XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Dato: 13/2-2003

Program: Recovery workout

Starttid: kl. 22.38

Sluttid: kl. 22.48

1 km på kondicyklen i meget roligt tempo, for at få lidt blodomløb i benene, samt en masse stræk

Har en del tid før jeg skal ud og vægttræne i morgen, vil nok tage mig en march-tur inden da med 15-20 kg, dog ikke for langt... :chicken:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dato: 14/2-2003

Program: Sheiko CMS X3L, uge 1, dag 2

Starttid: kl. 17.00

Sluttid: kl. 19.35

Dødløft:

1x4@50% - 112,5 kg

1x4@60% - 135,0 kg

2x3@70% - 157,5 kg

5x3@80% - 180,0 kg Udueligt svagpissergreb, måtte ty til magnesiumkalkpulver efter første sæt... :angry:

Bænkpres:

1x5@60% - 65,0 kg

2x4@70% - 75,0 kg

2x3@75% - 80,0 kg Med pause på brystet...

7x2@80% - 85,0 kg Med pause på brystet...

4x3@75% - 80,0 kg Med pause på brystet...

1x4@70% - 75,0 kg

1x6@65% - 70,0 kg

Chinups:

5x3xmig Ikke just min yndlingsøvelse... :pullup:

Dødløft til knæ:

1x4@50% - 112,5 kg

1x4@60% - 135,0 kg

5x4@70% - 157,5 kg Brugte en gammel slidt OL-stang for at stresse grebet max hvilket jeg også gjorde... :retard:

Dødløften kørte ikke helt så godt som ønsket, men ok alligevel. Jeg rev en ordentlig lap hud løs i de sidste sæt, så det resten af træningpasset gik jeg rundt med en sår, som blødte lidt. :devil: Bænkpressen kørte faktisk ret godt, godt med power på, mens den sidste runde dødløft var dødens pølse :dead: mest pga. grebet fordi jeg ikke brugte magnesiumkalkpulver, men det er en bevidst strategi fra min side af for at styrke mit greb.

En god hård træningsdag i dag :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Hey XaX! Så skulle du prøve de stænger de har i Lifestile fitness and Gym! Rent skod <_< Selvom at man har verdens bedste greb så kan man dårligt nok holde en spand gedemælk med ost :D

Jeg kommer ned i OBBC efter ER equitment og det skal nok blive godt med alle de powerliftere der er der! Min makker er også ok stærk :devil: Specielt i bænkpres ellers kan han ikke følge med dig og Baardi! hehe :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Yeah, så skal vi for alvor besætte hele benafdelingen(altså squatstativerne)

Tsk Xax - du VED da godt at man ikke behøver squatte når man cykler - nææ, hele powerpossé skal til holdspinning. Jeg har skam allerede meldt os til :D

Link to comment
Share on other sites

Dato: 16/2-2003

Program: Sheiko CMS X3L, uge 1, dag 3

Starttid: kl. 14.30

Sluttid: kl. 15.55

Bænkpres:

1x5@50% - 55,0 kg

1x4@60% - 65,0 kg

2x3@70% - 75,0 kg Med pause på brystet...

5x3@80% - 85,0 kg Med pause på brystet...

Squat:

1x5@50% - 97,5 kg

1x4@60% - 117,5 kg

2x3@70% - 137,5 kg

1x3@80% - 155,0 kg :o :retard: :chicken:

Bænkpressen kørte fint nok, dog med en masse lange pauser pga. kæbetræning med jsc. Det nærmer sig efterhånden klausjensen standarder :D I squat var jeg så tæt på at gå død i sidste rep i første workset, at jeg stoppede for i dag. Jeg kunne mærke at understellet var færdig, specielt quadriceps pev. :chicken:

Jeg tror måske at jeg er startet for hårdt ud efter stævnet, og så endda også startet op med løb samtidig. Det ender nok med at jeg deloader for understellet her i den kommende uge, hvis det fortsætter.

En slatten træningsdag i dag <_<

Link to comment
Share on other sites

Bænkpressen kørte fint nok, dog med en masse lange pauser pga. kæbetræning med jsc. Det nærmer sig efterhånden klausjensen standarder  :D

Tsk tsk. Jeg er KONG KÆBE og du kommer ALDRIG op på min kæbestandard! ALDRIG! :D :tongue:

Til næste MOL-træf sætter vi 4-kamp på programmet...

Squat, bænkpres, dødløft og kæbetræning ;)

Så får vi at se hvem der er kongen af tyggetøjet?!? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Til næste MOL-træf sætter vi 4-kamp på programmet...

Squat, bænkpres, dødløft og kæbetræning ;)

Så får vi at se hvem der er kongen af tyggetøjet?!? :devil:

Kæbediciplinen skal ikke ligge til sidst. En traditionel HSK-5-kamp er opbygget på følgende måde:

Squat - Kæbe - Bænk - Kæbe - Dødløft

Det skal lige nævnes at klausjensen har verdensrekorderne både i total og efter Wilkspoint i en sådan 5-kamp. Deraf titlen Kong Kæbe. :D

Link to comment
Share on other sites

Til næste MOL-træf sætter vi 4-kamp på programmet...

