Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Tror det er en god idé at shoppe lidt rundt blandt klubberne. Jeg tror et ordensmenneske som dig selv vil have det svært med udisciplinerede cykelryttere som det lyder som om TIK har. Det skaber i hvert fald en del usikkerhed i gelederne når der bliver forhjulsliret, og generelt ikke har nogen struktur.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke hørt det før, men det klinger sjovt.

Kermit har som altid ret - TIKkerne er nok for rodede til mit temperament.

Plan B er Ishøj.

Plan C er CKFix som egentlig mest er en børne/ungdomsklub men efter at have kørt på hold 3 i Hillerød med indslusning for unge der begyndte så sent at deres jævnaldrende var for gode, må jeg erkende at de faktisk kan have sine oplivende momenter at omgås, omend de på deres egen måde også kører lidt ukontrolleret. Der er så dér os gamle skal skal hive fat i ørerne på dem. Vi får noget pjank og vildskab og de lærer lidt kørekultur: win-win.

I dag nød jeg den blå himmel set indefra FW:

Romaskine: 5 min

Squat: 15x20, 3x15x65 - stadigvæk lette men de begynder at trække ilt.

Lårcurl: 3x15x50

Lægstativ: 5x20x70

Træk til bryst: 3x15x45

Rowsstativ: 3x15x20

Bicep curl: 3x15x12

Skrå bænkpres, DB: 3x15x22

Bænkpres, BB: 3x15x50

Laterals: 3x15x6

Arnold pres: 3x15x9

Tricep pushdowns: 3x15x22½

Lower back: 3x15x55

Planke, knæ til bryst: 3x14

Mavemaskine: 3x15x50

Sidebøj: 3x12

Det var lidt forjaget. Godt nok har alt fundet sine pladser men ikke alt ligger i samme skabe og skuffer som i Nivå. Så igen i dag glemte jeg at få træningsskoene med i første omgang.

I morgen får jeg vist kun pendlercyklet - mekanikeren i Ballerup Super Arena fylder 70 (der plejer vi gerne at søbe kaffe en times tid efter træning), så skal til reception i morgen og så går tiden vist med det :smile:

Men håber at kommer lidt på landet på søndag :sun:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:surrender:

Jeg (mestendels mine lår, faktisk) er lige til at lukke op og skide i.

Det var trægt i morges og nu må jeg bare erkende at jeg ikke har givet mig selv/dem hvile nok. Med et besøg i Stege i næste weekend, havde jeg planlagt nogle hviledage dér men det kan jeg ikke vente på.

Jeg havde ellers to 15-rep-træningspas på programmet men de bliver droppet. Efter pausen, falder jeg ind på 10 reps og så kun med en ugentlig bentræning; vil ikke udelukke at jeg disko´er den med en overkropstræning mere :shades:

Af cykling bliver der den næste uge kun kørt fællestræning; så kan jeg passende fylde DSB garderobeskab med skiftetøj når jeg tager toget.

Pendlercyklingen blev også uventet hård i begge ender af dagen. Normalt sætter jeg tempoet efter at få en puster når jeg skal holde for stop i et lyskryds og der sker i snit hver 1-1½km. Men i morges ramte jeg grøn bølge - intensiteten måtte jeg selvfølgelig lade falde men det var ikke uden kamp.

På hjemturen var der en narrøv som lagde sig på hjul næsten fra start. Når jeg ikke er til fællestræning, skal folk holde snitterne fra min læ og jeg tager heller ikke deres. Især i Kbh vil jeg gerne kunne tage bremsen for uopmærksommer biler, uden "styrflet".

Vil folk være sociale, så kom op på siden så vi kan snakke sammen - det er jeg helt med på men ellers: pis af!

Jeg forsøgte at sætte ham ved at holde kæden stram: Fail.

Jeg forsøgte at sætte ham på stigningen fra Enghave til Valby. Major fail - brændte selv af.

Ikke mange lyskryds efter skal man over Ringbanen; ikke en lang bro, ikke ulstrastejl, men den napper. Vi holdt for rødt ved bunden og jeg havde lagt kæden på et af små tandhjul. De første "trin" fra grønt gik lidt trægt men da trådet for alvor blev til cykling, kunne jeg høre et hidsigt "Satans" omme bagfra. På toppen havde han heldigvis opgivet og jeg så ikke mere til ham.

