Clark Kent


Clark Kent
 Share

Recommended Posts

Når jeg nu alligevel er vågnet ovenpå aftenens ørkenvandring af en fodboldkamp, kan jeg lige så godt skrive dagens træning. Det gik lidt stærkt, for jeg skulle jo nå at se fodbold...ja, tju hej :dry:

Bænkpres: 1*5*60 + 5*5*100 - jeg tror simpelthen ikke mine skuldre kan holde til en tungere vægt :unhappy:

BO BB Rows; skiftevis UH- og OH-greb: 6*5*110

Siddende BB skulderpres: 5*5*65 - langt bedre end bænken...

Der blev også eksperimenteret lidt med grebet i shrugs, så det blev da til et par sæt af 4-5 reps med 160

Egentlig ville jeg også have kørt disco, men det tillod tiden ikke.

Link to comment
Share on other sites

Sandelig om ikke jeg fik trænet idag også; nu med to ventilatorer kørende... For hulen, jeg er ved at kollapse under træning i det her vejr. Dagens korte omgang til trods tømte jeg en 75 cl. vandflaske fire gange!

Dødløft: 1*5*100 + 5*5*190

CG bænkpres: 1*8*60 + 5*8*70

supersæt med

BO laterals: 5*8*15

Jeg har måttet bøje mig og bestille et par straps. Dem vil jeg bruge til rows og shrugs osv. her i heden og så køre dødløft uden. Sveden render simpelthen ned over fingrene, så alt over fem reps er umuligt, og selv en femmer er møghård ved nallerne på trods af magnesium.

Link to comment
Share on other sites

Nå, begge mine skuldre er helt ad H til... :unhappy:

Aftenens træning bestod af et sæt bænk med 6*60 og to sæt rows med 5*110 supersættet med to sæt BO laterals med 8*15. Men efter bænken gør begge skuldre så ondt, at jeg må opgive.

SÅDAN NOGET L...!!! :mad:

Jeg ved ikke lige, hvad jeg gør ud over at få talt med lægen og fyssen igen igen.

Søndag fik jeg gået Vesterhavsmarch; 14 km langs stranden i Blokhus.

Nedtur....

Link to comment
Share on other sites

Morten..Jeg ville tage en 2-3 uger uden nogen former for bænk eller andne tung skuldertræning, men masser af rotary cuff øvelser, let cuban press og masser af let bagskulder for at give dine skuldre lidt tid til at komme sig

God bedring, champ!

Link to comment
Share on other sites

Nå, begge mine skuldre er helt ad H til... :unhappy:

Aftenens træning bestod af et sæt bænk med 6*60 og to sæt rows med 5*110 supersættet med to sæt BO laterals med 8*15. Men efter bænken gør begge skuldre så ondt, at jeg må opgive.

SÅDAN NOGET L...!!! :mad:

Jeg ved ikke lige, hvad jeg gør ud over at få talt med lægen og fyssen igen igen.

Søndag fik jeg gået Vesterhavsmarch; 14 km langs stranden i Blokhus.

Nedtur....

velkommen i klubben. Til lidt opmuntring kan jeg fortælle jeg har været fucked i 5-6 måneder... helt uden presseøvelser....

Link to comment
Share on other sites

jeg kom til at tænke på... for en del år sidne havde jeg en højre skulder der var PÆNT fucked af at bænke..

På det tidspunkt (da jeg var en DEL lettere end nu :blush: ) begyndte jeg så at klatre en del, og det var som om alt det stræk og arbejde for ryg/ bagskulder gjorde fantastiske ting for min skulder.

Link to comment
Share on other sites

ANTO> Ja, jeg har spist fiskeolie og glucosamin også lang tid før disse problemer. Rotatorøvelserne synes jeg nu også, jeg har været flink til, men jeg tror, jeg prøver at følge Blackmoores råd og skruer op for dem.

Peter> Jeg tror, som sagt, jeg prøver at følge dine råd. Ingen bænk og skulder, men masser af rotator, ryg og bagskulder (men klatring... :crazy: )

Incognito>

velkommen i klubben. Til lidt opmuntring kan jeg fortælle jeg har været fucked i 5-6 måneder... helt uden presseøvelser....

Tak for opmuntringen! :wink:

Det er noget hø, og jeg håber da ikke, mit er lige så slemt. Men har du nogle gode råd (ja, det har du måske så ikke, når det har varet så længe..) så lytter jeg meget gerne!

God bedring til dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det kan sagtens være den altid vise Incog. ved mere om det her, men jeg havde en ide om at klatringen der jo bød på en masse både statisk og aktiv stræk af ryg/skulder, tit i de Modsatte planer af bænken (Når man klatrede overhæng) kunne være med til at modvirke eventuelle kompressioner i skulderen efter for meget tung bænk..

