XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

19/4-2002:

Startede kl. 13.30, sluttede kl. 14.50

Dagens arbejde:

Incline bænkpres(ME):

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

1 x 1 x 60 kg

1 x 1 x 70 kg

1 x 1 x 75 kg

1 x 1 x 77,5 kg(Missed)

DB Press:

4 x 8 x 26 kg

Closegrip bænkpres:

4 x 8 x 40-52,5 kg

DB Rows:

2 x 6 x 30 kg

Fik lidt flere kg i incline bp, havde regnet med mere end 2,5 kg, men ok, ny rekord og det gik fremad, så helt slemt er det ikke. Følte mig generelt ikke så godt tilpas i dag, trænede senere end jeg plejde og havde  ikke spist nok og generelt sovet for lidt, og så er jeg lige startet på eksamensprojekt, så det bliver en lidt hård tid her de næste par uger. Resten kørte ok.

En ok træningsdag i dag  :whatsthat:

-> Ripper

Kig her!

Link to comment
Share on other sites

21/4-2002:

Startede kl. 14.00, sluttede kl. 15.20.

Dagens arbejde:

Squat(DE):

1 x 2 x 50 kg

10 x 2 x 97,5 kg

Dødløft(DE):

1 x 1 x 70 kg

12 x 1 x 90 kg

DB Rows

3 x 5,9-6 x 38-40 kg

Goodmornings:

3 x 6 x 85 kg

DB Sidebend:

3 x 6 x 46-48 kg

Weighted situps på bænk:

2 x 6 med 5-10 kg

Squat og dødløft kørte ret pænt idag, skyldtes måske også at jeg ikke har rørt alkohol i denne weekend, har fået sovet igennem og spist en masse god mad. Mine rows irreterer mig lidt, ville gerne have flere kg, så jeg må prøve at skære dem helt væk en uge, eftersom ryggen vist har rigelig at se til med dødløft. Så fik jeg også testet de straps som jeg fik i går. Efter lidt fumleri lykkes det mig at få dem til at virke ordentlig, og sidebends gik meget bedre i dag.

Og så har mig og min makker fået os to lærlinge, som skal starte fra maj af i centeret. Så det bliver en hård men god start for dem med masser af bænkpres, rows, dødløft, og squat. :devil:

En god træningsdag i dag :cool:

Link to comment
Share on other sites

22/4-2002:

Startede kl. 8.20, sluttede kl. 9.25.

Dagens arbejde:

Bænkpres(DE):

1 x 3 x 30 kg

8 x 3 x 57,5 kg

2 x 1 x 65 kg

Military Press:

3 x 8 x 35-40 kg

1 x 7 x 40 kg PIS!

Lying triceps extension:

3 x 6 x 35 kg

DB Shrugs:

4 x 6 x 46-48 kg

Div. rotatormanchet:

Cuban Press: 2 x 10

External rotation: 2 x 10

Bænkpres kørte ikke helt som ønsket, men det er vist ganske normalt for mit vedkommende efterhånden :biggrin: Military Press er en lækker øvelse :inlove: , vil gerne bruge den mere. Jeg hader at træne triceps, så ingen kommentar her. Resten gik ok.

Er noget stresset lige for tiden, har eksamensprojekt, deraf de underlige træningstidspunkter og mit fravær fra MOL lige i øjeblikket.

En ok træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

24/4-2002:

Startede kl. 7.45, sluttede kl. 8.50.

Dagens arbejde:

Frontsquat(ME):

1 x 3 x 30 kg

1 x 3 x 60 kg

1 x 1 x 75 kg

1 x 1 x 95 kg

1 x 1 x 105 kg

1 x 1 x 115 kg

Zercher squat:

4 x 6 x 60-65 kg

Weighted backraises:

3 x 6 med 15 kg

DB Sidebend:

1 x 6 x 46 kg(Var flad herefter :dead: )

Arbejdet med eksamensprojekt gjorde at jeg blev nødt til at træne i dag inden jeg mødte, og det satte lidt sit præg sammen med eksamenstresset. Jeg kunne nok have taget 2,5-5 kg mere i fronsquat, men det var der ikke tid til. Resten kørte ok.

