XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Dato: 11/2-2003

Program: Sheiko CMS X3L, dag 1 X3L står for Xax's 3 dages light version...

Starttid: kl. 15.50

Sluttid: kl. 17.35

Squat:

1x5@50% - 97,5 kg

1x4@60% - 117,5 kg

2x3@70% - 137,5 kg

5x2@80% - 155,0 kg

1x4@60% - 117,5 kg Glemte et sæt i opvarmningen... :hehe:

Bænkpres:

1x5@50% - 55,0 kg

1x4@60% - 65,0 kg

2x3@70% - 75,0 kg Med pause på brystet.

6x3@80% - 85,0 kg Med pause på brystet.

DB bent over rows:

1x6x32 kg

2x6x38 kg

1x6x42 kg Gad ikke at anstrenge mig alt for meget i dag... :rolleyes:

DB Sidebends:

1x6x44 kg

1x6x46 kg

1x6x48 kg

1x5½/6x50 kg Grebet led lidt under at jeg lige havde trænet ryg... <_<

Standing calf raise:

1x10x150 kg

1x10x200 kg

Ja, så er jeg startet igen på den rigtige træning, og det var på en måde skønt i dag bare at slippe for alt det udstyr, og så eller squatte uden at skulle binde knæbind hver gang. Derimod var kroppen ikke særlig begejstret for at køre flere reps af gangen. :lol: Jeg har desværre pådraget mig et irretationsmoment i højre håndled, hvilket skyldes overstædighed i grebsøvelse sidste onsdag, hvor jeg fik et tryk i den ene side, da en håndvægt var ved at falde ud af hænderne på mig. Jeg afventer lige om det bliver bedre, ellers må jeg holde højre arm i ro et godt stykke tid. <_<

En ok træningsdag i dag :rolleyes:

-> therealhurra

Nix! Jeg gider nemlig ikke alt det cardio, hvis blot jeg skulle cutte. Så vil jeg hellere skære på kosten. Jeg har hellere ingen intentioner om blot at klare sig lige igennem militæret, men derimod også at klare mig pænt godt. B)

Forresten, du er jo en registreret licensløfter. Hvornår tager du dig sammen og stiller op til et stævne?, eller har du bare tænkt dig at være en tyndarmet fitnessrytter resten af dit liv?! :lol:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå, men så vil jeg da også til at sprede lidt hygge.

>>Armoured female-Jo, men så tygger jeg lidt på den :lol:

Mikrobiceps er ikke dårligt, meen jeg tror jeg kan gøre det bedre B)

>>therealbuhu. Mili kan være afsindigt hårdt for en smålasket fyr uden kondi. (her tænker jeg med glæde tilbage på min egen tid i det danske forsvar. Det var IKKE nogen udpræget succesoplevelse, at ligge aller sidst på fredagsløbeturen. Ugens absolutte nedtur var når jeg blev overhalet af ham jeg selv havde givet øgenavnet: "Mere røv end skulder". Hans strukturelle mangler til trods rullede han som regel forbi mig omkring de fem kilometer :( ).

Så løb du bare afsted, XAX. Jeg ville dog nok overveje om ikke det var en god ide at bruge primært høj intensitets cardio, for at spare dine knæ og din ryg mest muligt. Extensiv løbetræning sammenholdt med et BMI over 32, kan give dig knæproblemer for livet.

Tjek http://www.testosterone.net/nation_article...les/244high.jsp

Hmmmmm!

Når jeg hører ord som "hjemmehygge program" og "hammercurls" så må jeg endnu engang græmmes over hvad folk i dag føler trang til at dele med offentligheden. Du er ikke blevet kontaktet af TV-Danmark endnu?

Dem af os der træner i OBBC må nok(gok) også sige, at 15.8 kg lige er i overkanten, om lille XAX så er nok så glad. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Så løb du bare afsted, XAX. Jeg ville dog nok overveje om ikke det var en god ide at bruge primært høj intensitets cardio, for at spare dine knæ og din ryg mest muligt. Extensiv løbetræning sammenholdt med et BMI over 32, kan give dig knæproblemer for livet.

Tjek http://www.testosterone.net/nation_article...les/244high.jsp

Spørgsmålet er så bare om højintensitetscardio ikke er en dårlig idé i forhold til f.eks. squat? :o Iøvrigt så er det vel hellere ikke lige just højintensitetscardio som man gør mest brug af i hæren... <_<

Hmmmmm!

Når jeg hører ord som "hjemmehygge program" og "hammercurls" så må jeg endnu engang græmmes over hvad folk i dag føler trang til at dele med offentligheden. Du er ikke blevet kontaktet af TV-Danmark endnu?

Ok, kombinationen var måske ikke helt så heldig, men på den anden side så skal visse mennesker også misforstå ALT! :sneaky2:

Jeg hører at TvDanmark snart vil lave en udsendelse om bodybuildere, som putter olie i kroppen og forvandles til svæklinge. Har de kontaktet dig endnu?! :deal: :tongue: (Med henblik på de 2 kg's lateral raises du snakkede om...)