Det er muligt at jeg ikke kan cykle fra ungdommen men jeg kan heldigvis stadigvæk udaccelerere flertallet af dem.

Planen var så at køre på landet (i superlækkert solskin) men jeg var ærligt talt ikke mange sure sild værd og jeg har jo også være påståelig i Kermits log over noget watt-noget et par gange. Nu han fik opbakning af en anden licensrytter var jeg lige ved at tvivle på mig selv, så da jeg kom hjem, måtte jeg lige en lille tur på Tacxen. Jeg/kroppen var slet ikke klar til den store test som bevisførelse men skulle blot have en indikation af om jeg måtte overgive til eliten, også off-bike. Det skulle jeg ikke :4trumpet:

Alt i alt blev det til en halv time - heraf 2x5 minutter som var ret hårde.

Nu skal jeg være max-doven indtil der er sæsonafslutning på cykelbanen på tirsdag :crybaby:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

- og det blev de sædvanlige 4x24 omgange efter en opvarmning. Dvs tur 2+3 blev 2-3 omgange kortere da jeg blev hægtet af.

Første gang fordi Tom (ham igen :nonono: )accelerede da han fik sin føring samtidigt med at holdet havde smidt en mand så jeg burde have slået ned 3-4 meter før. Jeg brugte 100-120 meter på bundgas på at køre mig op til jeg manglede en meters penge og så eksploderede jeg. Farvel!

Anden gang var vi ved at afslutte overhalingen af det andet hold i svinget hvor vi slår op. Resten af mit hold dykker ned i banen mens jeg hænger og flagrer for ikke at kollidere med ham fra de langsomme hold som er ved at slå op, så de faktisk begynder at overhale mig indenom :laugh::unsure::blink:

Det er vist første gang jeg har sagt eder højt på en cykel - selv jeg kan åbenbart blive grebet af det, for det var sgu da big time nitten og alligevel lidt komisk :bigsmile:

Sidste tur gik der kæwe i den ved opdeling så jeg hyggede mig (kedede mig faktisk lidt) på hold 2.

post-1580-093152700 1332874226_thumb.gif

Derefter: cykelkringle, citronmåne, kaffe og Grøn Tuborg :4mewantfood:

O.T.

Min mor og hendes lillebror er røget i totterne på hinanden igen.

Fåk hvor er jeg misundelig på Jer som har en familie som bidrager med noget positivt :unhappy:

Nå, men enpænderen her har haft besøg i dag. Det har jeg ikke haft siden min fødselsdag for 9½år siden. Til gengæld havde jeg så heller ikke indtaget andet end kaffe og basser inden jeg tog til træning. Men hvis der sker hvert 10ende år, så er det nok ikke det som tilter læsset :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne slet ikke være i mig selv i går (og ikke kun fordi vægten næsten er normal igen :nonono: ) men nok mere al familiebøvlet.

Så jeg kom til at tage til styrketræning og jeg kom vist også til at "lege" med mine lår men hvad Fanden - lidt sjov skal man jo have :tongue:

Crosstrainer: 5 min

Træk til bryst: 3x15x50

Rowsstativ: 3x15x20

Bicep curls: 3x15x14

Skrå bænkpres, DB: 3x15x24

Bænkpres, BB: 55

Laterals: 3x15x6

Arnold presses: 3x15x10

Tricep pushdowns: 3x15x25

Legextensions: pyramide gennem stakken, 1 rep med 5, 1 med 10 osv til fullstack og tilbage igen. Det brændte ikke så meget som forventet, trods jeg prøve med at squeeze i toppen og køre superslow tilbage. Det føltes alligevel underholdende i stængerne :wub: de næste minutter og har lidt DOMS i dem.

Lændemaskine: 3x15x60

Planke, knæ til bryst: 3x15

Sideplanke: 2x whatever

Mavemaskine: 3x15x55

I dag burde jeg cykle en tur med ved ikke rigtigt om jeg gider, faktisk. Blæsevejr er ikke min livret. Alenecykling heller ikke. Minus gange minus giver ikke plus i denne sammenhæng :hehe:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg levede af logistik ville jeg være slank. For så ville jeg ikke have råd til mad. Havde jeg ikke klodset i det, kunnet jeg uden problemer have kastet mig ud i fællestræning med HvidovreCK men det opdagede jeg først efter de var smuttet. Pyt, i stedet kunne jeg så komme til svømning. Og nå en lille trilletur på egen hånd inden.

