt rosiner og en banan :4mewantfood: :drool:

Hvis jeg skulle tabe mig, ville jeg dog droppe rosinerne og bananen ;)

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Hej Craw, efter endnu engang at have læst lidt i din tidligere log om din imponerende deltagelse ved DM har jeg et sted mellem 117 og 173 spørgsmål, som jeg nu vil forstyre dig med :4oops:

Hvor skal man snart starte :confused2:

Lad os starte med to punkter, hvor du klart var bedst:

Din tan var helt perfekt! I din log tidligere log skriver du, at du de første 3 bemalinger brugte Pro Tan - er det den, der hedder Pro Tan Competition Color

Hvilken dreamtan brugte du lige inden du skulle på scenen - jeg mener, der er to forskellige?

Kan man smøre noget uden på dreamtannen? Jeg undrer, om man kan bruge noget, der hedder hofstuff uden på:

Hot Stuff - Vasodilation Optimizer

Hot Stuff är en typ av olja/liniment som hjälper till att få igång blodcirkulationen. Med Hot Stuff får du en "vascular" look. Mycket bra för bodybuilders som ska tävla.

Används innan man ska upp på scenen.

Ja det var så mine 50 spørgsmål om din perfekte tan, men du slipper ikke endnu :lol:

Du laver meget poseringstræning! Er det værd at begynde på, hvis man stiller op i Mr. Fitness, hvor man ikke skal posere? Jeg har hørt, at det hjælper med at få muskelstriberne frem? Har du en lille vejledning til en nybegynder? ;)

Hvordan så din ernæring ud om onsdagen inden konkurrencen (det var der, du gik amok med diverse flasker cola)? Var det meget lavtkulhydrat-dag?

Var det ikke tidligt at begynde at dræne kroppen for væske - jeg havde forventet, at det var noget man gjorde dagen inden?

Kan man bruge kreatin, når man stiller op i en konkurrence eller samles der væske steder, hvor man ikke ønsker det? :unsure:

Edited by Mr. Fitness
Link to comment
Share on other sites

Hej Mr.Fitness :wave:

Lad mig se om jeg kan være behjælpelg :)

Din tan var helt perfekt! I din log tidligere log skriver du, at du de første 3 bemalinger brugte Pro Tan - er det den, der hedder Pro Tan Competition Color
Yeps lige præcis ;)
Hvilken dreamtan brugte du lige inden du skulle på scenen - jeg mener, der er to forskellige?

Den jeg brugte hedder: "Dream Tan" -instant skincolor, Formula #2.

Kan man smøre noget uden på dreamtannen? Jeg undrer, om man kan bruge noget, der hedder hofstuff uden på:
Ehh det skal jeg ikke kunne sige helt præcist. Dream tannen er i sig selv rimelig fedtet, og måske vil den blive ujævn hvis man smører noget udenpå? Men jeg ved det ikke :( Du kan jo prøve at smøre en arm inid, og se om det virker :)
Du laver meget poseringstræning! Er det værd at begynde på, hvis man stiller op i Mr. Fitness, hvor man ikke skal posere? Jeg har hørt, at det hjælper med at få muskelstriberne frem? Har du en lille vejledning til en nybegynder?

Jeg ved ikke om jeg tror på den med tværstriberne, men det er vist udemærket til at fjerne væske fra underhuden, og i BB sammenhæng er det en godt ting at øve, da det får sceneoptrædenen til at se mere ubesværet ud. Derudover er det ikke nær så hårdt, som det ellers ville være, så man kan "slappe" mere af.

Om du kan bruge det til fitness er rimelig svært at vurdere, men har i ikke også jeres lineup stilling?

Hvis du skal øve posering, er det nok en god ide at snakke med en som ved noget om det, og få vedkommende til at rette dig med jævne mellemrum, så du laver det rigtigt. Det er ikke lige noget man lige kan beskrive på papiret, så det er nødvendigt med hands on instruktion :(

Hvis du kan poseringerne, kan du øve dem og lineupstillingen i ca 20-30 minutter nogle gange om ugen, og så trappe det op efter behov. Du kan eventuelt kigge i Arnolds Encyklopedia, hvor afsnittet om posering er helt ok :)

Hvordan så din ernæring ud om onsdagen inden konkurrencen (det var der, du gik amok med diverse flasker cola)? Var det meget lavtkulhydrat-dag?
Jeg fulgte en 3 dages pyramide diæt. Om onsdagen spiste jeg efter min lav kcaldag.
Var det ikke tidligt at begynde at dræne kroppen for væske - jeg havde forventet, at det var noget man gjorde dagen inden?

