XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dine to første løft var MEGET flotte og eksemplariske, godt gået! Havde der væres stilkarakterer havde du fået en top-3 placering! :)

Fistandelius>> Xax beskrivelse er fin. Det trækker simpelt hen en stribe hud af på indersiden af overarmen, hvis den sidder rigtig fint. Lidt forskelligt fra trøje til til trøje og mand til mand (eller kvinde for den sags skyldt)... Årsagen er at den SKAL sidde HELT fast på huden, så man kan udnytte stoffets elasticitet.

AF>> Bænkprestrøje gør cirka 4 gange så ondt som knæbind, det skriver jeg gerne under på. Så du må tørre tårerne af dit bedårende ansigt, spise en tudekiks og komme videre! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dine to første løft var MEGET flotte og eksemplariske, godt gået! Havde der væres stilkarakterer havde du fået en top-3 placering! :)

Ja, hvis jeg selv skal sige det, så er det nogle meget flotte løft :) (Belært af min stævnedebut i Horsens)

Nu hvor jeg har set mine løft flere gange, så er jeg ret sikker på at jeg kunne have nakket de 110 kg i dag. Så langt væk var den hellere ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Overvejer du at begynde at bruge bænkpres trøje, og evt hoppe på en go gammel davs WSB rutine igen :)

Godt løftet i bænkpres :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det trækker simpelt hen en stribe hud af på indersiden af overarmen

Sindsygt! Det er sgu nogen grove løjer sådan noget styrkeløfteri.

Får folk ligefrem ar af sådan en? Er en bænkprestrøje lige meget værd for alle? Hvor mange ekstra kg får man "normalt" ud af alle disse smerter og tårer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved om man får permanente ar af det. Det tror jeg ikke. Ikke alle får lige meget ud af deres bænkprestrøje, oftest er det et spørgsmål svagheder/styrker/teknik etc. Det er dog mit indtryk at de bedste typisk får 20-30 kg ud af det, måske mere. Det er rimeligt meget når vi snakker styrkeløft.

Link to comment
Share on other sites

Tja, noget i den stil. Kæder og bands er også meget nyttige hvis man ikke bruger bænkprestrøje. Man kan f.eks. træne supereksplosivt med bands i bænkpres, når man ikke skal deaccelere stangen ved lockout, så man kan virkelig trykke igennem fra bunden af.

Jeg ved ikke hvor meget jeg får på mit max, da jeg aldrig har løftet til stævne med trøje på. Det skal dog nok komme på et tidspunkt. :unsure::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 2/3-2003

Program: PENDLEY POWERLIFTING HYBRID - Let uge

Starttid: kl. 13.20

Sluttid: kl. 15.30

Squat:

1x2x90 kg

1x2x115 kg

5x2x125 kg

Push press/Jerk

2x3x40 kg

1x3x45 kg

Dødløft:

1x1x110 kg

10x1x147,5 kg

Bænkpres:(Active recovery)

1x15x35 kg

Squatten kørte ok, så derfor tog jeg lige et ekstra sæt. Eftersom jeg havde bænkpresset igår, lavede jeg lidt pushpress, eller rettere sagt jerks i dag, og vil nok fremover også bruge denne øvelse fra tid til anden, dog med fokus på supereksplosive triples. Dødløft kørte ikke helt så eksplosivt som ønsket, dog var jeg hurtigere i dag til at komme ned til gulvet og trække stangen fri med det samme. Det tog en del længere tid i dag, da jeg skulle køre en masse kæbetræning med jsc, Sil og AF, foruden jeg også fik hilst på jar, som gæstetrænede i dag i OBBC :wave:

En hyggelig træningsdag i dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tak, for dagen igår :) Det var sgu en god dag!

Det var rigtigt sjovt da du skulle i min trøje :D Hold kæft du pev :chicken: Og så kunne du i realiteten godt være kommet i et nummer mindre ;)

Iøvrigt sjovt at varme op med alle de helt store gutter! Det var noget af et syn at se Niels/ lave super ekplosive 2ere med 220kg uden trøjen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share