blanco's log


blanco
 Share

Recommended Posts

Fik min disposition til SSO i dag, og har så desuden fået at vide, at manglende mat.afleveringer skal afleveres efter SSO-ugen, som er i næste uge, hvis ikke det skal indberettes til rektor.. Havde lidt håbet på, at der ikke rigtigt ville blive gjort det store ud af det (det blev der nemlig ikke sidste år), men det ser ud til, at jeg er nødt til at gå lidt i gang med mat'en, så jeg kan få bragt det skriftlige fravær ned omkring de tilladte 15% :sneaky2:

Det kan du vel betale dig fra.... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger
Fik min disposition til SSO i dag, og har så desuden fået at vide, at manglende mat.afleveringer skal afleveres efter SSO-ugen, som er i næste uge, hvis ikke det skal indberettes til rektor.. Havde lidt håbet på, at der ikke rigtigt ville blive gjort det store ud af det (det blev der nemlig ikke sidste år), men det ser ud til, at jeg er nødt til at gå lidt i gang med mat'en, så jeg kan få bragt det skriftlige fravær ned omkring de tilladte 15%

Åh ja, de kære fraværsprocenter :wub:.... Nøj, hvor bliver jeg nostalgisk, når jeg tænker på dengang "fraværdsmanden" gik rundt og snakkede med alle os uartige elever...

Men hvad er en SSO? Et eller andet fancy?

Og mht. matematikken, så skriv det da af og få det overstået - man kan jo ikke prioritere alt lige meget i gym... Ikke at det er en arbejdsform, man skal begynde at få smag for, men en enkelt matematikaflevering eller 2 skader vel ikke :innocent:….. og da slet ikke, hvis det ikke er den vej, du har tænkt dig at gå i fremtiden mht. uddannelse.?

Link to comment
Share on other sites

Fik i øvrigt målt guns. Højre og venstre viste sig at være henholdsvis 39,5 og 39 cm små. Lidt skræmmende, for jeg synes ellers, at gud og hver mand på MOL har +40 cm arme, men jeg har så heller ikke rigtig gjort noget ud af specifik bicepstræning. Det må næsten spille lidt ind, eller også er jeg bare en genetisk taber. Begynder nok at curle lidt den næste tid, bl.a. pga. forfængeligheden :innocent::tongue: , men især pga. den vigtige pjevs-ydmygelsesfaktor, da jeg til stor overraskelse ikke dwarfede ham, som man ellers kunne have forventet :sneaky2:

Har i øvrigt lige hygget mig med COC #1 og lavet 3x14 reps med hver hånd :smile:

Link to comment
Share on other sites

Åh ja, de kære fraværsprocenter :wub:.... Nøj, hvor bliver jeg nostalgisk, når jeg tænker på dengang "fraværdsmanden" gik rundt og snakkede med alle os uartige elever...

Men hvad er en SSO? Et eller andet fancy?

Og mht. matematikken, så skriv det da af og få det overstået - man kan jo ikke prioritere alt lige meget i gym... Ikke at det er en arbejdsform, man skal begynde at få smag for, men en enkelt matematikaflevering eller 2 skader vel ikke :innocent:….. og da slet ikke, hvis det ikke er den vej, du har tænkt dig at gå i fremtiden mht. uddannelse.?

SSO = større skriftlig opgave, dvs. 3. årsopgaven. Er sååå langt bagud.. Jeg har læst 6 sider nu og lavet en figur i paint, mens mange har skrevet de første mange sider :laugh:

Jeg har skrevet MANGE afleveringer af i mat allerede.. I 2.g lavede jeg vist to afleveringer selv og i år, har jeg ikke lavet en eneste fuld aflevering selv, så jeg har desværre allerede fået smag for det. Men det straffer jo til terminsprøve og eksamen, hvis ikke man husker at få styr på det på et tidspunkt, så jeg burde vel begynde at kigge lidt på det selv.. tjaa...

