BadAssJones´s Log -


Jonas B(B)
 Share

Recommended Posts

  • Replies 896
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det var så træningen fra i onsdags og jeg har ikke trænet siden. Døjer stadig med albuen og problemerne kommer endda også nu, når jeg klemmer om stangen i squat, så den må jeg også udelade for en stund :unhappy: Smerterne i albue kommer mærkeligt nok først dagen efter ved f.eks. squatten :blink:

Derudover kan jeg nærmest ikke træne overkropsøvelser, som involverer grebet :sneaky2:

Mildest sagt sindsygs irriterende og psykisk føler mig sgu at man svinder ind dag for dag :mad::cry:

Tager ind og træner lidt af det hele om lidt, bare for at holde mig lidt igang :dry:

Skades pauser er aldrig rare, men det er jo et tegn på at din krop har brug for hvile og måske lidt hjælp for at komme i orden igen. Jeg vil også anbefale dig at søge læge, som Sved Baronen også anbefaler.

Har du analyseret årsagen til at albuen brokker sig?

God bedring

Rasmus :newyear:

Link to comment
Share on other sites

Hej buddy!

Lyder ikke godt, men kunne godt lyde som om det var en ordentlig omgang betændelse du har fået anskaffet dig i albuen. Hva med at tage til lægen, og høre om du ikke kan få udskrevet en resept!? :smile:

Jeg ved ikke om glucosamine kunne hjælpe, men jeg kan da huske, at jeg for flere måneder siden led af samme problem, og der gjorde dette suplementer has på det. Du kan evt kombinere det med MSM, som også skulle have en smule smertestillende effekt på, så vidt jeg ved! Det kan du jo selv købe i butikkerne :wink:

Ellers kunne det da godt lyde til, at du trænger til en mindre pause! :dry:

Hey champ!

Godt du siger det, for jeg er faktisk lige begyndt på Glucosamin og MSM. Har længe tænkt på det, derfor så jeg dette her som en god anledning til at få startet :smile:

Derudover ryger der en gang Felden-gel på et par gange dagligt nu!

Ja det kan godt være jeg skulle smutte forbi lægen og få en recept på nogle piller. Er bare ikke så meget for de NSAID der, især ikke hvis jeg træner i samme periode som de ryger indenbords :wink: Men jeg træner jo så heller ikke rigtig lige pt. :tongue::laugh:

Det er jeg sgu ked af at høre Jonas. Jeg håber du snart er klar igen. God bedring!

Jeg er sgu også træt af det, men mon ikke ro hjælper på det :wink: Og Jones, slap lige af med vægtene mens jeg er off, ikk? :tongue:

Kan du huske vores battle engang? Den stærkeste "Jones" på MOL :laugh::laugh:

Skades pauser er aldrig rare, men det er jo et tegn på at din krop har brug for hvile og måske lidt hjælp for at komme i orden igen. Jeg vil også anbefale dig at søge læge, som Sved Baronen også anbefaler.

Har du analyseret årsagen til at albuen brokker sig?

God bedring

Rasmus :newyear:

Direkte analyseret har jeg nok ikke, men jeg har da kunnet konstatere, under hvilke øvelser albuen brokker sig!

Har døjet med smerter i underarmen(-musklerne) før, men denne gang sidder det længere oppe imod albuen og smerten kommer gerne først dagen efter jeg har brugt armen modsat sidste gang hvor der var kontant afregning med det samme :wink:

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Jeg er sgu også træt af det, men mon ikke ro hjælper på det wink.gif Og Jones, slap lige af med vægtene mens jeg er off, ikk? tongue.gif

Kan du huske vores battle engang? Den stærkeste "Jones" på MOL laugh.gif laugh.gif

