Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/12/2024 in all areas

  1. Har tryktestet Baker-knæet i dag lidt forsigtigt med 2 x 7 minutter 30/20/10-intervaller, og indtil videre er der intet at melde. Jeg venter lige, om der dukker noget op i aften eller i morgen. Ellers krydser jeg bare fingre for, at det var det.
    3 points
  2. Ugen har budt på to besøg med lidt styrketræning i PureGym. Nogle løbeture drysset ud over ugen plus som ovenfor nævnt den første tryktest af knæet i form af en omgang 30/20/10 onsdag. Lørdag blev det tid til den anden tryktest af knæet, for her afholdt Rødovre AC, som jeg stadig er medlem af, årets første RAC-Milen, der bliver løbet en gang om måneden frem til og med november. Det er faktisk et af Danmarks ældste serieløb, og man kan løbe enten 4,75 eller 7,5 km rundt om Damhusengen og -søen. Det er superhyggeligt, og som medlem kan man løbe kvit og frit. Det samme kan medlemmerne af Herlevløberne, der møder op i stort tal, så det er også rart lige at få talt med de tidligere klubkammerater. Jeg lagde som planlagt meget langsomt ud og kom rundt på ruten i meget ensartet tempo. Jeg tror, den landede på 37:45'ish for de 7,5 km. Det er jeg egentlig meget tilfreds med, men bedst af alt, så var der ikke noget at mærke i knæet. For ikke at friste skæbnen har jeg så taget en knap halvanden times tur på den gamle Raleigh-racer i dag i stedet for at løbe langtur. Det var jo en sand fornøjelse i det smukke forårsvejr, men i den kommende uge bliver jeg nødt til igen at lægge en lidt længere løbetur ind, hvis jeg skal beholde det halvmaraton i april som mål.
    2 points
  3. Kermit

    Motion i balance™

    Det er rigtigt at Pogacar kørte på kortere krankarme, men jeg kan anbefale dig at høre Velofits podcast om netop samme udfordring. Alt burde tale for at køre med kortere krankarme, og alligevel er der en masse der går tilbage til standarden. https://podcasts.apple.com/dk/podcast/velofit-podcast-for-meget-fokus-på-marginal-gains-faste/id1608840705?i=1000643201147
    2 points
  4. Imponeren at du får trænet. godt gået.
    1 point
  5. Livet er sådan OK semi seriøst for tiden. Det er åbenbart et stretch at skifte bolig, bygge senior bolig, starte nyt job, og have en hustru der er hel gravid samtidig. Who would have known Ingen træning igår Dødløft i dag (Ingen gummistøvler, så det tæller ik rigtig) 5x130 5x160 3x185 3x212,5 (bælte) 3x200 (Bælte)
    1 point
  6. Kermit

    Got legs?

    En weekend med træning. Fredag blev til 1,5 time med 3 intervaller af 8 minutters FTP tempo på hjemmetræneren. Lørdag blev til 3 timer på landevejen, hvor jeg egentlig bare kørte nordpå og så ud til Strandvejen. Søndag 2 timers styrketræning med en overraskende mængde power i stængerne. Og så fik jeg også meldt mig til første licensløb på Flyvestationen d. 6. april.
    1 point
  7. Henrik S.