Jeg tror rationalet var at tømme både væske og en smule salt ud. Efter selve udtømningen var jeg vildt skarp men flad. Dagene efter blev så brugt til at smække fortrinsvis kulhydrater indenbords, uden ekstra salt. Den væske der så var i underhuden, blev trukket ind i musklerne. Der var heller ikke reelt tale om at kroppen blev drænet for væske, da jeg fik 3 liter om torsdagen og 2 liter om fredagen :)

Kan man bruge kreatin, når man stiller op i en konkurrence eller samles der væske steder, hvor man ikke ønsker det?

Jeg brugte det til og med onsdag, men droppede det derefter. Mest fordi jeg ikke havde mere end ca 1dl væske/måltid til rådighed. For lidt til at blande kreatin op :(

Håber det kunne bruges :wave:

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene - dejligt med lidt hjælp fra en erfaren herre :lol:

Det er interessant, at du ikke er bange for at kaste dig ud i lidt forskellige programmer! Jeg tror helt sikkert, at det er med til at sikre fremgangen i din træning.

Jeg har selv trænet efter MAX-OT programmet i nogle uger og synes faktisk, det er ganske godt, så det bliver spændende at se din fremgang!

Men en ting må du love mig: Hold dig fra det populære HST-program :4oops:

Link to comment
Share on other sites

Men en ting må du love mig: Hold dig fra det populære HST-program
LOL! Jeg synes en del af principperne i HST er ganske fornuftige, men i dets lidt stramme formelle struktur vil jeg nok ikke befinde mig særlig godt ;)
Det er interessant, at du ikke er bange for at kaste dig ud i lidt forskellige programmer! Jeg tror helt sikkert, at det er med til at sikre fremgangen i din træning.

Charles Poliquin har en teori om at det bedste program, er det man for øjebliket ikke er på, og jeg synes lidt han har ret i det. Det passer hvertfald meget godt på mig :)

Tak for svarene - dejligt med lidt hjælp fra en erfaren herre

Det var så lidt, og du må endelig sige til, hvis du har flere spørgsmål :)

Held og lykke med Max-OT i øvrigt ;)

Link to comment
Share on other sites

Posering:

Jeg fik lige fyret lidt posering af i ca 25 minutter. Bare standardposeringerne et par gange, så et et par yderligere ekstra poseringer, for den imaginære fantomtilskuer ;)

Det var ganske fin motion, hvis sved er en indikator. Tingene ser helt klart bedre ud end i sidste uge rent formmæssigt, så mon ikke den gode tendens fortsætter i næste uge. Det er selvfølgeligt forudsat at det ikke går ud over massebygningen, men efter at have tilføjet lidt ekstra kulhydrat hist og pist, burde det ikke være et problem. Mere mad, mere cardio og så kører det ;) :4whip:

Formen skulle der hvertfald ikke være noget i vejen med til MOL-træf :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio:

Da jeg alligevel vågnede ultratidligt, og da det nu alligevel err cardiodag alle dage undtagen tirsdag, fik jeg gået min morgentur, før fanden fik sko på :)

Det er en ganske dejlig morgen, lige tilpas kølig, med bleg morgensol og dug over det hele. Jeg havde gaderne stort set for mig selv, hvilket passer mig meget fint ;)

Der var god fart på benene igen i morges, og det blev til 30 minutters gang/lægtræning :2000-pontiac-red:

på træningsdagene vil cardio fremover være på ca 30 minutter, og ca 45 minutter på ikketræningsdage. Den eneste undtagelse er bendag om tirsdagen, hvor jeg ikke vil lave cardio :teachinfinger:

Link to comment
Share on other sites

Det er en ganske dejlig morgen, lige tilpas kølig, med bleg morgensol og dug over det hele. Jeg havde gaderne stort set for mig selv, hvilket passer mig meget fint

... det er en synd og skam at sådan et fint ungt handyr som dig ;) har gaderne helt for sig selv, alle de mennesker som du ville kunne glæde ved lige at spurte forbi :tongue:

Link to comment
Share on other sites

... det er en synd og skam at sådan et fint ungt handyr som dig  har gaderne helt for sig selv, alle de mennesker som du ville kunne glæde ved lige at spurte forbi 

Uha :) Den kommentar er, som resten af dig, ikke til at stå for ;) :4whip::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Max-OT; Uge 1, dag 1 (Bryst & Biceps):

Det var første dag på det nye program, og jeg skal love for at det er noget lettere at komme igennem tidsmæssigt end Sheiko'en. Selvom jeg ikke holdt tiden, pga manglende spotter i bænkpres, blev træningen afsluttet på ca 1 time. Det kunne godt have gået hurtigere, men så var der lidt snak osv som trak tiden lidt ud :(

Rent løftemæssigt gik det meget fint. Jeg brugte godtnok nogle sæt på at finde den rigtige vægt i nogle af øvelserne, men så gik det også fint. Styrken er hvertfald vendt tilbage efter Sheiko'en, og det bliver nok kun bedre over den næste tid, da jeg er topmotiveret til at gøre det bedre end nogensinde før :angelgrin: ;)

Dagens tal:

Opvarming; cable woodchops: 3x10@45.