Dem af os der træner i OBBC må nok(gok) også sige, at 15.8 kg lige er i overkanten, om lille XAX så er nok så glad.   :rolleyes:

Folk spørger mig tit om hvorfor jeg har 3 store ben... :tonguew::devil:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved forresten ikke om høj intensitets kredsløbstræning er dårligere for squats end for eksempel at løbe fem kilometer. Har du læst artiklen?

Og jo, jeg ville nok påstå at man bruger høj intetsitets kredsløbstræning inde ved mili.

Det gjorde man da i hvert fald inde ved kamptropperne.

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er så bare om højintensitetscardio ikke er en dårlig idé i forhold til f.eks. squat?  Iøvrigt så er det vel hellere ikke lige just højintensitetscardio som man gør mest brug af i hæren...  

Tjah løb med støvler, forhindringsbane, 5-8 km løb indenfor rimelige tidsgrænser. Det er hvertfald ikke lavintenst ;) Det vil sandsynligvis gå ud over din squat, men det er jo ikke fordi du kan slippe for at løbe med de andre, fordi du skal squatte i fritiden :lol:

En god kondi nu, vil give dig en del fordele i mili. Du vil ikke blive presset så hårdt som andre nok bliver, hvilket betyder du får mere overskud resten af tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte mere på at minimere effekten af konditionstræning på squat mens jeg stadigvæk forbereder mig. Jeg er godt klar over at det bliver en del sværre/hårdere når man først er i hæren.

Nu vil jeg hellere ikke kalde march for højintensitetscardio, men du har da ret i de andre betragtniner... ;)

Link to comment
Share on other sites

March er hårdt uanset hvad man kalder det, og vil sandsynligvis gå ud over træningen.

Minus mad, minus søvn osv, det tæller alt sammen, så hvis man er i god form, vil det ramme mindre hårdt end ellers.

Det kommer nok til at gå ud over squat regardless, men du kan da godt komme i rimelig god form uden at det behøver at gå vildt meget ud over bentræning ;)

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg må komme med en ide så synes jeg du skal køre alt dit Bænkpres med pause på brystet. Køre med fuld opspænd ligesom når du løfter en top. Det gælder om at få det tekniske til at side på rygræden så når det bliver tungt så tænker du ikke over pausen og de andre tekniske ting. Det skal bare være iorden og falde naturligt, så kan du bedre bruge kræfterne og koncentrationen til at få vægten op.

Det bliver sjovt til ER open. Skal du have fat i en trøje til den tid eller løfter du uden igen?

Link to comment
Share on other sites

Så skal du bare vente til du prøver ilmarch med fuld oppakning   :blink:
Medmindre det tager mindre end 1-2 timer, så vil jeg stadig ikke kalde det højintensitetscardio ;)
Hvis jeg må komme med en ide så synes jeg du skal køre alt dit Bænkpres med pause på brystet. Køre med fuld opspænd ligesom når du løfter en top. Det gælder om at få det tekniske til at side på rygræden så når det bliver tungt så tænker du ikke over pausen og de andre tekniske ting. Det skal bare være iorden og falde naturligt, så kan du bedre bruge kræfterne og koncentrationen til at få vægten op.

Det gør jeg skam også, dog kun når jeg kører med 3 reps eller derunder. Jeg synes det er lidt svært at holde spændingen ordentlig når man f.eks. laver 6 reps.

Det bliver sjovt til ER open. Skal du have fat i en trøje til den tid eller løfter du uden igen?

Jeps, men også denne gang bliver det uden trøje. Jeg har ikke rigtig finanser til denne gang. Jeg skal dog helt sikkert have fat på en senere hen, således at jeg kan få stoppet nogle kg på min total. B)

Link to comment
Share on other sites

nu skal jeg jo passe på, hvad jeg siger, men luftnærforsvar har ikke ry for at være voldsomt fysisk hårdt. Men hvis du er stærk og gerne vil dyrke noget god idræt, så begynd tidligst muligt på hinderbahn. Erfaringsmæssigt klarer folk med en god styrke/vægt ratio sig godt der. Det er heller ikke så sygt som meget andet militæridræt.

Link to comment
Share on other sites

Det lå også lidt baghovedet, da jeg valgte tjenestested. Ifølge forsvarets brochurer så skulle det netop være det sted, som stiller størst krav til hjerneaktivitet, og deraf må det så også betyde at det fysisk er lidt nedprioriteret. :unsure:

Jeg går vel udfra at en hinterbahn er en slags forhindringbane hvor man skal foretage sig alskens ting og sager. Jeg ved ikke om der er nogen offentlig tilgængelig der hvor jeg bor(Odense)...?

Link to comment
Share on other sites

hinderbahn er bre armysnak for en klassisk 400 (eller er det 500) meter S-forhindringsbane (ala stjernetræf). Det meste andet militære fysiske aktivitet er baseret på udholdenhed, så hinderbahn er det eneste sted stærke (relativt til vægt) mennesker kan komme til sin ret. Og tro mig det er hårdt......

jeg mener, at ligemeget hvilken funktion, man kommer i, så er det et spørgsmål om at indarbejde nogle Standard Operation Procedures, som man bare skal kunne til hudløshed. Det er kun i øvelsessituationer, hvor procedurerne bliver presset (evt. brudt), at man kan komme til at vise sit værd.

