XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

vi har vidst vægte op til 50 kg eller sådan noget i håndvægte. ved faktisk ikke helt hvor store de er. For der er ingen mærker på dem. Der er bare POKKERS mange skiver, det er de store sorte som man tit ser Ronnie C med på billeder.

Jeg kan godt lide barbell skrugs , så kan man tage vægten fra stativet og ligge den tilbage der, og kører med straps.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

27/3-2002:

Startede kl. 11.00, sluttede kl. 12.30, var i øvrigt ved lægen. Resultatet af dette besøg kan læses i min lille arm-tråd.

Dagens arbejde:

Dødløft stående på to skiver(ME):

1 x 3 x 40 kg

1 x 2 x 70 kg

1 x 1 x 90 kg

1 x 1 x 100 kg

1 x 1 x 110 kg

1 x 1 x 120 kg

1 x 1 x 130 kg

1 x 1 x 135 kg

1 x 1 x 137,5 kg (Missed)

Paused squats:

3 x 6 x 70 kg med 2 sek. pause i bunden.

Backraises:

3 x 8-10 med 2,5 kg på nakken

DB/Cable Sidebend

4 x 8 x 40-50 kg

Der skete noget mystisk i dag. Jeg løftede 5 kg mere fra en højde svarende til at stå på to skiver, end alm. dødløft. Enten er jeg specielt disponeret for at løfte fra bunden af, eller også er det bare WSB som virker rigtig godt. Jeg vælger at tro på det sidste :) . Resten kørte ok, fik prøvet nogle cable sidebend, virker rent faktisk ret godt.

En god træningsdag i dag :cool:

Link to comment
Share on other sites

29/3-2002:

Startede kl. 9.15, sluttede kl. 10.35. Vi tog tidlig træning da træningsmakkeren skulle til Sønderjylland halvtidligt.

Dagens arbejde:

Floorpress(ME):

1 x 3 x 40 kg

1 x 1 x 60 kg

1 x 1 x 70 kg

1 x 1 x 80 kg

1 x 1 x 90 kg

1 x 1 x 95 kg(Missed)

Paused DB Press:

3 x 6 x 22-24 kg

J.M. Press

3 x 6 x 40 kg

Cable rows:

3 x 6-7 x 55-65 kg

Rear Lateral raise:

3 x 10 x 7 kg

Så fik jeg endelig stiftet bekendskab med Floor press, ret syret øvelse, følte mig lidt fjollet tilpas, specielt fordi jeg kørte den i squatracket samtidig med at min makker skulle squatte. Resten af øvelserne kørte ret godt, havde overskud til mere kunne jeg mærke. Armen markerede sig i dag, men absolut ikke så slemt som det plejer at være, så træningen forløb ret problemfrit i dag.

En rimelig god træningsdag i dag :cool:

Og så har jeg fået tillusket mig et eksemplar af The Unbelievable med Ronnie Coleman... :devil:

Light weights, Light weights

Link to comment
Share on other sites

Hej xax dit powersvin, lækkert nok med dit dødløft kan se det går fremaf, men hvordan går det med dit bænkpres?

Det der floorpress du omtaler hva fan er det? og hvorfor kører du cable rows? Kabler er jo ringe til alt andet end rotator cuff :p ....

Er du med på en gang træning med mig og Sil feks på lørdag? Kunne være meget sjovt at udveksle nogle øvelser og små tips.... hurra over and out

Link to comment
Share on other sites

Well, det er lidt svært at vurdere sit bænkpres på nuværende tidspunkt, men jeg har på fornemmelsen at det går den rigtige vej. Floor press er bare bænkpres hvor man ligger på gulvet.

Ja jeg ved godt, kabeltræning er noget værre noget, men det er næsten den eneste form for variation til DB/BB Rows.

Jeg træner først søndag, og mine træningsdage er fastlagt på forhånd, så lørdag kan jeg ikke, men det kunne ellers være hyggeligt nok. :)

Link to comment
Share on other sites

31/3-2002:

Startede kl. 13.15, sluttede kl. 14.20

Dagens arbejde:

Squat(DE):

1 x 2 x 40 kg

1 x 2 x 70 kg

6 x 2 x 112,5 kg

Dødløft(DE):

1 x 1 x 70 kg

8 x 1 x 105 kg

Rumænsk dødløft:

4 x 8 x 70 kg

Cable Rows:

3 x 8 x 55-60 kg

1 x 7 x 60 kg

I dag blev jeg udsat for noget af det værste som kan ske når man er i motionscenter, mine træningsbukser revnede :lookaround: så squat og dødsløft kørte ikke så fedt. Det er noget svært at koncentrere sig om at squatte, når man hører revnelyde. Derfor skippede jeg mavetræningen i dag, gad simpelhen ikke at vise min røv til hele centeret. Heldigvis var der halvtomt mens jeg trænede, så jeg slap næsten helt for sjove kommentarer.

