Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Tak :smile:

For ikke at risikere at posten smed min bekræftelse og lønseddel væk, var jeg inde i borgerservice for at aflevere det.

"Kom til" at køre forbi Heino Cykler på vejen hjem - det kostede så lige 400 bobs :sneaky2: Møgbiks :tongue:

Inden jeg tog omkring Hvidovre var jeg i FW for at træne lidt ben. Der var ikke så meget juice i stængerne i dag og trøstede mig lidt "udenoms". Jeg skal holde lang weekend i Stege, så det er lidt med vilje at jeg er overloaded. Det skal nok blive spas på cyklen i morgen, når der også er DOMS i stængerne :crazy:

Romaskine:

5 min

Bedstemorsaddelkondicykelbras:

5 min

Squat:

20x10

10x50

6x90, allerede her er det tungt

2x100 , bare lige for at se om det overhovedet kunne lade sig gøre

1x110 , ditto

4x115

3x115 , fail - slet ingen "tændigt" i bunden, så "vi "landede bare på racket

4x110 , yderst tæt på fail igen

8x100

(PIS OG LORT - nu går der flere uger hvor jeg er hunderæd for stangen når der er mere end 100 på den)

herfra var det meste supersættet ind mellem hinanden

Læg i benpres:

12x180

12x180

12x180

12x180

12x180

12x180

12x180

Lårcurl:

10x80

10x80

Chinups:

15

15 , de sidste 2-3 reps får jeg ikke stilpoints for, men det er en klar set/rep-PR

(tak vægt, for jeg træner det jo ikke alverden og normalt kun i komfortzonen)

Skrå bænkpres:

10x16

10x28

10x28 , underligt overkommelige

Laterals:

10x8

10x8

Hyperextensions:

10

10 +20kg

10 +20kg

1 planke med knæ til albue (25/25) og et par sideplanker "rimeligt" fra fail

Vægten er nede på 88,8kg - det laveste længe :bigsmile: og har antydninger af popping veins på lårene :blink:

Desværre bare tomme depoter efter i går; 3600kcal er ikke nok til at fylde op efter 100km. Men vil prøve om jeg kan holde den fast under 89. Egentlig åndssvagt når jeg alligevel skal til Stege :4disguise:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægten er nede på 88,8kg - det laveste længe :bigsmile: og har antydninger af popping veins på lårene :blink:

Det er det de unge vil have! Poppin' veins er det nye offroad løb og dermed det nye sort. Så det er bare om at holde i, og holde igen når du skal til Stege. Lettere sagt end gjort, men hvor ville det da bare være fantastisk hvis du kom hjem dernede fra med samme vægt som da du tog derned.

Link to comment
Share on other sites

Det med de vener dér, er jeg normalt ikke så meget for. Det er sejt nok på andre men klamt når de sidder på mig :blink: Dog kunne det være ret cool for alvor at have dem på lårene men kræver en kostdisciplin jeg ikke er i nærheden af.

I dag havde jeg den tidligste vagt i min arbejdsturnus og med den nye køreplan på Kystbanen, skulle jeg så op før 4. Det kunne være OK, bortset fra at jeg derfor havde tid i overskud til at studere det indvendige af øjenlågene da jeg kom hjem. Jeg vågnede ikke helt og kunne slet ikke overskue at køre alene (havde nulret rundt, så jeg missede fællestræningen :nonono: )

Jeg kunne ikke finde nogle dobbelttimer til spinning så jeg hapsede bare en enkelt.

Det startede ektreeeeemt sløvt forbi benene intet ville, men så fik jeg flashback til de gode dage med spinning hos Kim Greisen.

Først kørte vi svensker-intervaller. Det havde instruktøren nu nok misset for hun kaldte dem ikke noget.

Og så kom de; mine ynglings: HALIFAX-INTERVALLERNE :wub::devil::wub::devil::wub: Godt jeg sad på bagerste række - eller måske ærgeligt? Tændte fuldstændigt af og kørte mig totalt i hegnet - uden hæmninger af nogen art, hvliket trak en del opmærksomhed fra de nærmeste pladser :blush:

Resten af timen var lidt lala, jeg fik først instruktionerne til at give mening da det var ved at være slut. Pyt!