Planen var at køre 45 minutter ud i modvind og så køre hjem men når vejen ender i en sti som bliver til en cirkelvej med rækkehuset og sådan og jeg aldrig rigtig kom fri af det, så er det svært. Til gengæld opdagede at stien langs Vestvolden faktisk er ret hyggelig og med ny fin asfalt - dog ikke et sted at blæse igennem, men til transportkørsel er det mere end godkendt. Dog måtte jeg en lille km ad Roskildevej for at finde et sted at krydse den og så tilbage igen (gad ikke trapperne).

Derudover ret kikset med en milliard nedbremsninger undervejs men alligevel rart at komme ud på raslegeden:

post-1580-085405300 1333060288_thumb.gif

Derefter 1 times svømning.

De næste 3 dage bliver 100% hviledag på alle fronter, så jeg skal med toget på arbejde. Det er OK nu vinteren vender tilbage, for jeg havde taget vinterjakken hjem men den kan jeg tage på igen.

Link to comment
Share on other sites

Lyder unægteligt som om, at du er udfordret på familiefronten. Det må koste nogle mentale kræfter :blink:

Alligevel imponerende, at du finder overskud til at gøre noget ved træningen. Det bliver spændende at høre om dine erfaringer med Hvidovre CK, nu hvor Taastrup måske var lidt for ustruktureret.

Du har også nævnt motionsklubben fra Ishøj. Dem er jeg tit stødt ind i til diverse motionscykelløb tidligere, og de virker som flinke folk. Der er også nogle af dem, der træder et respektabelt tempo.

Stierne langs Vestvolden kender jeg mest fra løb. Det er faktisk et meget langt, sammenhængende område, som mange bruger til transportcykling og løbetræning. Går helt ind til os her ved mosen.

Håber du får nogle gode hviledage. Jeg havde planlagt en cykeltræningstur mere på søndag, meeen nu har jeg lige set på DMI :crazy: og så er jeg ikke helt så sikker mere …

Link to comment
Share on other sites

Ja vestvolden er et dejligt sted i forhold til en ring :4thumbup: Jeg tog hele turen på vestvolden i forbindelse med Copenhagen Cycling 68km turen sidste år. Flot asfalt mange steder, men husker nu ganske klart de mange flotte racere som stod ude langs kanten og skiftede slanger :tongue: mens jeg på min Raleigh Cityfræser cruisede forbi. Der er steder med grusstier :nonono:

Husker også en gut der mistede en hel pedalarm på den tur. Heldigvis holdt han sig på cyklen. Han så dog lidt :crazy: ud i ansigtet... Der ekisisterer også Vestegns marathon ruten linky link, super tur! Har taget den på cykel også. Det er dog klart ikke en rute for smalle dæk der er en del skovstier. Den er fint afmærket :4thumbup:

Edited by RuneR
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers.

Vil lige høre om du er blevet klogere på dit Garmin 800 navigations problem?

Står nemlig selv lige for at skal investere i ny Garmin, og havde da helt klart planlagt at det skulle være 800'eren.

Men må da indrømme at jeg er kommet i tvivl efter at jeg læste dit indlæg på feltet og, også har hørt om andre der ikke er helt tilfreds. :omg:

Link to comment
Share on other sites

Altså det er en fed "lille" sag som kan en helvedes masse - bare det at man selv kan designe flere skærme og hvad der skal være af info på dem, er alt for lækkert.

På min kluddertur ovenover, ville jeg hjem ude fra Ballerup Boulevard, vistnok, hvor jeg bad den finde hjem til Avedøre.

Første instruks var at dreje til venstre - efter ½km - ad fjerde vej i en rundkørsel = samme vej tilbage og så til højre = samme vej tilbage igen. U-vendinger var ikke slået fra, så det kunne den jo bare have bedt mig om.

Så igen, failede navigeringen. Stier som dem ved Vestvolden magter den ikke men OK - det er måske også specielt. Personligt forventer jeg dog at en cykelcomputer også kan bruge de stier som er med på kortet og det er de. Amager Fælled kan den heller íkke finde henover selvom den har stierne i sig.

