Stramme baller


sophiala
 Share

Recommended Posts

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?ac...&vare_id=237270

Tag og køb en swissball...den øvelse Jørgen beskriver for dig kræver en del balance og derfor kan du ikke bare køre løs, men øvelsen er faktisk ganske hård og allround - Når nu du ikke kan/vil få undersøgt dit knæ og få det lavet og ikke vil/kan køre squat og andet...

Evt. kunne du jo lave squats UDEN vægt...altså bare stå og gå ned i hug og så op og ned...?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis alt andet glipper, så lav øvelsen på alle fire, træk knæet op til brystet (uden at runde ryggen) og stræk benet bagud og op.. Det er en isolationsøvelse, som nærmest kun virker i balden.. Udført korrekt er den meget hård (Jeg kunne kun tage 15 - 20 ordentligt, med 3 kg.s blypose om anklen) Prøv den :)

Link to comment
Share on other sites

3 – 5 år ?? Hvem blander du mig sammen med ?
Jeg har trænet seriøst i MANGE år (uden resultat)

ok jeg tillod mig lige at tolke på hvad mange mon kunne være 1- 2 mange.

for jeg er ikke hærdet styrketræner (
forklarer nok de udeblevne resultater lidt bedre end alt andet??
ellers har jeg trænet med løse vægte hjemme i min stue.

kan jeg tillade mig at konkludere at det ikke er særligt tunge vægte? hvor tung er den tungeste vægt du ejer med alle skiver på?

Jeg har intet ønske om at dyrke styrketræning på et højere plan
hvad du ligger i udtrykket "højere plan" skal jeg ikke kunne sige, men det er ikke et spørgsmål om hvilket plan du vil dyrke det på. Alle vil gerne have så meget så muligt ud af så lille en indsats så muligt. DERFOR er det vigtigt at bruge din kostbare tid på øvelser der virker i stedet for at ligge og lave lidt benspjæt som du ikke får noget ud af (udover frustrationen over at der ikke sker noget)
og jeg har vist også nævnt at jeg jo bare må acceptere hvis jeg ikke kan få stamme baller uden squat

har du overhovedet klikket på nogle af de links der er postet?? der er jo et utal af forslag til øvelser der ikke er squat....

angående billeder kan du jo altid anonymisere dem som de fleste andre (inkl. mig selv) ved at skære hovedet af eller sløre det. Det er altså ikke fordi drengene vil sidde og savle (ov hvad de ellers kunne finde på) over dig, det er altså fordi du ikke levner store muligheder for at hjælpe dig med dine sparsomme oplysninger. Men derudover kan jeg da kun tilslutte mig TJ og blackmoore: hvis dit knæ invaliderer dig i den grad, så bør du absolut få gjort noget ved det.

men hvis der er nogle øvelser man ikke kan holde ud at lave, er det vel bedre at lave noget alternativt end slet ingen at lave ?

jaja det er da bedre - ingen tvivl om det, men det giver dig bare ikke de resultater du leder efter.

Nu kan jeg ikke huske om det var denne eller den anden tråd hvor du sagde at du ville holde en MOL-pause. Og det er helt tydeligt at du føler dig angrebet. Det er dit eget valg hvordan du vil takle de informationer du får, men der er altså ikke nogen der er efter dig her :) der er ikke mange piger på MOL, så når der endeligt kommer en ny står drengene (og sådan set også de andre piger) gerne på pinde for at hjælpe. Hvis du vælger at tolke den hjælp som et angreb er det dit tab - hvis du vælger at forlade nettets mest informative side om træning er det også dit tab. Hvis du til gengæld prøver at lære noget her - bl. a. gennem de gamle tråde og log'sene (vores andres, hvis du ikke selv vil oprette en) - så tør jeg næsten garantere at du vil få meget mere ud af din træning og blive meget meget klogere og mere effektiv. Så det er dit valg: vil du eller vil du ikke opnå dine mål?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvis du har mulighed for at gå til MBL (Mave, baller, lår) eller Bodytoning i dit center, så tag og hop på en af de timer. Der laver man uendelige mange øvelser for baller og lår ved hjælp af egen kropsvægt og uden at belaste knæet (hvis de køres squat og lunges med bodybar i de timer, så spring dem over, hvis du ikke kan klare de 2,5 kilos belastning på knæet).