Det var spitzenklasse old school spinning. Det er efterhånden flere år siden jeg sidst har kørt sådan en time. Nu kan jeg huske hvorfor det var som narko.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ok, nu er det lige før filmen knækker for understellet - jeg er BARE flad :surrender:

Efter en herlig powernap i Kystbanen og stenen med lidt TTV, kom jeg på Tacx´en til en 2x20min. Det plejer at være en nogenlunde overkommerlig opgave, men den bed lidt i dag og skulle hele tiden piske mig for at holde de 98rpm som belastningen er justeret ind efter. I dag huskede jeg pulsbæltet men jeg skulle lige svedes til, før jeg kunne får det til at sidde stramt nok (uden svedundertrøje men det kører jeg bare ikke med indendørs).

post-1580-027482400 1326924775_thumb.gif

Derefter i FW for at træne lidt blandet - jeg nåede nu mest ben inden de lukkede. Jeg havde ikke så meget energi så det gik ikke voldsomt hurtigt.

Crosstrainer:

5 min , helt helt helt færdig i stængerne - godt man kunne hive med armene

Romaskine:

4 min - så var squatten ledig og det var om at gafle den

Squat:

15x20

15x20

10x60

10x80

6x100

6x110

6x110

1 bens benpres:

10x50

6x80

6x90

6x100

2x110 , trods PR i brøl :blush: gled den retur efter at have hængt lidt i sticking point.

Liggende lårcurl: (fin ny maskine der gør pisse ondt i lårene hvor bænken slutter og borer sig ind i kødet - sikke noget elendigt bras)

10x25

10x40

10x40

Lægmaskine:

20x90

20x90

18x90 :4ranting:

Chinups:

22

Skrå bænkpres, DB:

10x16

15x30 rep-PR

supersættet med:

Bibscurl:

10x16

Laterals:

10x9

10x9

Tricep pushdowns:

20x18

Mavemaskine:

20x80

Hyperextension:

20 x bw+15

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ser ud som om du har fået styr på at pulsen stiger svagt under intervallerne :smile: Der er jo intet krav til at den skal gøre det, men det giver mest mening når nu man sidder med samme belastning hele tiden, og kroppen bliver træt samtidig med at den bliver varmere.

Link to comment
Share on other sites

Det giver nemlig mening :smile:

Jeg så lige at mine arbejdstider gør at jeg ikke får trænet på mandag.

Så jeg var lige en tur på Tacxen. Væsentlig bedre ben end i går (siger vist alt om Halifax) og med 4 hviledage forude, fandt jeg en 2x20 min fra sidste år og kørte så 2x20@250 (+20). Vejrtrækning lidt mere hidsig end i går men stængerne havde det let.

Nu til svømning og direkte til Stege.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen ide om det, faktisk. Jeg må tage på rundtur og lure udstyr.

Det optimale er at finde en, f eks i den nye cykelklub som jeg heller ikke har styr på, som gider træne (mest ben) sammen. Man bliver presset mere med en makker og også rart med lidt selskab i ny og næ.

Til gengæld har jeg luret at svømmehallen ligger 700 meter væk. Det kunne vist være en hyggelig måde at stå op på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen ide om det, faktisk. Jeg må tage på rundtur og lure udstyr.

Det optimale er at finde en, f eks i den nye cykelklub som jeg heller ikke har styr på, som gider træne (mest ben) sammen. Man bliver presset mere med en makker og også rart med lidt selskab i ny og næ.

Til gengæld har jeg luret at svømmehallen ligger 700 meter væk. Det kunne vist være en hyggelig måde at stå op på.

Hehe lyder lovende! Hvad med venner og familie dem flytter du vel et stykke væk fra nu?

Link to comment
Share on other sites

Familien kommer nok til at flytte inden for en overskuelig fremtid alligevel. De er alle på invalidepension i et dårligt isoleret hus med slidt oliefyr og hænger i neglene. Hvis Helles afgifter kommer, tilter økonomien.

Venner har jeg ingen af i området. Jeg omgås faktisk kun dem i Stege. Håber at blende bedre ind på vestegnen.

De er vist over niveau i Hvidovre Cykelklub men der er flere inden for 10km - Brøndby, Ishøj, Vallensbæk og vist 1-2 mere. Jeg regner med at luske mig til en del prøvetræninger først. Men klubben skal helst være med i Bella Skilte Cup - samme koncept som sommercup.

Dsb har rabat-aftaler med FW og FDK, så kan jeg finde et ok center tæt på en station, bliver det nok det.