Hehe ja det kan jeg godt huske!! Men du er nu stadig foran på de fleste punkter, på trods af du har døjet med en del skader. Jeg håber selvfølgelig du er klar igen snart så vi stadig kan have en fair kamp. Men du er alligevel så lee at selvom du måske for en pause nu, skal du nok hurtigt komme tilbage over overhale mig igen. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hehe ja det kan jeg godt huske!! Men du er nu stadig foran på de fleste punkter, på trods af du har døjet med en del skader. Jeg håber selvfølgelig du er klar igen snart så vi stadig kan have en fair kamp. Men du er alligevel så lee at selvom du måske for en pause nu, skal du nok hurtigt komme tilbage over overhale mig igen. :tongue:

Ja jeg håber sgu bare på det bedste, Jones! Lige nu ser det bare alt for skod ud :unhappy:

Update!

Træningen har stået helt stille på det seneste, pga af den pokkers arm.

Jeg har både været ved lægen og hos en kammerat, som snart er færdiguddannet fys.

Dommen hos lægen var mere ro og en recept på noget NSAID.

Har været et par gange hos kammeraten, der læser fys.

Ifølge ham lader det til at inflammationen sidder helt oppe i sene/knogle overgang hvor det ved tidligere problemer har været mere muskulært i muskel/sene overgang.

Holder dette stik, tager restitutionsprocessen også en del længere tid. Smerten sidder diffust i armen/albuen når jeg bruger kraftgrebet.

Men der er ikke andet at gøre end at se tiden an, fortsætte med behandlning og se hvad der sker.

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg håber sgu bare på det bedste, Jones! Lige nu ser det bare alt for skod ud :unhappy:

Update!

Træningen har stået helt stille på det seneste, pga af den pokkers arm.

Jeg har både været ved lægen og hos en kammerat, som snart er færdiguddannet fys.

Dommen hos lægen var mere ro og en recept på noget NSAID.

Har været et par gange hos kammeraten, der læser fys.

Ifølge ham lader det til at inflammationen sidder helt oppe i sene/knogle overgang hvor det ved tidligere problemer har været mere muskulært i muskel/sene overgang.

Holder dette stik, tager restitutionsprocessen også en del længere tid. Smerten sidder diffust i armen/albuen når jeg bruger kraftgrebet.

Men der er ikke andet at gøre end at se tiden an, fortsætte med behandlning og se hvad der sker.

God bedring. Tvungne pauser er sgu' aldrig sjove, men ofte så kommer der noget godt ud af det i sidste ende :smile::superman:

Rasmus :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu er det jo ingen hemmelighed at jeg har døjet meget med min albue de seneste 2 måneder, hvilket jo har haft en stor indflydelse på min træning..

Så igår røg jeg omkring lægen og fik en skud binyrebarkhormon...

1ml Celeston lige til venstre albue der... Nu står den så bare på endnu mere ro det næste stykke tid... :wink: For tidligt at sige meget om effekten nu, den har været øm siden..

Jeg savner at køre tung pat-træning :cry::unhappy::cry3:

Der er sgu ingen tvivl om at jeg er dekonditioneret når jeg engang kommer igang med at træne ordentligt igen :laugh: Vækst på lette vægte :innocent::superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Hej BadassJ

Hyggeligt at få hilst på dig igen.

Hvordan går det med albuen og træningen?

Rasmus :superman:

:smile:

Hey Rasmus.

Ja det var helt sikkert hygge. Fee´ form du stillede op i, rigtig godt gået :bigsmile: tillykke med medaljen :bigsmile:

Mht albuen, så går det fremad, er startet op med træningen for et par uger siden.