Værd at bemærke er også at jeg har taget 3 kg på siden jeg startede med WSB for 3 uger siden, uden at spise synderlig meget mere. Det er nok derfor at jeg har sprækket mine bukser  :biggrin2:

Nå, men en total pinlig træningsdag i dag :blush:

Link to comment
Share on other sites

WSB er et gainer styrkeløftsprogram af format.....

Hvad angår bukserne, så skete nøjagtig det samme for mig med et par gamle mørnede Twinlab træningsbukser, da jeg kørte Sheiko. Forestil dig at mangle 5 sæt i bænkpres og 5 sæt i squat, og stå med et mega hul i røven. Og bænken vender ud imod stepperne med alle step-sildene. Men jeg bed i det sure æble og vist hvad farve underdrenge jeg havde på....ikke andet at gøre. Primær øvelserne kan IKKE droppes pga. sådan en bagatel ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oplevet præcis det samme som dig Xax. Jeg har taget omkring 6 kg siden jeg startede WSB i januar måned. Og det er også uden at spise mere end plejer. Man kan sige meget, men hvis man vil være et stort styrkesvin, så er WSB det rigtige valg. Jeg har også revnet 3 par boxershorts ved at squatte, heldigvis holder mine træningsbukser indtil videre!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejde også om jeg bare skulle smutte i bad efter squat, men jeg havde dog samme tanke med at det primære arbejde skulle overståes uanset om det så skulle ske kun iført underhylere.

Og så har jeg før sprækket shorts ved squat også. Heldigvis så fik jeg endnu et par Everlast træningsbukser i går, så jeg kommer dog ikke til mangle træningstøj. :)

Link to comment
Share on other sites

2/4-2002:

Startede kl. 12.20, sluttede kl. 13.45

Dagens arbejde:

Bænkpres(DE):

1 x 3 x 30 kg

8 x 3 x 57,5 kg

2 x 1 x 65 kg

Db Clean and Press:

3 x 6 x 24 kg

Footassisted Closegrip chinup:

3 x 6

Db shrugs:

4 x 8 x 34-38 kg

Hammercurls:

2 x 6-7 x 16 kg

Bænkpres kørte ikke helt eksplosivt som ønsket, dog tilfredsstillende, endnu gang nok pga. breddere greb.

Så fik jeg lidt fremgang i chinups, lykkedes mig at tage 3½ uden hjælp, resten foregik med assistance fra fødderne. Jeg havde hellere ikke så meget energi til bicepstræning, så her gik jeg hurtig død. Armen markede sig lidt i dag, skyldtes nok lidt musearbejde med højre hånd i skolen + dart.

En ok og ret solbeskinnet træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

3/4-2002:

Startede kl. 10.15, sluttede kl. 11.40

Dagens arbejde:

Goodmornings(ME):

1 x 3 x 30 kg

1 x 3 x 60 kg

1 x 1 x 80 kg

1 x 1 x 90 kg

1 x 1 x 100 kg

1 x 1 x 110 kg

1 x 1 x 115 kg

1 x 1 x 120 kg(Missed)

Frontsquat:

3 x 4-5 x 72,5-70 kg

Rev. Hyper

3 x 8 x 25-50 kg?

Cablecrunch

3 x 8 x 40-70 kg

Cable/DB Sidebend:

3 x 6 x 40 kg

Jeg var noget nervøs ved at bruge Goodmornings til ME med 1RM, men det var egentlig ikke noget at være bange for, fik 15 kg mere end jeg havde regnet med :)

Selvom jeg har erklæret Jihad mod alle maskiner, så fik jeg alligevel brugt en i dag, dog en som Louie Simmons anbefaler - rev. hyper ting. Endte med at tage hele stakken(50 kg? ) for 8 reps, og kunne nok have banket flere af, må køre den med et ben fremover...

Men altså en overgennemsnitlig træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for en reverse hyper? Troede overhovedet ikke de eksisterede i Danmark...det er vel ikke en bøsse-technogym gluteus maskine? Det nærmeste mit center kommer på rev. hypers er sådan en technogym balle maskine, som kællingerne står i kø for at få fast røv i...noget værre lort med sådan en Nautilus efterligning "muslinge-skals-hjul", som kablet kører hen over.