Bænkpres: 130x6, 140x6, 150x4 (Fik lige lidt hjælp til det sidste rep i sidste sæt, men ellers var de mine :) ).

Incline dumbbellpress; 40x6, 45x6, 45x6 (Lidt et problem, at den næste håndvægt er på 65 :retard: , men så må det blive med stang istedet <_< ).

Flyes: 30x6, 35x6, 35x6 (Første sæt var alt for nemt til de få reps).

Barbell curls: 50x6, 52,5x6, 55x4 (Sidste sæt var tungt, men ellers gik det udemærket).

INcline dumbbellcurls: 22,5x4, 20x5, 20x5 (Jeg troede jeg kunne løte det sædvanlige, men jeg blev klogere :4whip: ).

Hammercurls: 3x6@20 (Det føltes tungt men godt).

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Styrken er hvertfald vendt tilbage efter Sheiko'en, og det bliver nok kun bedre over den næste tid, da jeg er topmotiveret til at gøre det bedre end nogensinde før :angelgrin: :4whip: 

... jamen vi ser da frem til nogle endnu bedre resultater :ilovemuscle: selvom man ikke skulle tro det var muligt ;)

Link to comment
Share on other sites

... jamen vi ser da frem til nogle endnu bedre resultater  selvom man ikke skulle tro det var muligt 

De er der allerede ;) men det kan blive bedre endnu....især hvis motivationen er i top ;) :angelgrin: Wrooom B)

Morgenposering:

Da det er bendag idag, duer det ikke med cardio, så istedet blev det til ca 20 minutters posering, som også var en god måde at starte dagen på. For øjeblikket er der streger på begge lår, skuldre, bryst, triceps, og så er der føjet et juletræ til samliingen :rolleyes::devil: :gym:

Link to comment
Share on other sites

JUHUUUUU  - jeg dyrker denne log helt vildt  ..... Får vi snart nogle nye billeder 

Hmmmm hvis du hjælper med at tage dem, så skal jeg nok poste dem ;) :4whip:

Max-OT; Uge 1, dag2 (Ben & Mave):

Da det var rimelig lunt i aftes, lod jeg vinduet stå åbent i nat. Det kunne jeg så bruge hele dagen til at fortryde :( Det var vildt koldt i morges, og mit hovede føltes som en byggeplads <_<

På den baggrund havde jeg ikke lige de store forventninger til træning, men lidt himmelsk inspiration :angelgrin: kom jeg alligevel afsted i ok humør. Selve træningen var hurtigt overstået. Det tog 45 minutter, hvilket er det hurtigste i mands minde, men alligevel lidt for langsomt ift. programstrukturen. Mavetræningen skilte sig ud, da jeg ALDRIG har lavet mere end 1 maveøvelse per træning. Den anden og 3 øvelse var rent ynk :lol: som antallet af reps kan bevidne <_< :4whip:

Mine arme og bryst har det ellers helt fint idag, og jeg kan stort set ikke mærke jeg har træne igår. Kun i morges var jeg lidt stiv i armene, men det gik hurtigt over. Enten skal jeg skubbe træningerne tættere sammen end on,on,off,on,off,on,off og forfra, eller også skal jeg indlægge en ekstra biceps/lægdag. Det ville dog stride mod programprincipperne, så jeg afventer lige ugen ud, og ser hvordan det går :)

Dagens tal:

Opvarmning; Saxon sidebends: 3x10@2 håndvægte på 4kg (Hvem skulle tro man fik brug for de små forkromede sataner :unsure: :confused2: ).

Squat: 160x6, 170x6, 180x6 (Længe siden jeg har trænet til sidst mulige rep, så det var lidt anderledes. Jeg er ellers blevet en svagsquatter, men det er stadigvæk en forbedring siden mit 1RM på 185, ugen før DM :) ).

Goodmornings: 135x6, 145x6, 150x6 (Ny 6RM :) ).

Legextensions: altx10, alt+10x6, alt+10x6 (Rigtig længe siden, så det var lidt sjovt at jeg var en del stærkere i den end sidst ;) ).

Dragon Flags: 10,9,8 (Jeg var lidt bagefter tidsmæssigt, så pauserne blev kortet af, hvilket reptallet antyder :lol: ).

Crunches med sammenfoldet underlag under lænden: 7,6,6 (Ynkeligt, men det kunne ikke lade sig gøre med flere :lol: ak ja næste gang ;) ).

Hanging kneeraises: 6,6,6 (Det var oprindeligt planen med legraises, men da den ikke gik, blev det kneeraises, som stadigvæk var ynkelige :lol: Hvis ikke jeg er øm i maven imorgen er jeg målløs :4whip: ).

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share