    Langt pokker i MOL

    ... og når han det ikke, skal han begå harakiri med blyanten ved næste station
    1 point
  8. Du skal altid overgå - jeg havde kun skinne på i to uger Mht radioen er det ikke så sort/hvidt. Den korte udgave er, at nogle få har ødelagt det for os andre, så man ikke længere ser gennem fingre med noget som faktisk altid HAR været forbudt, men har været set gennem fingre med. Argumentet er, at vi ikke kan høre lyd og mislyde. Lytter man med lav volumen og uden støjreduktion, så er det intet problem. Men nogle har prøvet ikke at høre når folk har hamret på førerrumsdøren eller råbt efter dem, når de har holdt ved perron. Der har også været et par personpåkørsler, som føreren hverken har set eller hørt. Enkelte kører også med store hovedtelefoner på, og det sender bare et skidt signal. Det kommer så samtidigt med en kampagne om at se ud af forruden. Da vi gik fra det gamle signalsystem med signaler udenfor og til det (snart ikke mere så) nye digitale signalsystem, blev vi mere eller mindre reduceret til dresserede aber. Når vi har sat toget i gang, kan vi trykke på en knap og så kører toget selv hen i rette fart og standser ved næste station. Vi KAN køre toget manuel (det gør jeg og nok 10% andre) men systemet er bygget til at genere os mest muligt. Der er ingen lyde, der gør opmærksom på at vi skal sætte farten ned (det er ellers helt normalt - nogle lande har også lyde når de må sætte farten op), så vi er nødt til konstant at glo ned i vores skærm for ikke at køre for hurtigt. Hvis vi kom til at køre for hurtigt før, så bremsede toget pænt ned til en passende hastighed og så fik vi kontrollen tilbage. I dag bremser toget all-out til det holder stille. Derefter skal vi kalde op og via en bøvlet procedure, få lov at køre videre. Selvom vi er et sted, hvor vi må køre 120, kan systemet sagtens forlange af vi ikke kører over f. eks. 60 km/t. Uden fysiske signaler kan kravet til den lavere hastighed komme over det hele, så man ikke kan lære det udenad. Og uden lyden til at signalere at “noget sker nu”, så skal man være på. 10-15% af tiden, skal vi køre langsommere end vi egentlig må og ville være passende. Derfor gider de fleste ikke køre selv men lader signalsystemet køre toget. Keder sig så og nogle ser fodbold, cykling eller sidder bare og surfer eller spiller. Det er jo på ingen måde acceptabelt. (Det er selvfølgelig kun nogle få, der er ekstreme og de gør det naturligvis heller ikke hele tiden ) Så radioen er en lille del af at større problem. Jeg kan i øvrigt forstå på snakken, at mange har tænkt sig at fortsætte med at høre radio/podcast/musik, så jeg ser lige tiden an. Jeg gider i hvert fald ikke at blandt de få der retter ind, hvis resten er ligeglade, når jeg kan stå inde for det jeg laver. Og jeg plejer vist normalt ikke at sætte hensyn og sikkerhed over styr, synes jeg. Gaaaaal, det har også været kedeligt i dag. Også fordi det nye signalsystem kører så ineffektivt, at der er lagt mere tid ind i køreplanen end før, så vi ligger og snegler rundt. Havde vi bare haft travlt…
    1 point
  9. Ej SHIT - stakkels dig. Det fungerer fint, faktisk. Jeg mangler måske 10% styrke og mellem en halv og en hel cm omkreds. Det drillede jo lidt de førte par år men i dag, hvis jeg ikke “mishandler” den, så mærker jeg intet. Styrt, spurt eller til parløb måske??? Jeg havde ikke forestillet mig, at man kunne rive den over på en cykel… Er den den store sene midt i leddet eller den lille der hæfter på underarmen? Rigtig god bedring - meld endelig tilbage.
    1 point
  10. kahlua-kalv

    Langt pokker i MOL

    Fik revet bicepssenen over til banetræning i går. Sidder og venter på OP pt. Træls... Hvad er status egentlig på din?
    1 point
  11. Henrik S.

    Motion i balance™

    Jeg fik min første rød/hvide Schrøder i 1976, købt brugt. ALT var boret ud på den. Bremsegreb, klinger, bagskifter, you name it. Helt utroligt, at intet knækkede på et eller andet tidspunkt
    1 point
  12. Henrik S.

    Motion i balance™

    Tak for tip. Det vil jeg nørde med en dag.
    1 point
  13. Kermit

    Motion i balance™

    Det var vidst kun med 1. generation af SRAM Red at det var et problem. Dengang var forsikifteren lavet i et andet materiale for at spare vægt, men den lavere vægt gjorde også at den ikke skiftede lige så godt. Derfor så man en del pro hold der kørte med en Force forskifter. Det blev dog justeret ved følgende generationer.
    1 point
  14. Henrik S.

    Motion i balance™

    Ja, præcis, jeg er jo heldigvis nogenlunde lige begejstret for både løb og cykling. Potato/potato. Eneste ankepunkt lige nu er, at det nærmest tager en halv timer at få krænget alt vintertøjet på til en cykeltur, hvor et par tights og en løbejakke er klaret på et par minutter
    1 point
  15. Håber, den er blevet bedre. Det slår mig, hver gang der er bøvl med maven, eller kroppen på anden måde tilter, hvor ufattelig fin en balance, kroppen eksisterer i til daglig. Vi tænker jo ikke over det, når alle lamper bare lyser grønt. Men der skal uendelig lidt til, før det går det gale vej. Kan man ikke holde mad og væske i sig, går det virkelig hurtigt ned ad bakke. Hvis gamle bliver syge og ikke tager næring til sig, bimler alle alarmklokker, for de kan hurtigt blive virkeligt svagelige. Nå, det var bare en tanke, men det er alligevel en forunderlig, kompliceret organisme, vi bor i hver især.
    1 point
  16. De efterhånden små gamle triceps skulle motioneres lidt Close grip benchpres med stop 8x70 (Konventionel bænk som opvarmning) 5x110 5x122,5 (air butt på sidste). Dette er faktisk en form for PR. Jeg har aldrig registreret en tungere 5'er på closegrip 5x115 5x115 5x115 5x115 Fornuftig serie
    1 point
  17. ÆÆÆÆV. Vi har lige fået en tolkning af regler om brug af elektroniske midler under togfremførsel. Vi må ikke længere høre musik eller radio. Så ingen hollandsk taleradio til mig, de vanlige 3-6 timer dagligt. Eftersom jeg ikke kan få fri til aftenskole, så var det da dødsstødet til projektet, omend det jo har stået mere eller mindre stille.
    0 points