Men man har dog en nødløsning ved hånden når den begynder at gå agurk. Man kan vælge at nord altid skal vende opad og hvis man zoomer på kortet (man bør klart holde stille imens) kan man jo se i hvilken retning men skal, og så prøve at følge den. Om det er godt nok, må være op til dig selv at vurdere. Nødløsningen kunne ligeså godt være en stump kort i lommen.

Den er stadigvæk meget lækker som legetøj! og de fleste gange kommer man jo frem. Men hvis det er navigationsdelen alene som afgør valget, vil jeg ikke røre den med en ildtang der hvor jeg bor.

Er man ude på landet på rigtige veje, uden stier og uden steder hvor der er cykling forbudt, har jeg dog indtryk af at den fungerer OK.

Det stykke Vestvold jeg så i går, var med fin sort glat asfalt overalt - gad vide om den lige er blevet asfalteret? I hvert fald meget lækker at køre på også selvom den gav læ for medvinden hjem, hihi.

Ishøj Cykel-et-eller-andet er bestemt også på banen. De træner desværre først kl 18 på hverdage og det synes jeg er lidt sent når der er også er +30 minutters transportcykling hjem. Men Hvidovre træner jo ikke i weekenden, så de er et fint bud sammen med Amager Cykel Ring som sekundær klub. Med lidt held får jeg hul på bylden i den kommende uge. Hvis jeg kan finde vej, altså.

Familiemæssigt er der midlertidigt ro på da den ene part i striden blev indlagt på psykiatrisk afdeling i går. Men det er blot stilhed før storm - de har sq gjort hinanden boligløse, de awekatte.

Helvede venter derfor forude når fogeden kommer og tager nøglerne og jeg kommer til at stå lige i midten :4boxing: igen-igen :mad:

Ellers så er der vist forårsoprydning; dem nede fra Stege skal skilles, fik jeg lige at vide i dag, men der kan jeg heldigvis tage parti.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så er det slut med at lige på skjoldet.

Dagens aktivitet var dog ikke træning men mere slidsomt arbejde.

Læge og kommune mente at at mor skulle væk fra sin lillebror ASAP, så hende har jeg flyttet for i dag - midlertidigt.

Nå men 9 times slæben op af trapper og op og ned af liften på lastvognen har givet ømme fødder og ja, jeg må sq indrømme at jeg også er træt i benern og fingrerne. Venstre (selvfølgelig) knæ fik et pænt vrid da vi skulle have en vaskemaskine op ad en skrænt som var lidt for pløret. Umiddelbart fik jeg gået det væk men er spændt på i morgen.

Men hvor var det dog uhyggeligt hyggeligt at køre STOOORH dyt-bil igen. Ærgeligt at hun ikke skulle flytte så langt, for jeg havde gerne kørt i den hele dagen. Det er alt for fedt når man skal hilse på modsatte kantsten når man skal til højre og kun har to rødspætter i overskud når skal gennem chikaner. For slet ikke nævne trykluft-tøven når man skal bremse og alt det andet!

Det ærgelige var at Ishøj Motions CykelClub holdt infoaften for nye medlemmer her klokken 20 og der bar jeg stadigvæk på kasser. Hvis jeg ikke er alt for kvæstet, satser jeg alligevel på at køre en tur med dem i morgen aften men vi må lige se hvad de har af hold på hverdage når vejret nu ikke er superfedt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var bare det mindste skæbne-tro, så ville jeg fluks gøre Bjarne Riis kunsten efter og forhåbentlig have lidt mere bibz så kastet ikke så så kikset ud. Og der skulle stå en ingeniør fra Garmin under min altan som jeg ville ramme i kraniet.

Fåk, jeg er træt af .... lad os konstatere at det ikke kører for Svend-Bent.

Det begyndte med endnu en at Garmin 800s elendige navigeringer som skulle bringe mig til Ishøjs Motions CykelClubs mødested:

post-1580-0-85765200-1333479107_thumb.jp

Den havde jeg godt luret ikke lige just var den letteste vej.