Jeg har gået til noget behandling hos Michael Harboe her i Aalborg, mener du har anbefalet ham i en anden tråd? Han virker skarp i sine analyser og fagligt meget kompetent. Gik hos ham en 4-5 gange, derefter prøvede jeg at træne igen, uden smerter så jeg er igang igen. Er dog stadig ikke helt sikker på, at det er 100% væk, får stadig indimellem en "flimmer-smerte" ude i albuen et halvt sekund, hvorefter det er væk igen. Har også snakket med Michael om det, og måske er det nernebanerne den er gal med. Michael kunne også se, at jeg er mindre smidig og mere øm i den ene side af nakken end den anden. Så han ville ikke udelukke en sammenhæng, men kunne ikke gøre mere lige pt. så længe jeg ikke havde en vedvarende smerte... og på ultralydsbilleder er der intet at se :dry:

For at det ikke skal være løgn, er jeg begyndt at døje med min lænd efter en træning med squat. Inden stuntet havde jeg i en længere periode følt ømhed i området omkring lænden og ballemuskulaturen... Så pt. kan jeg ikke træne øvelser, som belaster lænden :unhappy: (squat, død, bendOwer mm. )

Men jeg er da startet træning, har jo ligget stille i lang tid så kigger man på vægtene, er der dømt ål :tongue:

Nu håber jeg så bare, at albuen enten holder :smile: eller går amok igen, så ville Michael prøve at løsne problemet med nakken og se om det så hjælper.. Hedder det manipulation eller?

Nå det blev sgu en længere smøre :tongue: Men jeg regner med at starte log op igen inden for nærmeste fremtid, kommer selvfølgelig an på de møg-skader :mad:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

The Comeback!!

Så er det ved at være tid til at starte skriveriet og logføringen op på MOL igen! Indtil videre har 2006 været et skidt år, rent træningsmæssigt. Sidste i 2005 fik jeg en skade i albuen, hvilket viste sig at være mere omfattende, end jeg i min vildeste fantasi havde forestillet mig..

Den efterfølgende tid har jeg forsøgt mig med mange behandlinger, lige fra pause, ultralyd, massage, binyrebarkhormon, pause, pause, pause, fys-behandlinger herunder Shochwave…

Efter Shockwave+lang pause anede jeg en lille fremgang (Er dog ikke sikker på Shockwaven´s effekt på albuen, men vigtigt af alt, at der var fremgang ). Jeg kom i gang (start sept.) med at træne 2 gange om ugen, lav volume og intensitet og øgede stille og rolig... Det fortsatte så en 8 ugers tid..

Nu har jeg holdt 9 dages SD, inden jeg i dag er startet ud med HST. Mht. programvalg, så er det vigtigste at komme ordentlig i gang og jeg har kørt HST før, så derfor får det en chance til.. Derudover er det rimelig overkommelig mht. volume og intensitet, således at jeg ikke udsætter albuen for noget sindssygt…

Vægtene har jeg sjusset mig frem til, dog er startvægtene i squat og dødløft sat lavt, da jeg for en måneds tid kom galt af sted med min lænd. Den er dog ok nu, men jeg starter lavt for lige at mærke den an og så er mulighederne for go´ progression til stede hvis den mærkes fin.

Morgenvægten siger 89kg

Dagens tal:

Squat

2x12x70

Pulldown

2x12x80

Bænk

2x12x80

Dødløft

2x12x70

Dips

2x12

Military Press

2x12x30

Mask. Row

2x12x70

Mask. Laterals

2x12x35

Læg (I Benpressen)

2x12x230

Mave Chrunces Kabel

2x12x30

Leg Curl

2x12x62½

Leg Extensions

2sæt

Ingen problemer idag og lænden føles fin.

Nu er jeg sgu i gang… :smile:

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage :4thumbup: :smile:

Jeg føler med dig og det skadeshelvede du har gået igennem. Skader stinker :dry: .