Det med at køre rundt på cykler der bliver stjålet hele tiden, virker ikke optimalt i mit hoved. Når jeg har boet i byen lidt, skal den del nok også komme.

Jeg vil i hvert fald gerne væk fra at være slave af bilen.

Men hører jeg om det fede sted at træne, vil jeg ikke udelukke at jeg kører efter det.

Link to comment
Share on other sites

Familien kommer nok til at flytte inden for en overskuelig fremtid alligevel. De er alle på invalidepension i et dårligt isoleret hus med slidt oliefyr og hænger i neglene. Hvis Helles afgifter kommer, tilter økonomien.

Venner har jeg ingen af i området. Jeg omgås faktisk kun dem i Stege. Håber at blende bedre ind på vestegnen.

Det lyder meget trist. Når du siger alle lyder det som mange? Og hvordan kan det være, at de alle er på invalidepension?

Link to comment
Share on other sites

Vi er nu ikke så mange. Mine bedsteforældre satsede på en meget lille omgangskreds og mine forældre på slet ingen! Sikkert derfor jeg selv bøvler med at skabe relationer til andre.

Min mor (kortsluttede nervebaner, medicinen virker ikke mere) flyttede ind til hendes lillebror som er alkoholiker og har en bunke psykiske lidelser og tog mormors plads da hun døde. Min lillebror bor der også, er dog blot på su. Min lillesøster som bor i Fredericia får invalidpension pga snoet rygsøjle.

Lige om lidt står den på vandplask i Stege Svømmehal med ungerne hernede. Overvejer at køre hjem så jeg kan nå at træne lidt i aften. Er ved at få fis af ikke at røre mig.

Link to comment
Share on other sites

Men det er det nu; jeg er pisse dårlig til at sniksnakke om vind og vejr. Og drikker ikke sprut. Men pyt - jeg er heldigvis ret god til at hygge mig i mit eget selskab langt det meste af tiden :smile:

Jeg kom først hjem her ved 23-tiden, så ingen træning i dag alligevel.

Heller ikke brevet fra Hvidovre Kommune om at lejlighen definitiv er min - KOM NUUUUUUU!!!!!!!

Til gengæld fik jeg i dag konstateret at jeg ikke er vandskræk idet jeg fik dummet mig noget så eftertrykkeligt.

Efter at pladret lidt rundt i babybassinet fik jeg "fripas" til lidt rigtig svømning på de tomme baner - der var virkelig dømt børne-tid.

Nå men der var jo ikke dybt men kun "en ti", så jeg pladrede lystigt ned mod den modsatte ende. Svømmebrillerne lå i tasken så havde kun øjnene åbne når jeg hev luft ind. At bunden "forsvandt" som jeg nærmede mig vipperne burde jeg jo have vist men opdagede først, da jeg ville holde en lille pause og forsøgte at stille mig gulvet som ikke var der. Nåja - klart at der var 1:80 så kunne jo stå på tæer. Men va´ Helvede??? - fik så set ned og der var sgu var langt :crazy:

Så var om at få improviseret fjæset op over overfalden i en fart og fedtet ind på lavt vand igen. Nå, men det lærte "vi" lige lidt af :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vejning efter Stege: 91,7kg :sneaky2:

Med hjemmebagt franskbrød, "sunde supper" jævnet med piskefløde samt en masse junk, skal det gå i fisk. Pyt - lejekontrakten til lejligheden ankom i dag :smile:

Desuden bød dagens banecykling på ret mange mentale opture. Jeg var i "forhør" om jeg havde været på krudt. Det er godt nok kun tynde cykelryttere der kan komme dertil men må jo alligevel tage det som en kompliment :smile:

Det fik jeg helt direkte for lirens stænger - jamen den lappede jeg så også i mig :laugh:

Nå, men efter opvarmning, kørte vi 4 intervaller på 25 omgange. Efter den første, synes jeg at der var overskud nok til endelig at geare cyklen tilbage til gamle gearing på 50x15. Meget passende blev det aftalt herefter at køre sidste føring på fuld æde og SWUSH. Jeg kan ikke mindes nogensinde at blæst så meget igennem :w00t:

Jeg fik ikke bare sat de andre af men parkeret dem så overlegent at jeg næsten ikke kan lide at skrive det. Ok, det kostede dyrt på iltgæld, især på tur 3 da én faldt af til sidst så jeg fik "sidste føring" en ekstra gang :devil:

Hullerne blev kommenteret og en mente sågar at jeg burde træne sprint sådan specifikt. BUM.