Og nej, det skulle gerne være helt slut med matematik efter slutningen af juni i år, meget gerne en måned tidligere :laugh:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nå ok, vi kaldte det bare 3 års opgave. Hvad skriver du om?

Og ja, man bliver straffet til eksamen - jeg kom selv ud med et par ikke beståede mat-eksaminer. Det trækker ned, hvis du skal bruge dit snit til noget.

Heldigvis trak jeg det ikke i mundtlig på a-niveau :laugh:..... det havde været katastrofalt. Kan egentlig godt finde ud af matematik, men det siger mig ikke noget (gjorde man det mere abstrakt var det straks noget andet), og man bliver altså bollet, når man ikke har lavet noget selvstændigt eller læst noget i et fag i mere end 2 år.

K

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

Skriver om velfærdsstaten (samf.), når jeg ellers kommer igang.

Ja, det trækker nemlig ned i snittet. At jeg overhovedet har valgt det på A-niveau er så også den største skolerelaterede hjerneblødning, jeg har nogensinde har haft.

Kan sådan set også godt finde ud af det, hvis jeg bruger tiden på det (eller det kunne jeg i hvert fald, da jeg gik lidt mere op i det), men jeg har bare dovnet den for meget de sidste år. Jeg har gjort mig den erfaring, at det ikke gør heeelt så meget i de humanistiske fag, men i de naturvidenskabelige, bliver man noget hurtigere bollet bagi. Jeg er SÅ misundelig på de sproglige. De har det simpelthen for nemt! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det var sørens; det gjorde jeg også. Skrev om velfærdsstatens udfordringer i den kommende tid - naturligvis med en sund semi-venstredrejet skepsis omkring alle de borgerlige tiltag. Jeg kunne have sendt dig min opgave, men den lå på min gamle computer…. Og har ikke gemt mine dokumenter derfra.

Hvad er din konkrete problemstilling eller hvad man nu kalder det? Føler mig allerede helt gammel, når i skriver SSO og andre fancy ting.

Humanistiske fag på gym kan jo klares med et godt hoved og et rimeligt arsenal af almen viden. Matematik på gym er sådan et slavefag, hvor man bare skal følge med.

He he jo, de sproglige har det nemmere, men seriøst, så får de også en ringere uddannelse imo. Fysik, kemi og bare den smule mat man nu engang får fat i er nyttige ting.

Skal du læse videre bagefter?

Link to comment
Share on other sites

Du ER gammel :wink::tongue:

Opgaveformuleringen er:

1: Redegør i hovedtræk for den danske velfærdsmodel.

2: Undersøg hvorvidt den danske model er under pres - inddrag herunder velfærdskommissionens oplæg.

3: Diskuter hvilke initiativer, der skal sættes i værk for at sikre den danske velfærdsmodel i fremtiden.

Humanistiske fag på gym kan jo klares med et godt hoved og et rimeligt arsenal af almen viden. Matematik på gym er sådan et slavefag, hvor man bare skal følge med.

He he jo, de sproglige har det nemmere, men seriøst, så får de også en ringere uddannelse imo. Fysik, kemi og bare den smule mat man nu engang får fat i er nyttige ting.

Helt rigtigt - begge dele. :smile:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

1) Universel velfærdsmodel - høj gad af omfordeling og et progressivt skattesystem. Som antagonist er der opstået en uddannelse i at snyde i skat (jura). Her lærer de riges dumme børn, at snyde i skat (de kloge blive læger).

2) Det er den. Danskerne er lullet i søvn i en skan af småborgerlighed og opdagerikke at der sidder en ulv i fåreklæder ved magten.

3) Ulven skal afsættes ved det kommende valg. Ind kommer det nye parti - Frihedspartiet - anført af en visionær, idealistisk ung mand aka mig og skaber et samfund byggende på frihed og tolerance, hvor jeg bestemmer alt :laugh:

Andet :tongue:?