God træning :superman:

:smile:

Tak for velkomsten, Rall :4thumbup:

Ja, det har sgu været en sur tid at komme igennem, men jeg håber snart at ku´gi´gas :smile: Er dog stadig meget opmærksom på kroppens signaler :wink:

Har fulgt med i din log og du har jo heller ikke selv været forskånet for de satans skader :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Dooooms i Traps, patter og baglår fra i mandags :4thumbup:

Dagens tal:

Squat

2x12x75

Bænk

2x12x82½

Pulldown

2x12x82½

Dips

2x12 +2,5

Dødløft

2x12x75

Military Press

2x12x30

Mask. Row

2x12x72½

Leg Extensions

2x12x100

Mask. Laterals

2x12x37½

Læg (I Benpressen)

2x12x230

Mave Chrunces Kabel

2x12x32½

Leg Curl

2x12x65

Go´træning med fart på, da jeg skulle på arbejde, men alt blev nået :wink:

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal:

Squat

2x12x80

Bænk

2x12x85

Pulldown

2x12x85

Dips

2x12 +5

Dødløft

2x12x80

Military Press

2x12x32½

Mask. Row

2x12x75

Leg Extensions

2x12x105

Mask. Laterals

2x12x40

Læg (I Benpressen)

2x12x240

Mave Chrunces Kabel

2x12x35

Leg Curl

2x12x65

Overkommenlig omgang hvor der blev øget hele vejen rundt og stadig plads til progression...

Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal:

Squat

2x12x85

Bænk

2x12x87½

Pulldown

2x12x87½

Dips

2x12 +7½

Dødløft

2x12x85

Military Press

2x12x35

Mask. Row

2x12x77½

Leg Extensions

2x12x110

Mask. Laterals

2x12x40

Læg (I Benpressen)

3x12x240

Mave Chrunces Kabel

2x12x35

Masser af energi, alle gode løft, ku´mærke at den extra dag i alle løft... Lænden er ingen måde forudroligende so far... Mht. albuen, så summer det lidt i den, dagen efter træning, men ellers alt ok... "flimmer" smerte oplever jeg dog stadig now and then :wink: Lad os se tiden an.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal: Onsdag d.22/11-06

Squat

2x12x90

Pulldown

12x90, 8x90

Bænk

12x90, 11x90

Dødløft

2x12x90

Dips

12 +10kg, 8 +10kg

Mask. Row

12x80, 10x80

Military Press

12x37½, 9x37½

Leg Extensions

2x12x110

Mask. laterals

Blev droppet idag

Læg (I Benpressen)

3x12x240

Mave Chrunces Kabel

2x12x37½

GOd træning idag. Ser ud til at jeg har ramt rimelig godt mht progressionen i de forskellige øvelser, er ihvertfald ved at ramme allout for de 12rep med nuværende form efter den lange pause :smile: Der er meget mere at gi´af i squat og død, men ønsker ikke at brænde min lænd af igen :wink:

Bænken kører overraskende godt :smile:

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal: Fredag d.24/11-06

Squat

2x10x95

Pulldown

12x92½, 8x90

Allout for 12rep :crazy:

Bænk

2x12x92½ :devil:

Dødløft

2x8x95

Dips

12 +12½kg, 10 +12½kg

Mask. Row

12x80, 10x80

Military Press

12x40, 9x40

Leg Extensions

2x12x115

Mask. laterals

Blev droppet idag

Læg (I Benpressen)

3x12x240

Mave Chrunces Kabel

2x12x37½

Ganske fin træning :smile: Albuen mærkes stadig ok. Lænden mærkes lidt underlig, så i både squat og dødl. valgte jeg at ligge stangen før de planlagte 12 reps selvom der stadig er masser at gi´af :wink:

Næste gange står den på 8rep, ihvertfald i de første 7 store øvelser, de resterende iso-øvelser kører jeg bare på med en 8-12 rep og her er også stadig god mulighed for progression... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal: Mandag d.27/11-06

Squat

2x8x100

Pulldown

2x8x95

Bænk

2x8x95

Dødløft

2x8x100

Dips bw

2x8+15kg

Mask. Row

2x8x82½

Military Press

2x8x42½

Leg Extensions

3x12x110

Mask. laterals

Blev droppet idag

Læg (I Benpressen)