Squat, bænkpres, dødløft og kæbetræning ;)

Så får vi at se hvem der er kongen af tyggetøjet?!?  :devil:

Kæbediciplinen skal ikke ligge til sidst. En traditionel HSK-5-kamp er opbygget på følgende måde:

Squat - Kæbe - Bænk - Kæbe - Dødløft

Det skal lige nævnes at klausjensen har verdensrekorderne både i total og efter Wilkspoint i en sådan 5-kamp. Deraf titlen Kong Kæbe. :D

Ah, der kan jeg ikke være med så.... :o :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træningsnote:

Jeg har hermed besluttet mig for at skifte spor, og hopper nu tilbage på WSB-vognen... :w00t:

Dette gør jeg fordi jeg efterhånden er blevet træt af tæske i det samme spor konstant i Sheiko med 5x3x80% og med de samme øvelser hele tiden. -_- Desuden så synes jeg det er spændende at pusle med WSB og alle kringelkroge man kan komme rundt i :hehe:

Desuden giver opdelingen i underkrop og overkrop bedre plads til løbetræning ved siden af, selvom jeg så igen går op og træner 4 dage om ugen.

Af praktiske grunde og som et eksperiment vil jeg dog udforme mit program lidt anderledes end man umiddelbart vil gøre i WSB. Først og fremmest mangler vi et powerrack i vores center, så jeg vil lægge hovedvægten af mine squat/dødløft ME-øvelser på dødløftsvarianter. Mit squat har dog altid responderet godt på at blive trænet tit men ikke nødvendigvis supertungt, mens dødløft trives på ME-varianter og massere af lænd/hasetræning. Derfor vil jeg indlægge 3x3x75% i squat på ME-dagene for understellet, og så samtidig bruge denne øvelse som en ben/lænd øvelse. I bænkpres har jeg overvejet samme metode som ved squat, også fordi denne øvelse ligesom squat også altid har responderet godt på at blive trænet tit.

Placeringen af de enkelte træningsdage ser således ud:

Søndag: ME-bænkpres + løb senere på dagen

Tirsdag: DE-squat/dødløft

Torsdag: DE-bænkpres + løb senere på dagen

Fredag: ME-squat/dødløft + march/let konditionstræning senere på dagen.

Lørdag: løb/march senere på dagen

Søndag er valgt som ME-bænkpres, fordi jeg er sikker på at der er kompetente spottere til stede i centeret den dag ;) De andre dage er herefter placeret så frekvensen bør passe til.

ME-øvelser og hjælpeøvelser har jeg ikke lagt mig på fast på endnu, jeg har dog nogle overvejelser men indtil videre så er forslag og analyser hjertens velkomne. ;)

Mine svagheder:

Bænkpres: Midtvejs

Squat: Lige under midtvejs + stabilitet

Dødløft: Lige over midtvejs + greb

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle du overveje om det er en god ide at forskyde din løbetræning og underkropstræning. På den måde kunne der være fare for, at dine knæsener (på forsiden) aldrig får hvile. Men det ved du naturligvis bedst selv. Bare en tanke. ;)

Den artikel jeg snakkede om er her. Det om at tygge sin shake står ca midt på siden.

http://www.t-mag.com/nation_articles/174heal.html

Link to comment
Share on other sites

Rigtig ædelse kommer først fra mavesækken ned i tarmen efter 40 min, hvorefter det så kan begynde at blive optaget. Der har du så mistet 40 min + den tid det har taget at tygge det fra de to timer efter træning, hvor du optager prot. og kulh. ekstra godt.

Efter 40. har man sendt omkring 75% af et flydende måltid videre ned i tarmene.

Morale: Skomager tyg din shake (eller noget i den retning <_< )

Link to comment
Share on other sites

har da et par forslag til ME øvelser og hjæpeøvelser:

til dødløft ville nogle rackpulls som ME øvelse nok være fantastiske og tunge powershrugs som en hjælpeøvelse 5-6 gentagelser, og nogle tunge goodmornings. Med rackpulls kan du ramme dit specifikke sticking point, og med powershrugs får du stårket toppen+grebbet af dødløft og du skal jo alligevel vælge nogle upperback/lat øvelser, så her vil den jo være fin. goodmornings er jo en fin øvelse der hjælper både lænd og haser så den er fin også i forhold til dit sticking point, og hjælper også din squat.

for squatten er frontsquat nok en god ide, og nogle paused squats, eller boxsquats. frontsquat giver god stabilitet, og hjælper også på dit drive i dødløft, selvom det ikke var her det var galt. paused squats giver god bundstyrke og det samme med boxsquat.

yderligere mavetræning kunne du godt køre, for stabiliteten, hvis de andre øvelser ikke er tilstrækkelige.

bænkpress: bænkpress fra klods, floorpresses, closegrip

det var mine bud på hjælpeøvelser

de fleste ting har du nok med i dine overvejelser, men du bad jo selv om andres mening :)

spændende at se om det kan give dig samme fantastiske fremgang som sheiko

Link to comment
Share on other sites

Hey Prehn, gode betragtninger, specielt omkring powershrugs og rackpulls ;)

Her er det endelig program, efter lidt sammenråd med TJ.