Jeg er iøvrigt ikke enig i at fysisk- og hjerneaktivitet er gensidigt eksklusive i forsvaret. Jeg ville mene at en af de mest udfordrende funktioner man kan få som menig er signalmand i infanteriet og panserskytte gevær 1 i opklaring og de er funktioner der både kræver hjerne og fysisk overskud.

Ahhhhh....nu begymder jeg at ramble: "dengang jeg var i hæ...."

SMOK

"deng.."

SMOK

"d"

SMOKSMOKSMOK

Link to comment
Share on other sites

Jeg er iøvrigt ikke enig i at fysisk- og hjerneaktivitet er gensidigt eksklusive i forsvaret. Jeg ville mene at en af de mest udfordrende funktioner man kan få som menig er signalmand i infanteriet og panserskytte gevær 1 i opklaring og de er funktioner der både kræver hjerne og fysisk overskud.
¨

Næh det udelukker hellere ikke hinanden, skrev jeg ikke, men der er trods alt forskel på at være regulær fodtusse og så Stinger-operatør, både fysisk og mentalt. Rationen for hvad der kræves er vel forskellig...

Link to comment
Share on other sites

Hey Prop.

Ideen med den artikkel jeg nævnte, er at du blander en traditionel kredsløbsøvelse som løb, shipning ell.lign med høj reps håndvægtsøvelser, så som svings, snatch, high rep håndvægts squats, mavebøjninger og armstrækkere. På den måde bruger du hele kroppen til kredsløbstræning i stedet for kun at bruge de muskler du også bruger ved squats, som du gør når du fx løber.

Træningen er også meget hurtigt overstået, så du ikke producerer alt for meget "squat tappende" cortisol. En af grundende til at vægtbærende øvelser som løb giver så meget vægttab, i forhold til fx cykling, er at leddene udsættes for meget større traumer pga alle de stød kroppen udsættes for i løbet af en løbetur. Det reagerer kroppen på med sine egne anti-inflammatoriske midler, som fx cortisol.

Har du læst artiklen?

Link to comment
Share on other sites

Forresten, du er jo en registreret licensløfter. Hvornår tager du dig sammen og stiller op til et stævne?, eller har du bare tænkt dig at være en tyndarmet fitnessrytter resten af dit liv?! :lol:

Jaja, vent du bare til jeg overskrider din vægt i pure musclemass!! Hihi... Jeg skal lige have smækket nogle flere kg på kroppen, en 85 kg med relativt lav fedtprocent ville være at foretrække og så kan jeg jo bruge styrkeløft som en stopklod for eventuel fremtidig vækst men bare holde det ved lige og samtidigt øge min styrke til fordel for eventuel stævnedeltagelse!! Jeg regner med at ryge tilbage til styrkeløft om en 5 måneder, men så går der nok lige et par måneder hvor kroppen skal vænne sig til SL igen før jeg kan ha styrke nok til noget videre .....

Link to comment
Share on other sites

Jaja, vent du bare til jeg overskrider din vægt i pure musclemass!! Hihi... Jeg skal lige have smækket nogle flere kg på kroppen, en 85 kg med relativt lav fedtprocent ville være at foretrække og så kan jeg jo bruge styrkeløft som en stopklod for eventuel fremtidig vækst men bare holde det ved lige og samtidigt øge min styrke til fordel for eventuel stævnedeltagelse!! Jeg regner med at ryge tilbage til styrkeløft om en 5 måneder, men så går der nok lige et par måneder hvor kroppen skal vænne sig til SL igen før jeg kan ha styrke nok til noget videre .....
Ja ja ja, den sædvanlige smøre: "Bare vent til jeg..." :lol: Først den dag du træder op på platformen og løfter rigtig, så kan vi begynde at snakke om det. :devil:
Hey Prop.

Ideen med den artikkel jeg nævnte, er at du blander en traditionel kredsløbsøvelse som løb, shipning ell.lign med høj reps håndvægtsøvelser, så som svings, snatch, high rep håndvægts squats, mavebøjninger og armstrækkere. På den måde bruger du hele kroppen til kredsløbstræning i stedet for kun at bruge de muskler du også bruger ved squats, som du gør når du fx løber.

Træningen er også meget hurtigt overstået, så du ikke producerer alt for meget "squat tappende" cortisol. En af grundende til at vægtbærende øvelser som løb giver så meget vægttab, i forhold til fx cykling, er at leddene udsættes for meget større traumer pga alle de stød kroppen udsættes for i løbet af en løbetur. Det reagerer kroppen på med sine egne anti-inflammatoriske midler, som fx cortisol.

Har du læst artiklen?

Jeg har kort skimtet den, og synes at forslagene lyder ret gode, havde selv overvejet at bruge tilgang mht. at blande andre øvelser ind. Jeg vil nærlæse den i aften for at se hvordan det praktisk skal implementeres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share