Så hurtigt lave en plan B på Krak.dk. Desværre ville den sende mig ad en af de relativt få almindelige veje hvor der er direkte forbud mod cykling. Da jeg opdagede det, var Plan C at håbe at min rundforvirrede Garmin kunne tage over men jeg endte i nogle villaveje og så det værste: i et stisystem. At slippe ud af Vestegnens (sikkert yderst udmærkede når man kender dem) finmaskede stisyster er omtrent så let som at slippe fri af en pyton.

I trods blev jeg ved med at jagte målet indtil jeg nåede frem - "kun" et kvarter senere end de kørte.

Jeg var ikke just i humør til mere alenekørsel, så jeg vendte snotten hjemad og det gik heldigvis uden problemer. Så jeg lagde kursen om Col de la Kalveboderne og vendte nede ved ko-risten for en bakkespurt op igen. Planen var at køre nogle gange op og ned.

Men som vores logger Alexander også har konstateret, så er cykelstien hærget af "rødder i asfalten" og udover det satte skærmen i vibrationer, fik det også gummiflapperne til at gå ind i egerne som da man var en knægt satte pap på klemmer så cyklen lød som en knallert. Det er jeg så for gammel til, så efter at stop midt på bakken, blev jeg sur igen og kørte hjem.

Og bare for at understrege at der ikke er en skid der virker, så dyrk lige den røde pulskurve - det er snart mange måneder siden jeg har kunnet trække en fornuftig pulskurve ud af Garminen.

post-1580-0-00243200-1333479088_thumb.gi

Af det tilbehør jeg i tidens løb har købt til mine cykler, er det nok det mest kiksede køb til dato når man tager prisen i betragtning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hård start på dagen: vækkeuret ringede da jeg var midt i en drøm og det tog sin tid at komme ud af sengen. Piskede forvildet rundt og var vist 10-15 gange op og ned af trapperne før jeg var klar til at køre på arbejde. Benene var temmeligt medtagede efter i går (selv om jeg ved at det skal straffes kun at køre svipture, var det alligevel overraskende/skuffende) og det, kombineret med at jeg kom et kvarters tid senere af sted end planlagt og piv modvind, var en grumme opvågning.

Hjemturen var ganske behagelig.

Efter et bad og proviantering i Netto, gik turen til FW, Ny Ellebjerg. Det var første tur med 10 reps, så egentlig ikke specielt hårdt, bortset fra at flytningen fra i mandags stadigvæk sad hist og pist. Men jeg tror ikke at det holder ret længe inden jeg er nødt til at dumpe et rep-trin mere ned.

Romaskine: 5 min

Squat: 10x20, 4x10x70 - stadigvæk helt i kælderen.

Lårcurl: 4x10x55

Lægmaskine: 4x15x70

Træk til bryst: 4x10x55

Rowsstativ: 4x10x25

Bicep curl: 4x10x16

Skrå bænkpres: DB: 4x10x26

Bænkpres: BB: 4x10x60

Laterals: 4x10x7

Arnold pres: 4x10x10

Tricep pushdowns: 4x10x27½

Russian twist: 4x10x5 - føles ikke rart i lænden, så finder nok på noget andet til næste gang

Planke, knæ til bryst: 4x10

Lændemaskine: 4x10x50

I morgen kan jeg forhåbentlig sove længe da jeg er kommet lidt bagud på søvnkontoen.

Det passer sikkert også med at man kan cykle en tur uden langærmet undertrøje - dem har jeg nemlig ikke flere af der er rene :wink:

Og så SKAL jeg på landet - om jeg så skal smide cyklen i A´eren og køre til Hareskov. Ej, jeg må bare lave et print og så køre efter papirskort :annoyed:

Link to comment
Share on other sites

I morges bragede solen fra en skyfri himmel ind gennem 1,75x2,70m soveværelsevindue og lige i smasken på mig og så er det altså svært at sove længe. Jeg gik lidt kold efter frokosttid men kunne ikke falde i søvn og så kunne jeg lige så godt finde cyklen.

Det kort jeg printede ud, glemte jeg selvfølgelig men kunne dog huske et par bynavne, så i dag lykkedes det at komme fri af storstaden :4trumpet:

Første delprojekt var dog at finde Ishøj-cykelklubbens mødested lidt mere sikkert end sidst. Det gik også perfekt indtil jeg ville være artig og bruge cykelstien ved siden af Hundigevej. Efter lidt, gik den gennem et parcelhuskvarter og endte som en grusvej. Næste gang er jeg en cykel-terrorist og bliver på vejen og så virker det!