En travl træningsdag i dag :whatsthat:

Link to comment
Share on other sites

27/4-2002:

Startede kl. 14.00, sluttede kl. 15.30

Dagens arbejde:

Decline bænkpres(ME):

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

1 x 1 x 60 kg

1 x 1 x 75 kg

1 x 1 x 85 kg

1 x 1 x 90 kg

1 x 1 x 92,5 kg(Missed)

Weighted pushups:

3 x 6 med 15 kg på ryggen.

Closegrip bænkpres:

3 x 6 x 55 kg

BB Rows:

4 x 6 x 70 kg

Side Laterals:

3 x 6 x 8-10 kg

Og mens jeg ventede på min træningsmakker:

Kabelcurls:

1 x 6-8 x 50 kg

Og min krig imod maskinerne...

Leg extension:

1 x 8 x 60 kg

1 x 8 x 80 kg(Hele stakken) :p

Fik officialt 10 kg i incline bænkpres, men uofficialt var det nok nærmere 5 kg, men det er også ganske tilfredsstilende. De andre øvelse kørte ganske godt, er ved at blive ret glad for bb rows, giver godt i ryggen.

Dagens sure opstød:

Og så blev dagen alligevel lidt skæmmet af en makker, som lige skulle køre dødløft foran squatracket selvom der var plads andre steder, hvilket forhindrede min makker i starte med squat. GRRR!!!! :angry3: Don't stand between a man and his Squatrack. Sikke et fjols, som ovenikøbet kørte bouncer dødløft på gummimåtter og med bælte. Han fik også et par indirekte svinere da jeg snakkede om brugen af bælter med min makker.

Alligevel en god træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

28/4-2002:

Startede kl. 13.20, sluttede kl. 14.30

Dagens arbejde:

Squat(DE):

1 x 2 x 42,5 kg

1 x 2 x 77,5 kg

8 x 2 x 105 kg

Dødløft(DE):

1 x 1 x 70 kg

1 x 1 x 87,5 kg(Ups! Regnefejl :blush: )

10 x 1 x 97,5 kg

Rumænsk dødløft:

4 x 8 x 70-75 kg

DB Sidebend:

2 x 6 x 46 kg

Weighted Situps:

3 x 6 med 5-10 kg

En ganske almindelig ikke-helt-så-eksplosiv-som-ønsket dag. Jeg er begyndt at køre med en fast bredde nu ved min squat, efter at have eksperimenteret lidt her på det sidste. Der er ingen tvivl om at powersquat er godt for røven :biggrin: . Resten kørte ok, skal dog nok til at bruge straps til rumænsk dødløft.

En fin træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Hey XaX

Vil du bruge straps fordi du har problemer med at holde på vægten?

I så fald syntes jeg at 75 kilo er for tidligt at bruge straps til. Måske du skulle overveje noget mere grebstræning. F.eks. at tage en 20 kilo skive i hver hånd(tag ved i hullet) og gå frem og tilbage med dem i centeret i et par minutter. Jeg har haft god succes med dette. Desuden syntes jeg også at hammer curls hjælper på grebsstyrken.

Bare lige et par fif, hvis det var grebsstyrken der var problemet.

God træning.

Link to comment
Share on other sites

30/4-2002:

Startede kl. 15.00, sluttede kl. 16.15.

Dagens arbejde:

Bænkpres(DE):

1 x 3 x 30 kg

8 x 3 x 57,5 kg

2 x 1 x 65 kg

Military Press:

3 x 6 x 40 kg

T-Bar row:

2 x 8 x 60 kg + stang

1 x 11 x 60 + stang - Der kom lige en djævel op i mig her! :devil:

Lying triceps extension:

2 x 8 x 32,5 kg

Decline closegrip bænkpres:

2 x 8 x 55 kg

Rear Laterals:

2 x 8 x 8 kg

Og så lidt div. triceps og biceps ting, prøvede et par øvelser...