Jeg er også tilhænger af øvelser a la squat, men når du nu ikke kan det og der ikke er lår/balle-maskiner i dit center, så kan gulvøvelserne da være en start for dig. Senere kan du jo evt. køre dem med ankelvægte på for at få lidt kilo på. Alle de øvelser man laver på timen, kan køres derhjemme i stuen. Dem kan du ihvertfald køre uden problemer indtil du får fixet dit knæ. Jeg ved dog ikke hvor meget du overhovedet vil få ud af øvelserne. I forhold til vægttræning, så er den her slags træning tidsspilde...det er i hvert fald ikke noget, der giver så synlige resultater...

Ellers vil jeg også sige at den der swiss ball var en god investering, da den jo fx også kan bruges til at lave mave- og rygøvelser på.

For ikke at blive misforstået vil jeg lige slå fast, at timer som MBL IKKE er en mirakelkur for såkaldt "opstraming". Jeg mener også selv, at der skal øvelser med tung vægt på til for at se fremgang - så disse 'ben-spjætsøvelser' er kun postede, fordi det lyder som det, der efterlyses.

Held og lykke med det.

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Snoopy, helt ærligt... Her har folk argumenteret side op og side ned med at der skal tung vægttræning til for at "stramme op", og så kommer du lige ind fra højre og serverer det her "benspjæts indlæg" 

hæ hæ...jeg ved det godt - men når det nu er det pigen efterlyser. Hun er jo åbenbart ikke interesseret i/har pt. ikke mulighed for tung vægttræning og jeg skriver jo som sagt også, at det kan være en start for hende indtil knæet er fixet igen...og at jeg også selv er til squat og lign. øvelser.

Ked af hvis jeg kom til at fremstille MBL og lignende som en mirakelkur for såkaldt 'opstraming'...det mener jeg selvfølgelig slet IKKE det er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad nok vide, hvad det er for nogle knæ-problemer, men hvis nogen form for cardio er mulig, så kunne en tur på cykel med hård belastning vel gøre underværker for balderne!?

Det er bare det, at der skal ikke meget til, før det belaster knæene lige så meget som stiff-leg øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Sophial: Jeg går ud fra at det du ønsker vel i bund og grund er en flot krop... Jeg kan ikke sig hvad din definition af en flot krop er, men jeg mener faktisk at en pige kan få en meget flot krop uden overhovedet at træne (i hvertfald hvad jeg difinerer som en flot krop). Jeg har set masser af eksempler på piger der ALDRIG trænede eller havde trænet, med meget flotte kroppe. Disse piger havde tilgengæld meget godt styr på deres kost/diæt. Måske kunne dette være en alternativ vej for en som dig der ikke har de bedste forudsætnigner i en træningslokale eller på en løbebane (med dit dårlige knæ) at du i stedet sætter hårdt ind over for kosten....

Mine egne erfaringer siger mig nu engang at jeg kan knokle så meget det skal være i træningscenteret og træne en ordentlig røvfuld cardio ved siden af... men uden en stram/velovervejet diæt kommer resultaterne meget langsomt, hvad enten vi taler om muskelvækst, styrke , eller vægttab....

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

uden en stram/velovervejet diæt kommer resultaterne meget langsomt, hvad enten vi taler om muskelvækst, styrke , eller vægttab....
Jeg tillader mig at være uenig i nødvendigheden af detaljeret kostplanlægning for at opnå solide resultater. Man skal dog tænke sig lidt om og justere kosten løbende, men slavisk og minutiøs planlægning burde forhåbentligt ikke være nødvendigt. Jeg synes også nogen gange kostdebatterne udvikler sig til at handle om petitesser som ihvertfald begyndere eller intermediates ikke burde bekymre sig om (Ikke at du har været ude i nogen petitesser, Bear ;) )
Link to comment
Share on other sites

Enig i dine betragtninger BEAR. Og så ellers bare få rørt sig og brugt kroppen alsidigt og ikke nødvendigvis styrketræning.