ME Bænkpres:

ME Bænkpres: Op til max single

Bænkpres: 3x3x80%

DB Press: 5 sæt fra ca. 8-3 reps, alle til failure

Chinups: 5x3

DE Bænkpres:

DE Bænkpres: 12x2x70% + 2x1x80%

Military Press: 5x5

Rows: 5x5

Chinups: 5x5

DE Squat/dødløft:

DE Squat: 8x2x70%

DE dødløft: 10x1x70% + 2x1x80%

Rumænsk dødløft: 5x5

Mave: 6x6

Læg: 3x8(Køres som supersæt med rumænsk dødløft)

ME Squat/dødløft:

ME Squat/dødløft: Op til max single

Squat:3x3x75%

Powershrugs:5x5

Mave:6x6

Læg: 3x8(Køres som supersæt med squat)

ME-øvelser(Bænkpres):

Closegrip bænkpres

Incline bænkpres

Floorpress

Alm. bænkpres

ME-øvelser(Squat/dødløft):

Rackpulls(En skive)

Rackpulls(To skiver)

Dødløft på skive

Frontsquat

Rumænsk dødløft har jeg valgt i stedet for Goodmornings, fordi jeg lige får en ekstra gang grebstræning med. Det har hellere ikke nødvendigt med squatvarianter da jeg bruger alm. squat som hjælpeøvelse også. Der mangler også en del armtræning men det er henlagt som hjemmetræning. Jeg har valgt at benytte mig af korte træningspas med højst 5 øvelser pr. træningspas, simpelhen fordi jeg er træt af at rende rundt i +2 timer hver gang, hvilket jeg gør under Sheiko :lol: :unsure: 5 øvelser lyder måske ikke af så lidt i forhold til Sheiko, men de meste af det er DE-sæt, som køres med korte pauser, færre sæt i de andre ting og så generelt mindre øvelser, hvor man kan køre med korte pauser, og så supersætte lægøvelser med andre øvelser, så alt i alt vil det spare meget tid.

I morgen går det løs med DE-træning i squat/dødløft. Glæder mig til at køre squat igen, hvor jeg ikke skal køre 5x3x80% Det skal nok blive godt. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 18/2-2003

Program: WSB - DE Squat/dødløft

Starttid: kl. 14.15

Sluttid: kl. 15.45

Squat:

1x2x90 kg

8x2x135 kg

Dødløft

1x3x100 kg

2x1x157,5 kg Føltes ikke helt let... :unsure:

3x1x150 kg Kunne mærke mine trætte quadriceps, så jeg stoppede her... <_<

Standing calf raise:

1x8x175 kg

1x8x200 kg

Rumænsk dødløft:

3x5x100 kg I tredje sætte jeg jernstang under tæerne, således at jeg fik et pre-stretch af mine haser, og derved bedre træning af disse :bigsmile:

1x5x110 kg

1x5x112,5 kg

DB Sidebends:

2x6x46 kg

Statisk hold med DB(En side af gangen):

1x50 kg x 10 sek.

1x52 kg x 10 sek.

Decline situps:

1x6xmig

1x6xmig + 8 kg

Active recovery:

Leg extension:

2x10x20 kg

Leg curls:

1x20x20 kg

Jeg har desværre stadig trætte ben. Dog var det lidt bedre end i søndags, men stadig så meget, at jeg skar en del i dag i træning både i antal sæt samt intensiteten i rumænsk dødløft. Eksplosivitet var måske ikke den bedste i dag, men det går jeg hellere ikke så meget op i det, eftersom jeg nok skal blive eksplosiv ved sæt på 70-80% alligevel. Det er forresten også dejligt ikke at skulle træne mere end +2 timer. Selv med kæbetræning i dag med !idiot så tog det kun 1,5 time. Tag den klausjensen ;) :tongue:

Jeg har også erfaret at mit center nu vil skifte navn, og det involverer ordet "Fitness" :angry: eftersom de mener at ordet "bodybuilding" minder folk om steroider. Mit foreslag om et powerrack bliver end ikke taget op på næste generalforsamling. Jeg synes at kunne spore udvikling henimod et softcore fitnesscenter. :o :sneaky:

Så er det godt at der åbner et lille men absolut hardcore træningssted i Odense en gang i 2004. :evillaughter: :cool3:

En ok træningsdag i dag :rolleyes:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share