Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Du må da have frosset dine nosser af på den tur :blink:

Faldt lige over denne video af hende Marit. Vanvittige guns til en kvinde.

Som en mand så rammende skriver: "Thats sick....A woman should not be like that." .. :laugh:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Er man i Lidl og handle med hende, skal hun i hvert fald ikke brokke sig hvis hun hænger på at bære kattegruset :wink:

Elkjærmark har nok en god pointe, for her en en svensk langrendsløber - ikke helt samme størrelse men stadigvæk ikke som jeg havde forstillet mig en langrendsløber ville se ud.

978x.jpg

Det er måske lidt nørdet men altså ret sjovt hvordan "man" ser ud i de forskellige sportsgrene og især når det pludselig ikke er som forventet.

Mht. til cykelturen, så er kulden faktisk ikke så slem for mig mere. Kermit kan sikkert huske mange gange hvor jeg har siddet og tudet over at jeg frøs, men det kan man åbenbart vænne sig til. Eller også er det min investering i cykelvinterstøvler som gør forskellen. De kloge siger jo at hvis man fryser om fødderne.... og det gør jeg ikke ikke.

Det er værre at jeg er blevet så tyndslidt i min popo - jeg mangler tydeligvis noget saddeltræning. Ellers kunne det være spas lige at tage en rulletur i snevejr, men vil gerne være hel bagi til banecykling i morgen.

Den koststrategi som jeg før har fablet om, den virker vist. I går var første gang den reelt kom på prøve og jeg har det bedre end ellers, dagen derpå. Det skal så lige finpudses bl. a. så der er lidt bedre fedt og flere vitaminer i, men ellers tror jeg at have fundet nøglen til at restituere hurtigere end jeg før har gjort i normal hastighed.

Om de havde trukket vand ind eller var minicarbload efter jeg var tæt på at være gået sukkerkold ved jeg ikke, men jeg gik i seng i går med lår som var større end efter en squattræning.

OK, ikke helt i Marit-størrelse men alligevel :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

For første gang i 5 uger stod den på banecykling. Lidt kaotisk start. Da jeg tog cyklen af krogen, undrede jeg mig over at dan hang så skævt. Da jeg skulle pumpe bagringen var den utæt som en si. De to ting koblet sammen kan man jo undre sig over. Især fordi noget tilsvarende jo skete for nogle måneder siden. Umiddelbart har jeg ikke trådt nogen over tæerne, men mystisk at det lige en min bike som bliver udsat. Især fordi den hænger i en hjørneplads som er ret utilgængelig pga. alle de cykler der står på gulvet - det er absolut den i buret som er sværest at komme til.

Nå, men jeg nassede en slange af en af de andre, så udover at jeg missede opvarmningen så var jeg med alligevel.

Umiddelbart en rolig dag på kontoret uden løb, ja ikke engang "Sæby"-spurter på intervallerne. Det passede mig fint, for kunne mærke at jeg ville have svært ved at komme helt op og ringe. Men jeg kunne så heller ikke mærke at jeg var så højt oppe i puls - havde ikke forventet at kurven ville vise meget mere end 90%, men det giver mening at der ikke var så meget mere.

4x16 omgange som træning og 16 som afrul.

post-1580-030859100 1326232016_thumb.gif

Bagefter smuttede 4 af os ind til kaffe og anekdoter hos mekanikeren i en times tid, inden vi kørte hjem - wældi´ hygli´ :4thumbup:

Da jeg havde spist måtte jeg sove.

Efter en time ringede vækkeuret og jeg snød mig til lidt energi med en NoX og så af sted til en gang bentræning som jeg helt sikkert fortryder i morgen - jeg fik "trælår" i venstre lår allerede efter 3-4 worksæt

Crosstrainer:

5 min

Romaskine:

5 min

Squat: flettede med en anden i worksættene, så der var godt lange pauser

15x10

15x50

6x90

5x110

5x110

5x110

5x110

5x110

1x125

1x125, øjøjøj, den var tung.

Lårcurl, siddende:

15x50

10x80

15x80

Læg i benpres:

16x170

16x170

16x170

16x170

16x170

supersættet med

Planke med knæ til bryst:

20/20

20/20

Tricep pushdowns:

10x20

10x30

10x30

Motionscykel:

10 min

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ - ja, gulvet er smooth og der er ingen vind, så det er en helt anden fart end udendørs.