K

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

jeg kan huske, jeg bla. brugte 2 bøger - "13 historier om velfærdsstaten" og "13 udfordringer til velfærdsstaten". Så vidt jeg husker var det gode bøger til området.

de er ikke skrevet af en enkelt forfatter, men af 13 forskellige personer, der giver hvert deres bud/forklaring på en række aspekter; det være sig fremtiden velfærdsstat, den borgerlige filantropi som stamme for velfærdsstaten, reformer, indvandring osv osv.

ved ikke om du kan bruge det, men det er da aldrig dårligt med et par ideer fra andre :smile:

k

Link to comment
Share on other sites

Kalkunen --> Tak for forslagene. Det er dog lige sent nok for mig at begynde at lede efter litteratur nu. Har nogenlunde en idé om, hvad jeg skal ind på i opgaven. Så skal jeg bare få ned på papir :sneaky2:

Dagens træning i AAK

Den stod på en masse VL-gøjl.

Frivend

3x60 kg

3x70 kg

3x3x80 kg

Træk

singles med 50-70 kg

2 singles @ 80 kg - PR

1x60 kg - 5 OH squats

missede også nogle gange på de forsk. vægte

Stød

en række doubles op til og med 80 kg

4x70 kg

6x70 kg - ikke helt gode allesammen

lidt forsøg på noget one arm powerclean & push-press, fik vist en enkelt med højre på 50 kg. Ellers gik det ikke helt optimalt med at styre den

Cable Row

10x75 kg

2x8x75 kg

Get-up sit ups

10x25 kg

8x25 kg

Hammer Curl

12x17,5 kg

11x17,5 kg

Dips

2x12xkv.

Link to comment
Share on other sites

Hah! Nu kan jeg endelig sidde og høre den søde lyd fra printeren, der skriver min færdige opgave ud :4thumbup:

Så håber jeg fandme, at det også det jeg har skrevet giver mening for friske og vågne mennesker :unsure:

Ja, lad os håbe det :tongue:

Så er du vel ikke i skole i dag med det tidspunkt du er kommet i seng, så kommer du udhvilet til træning ?

Link to comment
Share on other sites

Hah! Nu kan jeg endelig sidde og høre den søde lyd fra printeren, der skriver min færdige opgave ud :4thumbup:

Så håber jeg fandme, at det også det jeg har skrevet giver mening for friske og vågne mennesker :unsure:

Nice :bigsmile: Er altid fantastisk at høre den lyd. Jeg synes dog tit at elektronikken svigter i vildskab når man står og skal skrive opgaven ud lige inden lukketid, men det gør sig heldigvis ikke gældende i dit tilfælde :superman:

//Guard.

Link to comment
Share on other sites

Ja, lad os håbe det :tongue:

Så er du vel ikke i skole i dag med det tidspunkt du er kommet i seng, så kommer du udhvilet til træning ?

Skulle bare ned og aflevere opgaven på skolen inden halv to, men jeg kommer ikke til træning i AAK i dag alligevel, da jeg skal for tidligt på druk, så var nødt til at træne i SATS med en kammi :sneaky2:

Nice :bigsmile: Er altid fantastisk at høre den lyd. Jeg synes dog tit at elektronikken svigter i vildskab når man står og skal skrive opgaven ud lige inden lukketid, men det gør sig heldigvis ikke gældende i dit tilfælde :superman:

//Guard.

Haha, det gjorde den sidste år, da jeg skrev historieopgave. Det var godt nok stressende :laugh:

Men de var heldgivis forstående på skolen og hjalp mig med at få printet den ud dernede i stedet :smile:

Træning i SATS i dag

var lidt ødelagt efter, at det jo var blevet sent med opgaven i nat, og jeg self ikke kunne sove bagefter. Derudover er technogym ikke befordrende for den vilde træning :tongue:

Bænkpres

2x11x91 kg - undervurderet rep.range...

