• Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Kun 92,1 kg - i betragtning af at jeg plejer at æde mig i hegnet efter en fullbody, er det en helt lille succes. I går havde jeg god DOMS i biceps og baller. I dag er biceps meget bedre og der er lidt i lats og skuldre. Ballerne ikke rare og lårene på kanten, så jeg ER begyndt at tage fra med hænderne, når jeg skal sætte mig ned Det der til gengæld er godt er, at der intet er at mærke de forkerte steder. Underarmen er perfekt. Og der er SLET ingen murren fra musen i knæet Det er længe siden det har gjort ondt eller været rigtigt ømt. Men jeg kan godt mærke knæet, det første døgn efter benpressen. Enten let ømhed, især ved trappegang, eller musen smutter rundt. Tror jeg giver knæet Voltaren 2 af 3 gange - bare for ikke at komme på bagkant. Men der er NADA. Så på den måde er det måske en “sundere” måde at træne benene på. Om det så giver en effekt andet end ømhed, nu jeg ikke når fail, kan jeg ikke gennemskue, når jeg stadig grynter og først stopper når iltgælden er for hidsig. Nå - må hellere samle et par madpakker med lidt ekstra protein og så dampe ind på arbejde før tid. Trafikstyrelsen har udfyldt mit “togkørekort” forkert. Pga. GDPR skal jeg søge heeeeeelt forfra og indsende nyt stamkort, pasbillede osv.
    • Kæft, hvor I nørder igennem, I to. Det er skønt - keep it up! Det gør jeg så ikke længere, men er dog faldet over den debat om rytternes mere kompakte position på cyklen, der raser lige nu. For det er ikke bare de smallere styr, der gør sig bemærket. Rytterne rykker også længere frem med bagdelen og slammer ikke nødvendigvis frempinden helt i bund. Billedet illustrerer det meget godt - ja, ja, det ene er i bjergene, og det andet er en enkeltstart, men alligevel. Både Pogacar og Vingegaard 'klumper mere sammen' i en kompakt stilling end det tidligere ideal, og det ser ud, som om de sidder mere oprejst. Eftersom de bliver målt i hoved og røv, så er det jo nok mere aerodynamisk og energibesparende. PS: Per Bausager er inde på det inde på sin FB-side. Kan ikke lige linke til det her, men det er ret interessant.  
    • Jo, det siger man. Men det er igen en sandhed med modifikationer. For hvis du nu har to hjulsæt der vejer det samme, men på det ene er fælgens vægt 50% og på det andet er fælgens vægt 80%, så er det første hjulsæt "lettere" fordi det kræver mere at få fælgen op i fart. Derfor kan du faktisk også have et tungere hjulsæt, hvor fælgen er lettere, som er mere ideelt.  Men jeg tænker at CRW hjulene er helt igennem optimale. Og det med den brede fælg læste jeg også godt om. Der er en 62 lang siders tråd på Weightweenies omkring hjulene, hvor Chinacycling (PandaPodium) også ofte skriver og svarer. Der kan man også læse lidt mere om hvordan der har været udfordringer med hjulene, og hvordan de fikser dem. 
    • Ja, du har nok ret. Og de skulle gerne være fine i sidevind, pga. bredden er større - fortalte de mig. Grunden til at jeg var lidt tilbageholdende var sidst jeg kørte LaMarmotte, der kørte jeg med 50mm profiler - og for satan det blæste på toppen af Galibier - så der blev jeg noget rusket i høj fart. Men hvis de når at komme en uge op til, så tror jeg også jeg skrifter, og får trænet lidt på dem inden. Det er trodsalt like 200g lettere end mine bontragers - og det er jo alligevel en del når det er roterende vægt? (Er der ikke noget om roterende vægt gør mere? end blot at "tabe" sig de 200g?)
    • Så har denne her Bad Boy lige fået et lille serviceeftersyn med nye dæk, pedaler, styrbånd og bremseklodser, så den er klar til igen at sprede rædsel på landevejene. Nu skal jeg bare finde en dag med medvind hele vejen og få den cyklet ned til fritidshuset igen 
  • Recent Status Updates