XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

15/3-2002:

Startede kl. 11.00, sluttede kl. ??, nok ca. kl. 12.15

Dagens arbejde:

Incline bænkpres(ME):

1 x 5 x 20 kg

1 x 3 x 50 kg

1 x 1 x 70 kg

1 x 1 x 72,5 kg

1 x 1 x 75 kg(Missed)

Paused DB Press:

4 x 6-8 x 24-22 kg

Closegrip bp:

3 x 6 x 50 kg

BB Rows

3 x 6 x 60-70 kg

Øvvv, sikken en dag. Højre arm nægtede igen i dag at være med i træning, så alle øvelser efter incline bænkpres led kraftigt. Der røg altså 5-10 kg i de sidste 3 øvelser og droppede den sidste øvelser, rear laterals. Jeg må snart have opklaret hvorfor min højre arm opfører sig sådan. Min teori er at jeg ofte går med en tung sportstaske over højre skulder, og samlet set over længere distancer de dage hvor jeg træner, eller også skyldes det at jeg træner anerledes, andre nye øvelser og lign. men det burde ikke kun gå ud over højre hvis det endelig var sådan.

Nå men altså en halvdårlig træningsdag i dag :(

Link to comment
Share on other sites

17/3-2002:

Startede kl. 13.10, sluttede kl. 14.35

Dagens arbejde:

Squat(DE):

1 x 2 x 40 kg

1 x 2 x 70 kg

10 x 2 x 97,5 kg

Dødløft(DE):

1 x 1 x 40 kg

1 x 1 x 70 kg

12 x 1 x 90 kg

Goodmornings:

4 x 8 x 70 kg

Hammercurls:

3 x 8 x 12-14 kg

Weighted abs:

4 x 8 : Samme som sidst, dog med 6,25 kg bag nakken til sidst

Og så en gang Cubanpress med håndvægte, ventede på træningsmakkeren...

Squat kørte ok, ganske vist mest eksplosivt i toppen, letter næsten fra gulvet af. Dødløft kørte også godt og rimelig eksplosivt. De korte pauser mellem sættene giver mig stadig sved på panden i øvrigt. Resten af øvelserne kørte ok.

En halvfin træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Sorry jeg bryder ind i din log...

Cool squat du laver - især med din korte træningserfaring! Mistænker dig for at være en :alien:  

hehe...

Glæder mig til at høre din næste bænk max. for at se om WSB m.m. har hjulpet...

Ps. Hvornår hører vi om jeres møde/ konkurrence med TJ? hehe.

Mvh.

Lawman

Link to comment
Share on other sites

Ahh, det er altid så hyggeligt med folk som skriver lidt. ;)

Jeg glæder mig også selv til at se hvordan WSB har påvirket min bænk. Indtil videre er ret svært at vurdere, men min program er trodsalt næsten lavet af TJ, som selv har nogle erfaringer med bænk og WSB.

Lad os nu se med squat. Mit forløbige mål for i år er 220 kg i både squat og dødløft, hvilket jeg ikke mener er helt urealistisk i betragtning af hvordan det hidtil er gået. :satisfied:

Link to comment
Share on other sites

19/3-2002:

Startede kl. 12.15, sluttede kl. 13.3?

Dagens arbejde:

Bænkpres(DE):

1 x 3 x 30 kg

8 x 3 x 57,5 kg

2 x 1 x 65 kg

DB Frontraise:

4 x 8 x 16 kg

DB Shrugs:

4 x 8 x 40-42 kg's håndvægte

Pullups:

3 x 2 (Er fast beslutet på at blive bedre til det her! )

Cable row(Skulle lige prøve):

16 x 50 kg

5 x 75 kg

Rotatormanchet:

Div. rotationer med kabel: 3 x 10-15

Og mens jeg ventede på makkeren...

Db clean and press:

1 x 24 kg

1 x 26 kg

1 x 32 kg

1 x 34 kg

1 x 38 kg

1 x 40 kg(Missed)

Dagen startede godt. Så en makkeren som havde på 210 kg i

squatracket. Altid rart at vide at der findes andre rigtige powersvin i ens center også :)

Bænk kørte godt og eksplosivt, også selvom jeg er begyndt at brede mit greb mere ud. Chinstativet var optaget da jeg skulle bruge det, så shrugs først hvilket ikke er en god idé. Jeg kørte også lidt db clean and press, hvilket er en absolut fed øvelse. Den vil jeg simpelhen have med i mit program...

Højre arm brokkede sig lidt i dag, dog først efter endt træning.

Og så det ikke-fede i dag, intet vand i bruseren efter træning, så jeg måtte tage hjem lidt halvsvedigt :(

Alligevel en god træningsdag i dag :cool:

Link to comment
Share on other sites

20/3-2002:

Startede kl. 12.15, sluttede kl. 13.40

Dagens arbejde:

Frontsquat(ME):

1 x 5 x 20 kg

1 x 3 x 50 kg

1 x 1 x 70 kg

1 x 1 x 80 kg

1 x 1 x 90 kg

1 x 1 x 100 kg

1 x 1 x 105 kg(Missed)

Paused squats:

3 x 5 x 70 kg med 2 sek. pause i bunden.

Backraises

3 x 6 kropsvægt, og 5 kg ekstra i sidste sæt.