Lidt inspireret, kørte jeg en 200meter til sidst da banen var tom men det var lårene også, så jeg visnede brutalt efter 100 meter. Hovmod står for fald, hihi.

Nåja, jeg fik også ros for at være god at ligge på hjul af - dels pga. vindbrydningen (det er øv for mig) og at jeg klistrer til stregerne.

Så har jeg vist også rost mig selv nok for dette kvartal men efter 5 måneders røvtur, var det altså det lækkert med den positive opmærksomhed.

Ingen kurver i dag - hallen var plaget at elektrisk støj, så de er fulde hakker og huller.

Jeg nåede lige at drille Cathrine Grage (hende skøjteløberen der cykler fra alle tøserne) inde ved "mekken". At det var hende, fik jeg først at vide bagefter men det er jo typisk mig ikke at have styr på den slags :innocent:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tak; jeg har plattet mig fri fra den sidste omgang på linie B så jeg kan aflevere den underskrevede lejekontrakt personligt. Eftersom posten havde omadresseret den tomme lejekontrakt til en anden :crazy: stoler jeg ikke helt på posten i disse dage.

Og godt, også fordi jeg var en kende overgearet i går og kunne slet ikke falde i søvn så har sovet under 2 timer i nat. Det er liiiiige lidt nok.

Inspireret af at der er et par vægttab i gang i de logs jeg læser fast med i, har jeg besluttet at prøve om jeg kan få nusset mig sammen til at hoppe med på vognen. Bliver det for surt, stopper jeg dog ASAP men ellers er det jo en oplagt lejlighed til at jeg også får smidt lidt at vinterflæsket.

Startvægt: 90,7 kg. Ønskevægt 85 men alt under 90 er sådan set OK :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fandme fedt at du gav dem baghjul på banen :4thumbup: Og det med sprint er jo absolut ikke noget der ligger langt fra din tankegang. Korte hidsige udladninger, som gør at du samtidig bliver nødt til at køre tung tung tung squat. Du skal bare se at komme igang!

Og tillykke med lejekontrakten. Glæder mig allerede til at se hvor meget panik der kommer til at være i HCM når kassereren smutter :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er super fedt for dig! Der er få ting så motiverende og stimulerende for ens personlige udvikling, som at ændre hele sit nærmiljø. En forandring kommer jo sjældent alene, så måske dette også kunne være startskuddet til, at danne nogle venskabelige relationer til de nye mennesker du møder :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm - var måske lidt for selvfed i går men det var samme forløsnning som hvis Wozzy havde vundet en gran slam.

Kermits tanker gør det i hvert fald "legalt" både at styrketræne og cykle - ohh jeg sidder bare altid mellem to stole, nå men det ER bare min plads og har det sq fint med det :smile:

Jeg holder dog kraftigt fat i landevejscyklingen. Dels for at kunne spise mere :innocent: og dels for at mindske risikoen for højt blodtryk, sukkersyge og hvad man ellers bliver kontrollet for når man skal lægecheckes for at få lov at fremføre tog.

Hvis de genoptager den specifikke sprinttræning efter 6dagesløbet, vil jeg se om jeg må køre med - i forhold til de andre som træner det er jeg jo ikke hurtig, så lad os nu se :smile:

Lejekontrakten blev afleveret og som Excess er inde på så håber jeg at jeg mentalt passer bedre på Vestegnen end i det nordlige Whiskeybælte.

Egentlig var det min plan at holde fri og tage en FTP-test i morgen men nu jeg kunne nå hjem mens det var lyst, kunne jeg køre udendørs. Ikke at jeg ikke mere vil køre lygteture men det skal ikke være når der er fare for glatte veje. Den bekymring blev bekræftet i dag - der var altså en del steder hvor jeg måtte godt ned i tempo mens forhjulet hoppede henover iskanterne.

Det blev kun til en time men det er OK ikke at køre mig i hegnet hver gang. Trods det har været en low-carb-dag og skinkerne stak hvis jeg prøvede at presse igennem, gik det faktisk bedre end forventet. Men OK - en time er jo ikke meget :innocent:

post-1580-091537400 1327511603_thumb.gif

Gad egentlig vide om man kan slippe fra et knæk uden at blive genkendt?

post-1580-062283100 1327511929_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share