Derefter var planen at fortsætte i modvind indtil jeg havde kørt en time. Blev overmodig og fortsatte til 1t15m inden jeg fandt medvinden og også lidt trøst. Jeg har det big time nitten med ufrivilligt at komme under 25 km/t og det havde jeg siddet og skumlet en del over. Da jeg pludselig sad og spolede ben med 50, fik jeg bekræftet at den der svage vind som DMI havde fablet om, måske alligevel havde lidt bid.

Helt som forventet ville stængerne ikke en skid til sidst men heldigvis havde jeg delvis medvind så jeg ikke gik helt i stå.

15-20 ture mere af den slags, så kunne det se (realistisk) fornuftigt ud.

post-1580-0-49496500-1333653864_thumb.gi

Havde jeg håbet at turen ville løsne squat-stængerne op, gik det lige modsat. Jeg næsten hopper ned af mine trapper for at slippe for at holde igen på vægten :tongue:

Måske får jeg en nul-dag i morgen: cykeltøjet er blevet vasket sent, så ved ikke om det når at tørre inden jeg skal møde i morgen. Og hvis regnen når Kbh bare en time før byvejr har beregnet, så tager jeg toget. Det kan stå ned i stænger når jeg skal hjem men pga. de sammenkrøllede forhold i mit garderobeskab, er det nødvendigt at det er tørvejr på vej til arbejde.

Så øm jeg er, tuder jeg ikke hvis cyklen ikke kommer ud :rolleyes:

I øvrigt har jeg fundet på endnu et punkt at være ulirens på: det er faktisk ret lækkert at cykle med prikhandsker i stedet for cykelhandsker - i hvert fald så længe jeg ikke kan køre længere end nu. Jeg forstår til fulde de baneryttere som bruger dem, for man har uhyggeligt godt greb om styret.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sikke en fest og så var det var bare en spinningtime.

Det begyndt med at instruktøren kom ind i gallakjole bærende på en citronmåne.

Allerede her var det hele meget underligt men kjolen var så fordi det var hendes sidste time i Ny Ellebjerg. Hun måtte dog hurtigt smide den da den ikke var til at cykle i. Til gengæld kunne alle interesserede mænd prøve den bagefter - hvilket skete til stor jubel.

Nå, men første serie var 6x (2min opbygning, spurt på 15 sek, 15, sek, 30, 60 sek - 5 minutter i alt) lidt skiftende med stående/siddende i hhv spurter og mellemstykker. Hun skal have stor ros for at der var frit valg på sidste tur - så kan man køre det hvor man bedst kører sig i hegnet. Jeg fik en spinners high på siddende kørsel til sidst, det er vist den første som kommer siddende.

Derefter makkerkørsel: 3x (30 sek sprint (frit valg mellem at sidde og stå) - 30 sek hvile hvor man skulle heppe på makkeren). Hele salen gik totalt bananas i råb, klappen, viften med håndklæder og derefter blev citronmånen (som åbenbart har været vandrepokal i et par måneder) uddelt.

Under hele timen sad hun og sang med i omkvæd og kom med jubelråb der passede ind i musikken. Det var uden tvivl den sjoveste spinningtime jeg har været til og når så man lægger "bane-intervallerne" oveni, så kunne det simpelt hen ikke være bedre; det var en af timer der forsvandt på 4 minutter.

Det var sikkert ekstra festligt i dag men da hun fik gaver bagefter og der blev taget billeder, har jeg en fornemmelse af at hun bliver savnet.

Derefter lidt blandet leg blandt vægte og maskiner uden der var nogen plan med noget. Det var meget tydeligt at det ikke er helt normalt at man trisser rundt i cykeltøj og squatsko, for der blev gloet en del men det åbnede for lidt snak, så det var faktisk også en succes.

Squat: 10x30, 5x80, 4x90, 3x100, 3x100, 3x100

Lægstativ: 15x100, 15x100, 15x100, 13x100

Lårcurl: 15x50, 6x80, 6x80, 6x80

Kropshævninger: 10, 10, 8

Bænkpres, DB: 10x24, 6x36, 6x36, 6x36

Arnold pres: 8x18, 8x18, 1x18

Bibs curl: 10x18

Triceps pushdowns: 10x27½, 10x27½, 10x27½, 10x27

- så var jeg sulten og fik ikke trænet mere.