Det var bare en de dage hvor der virkelig var power i mig. Det kørte ganske eksplosivt i dag i bænkpres, dejligt nok. T-bar er også en fed øvelse, specielt fordi jeg lige gør mig umage for at se nasty ud, fnyse, råbe lidt, smide lortet på gulvet når jeg er færdig, og så ellers rende rundt og sige "wuuuu" ligesom Ronnie Coleman :biggrin2: . Jeg har iøvrigt besluttet mig for at droppe små isoøvelser ved min tricepstræning og så køre decline closegrip og J.M press i stedet for lying triceps extension, som efter min mening sutter røv! Resten kørte også ganske godt.

Så kom min og min makker i snak med et par af de andre guttere omklædningsrummet efter træning. Snakken faldt på bentræning, og de andre brød sig ikke om bentræning. Den ene mente ligefrem det var i orden at nedprioritere sin bentræning, fordi han ikke gad. Til det kan jeg kun sige, at ønsker man noget som helst seriøst med sin træning, så skal man lære at elske bentræning. :king:

En rigtig fed træningsdag i dag :devil:

-> T

Det er kun specifikt ved rumænsk dødløft at grebet kniber, og fordi jeg ikke slipper stangen før den sidste rep er taget. Jeg har taget 150 kg i alm. dødløft uden straps, så det burde ikke være grebet generelt som er problemet.

Link to comment
Share on other sites

Og så lidt div. triceps og biceps ting, prøvede et par øvelser...

Prøvede.. du ka jo li det!

Du kan sgu snart ikke skjule det længere din wannabee undertøjsmodel :biggrin:

Det næste bliver vel, at du bytter rygdagen ud med læg-underarm-nakke dag?? :)

Ikke dårligt DL.. Hvornår tester du 1RM igen??

Link to comment
Share on other sites

He he, den eneste grund til at teste armøvelser var at jeg vill prøve at finde en god iso-tricepsøvelse, kunne jeg ikke. Jeg tog curls 14 kg x 6, og smed herefter vægtene, gad ikke. Det var mest fordi jeg ventede på min makker.

Jeg maxtester igen om 2-3 uger, glæder mig for vildt! Herefter indlægger jeg lidt cardiotræning og rydder op i mine kostvaner. Min fedt% er også snart ved at blive grotesk, så lidt undertøjsmodel er der nok i mig :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

1/5-2002:

Startede kl. 16.00, sluttede kl. 17.30

Dagens arbejde:

Dødløft stående på to 25 kgs skiver(ME):

1 x 3 x 40 kg

1 x 3 x 70 kg

1 x 1 x 100 kg

1 x 1 x 125 kg

1 x 1 x 142,5 kg

1 x 1 x 150 kg

Zercher squat:

3 x 5 x 65 kg

Weighted Back raises:

4 x 8 med 15 kg

DB Sidebend:

3 x 6 x 46 kg

Squat walkouts:

1 x 120 kg x 30 sek.

1 x 150 kg x 30 sek.

1 x 160 kg x 30 sek.

Og så fik jeg prøvet lidt ab-wheel mave øvelse, sammen med Sil og therealhurra, ganske hård øvelse...

Det kørte godt i dag, fik de 15 kg ekstra jeg havde regnet med. Jeg kunne måske have taget 5 kg ekstra, men siden jeg løfter fra helt fra jorden af, har jeg meget svært ved at holde en god form. Det er nærmest stivbenet dødløft jeg kører. Resten kørte også godt, det var det hele taget en af de dage, hvor man var i "the groove".

En dejlig træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Rigtig godt. Jeg kan mærke at der ryger mange kg på totalen, specielt i squat og dødløft. Jeg ved endnu ikke med bænkpres, udover at det nok kommer til at gå frem.

Jeg er specielt vild med at lave nye rekorder hver uge. Det er virkelig en kæmpe motivationsfaktor for mig :devil: . Jeg er bare ikke så vild med med tricepstræning og mavetræning, men det kommer man ikke rigtig uden om.

Derudover så tiltaler det mig også at man har mulighed for at bruge en masse af de gode øvelser, såsom frontsquat, zerchersquat, goodmornings.