DB Sidebend:

4 x 6 x 42-46 kg

Og så dumbbell cleans igen... Skulle lige vise de andre det. :)

Frontsquat var lidt smertefuldt for skulderne men alligevel en ret fed øvelse :devil: Resten kørte som det skulle, ikke så meget at sige her.

En fin træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

22/3-2002:

Startede kl. 12.15, sluttede kl. 13.30

Dagens arbejde:

Decline bænkpres:

1 x 5 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

1 x 1 x 60 kg

1 x 1 x 70 kg

1 x 1 x 80 kg

1 x 1 x 90 kg(Missed)

Paused DB Press:

3 x 6 x 22 kg med 1 sek. pause i bunden

Closegrip bp:

4 x 8 x 50-55 kg

Closegrip chinups:

2 x 2

1 x 4 med lidt afsæt.

BB Row:

3 x 6 x 40-60 kg

Burde nok have taget 85 kg i decline bp, men det kørte ellers ret godt med 80 kg, så jeg sprang direkte til 90 kg. Har igen problemer med højre arm. Det er en decideret hindring hver gang jeg skal træne overkrop. Resten af dagen forløb mere eller mindre halvdårligt pga. højre arm.

En ikke-fed træningsdag i dag. :(

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor sprang du så ikke bare tilbage til 85 kg efter du havde misset de 90 kg ?? De er utroligt hvad man kan nogen gange, selvom man har haft et par tunge løft. Jeg kan huske en ME dag, hvor jeg skulle køre incline bænkpres, engang for lang tid siden, da jeg kørte WSB. Min gamle max var 150 kg. Jeg prøvede efter min sidste opvarmnings single et løft på 152,5 kg. Det var langt fra. Så prøvede jeg på at udligne med 150 kg. Den missede jeg også. Så blev jeg sgu pissed. Jeg gik ned på 145 kg, for at se om den var helt gal. Den strøg op. Mystisk når man tænker på de 152,5 kg var helt død. Jeg prøvede igen på at udligne, og sjovt nok så gled den lige så stille til lockout. Jeg prøvede en sidste gang på de 152,5 kg, men den var stadigvæk for tung. Men det var alligevel en god ME dag. Jeg fik mange max efforts for den dag, selvom jeg ikke satte rekord. Bare lige for at illustrere, at de 85 kg måske ville have røget op. Formålet er jo at flytte grænsen. 2,5 kg tæller også. Og en udligning er bedre end 10 kg under den gamle max.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

mht din højre arm.. jeg kommer til at tænke på et problem jeg selv havde en overgang....

hvor meget arbejder du med computer??

seriøst.. kan det være en "musearm" der er gået i dybden?

jeg havde engang musearmen fra helvede, der virkelig ødelagde træning og alt muligt andet (får den stadig af og til) og der hjalp en MASSE udstrækning... som at hænge i en chinbar til man ikke kunne mere.

det kan også være en klemt nerve og så skulle du nok tage til en fysio.

men prøv eventuelt først med en langt varmt bad, efterfulgt af en lang massage med peppermynteolie/tigerbalsam på problem stederne, pak så armen ind i nogen varme håndklæder, og stræk så let ud efter det.det kan hjælpe

God weekend. venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

24/3-2002:

Startede kl. 13.15, sluttede kl. 14.25

Dagens arbejde:

Squat(DE):

1 x 2 x 40 kg

1 x 2 x 70 kg

8 x 2 x 105 kg

Dødløft(DE):

1 x 1 x 70 kg

10 x 1 x 97,5 kg

Rumænsk dødløft:

3 x 6 x 70 kg

Cable rows:

3 x 6 x 50 kg

Maveøvelse, Pavel-rocky ting:

3 x 5-8

Squat og dødløft kørte ok, ikke helt så eksplosivt som jeg kunne tænke mig, men tilfredsstilende. Første gang jeg stiftede bekendskab med rumænsk dødløft, ganske god øvelse. Lænden var lidt flad herefter, kunne mærkes ved cabelrow. Højre arm brokkede sig lidt i dag, dog ikke mere end at alle øvelser forløb som planlagt.

En ok træningsdag i dag. :)

Nå ja forresten, har fået fingerne i "Pumping Iron" med Arnold, skal se den i aften... :cool:

Link to comment
Share on other sites

26/3-2002:

Startede kl. 12.20, sluttede kl. 13.40

Dagens arbejde:

Bænkpres(DE):

1 x 5 x 30 kg

8 x 3 x 57,5 kg

1 x 2 x 65 kg

Db clean and press:

3 x 4-6 x 24-30 kg

Widegrip Foot-assisted Chinups:

2 x 6

BB Shrugs:

3 x 5-6 x 90-100 kg

Cuban press:

3 x 8

Bænkpres kørte rimelig eksplosivt i dag, også selvom jeg har gjort mit greb bredere, ca. 2-3 cm i hver retning, var næsten ved at lette hver gang :biggrin2:. Db clean and press er f*cking hård, når den køres for reps :dead: BB Shrugs er ikke fed, maven og sjoveren er i vejen for stangen :) Armen gjorde som sædvanlig modstand, men det hindrede ikke dagens træning. Skal i øvrigt til lægen i morgen med armen...

Nå men en ret god træningsdag i dag :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share