Hvis det er tilfældet kunne ting som chinups med lang pause i bunden eller fat man chinups med det samme måske have samme effekt?

Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode råd. Jeg holder en lille pause i hvert fald med presseøvelser. Trækøvelser, primært dødløft og rows, tror jeg ikke, er det store problem, men jeg er stadig lidt øm efter igår, så jeg tager lige en dag eller to med pause fra dem også. Det kommer nok til at ende med 14 dages pause, for på tirsdag drøner vi til Boston i en uge for at besøge min syge svoger. Egentlig ville vi have været derovre til August, men det er slet ikke sikkert, han er her til den tid. 36 år, gift, to børn, nok snart væk pga. tarmkræft; så kan jeg vel dårligt tillade mig at klage over mine skuldre...

Nå, men da jeg kun har rotatortræning at poste, må jeg jo gøre det:

To sæt á 15 gentagelser med 5 kg. i følgende: "Siddende DB Cuban press", liggende indadrotation, liggende udadrotation.

Link to comment
Share on other sites

Tak for hilsnerne :smile:

Dagens træning; efter råd fra bl.a. Blackmoore og med øvelsesinspiration fra t-nation med fokus på bagskulder og rotatormanchetten. Derfor er der nogle sære øvelser, som kan ses her: http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1151810 Og allerede nu har jeg tastet forkert mindst ti gange, fordi jeg slet ikke kan styre armene... Jeg er HELT smadret i skuldrene men på en rigtig god måde; ingen smerter! :w00t:

Frontsquat: 1*5*60 + 1*5*100 + 5*5*120 - god power i dag

Unwinding press: 5*6*5 - ren teknik

Good mornings: 4*6*100

Gironda DB swings: 3*10*10 - tak skæbne :crazy: Den sved! Det lyder mærkeligt, men for h...... hvor den er hård sammenlignet med alm. laterals! Prøv det!

Siddende DB Cuban press: 2*10*5

supersæt med

Liggende indadrotation: 2*12*5

supersæt med

Liggende udadrotation: 2*12*5

Anderledes men rigtig sjov og god omgang :smile: Desuden er jeg begyndt på en kur med ibuprofen, så mon ikke jeg er klar igen om et par uger.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er den tungeste vægt du har lavet 5x5 med i frontsquat? 120? 130? Jeg skal have noget at gå efter jo!

Nu har jeg kigget lidt tilbage i log'en , men jeg kunne ikke lige finde det. Jeg er dog helt sikker på, det er 125 (det har jeg i hvert fald kørt). Men jeg kunne også se, at jeg i november kørte 3*5*130 efter 3 singler med 150 :w00t: Puha, jeg må vist til at tage mig sammen igen...

Men det er nok godt nok at blive presset lidt!

I will be watching you!!

:laugh::wink:

Link to comment
Share on other sites

Rommel> Jamen så vil jeg da se det som sund, motiverende og venskabelig konkurrence. :smile:

Skulle det lykkes for dig, vil jeg dog naturligvis smide mig skrigende og flæbende på gulvet, bagtale og nedgøre dig i enhver mulig sammenhæng og vie mit liv til at få dig udelukket fra alle træningssteder og onlinefora i verden...

:wink:

Skulderhalløj:

Unwinding press: 5*6*10

Gironda DB swing: 3*10*10

supersæt med

BO laterals: 3*10*10

Liggende indadrotation: 2*12*5

Liggende udadrotation: 2*12*5

Edited by Clark Kent
Link to comment
Share on other sites

Rommel> Jamen så vil jeg da se det som sund, motiverende og venskabelig konkurrence.

Skulle det lykkes for dig, vil jeg dog naturligvis smide mig skrigende og flæbende på gulvet, bagtale og nedgøre dig i enhver mulig sammenhæng og vie mit liv til at få dig udelukket fra alle træningssteder og onlinefora i verden...

Lidt venskablig kamp til døden! :devil::tongue:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Og det blev til:

Dødløft: 1*5*100 - jfr. senere...

Unwinding press: 5*6*10

Gironda DB swings: 3*10*10

supersæt med

BO laterals: 3*10*10

Rotator: Liggende indadrotation supersæt med liggende udad-do: 2*15*5

Tja, jeg havde tænkt på at køre en ordentlig gang træning i aften, men jeg kunne slet ikke samle mig. Tankerne er allerede i Boston hos min svoger, selv om vi først flyver imorgen. Det går hastigt ned ad bakke; muligvis er han her en måned endnu, men lægerne er vist enige om, at vi kun taler dage, så det... Tænk at være med til at planlægge sin egen begravelse; kisten, tøjet, sine døtres tøj, hvad der serveres :crazy: Nå, forhåbentlig bider han tænderne sammen i mindst et døgn endnu, så vi kan sige ordentligt farvel.