Uanset hvordan man vender og drejer det, er der altid piger, der af forskellige årsager ikke får det optimale ud af styrketræning fordi de skal op at slås med for dem, rigtigt mange kilo før det giver resultat. Ikke alle piger har med deres noget spinklere overkrop i forhold til deres underkrop f.eks lige let ved at have de mange kilo på squat stangen, der skal til for muskelvækst i bagdelen. Mange piger har heller ikke den der dræber mentalitet til at begå sig med tunge vægte og her har jeg fornemmelsen at visse piger giver sig bedre og får mere ud af at dyrke idræt, cykling, klatring osv.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Mange piger har heller ikke den der dræber mentalitet til at begå sig med tunge vægte ...

Michael S.: Nu er sas så heldig, at han ikke generaliserer :)

Og han har desværre ret - vi har kønsfæller, som er så pylrede, at man nærmest får ondt af at høre på dem. Bls (tror jeg nok det var) beskrev i en tråd under Generelt, hvordan en veninde hun havde med til træning, knapt ville samle en håndvægt op og lave bicepscurls, fordi det var for maskulint :blink:

Derfra og så til at gå i skovskiderstilling med en Eleikostang på nakken, der er langt...

Men den med den svage overkrop er jeg til gengæld ikke enig i - den skal nok følge trop når vægten på nakken vokser.

Link to comment
Share on other sites

Michael Soerensen: Så har du tydeligvis ikke bekæftiget dig med de slanke piger der dukker op i et motioncenter, der stort set ingen insulation eller muskler har på den øvre del af, hvad jeg vil kalde en lille sart ryg. Lårene er som oftest stærke nok i forvejen, og kan tage en del mere end hvad ryggen kan klare. Jeg har oplevet mange tilbagemeldinger om vedvarende ondt i ryggen og nakkens led som følge af squat og derfor vælger mange piger tit benpress ell. andre øvelser. Langt fra alle piger ønsker sig iøvrigt at tillægge sig en tyrenakke der kan bære 100kg, men derimod gerne effekten heraf på ben og balder. Jeg ved heller ikke hvor du træner, eller har trænet, men de motioncentre jeg har tilbragt meget af min tid i, har pigerne stik imod instruktion siddet stille og roligt i bensamle spredemaskiner, og ellers taget +25 gentagelser.

ja, 744 pund. men mon ikke hun er ligesåmeget mand som hun er dame?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

>AF, der er også mange pyldrede drenge som ikke tør lave squat, og selvom den procentvise andel af pyldrede kvinder er størst, så synes jeg ikke den er så stor at det skal være èns køn som afgør om man bliver anbefalet styrke fremfor cardio.

>Sas, det er første gang jeg hører at kvinder har problemer med at squatte pga. deres svagere overkrop og at de får ondt i ryggen og nakken. Er du sikker på det ikke bare er... pylder? ;) Som sagt er min erfaring med hunkønnet begrænset m.h.t. træning, men det er altså også langtfra alle drengene som gør hvad der bliver anbefalet og også hos dem er der et kæmpe stort "frafald".

Link to comment
Share on other sites

hmm, har haft en del piger som kunder i det gamle center hvor jeg arbejdede,

problemet var først og fremmest at de helst ikke ville lave noget, og de ville heller ikke have store ben, eller store arme osv...

men stramme faste baller, jo tak....