Ofte når man læser WSB-artikler er rev. hypers og glute ham raise nævnt som nogle kanongode øvelser, hvilket er surt, for Danmark er som bekendt 40 år bagud, så øvelserne er ukendte i vores lille snotland. Men rev. hypers maskinen findes åbenbart i dit center... Har du nogle gode forslag til, hvordan man kan efterligne ovennævnte øvelser?

mvh Ripper

Link to comment
Share on other sites

Well, det er nok ikke en rev. hyper lige efter hr. Simmons hovede, men den er god nok.

Alternativt så kunne man forsøge sig med at ligge på en Swissball på maven, og evt. hægte et kabel på fødderne.

Omkring glute ham raise, så kan du se her hvordan man kan lave den uden specifikt maskineri.

Rent faktisk så har jeg hørt at man tit kan støde på sådanne ting, rev. hyper + glute ham raise i decideret styrkeløftsklubber.

Link to comment
Share on other sites

Ofte når man læser WSB-artikler er rev. hypers og glute ham raise nævnt som nogle kanongode øvelser, hvilket er surt, for Danmark er som bekendt 40 år bagud, så øvelserne er ukendte i vores lille snotland

God pointe. Der findes masser af gode maskiner man kan bruge, såsom reverse hyper bænken. Desværre kører danske motionscentre stadigvæk med latterlige og ligegyldige maskiner som adductor, abductor, pec-deck osv.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

5/2-2002:

Startede kl. 12.30, sluttede kl. 13.??

Dagens arbejde:

Illegal Widegrip Benchpress(ME - 6RM):

1 x 6 x 20 kg

1 x 6 x 40 kg

1 x 6 x 50 kg

1 x 6 x 60 kg

1 x 6 x 65 kg

1 x 6 x 70 kg

Weigthed Pushups:

3 x 6 med 2,5-15 kg på ryggen..

Leg curls: Skulle lige prøve dem :biggrin:

1 x 15 x Indstilling 14 ud af 20

J.M Press:

4 x 8 x 40-45 kg

Widegrip Pulldowns til bryst:

3 x 6 x 50-60 kg

1 x 4 x 70 kg

Det lykkes mig at få 10 kg mere i widegrip bp, end jeg havde regnet med, stoppede før failure i dag, da det sidste sæt var lidt for tæt. Jeg blev også lidt overasket over mine pushups, troede jeg var langt dårligere til det. Generelt så kørte det godt i dag, skulle lige blære mig lidt med leg curls. Vores chinstativ var optaget da jeg skulle bruge det, så jeg måtte nøjes med pulldowns - total skod.

En god træningsdag i dag :cool:

-> klausjensen

Om cirka 6 uger i de normale løft, dog makser jeg som bekendt hver uge i varianter af disse løft.

Link to comment
Share on other sites

xax, jeg troede ikke at et seriøst styrkesvin som dig kunne finde på at så meget som nærme dig leg curl maskinen. Det næste bliver vel at du havner i abductoren for at stramme ballerne lidt op..... he he

anyway, hvad synes du eller om illigal wide grip bp. Jeg overvejer lidt at smide den ind i min næste cyklus, men jeg er lidt bange for at smadre min skulder ved det. Er den anbefalelsesværdig?

Link to comment
Share on other sites

Det med leg curl var rent blær, skulle lige vise at gode solide vægtstangsøvelser også giver styrke der hvor ellers kun maskiner kan :baaa:

Widegrip bp er godt til bundstyrke, havde lidt problemer med udførslen pga. korte arme og mangel på plads til hænderne i sidden, har dog ikke mærket noget til skulderne, så den vil jeg hel klart anbefale. :thumb:

Link to comment
Share on other sites

7/4-2002:

Startede kl. 13.15, sluttede kl. 14.30, fik lidt for mange af de sjove genstande i går hos Baardibilder... :beerchug:

Dagens arbejde:

Squat(DE):

1 x 3 x 40 kg

1 x 2 x 80 kg

5 x 2 x 115 kg

Dødløft(DE):

1 x 1 x 70 kg

5 x 1 x 110 kg

Rumænsk dødløft:

3 x 6 x 70 kg

DB Rows:

3 x 6 x 38 kg

Puha en dag :dead: Squat og dødløft kørte ikke så godt, lidt svært at træne med hovedpine. Havde regnet med at sætte rekorder i dag i hjælpeøvelser men det var jeg overhovdet ikke i stand til pga. gårsdagens udskejelser, droppede maveøvelserne, men dem tager jeg i aften i stedet for...

En noget sløj træningsdag i dag :dozingoff:

kl. 21.50:

Mave:

2 x 6 x Spread Legs Situp med 8 kg ekstravægt

2 x 6 x Saxon Bend med 4 kg

1 x 6 x Lying Legraise

Rotatormanchet:

2 x 10 x Cuban Press

1 x 10 x External Rotation

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share