Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Lidt fredags hjemmetræning -

Tabata (Air Squats) - 4min

Tabata (Pushups) - 4min (Den brændte dælme godt)

Tabata (Spread Eagle Situps) - 4min

Mzkenzie pushups - 2sæt x 10reps

Supersættet med

Rygbøjninger - 2sæt x 20reps

En del udstrækning af gluts, haser og hoftebøjer.

Godt af få lavet lidt efter en lang dag på arbejdet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Boldhold - 1time

Ryg/skulder nakkehold - 1time

Coc1 - 4sæt x 10reps med hver hånd

Coc1 Holds - Mellem 10-30sek (Fedt at være kommet lidt igang med disse igen)

BJJ - 1½time

Kom lidt for sent til dagens træning men det betød bare at jeg hoppede direkte ind i trænings drills'ne. Det var dobbelt leg takedowns og derefter knee on belly samt setup til Gi-Shoke samt armbarre. Derefter øvelse i at tage ryggen hvis modstanderen vender sig om på siden. Og en rear naked choke derfra. Har virkeligt svært ved de GI shokes der. Det føles slet ikke naturligt for mig. Det skal bare øves.

Derefter specifik sparring ligesom i søndags med Michael. Dette gik virkeligt godt idag. Både top og bund. Nice nice :4thumbup:

Tilsidst normal sparring startende fra stående. Dette gik tilgengæld ikke særligt godt. Startede ud med Træner Morten der relativt hurtigt tog mig i en GI shoke...Skal bare til at lærer disse choke. Ikke mindst forsvar mod dem. Resten af tiden holdt jeg ud men han var på toppen og i kontrol det mest af tiden og jeg gik tilbage til noob stadiet hvor jeg prøvede at bænkpresse ham væk :nonono: Det er absolut ingen skam at tabe til Morten der er rigtig dygtig men ville godt have haft lidt flere angreb eller escapas med i mit game trodsalt.

Derefter rullede jeg med ham Judo Sortbælten som jeg tog relativt nemt sidst gang. Hans gameplan virker helt anderledes end BJJ folkene og han kører bare max hårdt på fra starten. Så det var virkeligt hårdt at rulle mod ham. Især da vi startede fra stående selvfølig. Han fik mig fanme også i en fucking GI shoke efter en længere kamp hvor jeg igen glemte basis teknik og kørte med på hans tempo.

Var helt smadret da jeg gik i bad men alligevel. Fed fed træning :cool:

Link to comment
Share on other sites

Der er alt for lidt BB i din log, Troels.... Tjek evt. UFC 104, hvor Gleison Tibau på fremragende vis viste at BB er særdeles MMA/BJJ funktionelt! :cool:

.... Hvordan han klarede vægtcuttet er mig stadigvæk en gåde! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Der er alt for lidt BB i din log, Troels.... Tjek evt. UFC 104, hvor Gleison Tibau på fremragende vis viste at BB er særdeles MMA/BJJ funktionelt! :cool:

.... Hvordan han klarede vægtcuttet er mig stadigvæk en gåde! :blink:

Du har ret. Sidst jeg lavede noget der mindede om BB træning er 20dage siden og sidst jeg squattede er over 1½måned siden :blink:

Synes bare det er svært at finde overskud til begge dele men håber at få lavet lidt gymnastik med vægte idag :cool:

Det med vægtcuttet så tror jeg desværre at UFC er fyldt med AS og diverse vækstdrænene produkter. Ved ikke om det er helt så udtalt som i de glade 90'ere men amerikanerne har aldig gået det store op i hvor mange stoffer deres athleter tog bare der var smæk og underholdning for skillingen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du har ret. Sidst jeg lavede noget der mindede om BB træning er 20dage siden og sidst jeg squattede er over 1½måned siden :blink:

Synes bare det er svært at finde overskud til begge dele men håber at få lavet lidt gymnastik med vægte idag :cool:

Det med vægtcuttet så tror jeg desværre at UFC er fyldt med AS og diverse vækstdrænene produkter. Ved ikke om det er helt så udtalt som i de glade 90'ere men amerikanerne har aldig gået det store op i hvor mange stoffer deres athleter tog bare der var smæk og underholdning for skillingen :bigsmile:

Jeg tror desværre du har ret. En fyr som Tibau cutter ca. 15 kg til indvejningen - så der er nok noget mere vanddrivende end Cola Light i den cocktail. Og når man så kan holde sådan en fed fysik som fx Tibau og Sherk + træne MMA på det niveau med alt hvad det indebærer af cardio mm. er det nok sandsynligt, at de er tanket godt op! Og dopingkontrollen i UFC kan vel snydes lige så let som i alle andre sportsgrene :unhappy:

post-67-1256737314.jpg

Hvis du skal lave gymnastiske øvelser med stænger med vægtbelastning vil jeg anbefale squats og curls!! Curls er det bedste armbar forsvar :cool:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Gymnastik med vægte -

Pullups - 10sæt x 5reps (Fokus på eksplosiv udførsel. Ikke muligt at få vægt på som jeg ellers ville ha' haft)

Floor Press - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg

High Bar Box Squat - 10x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 10x60kg (Stille og roligt. Ville ikke træne for tungt da det var så lang tid siden sidst)

Fiskestangen - En masse forskellige sæt. Både ulnar flex samt radius flex.)

Dumbell Curls - 10x22,5kgs, 10x22,5kgs

Fint med lidt vægtræning for engangs skyld.

MMA - 1time

Faktisk en rigtig fornuftig runde idag. Hvor der ikke blev fokuseret så meget på street og al det pjat. Trænede clinch sparring. Ret fedt. Synes jeg manglede noget power fra stående.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror desværre du har ret. En fyr som Tibau cutter ca. 15 kg til indvejningen - så der er nok noget mere vanddrivende end Cola Light i den cocktail. Og når man så kan holde sådan en fed fysik som fx Tibau og Sherk + træne MMA på det niveau med alt hvad det indebærer af cardio mm. er det nok sandsynligt, at de er tanket godt op! Og dopingkontrollen i UFC kan vel snydes lige så let som i alle andre sportsgrene :unhappy:

post-67-1256737314.jpg

Hvis du skal lave gymnastiske øvelser med stænger med vægtbelastning vil jeg anbefale squats og curls!! Curls er det bedste armbar forsvar :cool:

Tak, for rådet angående valg af øvelser :4thumbup: Synes også min guillotine er blevet lidt svag efter jeg ikke har fået curlet nok :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Concept II Roergometer - 2000meter (6min og 56sek)

Efter denne runde var jeg FULDSTÆNDIG færdig :cry: Det var også en forbedring med 3sek siden jeg prøvede sidst så er super tilfreds. Men kæft hvor er det bare hårdt.

CocT - 12sæt x 12reps med hver hånd

Var en doven hund og sprang BJJ træningen over igår så skulle bare lige nå at lave lidt idag.

Link to comment
Share on other sites

Concept II Roergometer - 2000meter (6min og 56sek)

Efter denne runde var jeg FULDSTÆNDIG færdig :cry: Det var også en forbedring med 3sek siden jeg prøvede sidst så er super tilfreds. Men kæft hvor er det bare hårdt.

Pæn tid! :devil:

Hvilken setting roede du på?

Selvom du ikke ligefrem er en bette fyr, så skal den næppe være over 5 på en 2k.

Link to comment
Share on other sites

Tak :smile:

Okay, vildt..

Jeg roer altid på fuld belastning 10. Tror du jeg ville vinde noget på en 2km ved at sætte gearingen ned? :bigsmile:

Ja, selvom du er en stor dreng, så tror jeg bestemt du skal længere ned.

Se quotes. :smile:

“More is not better,” Kocher says of the oft-misunderstood damper. “Elite rowers row at five and below. Many train at zero. Nothing good happens above seven.”

http://journal.crossfit.com/2009/09/bruce-...rowing-fast.tpl

We recommend a damper setting of 3–5 for the best aerobic workout. This is the setting that feels most like a sleek, fast boat on the water. Higher settings feel more like a bigger, slower boat.

http://www.concept2.com/us/training/basics...r_intensity.asp

Link to comment
Share on other sites

Prøv. :)

Jeg skal ha' meget klare beviser på at det virker ellers kaster jeg mig ikke lige ud i sådan en 2000meter foreløbig :laugh:

Ja, selvom du er en stor dreng, så tror jeg bestemt du skal længere ned.

Se quotes. :smile:

http://journal.crossfit.com/2009/09/bruce-...rowing-fast.tpl

http://www.concept2.com/us/training/basics...r_intensity.asp

Tak, for rådet, Maxpower :smile: Det skal da prøves på et tidspunkt. Er stadig lidt skeptisk dog :bigsmile:

Skal de spille smarte?