Squat

5x91 kg

5x111 kg

5x121 kg

her var der en, der spurgte "nogen speciel grund til, at du går så dybt?" :laugh::superman:

Chin-Ups (overh.)

2x6x10 kg

5x10 kg

Incline DB Press

5x28 kg

2x5x40 kg

Hammer Curl

11x18 kg

8x18 kg

ok omgang, omstændighederne taget i betragtning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning i AAK her til morgen aka. halv to.

Dødløft

5x175 kg - med overhåndsgreb :devil: - PR

2x5x175 kg - volumenPR :tongue:

5x175 kg - med bælte

Bænkpres

2x8x92,5 kg

7x92,5 kg - svaaagt...

8x60 kg

Get-up sit ups

2x10x25 kg

Dips

15xkv.

11xkv.

Cable Row

10x75 kg

2x9x75 kg

Hammer Curl

9x20 kg

6x20 kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i AAK

Squat

1x115 kg

5x130 kg - PR!

2x4x130 kg

3x130 kg

3x120 kg - fail på 4. rep, nok fordi jeg eksperimenterede med fodstillingen for meget fra rep til rep midt i sættet...

Dødløft, overhånd m. fatbar

1x100 kg

1x130 kg

0x160 kg - missede den fem gange.. fjerde gang var den virkelig tæt på :sneaky2:

Chin-Ups

5x15 kg

3x4x15 kg

Dips

2x12x5 kg - let, let

Cable Row

9x75 kg

2x8x75 kg

Get-ups sit-ups

2x30 kg

3x30 kg

5x30 kg - hmm, kørte ikke så godt i dag for some reason

Hammer Curl

10x20 kg

8x20 kg - store guns coming up.. eller noget :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Skulle bare ned og aflevere opgaven på skolen inden halv to, men jeg kommer ikke til træning i AAK i dag alligevel, da jeg skal for tidligt på druk, så var nødt til at træne i SATS med en kammi :sneaky2:

Haha, det gjorde den sidste år, da jeg skrev historieopgave. Det var godt nok stressende :laugh:

Men de var heldgivis forstående på skolen og hjalp mig med at få printet den ud dernede i stedet :smile:

Træning i SATS i dag

var lidt ødelagt efter, at det jo var blevet sent med opgaven i nat, og jeg self ikke kunne sove bagefter. Derudover er technogym ikke befordrende for den vilde træning :tongue:

Bænkpres

2x11x91 kg - undervurderet rep.range...

Squat

5x91 kg

5x111 kg

5x121 kg

her var der en, der spurgte "nogen speciel grund til, at du går så dybt?" :laugh::superman:

Chin-Ups (overh.)

2x6x10 kg

5x10 kg

Incline DB Press

5x28 kg

2x5x40 kg

Hammer Curl

11x18 kg

8x18 kg

ok omgang, omstændighederne taget i betragtning :smile:

hehe.. Jeg prøvede for 2 år siden at skulle skrive en opgave ud en time inden aflevering. Min printer valgte så at gå helt kold, ment på den måde at den ændrede til højrejusteret, højre hjørne, og størrelse 7 :dry: Jeg fik så lov til at aflevere et halvt år senere :sneaky2::laugh: SÅ kunne jeg lære det..

Træning i AAK her til morgen aka. halv to.

Dødløft

5x175 kg - med overhåndsgreb :devil: - PR

2x5x175 kg - volumenPR :tongue:

5x175 kg - med bælte

Bænkpres

2x8x92,5 kg

7x92,5 kg - svaaagt...

8x60 kg

Get-up sit ups

2x10x25 kg

Dips

15xkv.

11xkv.

Cable Row

10x75 kg

2x9x75 kg

Hammer Curl

9x20 kg

6x20 kg

Kun en ting at sige.. DIT BÆST!!!!!!!!!1 :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share