der var desværre kun mulighed for at lave squat i smithtårnet, men tilgengæld havde vi 4, tæl dem, 4 af de oh så populære samle-ben maskiner,

som der vitterligt tit var kø ved, fordi disse øvelser indgik i det program som centret gav til ALLE nye medlemmer, eller rettere,

som jeg formodedes at skulle give til dem....hvilket jeg så hurtigt holdt op med... :4whistling:

men så snart man var færdig med at forklare dem at deres tid var bedre tjent med squat, eller lounges, og at de ikke kunne nøjes med at

sidde og reppe 25 gentagelser med 30 kg i benpres...så gik de alligevel over i abductormaskinen bagefter :confused2:

ik fordi de ik havde forstået hva man sagde til dem, men hvis alternativet til en tung runde benpres var at de ku sidde og hyggesnakke 15 min mens de lavede 2 sæt i abductoren, ja, så gjorde de da det.... :( total nedtur...

de fleste af dem ville løbe skrigende bort hvis de så Angel eller AF i aktion... :4whip:

så ja, de fleste var sgu en anelse pylrede, og generelt var der os mange af dem der næppe havde energi til at lave andet end

at sidde og snakke, taget i betragtning af hvor udsultede de var :thumb_down:

men det problem eksisterede officielt ikke i vores center.... :chicken:

Link to comment
Share on other sites

...og selvom den procentvise andel af pyldrede kvinder er størst, så synes jeg ikke den er så stor at det skal være èns køn som afgør om man bliver anbefalet styrke fremfor cardio.

Deri er jeg self. fuldstændig enig :) Tværtom ville alle kvinder have glæde af styrketræning, da styrke i overkroppen ikke kommer flyvende af sig selv som den gør hos utrænede mænd, gr. deres testosteronproduktion.

Så har du tydeligvis ikke bekæftiget dig med de slanke piger der dukker op i et motioncenter, der stort set ingen insulation eller muskler har på den øvre del af, hvad jeg vil kalde en lille sart ryg.

At tillægge sig rygmuskulatur har aldrig skadet nogen, og så længe kvinden ikke æder en yakokse dagligt eller bruger AAS, får hun næppe tyrenakke.

Kvinders frygt for at blive "store" er ubegrundet.

Jeg har oplevet mange tilbagemeldinger om vedvarende ondt i ryggen og nakkens led som følge af squat og derfor vælger mange piger tit benpress ell. andre øvelser.
Er der problemer med smerter i ryg og nakke på grund af svag muskulatur, så er der den ondelyneme ingen vej uden om at den skal gøres stærkere. Det nytter intet blot at holde op med at squatte, fordi man ikke lige kan bære vægten af en Eleikostang til at begynde med.

Efter de ca. 25-30 år henfalder muskelmassen, hvis man ikke gør en aktiv indsats for at vedligeholde eller øge den. Når disse kvinder i deres fysiske storhedstid ingen muskelmasse har, hvordan faen bliver deres sølle liv så ikke efter overgangsalderen??

ja, 744 pund. men mon ikke hun er ligesåmeget mand som hun er dame?

AAS-brug er vist mere udbredt i amerikansk styrkeløft, men når det så er sagt, så er der ikke den store forskel på utrænede mænds og kvinders cns og understellet hvad angår muskelmasse - og der er intet i vejen for, at kvinder kan squatte lige så meget som mænd, vægtklasserne taget i betragtning.

Link to comment
Share on other sites

men når det så er sagt, så er der ikke den store forskel på utrænede mænds og kvinders cns og understellet hvad angår muskelmasse - og der er intet i vejen for, at kvinder kan squatte lige så meget som mænd, vægtklasserne taget i betragtning.

Betyder det i grunden, at kvinder er - generelt set - stærkere end mænd pound for pound når det drejer sig om benstyrke?

Jeg mener hvis en mand og en kvinde har samme kropsvægt (og begge har en "almindelig" fedtprocent), må manden, pga af sin større og tungere overkrop, vel have færre muskler i understellet end kvinden. Eller vil kvindens større fedtmasse udligne det?

Jeg synes jeg en del gange har oplevet (veltrænede) kvinder, der kunne løfte det samme eller tungere end mig i benøvelser, selvom jeg måske kunne tage dobbelt så meget som dem i overkropsøvelser.

Nu har jeg godtnok heller ikke de stærkeste ben :chicken: but still.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share