Alt under 10 = BØØØØSER!!

Præcis :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i Fitness World:

Ol Squat - 10x40kg, 10x70kg, 10x110kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg

Bend over Rows - 5sæt 10reps med 60kg

Pulldowns - 3sæt x 10reps

Chest supported Rows - 3sæt x 8-12reps

High Incline Dumbell Press - 5sæt x 10reps med 30kgs håndvægte

Enarms håndvægtstem - 3sæt x 15reps med 16kgs håndvægt

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Coc2 - En hulens masse partiels imellem de andre øvelser.

Fint med lidt vægttræning. Efter vi er gået til vintertid og det er blevet mørkere har energien ikke været helt så god som før. Vil dog primært sørge for at få passet min BJJ og så lave lidt vægttræning eller cardio ved siden af engang imellem. Så må MMA stå lidt på standby...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Incline Dumbell Hammercurls - 10x22kgs, 10x22kgs, 10x22kgs

Supersættet med

Coc1 - 5sæt x 10reps med hver hånd (Var pænt presset på grebet tilsidst)

Isolated Curls - 6x22kg, 6x20kg, 6x18kg

Hyperextension - 3sæt x 12reps med 2x10kgs håndvægte hvor jeg kører vægtene frem

Chest Press - 7-8sæt x 10-20reps op til stakken som er 120kg

Concept II Roergometer - 500meter(1.37), 500meter(1.35) (Prøvede for sjov på gear 5 istedet for 10 og det gik jo rigtigt nok ok. Tror ihvertfald godt jeg kunne ha' slået min 1000meter tid på den indstilling. Kadancen skal dog være så høj at det alligevel bliver pænt ubehageligt)

Tabata på Cykel - 4min

Derudover kørte jeg lidt cirkeltræning på maskinerne med nogle lette kg samt en masse gulvøvelser.

BJJ - 2time

Der var masser af folk til træning i dag men Morten var der ikke så Dennis tog sig af dagens træning. Der blev øvet escapes fra sidekontrol og et sweep. Fint fint. Bagefter var der specifik rullning med 'King of the Ring' hvor man skulle vinde 3 gange for at komme ud. Det gik rigtigt fint.

Bagefter stod den på alm. Rul.

Var bla. sammen mod et par N00bs så det var ikke så hårdt, men fik da også taget et par blåbælter og en erfaren hvidbælte. Dennis tog mig dog i en Armbarre. Skal huske at presse hovedet ned istedet for op. Men godt lige at lærer det på den hårde måde.

Fed træning :cool:

Link to comment
Share on other sites

Lidt hjemmetræning:

Dumbell Laterels - 10sæt x 10reps med 13,4kgs håndvægte

Coc1 - Singels med overpres

3 dag med Coc'erne kan godt mærkes så må hellere lige tage nogle dage fri fra dem. Har iøvrigt pænt meget DOMS i kadaveret efter specielt squat i foregårs.

Er iøvrigt stoppet til MMA da jeg vil vælge og satse på BJJ. Dels fordi jeg synes gulvkamp er sjovere og specielt fordi niveauet i Choke er noget højere end der hvor jeg har trænet MMA.

OSK lukker desuden ned så der kommer jeg heller ikke til at træne mere. Det er muligt jeg melder mig ind i OBBC igen på et tidspunkt men indtil videre klare jeg mig med gæstetræninger, hjemmetræning og så selvfølgelig BJJ træningen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

BJJ - 2timer

Morten var tilbage som træner idag og vi fik kørt en masse basis Sidekontrol>Mount>Skulderlås. Masser af gentagelser. Nice.

Derefter teamede jeg op med Salar hvor vi skiftevis kørte top og bundgame 5min hver. Fik en del ros fra Salar der mente jeg er begyndt at kører mere teknisk :4thumbup:

Tilsidst var der alm. sparring hvor vi dog startede siddende hver gang. Startede ud med et par af de nye der i den grad brugte kræfter. Begge med en baggrund fra styrketræningen. Havde fint styr på dem selvom den ene vejede det samme som mig og i god form :smile:

Sluttede af med at rulle med Salar som både gik godt og skidt. Fik ham bla. mountet og positionskampen gik generelt fint. Dog glemte jeg nogle gange alt om farer og røg på et tidspunkt i en lås så måtte klappe ud.

Regner med at lave lidt kondition/Let styrketræning efter arbejdet idag og så står den ellers på MasterClass med JP på søndag :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share