Træningsmæssigt skal den have noget gas, når vi kommer hjem. Jeg er allerede topmotiveret og med en gennemrestitueret gudekrop, som min, bliver det leeeee' :devil:

Link to comment
Share on other sites

Så er restitutationsperioden ved at være ovre for denne gang. Den sidste uge her med ujævn spisning (dvs. konstant indtagelse af underlødige produkter) og trykkende varme (men dog aircondition næsten overalt) har gjort mig noget lad :dry: Så nu håber jeg, skulderen har bedret sig, og at benene også har haft godt af det...

Det følgende er ikke træningsrelateret, men jeg har lovet at holde et par stykker orienteret om min svoger, som har haft tarmkræft de sidste tre år, så det har mest personlig interesse for nogle få.

Mht. min svoger, ja, så kunne vores timing ikke være bedre sådan lidt groft sagt... Vi ankom tirsdag aften Boston-tid, og der var han klar i hovedet, men selvfølgelig svag af alt det morfin han fik, så vi fik snakket med ham. Onsdag var han også rimelig klar det meste af dagen, men henad eftermiddagen blev det ringere og ringere, og til sidst aftalte han med lægerne, at de langsomt skulle øge morfindosis, til vejrtrækningen helt stoppede. Onsdag aften gik han i koma, men lægerne mente ikke, "det" ville ske før i løbet af torsdag, så min kone og jeg kørte hjem på vores hotel, mest pga. at hun er gravid, mens hans kone, forældre, svigerforældre og en ven crashede på hospitalet. Kl. halv tre ringede min svigermor så... Vi kom selvfølgelig derind, og blev til liget var vasket og klædt på, og vi havde fået sagt det sidste farvel.

Søndag var der så begravelse the american way med limoer, funeral home, fingermadder og small-talk.

Og så hjemme her til morgen. Det var sgu' en hård tur, men der var da tid til at købe lidt træningstøj osv.

Link to comment
Share on other sites

Rommel> næh, det kunne være langt værre!

I øvrigt endte søndag aften, hvor han var blevet begravet, ret syret og lidt morsomt; især for de andre i selskabet.

Min kone, mine svigerforældre og jeg tog ud at spise på et steakhouse/pizzeria, hvor vi havde været et par dage før og gjort os bemærkede ved at drikke TO flasker vin (gisp... :blink::laugh: ) Der var lidt ventetid på et bord, så vi blev enige om at gå i baren først ovenpå det hele. Jeg erklærer, at nu skal jeg dælme ha' en gin og tonic og bestiller sådan en ved den unge dame. Så vil hun se ID!?! :crazy: Pinligt; især fordi jeg også måtte vise ID sidst, vi var i staterne, for at få en lille fad... Jeg har mit studiekort med billede og mit sygesikringskort, men nej; kun kørekort og pas... Så bestiller min kone en gin og tonic (til mig) og viser sit kørekort (hun er to år ældre end jeg...), og jeg bestiller en cola (til hende) Øv!

Nå, nede ved bordet bestiller vi en flaske vin (tjeneren: "A BOTTLE??!), og da vi beder om fire glas er den gal igen... Hun får de samme ting som hende i baren men siger, at hun må spørge manageren. To minutter efter kommer der en vandkæmmet ung mand, Chris, ca. fem år yngre end mig, og siger pænt og smigrende, at disse kort desværre ikke dur. Kun amerikanske kørekort eller pas. Min kone har så sit pas med, men hvad med mig? Min svigerfar og jeg kørte nok lidt hårdt på den unge mand, for det her gad vi ikke lige nu, og han blev noget utilpas, da de andre kunder begyndte at kigge :laugh: . Til sidst rejste jeg mig og sagde, at så ville jeg da hente mit pas for at ende denne farce (hotellet lå 50 meter væk :innocent: ) Da jeg kom tilbage, var vinen og fire glas kommet på bordet og manageren havde flere gange været henne for at beklage og tilbyde gratis forretter på huset... :laugh: Jeg insisterede dog på, at han så mit pas! Til oplysning fylder jeg 30 den 16. August... Derefter fik vi den fineste behandling af alle, og ingen spurgte om ID, da vi bestilte en flaske mere.. :smile: Da vi gik blev vi igen overøst med beklagelser og undskyldninger af Chris-drengen :laugh:

USA... :moon:

Nå, dagens træning med en masse skulderting. Desuden gør jeg det helt uhørte, at jeg starter stille op efter en pause. Ja ja, I know; jeg er en tøs...

Backsquat: 1*5*60 + 5*5*100

Arnold press: 3*10*10

Siddende BB skulderpres: 5*5*60

Rows; skiftevis OH- og UH-greb: 6*5*110

DB frontraise: 5*10*10

SL dødløft: 5*5*160

Chest supported incline laterals: 5*10*10

BO laterals: 5*10*10

Behind the back shrugs: 2*10*130

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share