Så skal kroppen heller ikke mishandles mere lige nu. I går kunne jeg have sovet hele tiden. Jeg var ikke søvnig men fysisk kvæstet og benene er stadivæk ømme efter skvatten for nogle dage siden. Om lidt tager jeg til Stege og så får jeg ikke trænet men sikkert spist en masse.

Hvis FW har åbent når jeg kommer hjem på mandag, tager jeg måske en overkropstræning. Ellers er målsætningen at få trænet med Ishøj Motion CykelClub på tirs, tors og søndag i næste.

Hvis arbejde osv. tillader det, så hopper jeg på Amager Cykel Ring ugen efter men der er knaster i kalenderen, så...og det er der desværre et godt stykke ind i maj som det ser ud nunewtongue.gif

Link to comment
Share on other sites

Og her gik man og troede , at man var den eneste nulevende George Formby-fan. I min barndom sendte DR stadig gamle sort-hvide film (Gøg og Gokke, Chaplin, Marx Brothers osv.), og de viste også engang to George Formby-film. Der spillede han vist på Ukulele (eller var det en lille banjo?), men der var noget rigtig hyggeligt og uskyldigt over det hele smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Ja, der har sneget sig en forbløffende mængde banjo ind i Gregers' tråd. Det er da hyggeligt. Og da det aldrig er for sent at lære det, så skal Gregers da bare komme i gang. At det åbenbart heller ikke kan læres for tidligt, beviser The Sleepy Man Banjo Boys på Lettermans show 4thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke alene om at synes godt om George. Det er dog først her i de senere youtube-år at jeg fandt ud af hvem han egentlig var. Ellers var det bare sådan: hov der er han, hvem mon han er.

Han er god, ham knægten! Hvis jeg nogensinde udfordrer min tålmodighed på at lære at spille, bliver det vist på ukulele - banjoen er ekstrem hård ved fingrerne og mine sarte små lokomotivførerfingre er jo ikke vant til at blive plaget sådan.

Ellers er jeg tilbage fra Stege hele 4,6kg tungere fra lørdag til mandag morgen. Det vil jeg ikke koge meget suppe på. Blot ærgre mig over at jeg hele tiden blev ført derud, hvor man udemærket godt vidste at jeg ikke ville kunne bunde. Jeg må blot forsøge at smide flæsket i en Helvedes fart inden kroppen vænner sig til at det skal være der - jeg husker fra "gamle dage" at det i denne sammenhæng er bedre jo hurtigere, modsat alt andet vægttab. Det er voldsomt i konflikt med at jeg nu skulle genoptage klubcykling og gerne ville "krudte op" med masser af carbs. Dårlig timing, Bøv.

Mens min vært sov til middag, fik jeg set cykelløb på TV - TADAAAA. Så jeg så skam Tom Boonen komme først på nogle elendige lorteveje. Lidt for suverænt, så det var jo ikke spændende.

Det var det til gengæld inden da der var VM på bane. Jeg fik set den lækreste disciplin at køre: 500 meter stående start. Desværre er det en kvindeting, da mændende skal køre 1000 meter og det er for langt til at kunne køre med hovedet under armen. Men damerne ved hvordan den skal køres og fik slået en fin verdensrekord.

Ind i mellem vandt Sir Chris Hoy Keirin´en. Fanme en underlig sejr. Fair nok fordi han kørte hurtigst men ham rytteren der åbnede en ladeport så Chris kunne overhale indenom :nono:

De tirsdage hvor vi kører Sæby-spurter, giver vi ikke sådan ved dørene - ikke engang mig. Men selvfølgelig gentlemanagtigt ikke at stå i vejen for andre som er bedre end en selv, bare for at være i vejen. Stadigvæk lidt mystisk.

Det sjove var nu mest at efter at have set på set på sprint og de slog over på til det dersens brostensløb, var en af mine første tanker at det godt nok var nogle tændstikben. Landevejens riddere blev outdwarfet big time af sprinterdamerne og så pludselig så tynde ud :wacko:

Hov en masse sniksnak - jeg skal lige knække lidt jern, så kommer det lidt der et mere træningsrelaret indlæg :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hmm, der lå en håndfuld to-do-mails til kassereren af HCM og det er jo stadigvæk mig så jeg kom ikke til træning. Det er måske OK for jeg er faktisk ret kvast.

