XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her er så resultatet af artiklen:(Et udkast af Thomas J)

Heavy week:

Mandag

Squat opvarmning + 3-5 singles med 90-95 % af 1RM

Bænkpres opvarmning + 3-5 singles med 90-95 % af 1RM

Dødløft opvarmning + 3-5 singles med 90-95 % af 1RM

Onsdag

Squat opvarmning + 3-4 sæt x 2 reps med 85-90 % af 1RM

Bænkpres opvarmning + 3-4 sæt x 2 reps med 85-90 % af 1RM

Dødløft opvarmning + 6-8 singles med 85-90 % af 1RM

Fredag

Squat opvarmning + 3-5 sæt x 2 reps med 80-85 % af 1RM

Bænkpres opvarmning + 3-5 sæt x 2 reps med 80-85 % af 1RM

Dødløft opvarmning + 6-8 singles med 80-85 % af 1RM

Light week:

Mandag

Squat opvarmning + 4-6 sæt x 2-3 reps med 65-70 % af 1RM

Bænkpres opvarmning + 4-6 sæt x 2-3 reps med 65-70 % af 1RM

Dødløft opvarmning + 10-15 singles med 65-70 % af 1RM

Onsdag

Squat opvarmning + 4-6 sæt x 2-3 reps med 65-70 % af 1RM

Bænkpres opvarmning + 4-6 sæt x 2-3 reps med 65-70 % af 1RM

Dødløft opvarmning + 10-15 singles med 65-70 % af 1RM

Fredag

Squat opvarmning + 4-6 sæt x 2-3 reps med 65-70 % af 1RM

Bænkpres opvarmning + 4-6 sæt x 2-3 reps med 65-70 % af 1RM

Dødløft opvarmning + 10-15 singles med 65-70 % af 1RM

Derudover vil jeg i samme stil som mvp forsøge at sætte PR en gang imellem. Resterende øvelser såsom rows overvejer jeg at køre som HST :o

Iøvrigt så tror at jeg dropper Junior DM her i Marts. 3 stævner inden for ca. 5 uger er måske også lige at stramme den lidt, og jeg føler mig lidt slidt lige for tiden. <_< Derfor starter jeg også med 1-2 ugers let træning.

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Surt med de missede 1rm i bænkpres. :(

Og ja, du er sq hurtig på aftrækkeren - færdig med WSB efter kun et par måneder. :rolleyes:

God fornøjelse med det nye program! Bliver spændende at se, hvor meget du øger på denne recept. Squat, DL og BP til hver eneste træning. :w00t: Pas nu på du ikke brænder sammen. :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: 25/2-2003

Program: PENDLEY POWERLIFTING HYBRID - Let uge

Starttid: kl. 12.35

Sluttid: kl. 13.50

Squat:

1x2x80 kg

4x2x125 kg

Bænkpres:

1x3x50 kg

4x2x70 kg

Dødløft:

1x1x100 kg

1x1x120 kg

10x1x147,5 kg

Skulle have kørt chinups i dag, men gad ikke... :hehe:

Første dag på mit nye program, og jeg har tilladt mig at starte med den lette uge. Der er plads til lidt reguleringer af intensitet og volume, så jeg tog det det nederste trin i dag. Det er også hårdt tiltrængt, kan jeg mærke på kroppen. Squatten var tilfredsstillende, mens bænken som næsten altid var godt eksplosiv. I dødløft synes jeg ikke rigtig at teknikken er helt tilfredsstillende. Jeg tøver for meget inden jeg løfter vægten, og mister lidt af den fjedereffekt jeg prøver at udnytte, idet jeg spænder kroppen op inden jeg går ned til stangen. Selv men den relativ korte træningstid blev der også tid til kæbetræning i dag med jsc, så selv med hygge i dag blev det hurtigt overstået.

En hyggelig træningsdag i dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 25/2-2003

Program: PENDLEY POWERLIFTING HYBRID - Let uge

Starttid: kl. 13.05

Sluttid: kl. 14.30

Squat:

1x3x60 kg

1x2x90 kg

2x2x125 kg

1x2x127,5 kg

1x2x130 kg

Bænkpres:

1x3x50 kg

2x3x70 kg Med pause i på bryst

2x2x75 kg

Dødløft:

1x1x90 kg

1x1x120 kg

10x1x147,5 kg

Pullups:

1x6xmig-30 kg

1x6xmig-25 kg

Eksplosiviteten er så småt ved vende tilbage i mig, så i dag smækkede jeg lidt flere kg på. Jeg eksperimenterede lidt med en hurtig eccentrisk fase i squat, meen mine knæ var muligvis ikke helt så begejstret for dette. I bænkpres er der også god fart, måske lidt for meget i toppen, så jeg skal snart have fat i nogle bands. :rolleyes: Dødløft kørte også bedre i dag, selvom jeg stadig er lidt langsom til at samle den op fra jorden af. For at prøve noget andet sluttede jeg af med nogle pullups, ganske anderledes når man er vant til chinups.