Kort sagt: Jeg er virkelig glad for WSB, både træningsformen og de gode resultater som jeg ved, er på vej. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne måske have taget 5 kg ekstra, men siden jeg løfter fra helt fra jorden af, har jeg meget svært ved at holde en god form. Det er nærmest stivbenet dødløft jeg kører.

Ikke for noget, men jeg synes bare du skal tænke MEGET på din form i dødløft. Sådan noget som du beskriver i ovenstående er noget som meget hurtigt kan udvikle sig til dårlig vane, som kræver tid at komme af med igen. Jeg taler af erfaring. Mit problem lå i for svage haser og for mange kg på stangen....egoet sejrede over teknikken......men det har jeg heldigvis fået gjort noget ved nu ;)

Nu har jeg selvfølgelig ikke set dit løfte m.m., så det er måske mig der har fejlfortolket det du skrev, men så må du rette mig :)

....my words

Link to comment
Share on other sites

Problemet er lidt at jeg er ret lille af højde og løfter meget tæt på jorden af. Det er mere eller mindre umuligt at undgå en rund ryg det første stykke. Derudover skal det siges at det er en ME-øvelse, og den bruges altså ikke særlig tit. Jeg vil nok bruge en lidt højere version af dette løft til min næste WSB-cyklus, da den her er alt for lav...

Link to comment
Share on other sites

3/5-2002:

Startede kl. 14.45, sluttede kl. ??

Dagens arbejde:

Floorpress(ME):

1 x 3 x 50 kg

1 x 1 x 65 kg

1 x 1 x 75 kg

1 x 1 x 85 kg

1 x 1 x 95 kg

1 x 1 x 97,5 kg(Missed)

Paused DB Press:

4 x 6 x 26-30 kg (Ny rekord her! )

BB Rows:

2 x 5 x 70 kg

1 x 7 x 75 kg(Også ny rekord her! )

J.M Press:

4 x 8 x 55 kg

Side Laterals:

4-6 x 10-12 kg

Og mens jeg assisterede therealhurra med hans pushups

Pushups på 3 skiver:

13 stk med egen kropvægt, havde ikke så meget tilbage her :dead:

Det var en de dage med manglende søvn, dårlig kost og lidt stress, en typisk dag hvor man sætter rekorder og det gjorde jeg som bekendt. +5 kg i Floorpress er tilfredsstilende, ligesom resten af rekorderne også var.

Og faldt vi i snak med stor gut i omklædningsrummet. Han fik julelys i øjnene da vi fortalte at vi trænede efter styrke, idet han selv var stærkmand. Vi snakkede frem og tilbage hvor fed squat var, dødløft tips, finnen Ahoula og hans bedrifter, om hvor kedelige bodybuildere var :biggrin2: Det endte så med at vi blev invitereret med til stærksmandkonkurrence i slutningen af maj i Svendborg, hvilket vi helt sikkert skal se og måske prøve lidt selv. :cool:

Og så var jeg ude og spise frokost ved bedsteforældrene, masser af god rugbrød med fiskepålæg, nam nam for vægttrænende mennesker, og så fik jeg også lige en XXXL-tshirt af min faster, som også var der, så nu er jeg blevet rigtig stereotyp :biggrin:

Generelt en total lækker dag over hele linien :cool::thumb:

Link to comment
Share on other sites

5/5-2002:

Startede kl. kl. 16, sluttede kl. ??

Dagens arbejde:

Squat(DE):

1 x 2 x 42,5 kg

1 x 2 x 77,5 kg

6 x 2 x 112,5 kg

Dødløft(DE):

1 x 1 x 70 kg

8 x 1 x 105 kg

Rumænsk dødløft:

3 x 6 x 70 kg

Weighted situps:

5 x 6 med 10 kg i næsten strakt arm bag hovedet.

Og så lidt afsluttende sjov...

Statisk hold med 2 x 25 kg, dystede imod min makker. Han vandt denne gang... :hehe:

Ikke så meget at bemærke. Det kørte ok i dag, squat føltes lidt tungt, skyldes nok også at jeg ligger i den høje afdeling nu, omkring 80%. Jeg venter bare på få lov til at makse igen i de rigtige løft... :devil:

En ok træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share