Men fik alligevel hevet 3x10 kropshævninger i et eller andet bræt over trappen samt 2x20 dibs.

I går lykkedes det omsider at køre med Ishøj Cykel MotionsClub. Succes!

Flinke folk hvor jeg med det samme faldt i hak (sker ikke så tit) og med samme sarkastiske humor som min; det er jo rart man man bliver ramt af regnvejr. Fantastisk kørekultur som jeg ikke har set andre steder og også med lidt struktur i træningen omend der er mere på de hurtigere hold.

Vi var pga. vejret kun 16-20 til start, så der blev kun et hold A/B og et C/D. Min plan var egentlig at køre med hold D men da jeg pga. regnen tog toget til/fra arbejde, ville hold C nok gå an. Nu blev det en helgardering.

Vi havde dog et par stykker fra hold B med som ikke ville køre med A/B. Med den distance vi kørte i går var jeg vist den hurtigste i hvert fald på de korte forceringer.

Udover samlet kørsel lavede vi:

et rulleskiftinterval i to hold. Det langsomme hold på en kort rundstreækning og det hurtige på en lang. Vi skulle så mødes på et fælles stykke men det langsomme hold havde en punktering og så kiksede den plan. Vi kørte to omgange inden vi fandt hinden, kun rulleskift på den første så var der nogen der blev trætte. Kørte resten af omgangen i front med en af som flyttede fra Hørsholm for 15 år siden - pudsigt sammentræf.

Ikke så længe efter kom vi til en bakke :dropjaw:

Ikke en bro over vand, jernbane eller motorvej men en bakke. Altså noget som naturen har skabt. Sådan en har jeg ikke cyklet på i 7-8 uger nu. Jeg håber ikke at fladlandskørslen gør at jeg med tiden bliver ligeså slatten på bakkerne som de andre, for der var det ikke så meget spræl i dem. En skiltespurt begyndte for bunden af bakken. En enkelt kunne jeg ikke lige hægte af med tanke på at der var 7-800 meter tilbage bagefter men han visnede på toppen og jeg "trillede" alene i mål.

Så en +1kms opkørsel på stor klinge og på møtrikken - det er jo "min" øvelse; jeg vidste dog ikke hvor den stoppede så lå bare ved den første indtil målet var oplagt.

Den sidste skiltespurt sprang jeg over. Uanset om baggrunden var at være den nye eller ham der tog det langsomme hold for at tromle de andre, ville det være dårlig stil at vinde det hele.

I evalueringen mente holdlederen at jeg skal på hold B næste gang. Nogle var enige men andre mente at vi blot kørte for langsomt fordi vi havde D-folk med.

I forsøg på at smide vægt, fik jeg spist alt for lidt i går og betaler prisen i dag hvor mine lår er helt i skoven på den måde jeg husker fra "gamle dage". Hvis de er nogenlunde ovenpå i morgen, prøver jeg hold B (efter at have snydt og taget toget til/fra arbejde). Ellers tager jeg hold C - vejret bliver vist OK i morgen, så det bliver uden D og dermed med lidt mere udfordring end i går.

På næsten alle områder er det den perfekte klub. Desværre kører de først klokken 18 og med transport, går der alligevel lang tid inden jeg er kommet hjem og fået mig selv og tøjet vasket. I går da jeg også lige skulle have vandkanden ned og skylle cyklen, blev klokken 22 før jeg kunne spise mad. Det er sent når jeg skal op før 5 næste morgen.

Så jeg har stadig planer om at finde noget der passer bedre men det er en brilliant plan B.

Det sidste stykke hjem fra arbejde i dag, fulgtes jeg med en Hvidovre Motion-mand og de kører ikke så hidsigt som jeg havde fået indtryk af. Men nu holder jeg mig til "køreplanen": Ishøj resten af ugen. Derefter ACR.

I går: 81,3 km @ 3:19

I dag: 2x10,3 @ ret langsom kørsel men det med trilleture er nok for cykelryttere. Er sikker på at en "benfri" dag havde gjort mig bedre.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share