En hyggelig træningsdag i dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En mulig grundt til at du er lidt langsom til at trække vægten i dødløft, kunne være at du ikke stolede nok på dit greb og derfor er nervøs for at du ikke kan nå at få ordentligt fat i stangen og fejle :)

Lidt grebstræning og en masse løft hvor du trækker vægten med det samme og skider højt og flot på om du ikke får ordentligt fat i stangen, må være det der skal til får at du får fuld tillid til dit greb :)

Bare et par tanker! Det kan jo være at du selv har gået og tænkt på det samme :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tog lige en gang active recovery med tilhørende synaptic facilitation mens jeg var i centeret i dag for at holde øje med lillebror. Det blev til 15 reps med 32,5 kg i bænkpres.

Desuden lagde jeg knæbind på Armoured Female i dag(hendes knæbindsdebut), så der var dømt tudefjæs og smerteudbrud ... :D ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er da flot at du kan trække din lille, tykke krop op 5-6 gange med yderligere 25-30 kg. B)

Ohh, det var MINUS 25-30kg :chicken::tongue:

Seriøst (seriøst) hvorfor laver du ikke bare et sæt armhævninger efter hvert sæt BP og military. Du behøver jo ikke køre dig ud i hvert sæt, og guderne skal vide at du nok ikke bliver forpustet lige med det samme, med de reps du tager. :tongue: Den regel ville give dig en rimelig volumen og du ville ikke altid flytte dem til slutningen af træningen; der hvor gamle øvelser lægger sig hen for at dø i stilhed. Man får det jo (næsten) aldrig gjort.

Hvis du begynder at træne pull-/chin-ups begynder jeg at træne læg og mave, og det hader jeg lige så meget som du hader :pullup: :deal:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 25/2-2003

Program: ER-Open Bænkpresstævne

Starttid: kl. 10.05

Sluttid: kl. 18.00

Vi kom i god tid, skulle første løfte kl. 15...

Bænkpres:

1x97,5 kg Godkendt 3-0

1x107,5 kg Godkendt 3-0

1x110,5 kg Underkendt på skævt løft i alskens retninger :tongue: men den kom op :devil:

Og som sædvanlig skulle vi lige ud bagved og løfte lidt mere. Sådan er det jo når man render rundt sammen med Watts...:hehe::tongue:

Bænkpres:

1x2x100 kg

1x4x95 kg

Chinups:

1x6 Ny PR! :pullup:

Bænkpres:(I trøje) :o

Uttalige forsøg på at få 110 kg ned på en skive på brystet, fik vist to af dem ned. Gennem alle forsøg var der dømt tudefjæs og grædekiks. :cries: :dead: :weeping: Det gjorde simpelhen så ondt at løfte(eller rettere sænke) vægten... :cube:

Boardpress:(Med 10 cm paprør)

1x2x120 kg

Og så har jeg vist ristet mit CNS rigeligt nu... :unsure:

Jeg må da indrømme at jeg gennem den sidste ugers tid har ikke været så motiveret for træne styrkeløft, nok pga. mine fremtidige udsigter til at være en pind i en uniform. :o men stævnet i dag gevaldigt hjalp på dette. Bænkpres er dog absolut ikke min disciplin, og jeg endte absolut sidst, hvilket svarer til ca. 85 kg efter nr. 3. Jeg fik forbedret mine egne rekord, hygget mig gevaldigt med en masse af MOL's slæng og og set nogle store løft, herunder /Niels's forsøg på 292,5 kg :w00t: så jeg fik hvad jeg kom efter, og det er det som tæller. :angel:

Nå ja, og så fik jeg mødt Troels, kommende medløfter i OBBC :wave: Absolut hyggeligt ;)

En kanon stævnedag i dag :bigsmile: B)

-> Thomas J

Groft misbrug af et Pavel udtryk :hehe:

-> jsc

Hmmm, interessant foreslag, vil tage det op til revision, så du skal vist til at træne læg og mave... :deal:

Link to comment
Share on other sites

-> Rod

Jeg ved det godt, må bare tage mig sammen... :chicken: (Dem glemte jeg vist et par stykker af) så jeg giver lige mig selv lidt flere... :chicken::chicken::chicken::chicken:

-> Squatfather

Du har altid stor tiltro til mig :hehe: Måske på en god dag kunne jeg have fået godkendt de 110 kg B)

-> AF

Du skulle bare prøve det. Bænkprestrøje er 4-5 gange mere smertefuldt end knæbind, og den for sags skyld underholdende. :lol: (Fik udført the Benchpress dance) :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share