XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det skal lige tilføjes at efter den sidste rep, lå xax i Allah-bede-stilling bag ved stangen og lignede en klud.....

Og velfortjent.... 180kg x 5 reps, damn din stædige kran, det er sgu imponerende..... :huh: Ville gerne ha' set 5 rep, som du omtaler blev trukket med hele reserve beholdningen..... :lol: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hey xax. Tillykke med din nye PR - det er sq flot :) (men det er jo også kun sadan ca. 4 gange så meget som jeg kører pt. :devil: :D )

Og så lige en sidste gang: Tak for mit program og alle rådene :) :wave:

PS: Nu vi er ved det (rådene altså): Hvorfor har jeg kun dødløft en gang på tre lektioner????? Kan man ikke få det i to lektioner - eller det for hårdt for en begynder??? :bblush: :devil: :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Well, squat og dødløft er øvelser som overlapper hinanden, så derfor er det ikke helt så let at smække ekstra dødløft på. :o

Jeg foreslår at du arbejder lidt videre med programmet et godt stykke tid, f.eks 4-5 uger, og så prøver du så at indlægge en ekstra gang dødløft. Hvis styrken stadig stiger regelmæssigt og du føler dig godt tilpas hver dag, så kan du fortsætte med to lektioner dødløft eller evt. smække en tredie på.

Og tak endnu en gang også for lykønskningerne ;)

Link to comment
Share on other sites

20/9-2002:

Startede kl. 14.20, sluttede kl. 15.45

Bill Starr, uge 4 - let dag

Dagens arbejde:

Let squat:

5 x 5 x 60-130 kg

Incline bænkpres:

3 x 5 x 40-65 kg

1 x 5 x 77,5 kg(Ny PR!)

1 x 2 x 70 kg(Møgstang)

Stående DB skulderpres:

3 x 6 x 15-25 kg

1 x 6 x 30 kg(Ny PR!)

Chest support rows:

3 x 12-6 x 50 kg (Skod stativ :ugone2far: )

Lidt blandet hyperextensions og en slags dødløft:

4 x nogle sæt x nogle kg frem og tilbage :blink:

EZ Bar curls:

2 x 8-5 x 10-25 kg + stang(Lænden sagde stop <_< )

Ah man, sikke en dag. Squatten føltes lidt for tungt, så der skal nedjusteres med 5 kg fremover på denne lette dag. I incline bænkpres fik jeg fat i en lortestang, som næsten var ved at falde af hænderne på mig i de sidste to sæt. :angry: men heldigvis fik jeg da en PR med hjem,

For at få mere balance mellem ryg og bryst har jeg desuden puttet noget mere rygtræning i mit program, så i dag skulle jeg prøve noget chest supported rows få ikke at belaste lænden for meget. Det var ret skod, kunne kun trække stangen til brystet og ikke helt op til at røre selve kroppen, skodøvelse, finder noget andet næste gang... :retard:

Fordi squatstativerne var optaget i dag, måtte jeg finde på noget end goodmornings, meen jeg tror jeg kom til at løfte lidt forkert på rumænsk dødløft, så lænden blev øm, dog ikke noget alvorligt, men nok til at jeg stoppede tidligt i dag. Dagens lyspunkt var dog +1 kg i 6RM i stående skulderpres med håndvægte... :bigsmile:

En ok træningsdag i dag :mellow:

-> Nexus

Tak ;)

Link to comment
Share on other sites

I en anden tråd talte vi lidt om bredden på grebet i bænkpres, og når jeg kigger på dine præstationer i almindelighed, så er jeg helt overbevist om, at du har en meget stor skjult kapacitet i bænkpres.

Når jeg sammenligner dine rekorder med mine, så er du meget stærkere end mig i både squat og dødløft. Og jeg kan se af din træning idag, at du kan lave seks reps med 30kg håndvægte i DB skulderpres. Min 1RM i den øvelse er 30kg. Du laver altså seks reps i den øvelse med min 1RM vægt. Men alligevel svarer din 5RM i bænkpres stort set til, hvad jeg laver sidste opvarmningssæt med, når jeg træner intensitetstræning i bænkpres. Det giver slet ingen mening.

Der kan ikke være nogen tvivl om, at du er markant stærkere end mig, og at jeg alligevel har en bedre bænkpres rekord end dig, må være et tydeligt tegn på, at du gør et eller andet forkert, når du træner bænkpres. Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det er, men har du overvejet eventuelt at bede Thomas J om at lave et decideret bænkpresprogram til dig? Altså at skrue ned for blusset på squat og dødløft, og så fokusere 100% på at bringe bænkpresset op, hvor det hører til.

Mit bud er, at du med alt det ovennævnte taget i betragtning sandsynligvis har styrken til bænkpresse omkring 130kg uden kunstige hjælpemidler (trøje). Det kunne da være sjovt at få fjernet det usynlige problem, som forhindrer dig i at udnytte dit potentiale fuldt ud.

Nå, jeg skal selvfølgelig ikke bestemme, hvordan du skal træne. Det var bare en tanke, som faldt mig ind, da jeg læste din træningslog :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Altid rart at høre din mening BK... ;)

Anyway, det har som jeg tidligere nævnte nok noget at gøre med min bredde i bænkpres, som jeg har ændret på nu og så tror jeg faktisk også at lidt af skyldes ryggen.