3x12x250

Mave Chrunces Kabel

2x12x40

Første træning med 8rep. Go´energi hele vejen rundt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal: Onsdag d.29/11-06

Squat

2x8x105

Pulldown

2x8x95

Bænk

2x8x97½

Dødløft

2x8x105

Dips bw

2x8+17½kg

Mask. Row

2x8x82½

Military Press

2x8x42½

Leg Extensions

2x10x115

Mask. laterals

droppet

Læg (I Benpressen)

3x12x250

Mave Chrunces Kabel

2x12x40

Go´ træning! Og nu skal jeg sgu ha´ vasket mine albuekogere, for de lugter af gnu :devil::laugh:

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal: Mandag d.4/12-06

Squat

2x8x115

Pulldown

2x8x97½

Bænk

2x8x102½

yup yup :cool:

Dødløft

2x8x115

Dips bw

2x8+22½kg

Mask. Row

2x8x85

Military Press

2x8x47½

Leg Extensions

3x12x115

Mask. laterals

droppet

Læg (I Benpressen)

3x12x250

Mave Chrunces Kabel

3x12x42½

Lidt øm/ondt i nederste del af lænden efter dagens træning :wink:

Jeg kommer vist ikke uden om, at der skal ses på den lænd af en prof hvis jeg vil køre tung squat igen sådan lige foreløbig...

Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal: Onsdag d.6/12-06

Pulldown

8x100, 6x100

Bænk

2x8x105

Bænken kører overraskende godt og der er mer´at gi´af :devil:

Dips bw

2x8+25kg

Mask. Row

2x8x87½

Military Press

2x8x47½

Leg Extensions

4x12x115

Mask. laterals

2x10x30

Læg (I Benpressen)

4x12x250

Mave Chrunces Kabel

3x12x42½

Leg curl

3x9x70

Undlod at træne squat og dødløft, idet lænden stadig har brokket de sidste dage.. Regner med at træne dem let fredag hvis det kan lade sig gøre og så har jeg aftalt med en fys-buddy, at han skal se på lænden lørdag :wink:

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal: Fredag d.8/12-06

Pulldown

8x100, 6x100

Bænk

2x8x107½

Squat

2x12x80

Dødløft

2x12x80

Dips bw

4x27½kg

8x20kg

Mask. Row

2x8x87½

Military Press

8x50, 7x50

Leg Extensions

3x12x115

Mask. laterals

Læg (I Benpressen)

3x12x250

Mave Chrunces Kabel

Nåede jeg ik...

Leg curl

3x9x70

Igen kørte bænken godt, sidste dag idag for de 8 rep, selvom jeg er overbevist om at der er til mere pt. med de 8. Næste gang hedder det 4 rep :devil: Squatten og dødløften blev kørt let, idet min lænd ikke er glad for de lidt tungere vægte :annoyed: Skal have set på den imorgen...

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal: Mandag d.11/12-06

Pulldown

3x4x102½

Bænk

3x4x110

Squat

2x12x80

Dødløft

2x10x80

Dips bw

2x10+15kg

Mask. Row

3x4x90

Military Press

3x4x52½

Leg Extensions

3x12x115

Mask. laterals

2x12x35

Læg (I Benpressen)

3x12x250

Mave Chrunces Kabel

3x12x42½

Leg curl

2x10x70

Lidt energiforladt træning, men fik da taget det, jeg skulle.. Squat og død blev igen kørt let og sådan bliver det nok ved med at være de næste mange uger.. Lænden blev også øm idag efter træning, så måske udelader jeg helt squat og død.. Så må jeg gå hårdt i Leg Ext. En fys-buddy har set på min lænd og mener, at jeg skal igang med noget stabillitetstræning omkring min lænd, fokus på udstrækning for at forbedre smidighed (Det vidste jeg godt :nissegrin: ). Så planen er at få lavet et lille program som skal køres igennem en gang om dagen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share