XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Njaa, men nu har jeg også punket diverse bestyrelsesmedlemmer på en individuel basis for at få dem til at se på det med et power rack. Jeg har også sagt, at min (og jeres) stemme til GF afhang 100% af om der var velvilje omkring et PR.

Da der er flere af dem der gerne vil genvælges, er det ikke et helt uvæsenligt stykke lobbyarbejde vi kan udføre, hvis ALLE vi der ønsker et møder op. Der plejer nemlig ikke at komme så mange. :devil:

Shake-spire sagde "What`s in a name?", men han havde heller ikke udsigt til at træne i et center der hed noget med "Fitness". Vi må finde nogen velartikulerede argumenter frem, og så sørge for, at møde op.

Hvad er det for et center du snakker om? Det lyder umiddelbart godt.

Link to comment
Share on other sites

GF?? :huh:

Jeg skal nok se om jeg kan overtale Baardi og andre til at møde op til bestyrelsemødet på tirsdag. Jeg må ærligt indrømme at de nok har ret, at bodybuilding for mange almindelige mennesker er negativt ladede, mens fitness åbenbart ikke er, så spørgsmålet om vi kan gøre noget ved det... :confused3:

Det med det andet center skyldes at jeg + en lidelsefælles synes at der mangler et lille men hardcore træningsted i Odense. Det har vi simpelhen planer om at gøre noget ved i løbet af 2004... :cool3:

Link to comment
Share on other sites

Planen er også at det skal være en forening, for ellers kan vi ikke blive medlem af DSF. Jeg mener dog at Odense Kommune har fjernet alt støtte til sportsforeningerne, så derfor vil vi holde et på et meget simpelt plan i starten og generelt fremover, kun bænke, racks, stænger, vægtskiver, et enkel kabelstation, chin/dipsfaciliter og så måske samle-selv håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

Det er massere af motivation..

At være herre i eget hus(Næsten da) B)

Slipper for at glo på tonvis af skrammel, herunder de fleste maskiner.

At kunne træne når som helst man har lyst.

Muligheden for at indrette stedet med en masse herligt udstyr, herunder Rev. hyper, GHR, chains/bands, cambered bars etc.

Odense kommer igen på styrkeløftslandkortet, herunder muligheden for at afholde stævner.

Musikudvalget, som suverænt styres af (et hardcore) publikum.

At skabe et lille med absolut hardcore træningssted i disse tider hvor alt skal hedde noget med "fitness" og hvor frie vægte er et no-no :teachingfinger:

Stænger og udstyr er naturligvis ikke billigt, men det skal nævnes at noget kapitel har vi da trods alt, og det ikke er dyrere at starte op end at det sagtens kan lade sig gøres, også med et forholdvist beskedent målgruppe.

Link to comment
Share on other sites

Hatten af for dit "hardcore" initiativ :devil: . Jeg er selv ved at få myrekryb af de forskellige fitness centre rundtomkring i landet, hvor det i hvetfald ikke er træningen der er i focus.

(Jeg har endnu ikke forstået hvad focus egentlig er disse steder). :huh:

Nu kender jeg ikke priserne på maskiner, men man må kunne lave mindst 2 virkelig gode SL centre for den samme pris som et stk. Technomaskin-helvede?

Rommel

PS: Bare jeg boede i Odence........ :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

-> Infestedass

7 måneder

-> Rommel

Ja, Odense og for den sags skyld resten af Danmark mangler et nogle flere hardcore centre. :devil:

Har lige hentet en prisliste fra Technogym, og jeg må sige at jeg er meget skræmt, mildt sagt :o

Nogle eksempler:

Chest Press: 14.700 kr.

Arm Curl: 17.400 kr.

Leg curl: 9.700 kr.

Abductor maskine: 10.600 kr.

Leg extension: 10.400 kr.

Horizontal Leg Press: 33.500 kr. :o :o :o

For 10.000 kr.(faktisk 9350 kr.) kan man få en spritny Eleiko styrkeløftsstang og 157,5 kg i skiver. Et kombineret squat/bænkpres rack godkendt til IPF-stævner koster 12.000 kr. En technogym helvede vil nok koste på den forkerte side af 300.000 kr. hvis man vel og mærke nøjes med halvbillige maskiner, som jeg fandt. Hvis man skal virkelig luksus, så skal vi nok op i det dobbelte. :crazy:

-> jar

Hehe, du er hermed skrevet på listen :hehe: Jeg overvejer at den første som melder sig ind i vores center, skal have 6 måneders gratis træning. :bigsmile:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Dato: 19/2-2003

Program: Militærprep.

Starttid: kl. 13.45

Sluttid: kl. 14.08

Løb:

1 km i blandet terræn Længere distance i træk i dag, og kun en pause undervejs...

0,5 km på almindelig asfalteret vej Havde lige lyst til en ekstra runde :hehe:

Armstræk:

1x15 Sparrede mig lidt idag...

1x10

Cykling:

1 km på kondicyklen

Link to comment
Share on other sites

-> Arne

Navnet har vi ikke helt lagt os fast på, men det kunne f.eks. blive Odense Styrkeløftsklub eller AK Odin(Selvom der også findes en anden klub som hedder dette, dog ikke på Fyn). Odin passer dog godt med sagaen omkring hvordan Odense fik sit navn. B)

-> Blackmoore

Du skal da være velkommen til at kigge forbi til den tid ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, noget i den stil kunne også være passende, selvom der naturligvis skal være plads til andre end WSB-styrkeløftere. :hehe:

Jeg kan dog afsløre at det ikke er Baardi som er min lidelsesfælle, men derimod min fætter. Det var faktisk ham som foreslog mig at vi skulle starte et center sammen, men jeg havde nu også tænkt mig at spørge ham om det samme.

Indtil videre skal vi dog skrabe mest mulig kapitel sammen, ligesom jeg også kan forestille mig at man kan søge legater og tilskud fra diverse fonde til selve opstarten. Uha, det skal nok blive spændende... B)

Link to comment
Share on other sites

hey xax jeg har selv lige købt udstyr for godt og vel 20.000 jeg har squatstativ, bænkpres, Løsbænk, træktårn, ol-vægtsæt, leokostang, curlstang, håndvægte, mavebænke, Cykel, og stepper osv

jeg var så heldig at få et stort lokale hvor jeg bor så der bliver åbnet for offentligheden

d 4 marts så det bliver spændende om der kommer nogen prisen bliver 50 kr pr måned

men det skal mest bare være en slags styrkeklub

men jeg bor jo også i kbh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share