For at måtte deltage i almindelig træning, SKAL cyklen være med fastnav. EventForce har nogle lukkede arrangementer hvor de udlåner cykler med friløb men det er til intro- og prøvetimer for "almindelige" mennesker.

Banecykler kan være billige i forhold til ude-cykler.

En tussegammel stålramme og et par antikvariske hjul som stives op ved at lodde egerne sammen (hjulene bliver pisse stive og da der ikke er buler i gulvet, behøver de ikke at være fleksible) og så er man faktisk OK kørende. Især blandt de ældre ryttere er der en del som fastholder den nostalgiske tilgang til grejet.

De fleste kører på cykler i prisklassen 8-15 tusind med egerhjul- en del har så ofret pladehjul oveni. Vægten betyder ikke ret meget - det er vindmodstanden det handler om. Faktisk var der en i dag som var helt oppe og ringe over effekten af sit nye plade-baghjul.

Enkelte går all-in og tager BT-rammer hjem fra Australien og udstyrer dem med lir-lir og lander på over 60K. Men det er få.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dejligt at se at det går godt med træningen smile.gif

Det der NOX, er hovedingrediensen arginin alphaketoglutarat? Jeg har en bøtte stående jeg ikke har prøvet, men det kunne da være jeg skulle...

Yep :smile:

Glæd dig men vær forberedt på at træning uden nox kan føles lidt flad i det hvis man bruger for tit.

Jeg bruger det selv kun undtagelsesvis hvis jeg enten har spist forkert eller sovet for lidt - det sidste sker jo ind imellem i vores branche :dry:

Link to comment
Share on other sites

Squat en gang ugentligt -> jeg er tilbage hvor jeg blive giga-øm :unhappy:

To gange har jeg været ved at snuble i dag forbi benet gav efter i et forsøg på at slippe for at holde spændingen :laugh:

Nå, men det skulle ikke forhindre mig i en lille Tacx-tur - jeg brød mig ikke om vejret :blush:

Den sædvanlige SST-mølle:

opv

2x20min med 5 min let i midten

nedv

- dog har jeg sat modstanden 10 watt op. Dels for at kompensere for de udsættere som defekten giver og så fordi jeg har spottet at min puls lå stabilt (med konstant RPM) men når Kermit kører samme træning, så drifter pulsen.

Da han uden tvivl har mere styr på træning, så tænkte jeg at give den et nøk så jeg jeg ville opleve det samme. Glemte dog at tage pulsbæltet på men middelbart kunne jeg ikke mærke forskel.

Når jeg har slugt min aftensmad så er det til svømning.

Hviledag i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik nu lavet lidt dibs og kropshævninger i går.

I morges stod den på en tur med CCHillerøds hold 2. Ikke det store at berette andet end at det, selv for mig, var tempomæssigt overkommeligt. Ærgeligt at der er over 5km/t op til hold 1 og tåbeligt at der ikke er et hold midt i mellem. Med de 30-40 mand jeg så på hold 1 til morgen, skulle der nok være nogle som sidder og hænger i elastikken.

post-1580-090215000 1326549356_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

Var det eventuelt en idé du burde tage op med bestyrelsen i CCH? Det kunne være der var andre der havde det på samme måde, men ok, man ved jo aldrig. Der er jo mange der hellere vil hænge på med det yderste af neglene for at sige at de kører med hold 1 fremfor at køre med et lavere hold og så være overskudsagtige. Men det kunne da være du skulle prøve at køre med hold 1 næste gang. Så må du bare gemme dig nede bagved hvis det bliver for hårdt. Tænk nu hvis det ikke var så hårdt som du frygter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke der er noget at gøre ved det. Det med at klamre sig til hold 1, er jo også udtalt i HCM. Cykelmotionister er ikke så realistiske om egne evner :wink:

Hvis jeg igen er hurtigste mand på hold 2 kan det være jeg prøver hold 1 - dog efter i dag er jeg alligevel ikke sikker.

Hvad man ikke har i benene kan man spise sig til - delvist i hvert fald.

Efter voldsomme 4500kcal i går, drog jeg her til morgen på togt med HCM, bevæbnet med to energibarer udover norm. Jeg havde luret at der pga. kulden kun var et hold. Heldigvis uden dampbørnene, men alligevel blev jeg kørt i hegnet. Man kan ganske vist ikke se det på pulsen men det er nok fordi jeg kørte i går.