I går gennemgik jeg mit program, og fandt ud af ryggen mere eller mindre næsten syltes i forhold til bænkpres. Som det tidligere har været diskuteret på MOL, så har ryggen en del af sige i bænkpres.

En ting er sikkert. Bill Starr hjælper på mit bænkpres. Der sættes ekstra 2½ kg på hver gang i 5 rep sættene. Man kunne argumentere for at en del af styrken skyldes specifikke tilpasninger til netop 5 rep, men på nuværende tidspunkt er jeg oppe på 89,74% af min 1RM i bænkpres for 5 reps, og det burde altså ikke kunne lade sig gøre, uanset de specifikke tilpasninger til 5 rep sæt.

Meen du får mig altså ikke til at nedprioritere de andre løft. :hehe: for som det er nu, så bænker jeg alle dage i mit Bill Starr program, så jeg kan næsten ikke prioritere det højere end jeg allerede gør...

Link to comment
Share on other sites

22/9-2002:

Startede kl. 12.50, sluttede kl. 14.45

Bill Starr, uge 4 - medium dag

Dagens arbejde:

Medium squat:

5 x 3 x 75-152,5 kg

Medium bænkpres:

2 x 8 x 45-60 kg

1 x 8 x 75 kg (Ny PR!)

2 x 2 x 90 kg

Closegrip bænkpres:

3 x 5 x 60-75 kg

DB Rows:

3 x 6 x 30-46 kg

1 x 5 x 58 kg(Ny PR! - tvivlsom stil :hehe: )

1 x 8 x 45 kg

Eksplosiv dødløft på skive:

6 x 1 x 100-120 kg

Rear Laterals:

3 x 8 x 10-11 kg

Pushdowns med V-greb:

3 x 8-5 x 30-40 kg

BB Hammercurls:

3 x 8-10-7 x 10-25 kg (Mistede koncentrationen i sidste sæt pga. Baardi og hans fjolleri :biggrin: )

DB Sidebend:

1 x 6 x 45 kg

Cable crunches:

2 x 8 x 20-30 kg(Er endelig ved at få den til at virke ordentlig :w00t: )

Squatten føltes tung som altid på medium dag, så intet nyt her. Jeg eksperimenterede med mit bænkpres, hvor jeg prøvede at skubbe med ryggen, dvs. udnytte mine lats mere, hvilket jeg blev inspireret til af en quote i anden tråd omkring lats rolle i bænkpres. Umiddelbart må det siges at det gav godt. Jeg havde et bedre drive og var mere eksplosiv, så der skal hel klart arbejdes videre med denne teknik.

En god træningsdag i dag :wave:

Link to comment
Share on other sites

25/9-2002:

Startede kl. 16.10, sluttede kl. 18.00

Bill Starr, uge 5 - tung dag

Dagens arbejde:

Tung squat:

4 x 5 x 77,5-130 kg

1 x 5 x 155 kg(Ny PR!)

Tung bænkpres:

3 x 5 x 45-75 kg

1 x 5 x 90 kg (Ny PR!)

1 x 5 x 70 kg

Chinups:

1 x 5 med kropsvægt(Ny PR!)

Tung dødløft:

4 x 5 x 90-150 kg

1 x 2½ x 182 kg :(

Closegrip pulldowns:

2 x 8 x en masse blokke

Gad ikke mere, så jeg skippede armtræning i dag...

Ja, så skete det. En dag med kun 2 PR's, men mere om det senere. Squatten var tung som altid, så intet nyt her. I bænkpres arbejder jeg stadig med lat-teknikken, og den er stadig lidt tricky når jeg presser rigtigt tungt, men ok jeg fik en ny PR alligevel. Jeg havde afsat et ekstra sæt til at prøve med 92,5 kg men med de 90 kg kunne jeg mærke at der ikke var overskud til mere rent kilomæssigt. I dødløft gik jeg død i sidste sæt, havde simpelhen ikke at trække med rent energimæssigt, og det er simpelhen utilfredsstilende for mig. :angry:

En del af det skyldes en rigtig dårlig dag rent kostmæssigt, for lang tid mellem måltider, som endda i dag bestod af junkfood(DØ! McD :camper:) og så var jeg nok hellere ikke så mentalt opsat, som jeg burde være, sikkert pga. den dårlige mad, for ikke at glemme for lidt søvn. Nuvel, ikke så mange undskyldninger. Næste gang skal tingene bare være i orden... :devil:

Og dagens postive moment: Vi fik snakket en del med nogle af de andre i centeret, en tidligere styrkeløfter, en som træner Pavel T agtigt træning(sågar Kettleball, dog med håndvægte) og en tidligere vægtløfter, så vi må siges at befinde os i et godt miljø... :rolleyes:

En ok træningsdag i dag :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tillykke med de nye pr! Champ!

Overvejer du at køre Boris sheiko engang til, pga alt det du fik at det! Evt til forberedelse til Styrkløft mesterskabet i Januar eller var det i Febuar?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share