Inden vi nåede mit hadestykke på Strandvejen var jeg faktisk grydeklar og hang i det alleryderste. Umiddelbart føltes det ikke helt så slemt (udover stoltheden ved at blive sat big time af) op ad Folehavevej, men da jeg fik synsforstyrrelser på de to sidste knolde, så har jeg jo nok været helt ude på kanten.

post-1580-050367800 1326635206_thumb.gif

Derfor burde jeg nok også holde hviledag i morgen, men da jeg umiddelbart vurderer at squatten har gjort godt på Humlebækspurten (dog svært at vurdere uden de hurtige på holdet og på en kold dag hvor mange måske ikke kører sig ud), må jeg hellere holde fast i det vundne på den front. Dog ikke så hårdt som sidst da DOMSen blev for voldsom.

Fra Hørsholm til Nivå fulgtes jeg med Arvid Olsen (ikke Jack, men en fra familien) og hold da op hvor han kørte langsomt mens han snakkede. Umiddelbart træls, men når man ser på pulsen var det sgu fornuftigt nok afrulning.

Jeg tror i øvrigt at jeg var tæt på DM i at tømme en pose jordbærgrød da jeg kom hjem. Der var slet ikke tid til at overveje hvilke carbs der skulle i skuffen, det skulle bare gå stærkt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hov - der er jo ikke nogen pulstop ved Humlebækspurten :blink:

Den melder ellers at jeg var oppe på 99%.

I øvrigt fik jeg først vejrtrækningen helt under kontrol da vi holdt for rødt i Nivå. Jeg er ikke så god til at afvikle iltgæld som til at stifte den men det er det jo intet nyt i.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er sgu et par heftige dage. Mon ikke det er en god idé at tage nogle dages pause efter squatten i morgen, så du kan nå at restituere :smile:

Hvad i alverden spiste du i øvrigt for at nå op på 4500kcal? Der må have røget noget slik indenbords. Man bliver jo ikke hakket af den slags :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er med garanti din kørsel i går også der spiller ind på din performance i dag. Det er jo trods alt stadig off-season, så 2 dage i træk skal sætte sine dybe spor. I øvrigt flot distance du får banket af i dag. 100 km på en søndag i januar er vidst helt nyt for dig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Havde nogen før denne vinter prøvet at bilde mig ind at jeg nogensinde ville køre 100km i januar, havde jeg brækket mig af grin :laugh:

Lidt slik røg der ind, men faktisk ikke så meget (jeg kan ikke citere fra min kaloriertæller men et printscreen, kan man jo altid tage - den har klumret lidt i måltidsfordelingen efter jeg har prøvet at rette med en gammel udgave).

post-1580-010306200 1326638540_thumb.gif

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Yep :smile:

Glæd dig men vær forberedt på at træning uden nox kan føles lidt flad i det hvis man bruger for tit.

Jeg bruger det selv kun undtagelsesvis hvis jeg enten har spist forkert eller sovet for lidt - det sidste sker jo ind imellem i vores branche :dry:

Tak for svaret. Jeg prøvede forsigtigt med 1½ gram, men kunne ikke mærke så meget. Så dosis skal nok øges lidt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan desværre ikke se på bøtten hvor meget arginin der er i :unhappy:

Mais, non! Madmonster? Moi? :innocent:

Ej, det er 325 gram havregrød og ikke gryn. Så det er med mælk og lidt rosiner :smile:

Programmet kan håndtere egne opskrifter som man kan dele, så de skrevne 80gram havregryn til natmad var også kun en halv portion = 40 gram. Det fremgår ikke i den liste jeg kopierede men kcal-værdierne var der.

Huhuhuhuuuu. Da jeg fik åbnet postkassen, lå der sq et brev fra Hvidovre Kommune med et tilbud (som jeg er ene om) om lejlighed i Store Hus pr. 1/2. I betragtning af at det kom samtidigt med brevet der bekræfter at jeg står på venteliste, er det godt nok schnell :blink:

Hvis ikke posten smider mit brev med ja-tak væk, så er der snart dømt farmerwalk med flyttekasser.

Det jeg kommer til at savne mest er Extreme-cykelbukserne fra CCHillerød :tongue: (har heldigvis et ubrugt par på lager i endnu :hehe:)

Phuck, jeg er stegt i stængerne her til aften :devil:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share