XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dato: 2/6-2003

Program: Ryg og arme :cool3:

Starttid: kl. 16.05

Sluttid: kl. 17.50

DB Bent over rows:

1x5x30 kg

1x5x36 kg

3x5x45 kg

1x5x46 kg

1x5x48 kg Føltes lettere end dem på 45 kg :blink:

Widegrip pullups:

3x5xmig-20 kg

1x5xmig-15 kg Gik lidt sukkerkold herefter, havde ikke helt fået spist nok i dag :retard:

1x4xmig-10 kg Slæden på maskinen kunne ikke følge med i den koncentriske fase, så jeg tog halvdelen selv uden hjælp :thumb_down:

DB Curls

1x5x15 kg

2x5x16 kg Herefter blev resten kørt som dropsæts

1x5x12,5 kg

1x5x9 kg

1x7x6 kg Og det brændte godt i fars køller :devil:

Seated Hammerstrength Shrugs:

2x8x100 kg

1x6x110 kg

Pushdowns:

1x6x50 kg

1x6x60 kg

1x6x65 kg

3x6x70 kg

EZ-bar curls:

1x8x15 kg + stang Var færdig i biceps på daværende tidspunkt :dead:

3x5x15 kg + stang

DB Triceps extension:

2x6x30 kg

1x6x34 kg

Egentlig var det ikke meningen at jeg skulle træne idag, men jeg blev lokket til det af de andre licenstosser :poking::tongue: Det blev til en gang ryg og en smule armtræning :lol: samt en del kæbetræning med de andre :rolleyes:

En god træningsdag i dag :4flex:

-> AF

Lidt af det skyldes militæret, men vægttabet er skam fortsæt selvom jeg har været hjemme nu i en uge, og absolut ingenting har foretaget mig, udover at træne med vægte. B)

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Dato: 3/6-2003

Program: Eksplosiv squat/dødløft + understel

Starttid: kl. 14.20

Sluttid: kl. 15.40

Træning i dag sammen med fitnessbanden - Baardi og jsc...

Squat:

1x3x60 kg

1x3x80 kg

1x2x100 kg

3x2x105 kg

2x2x110 kg

Dødløft:

1x2x100 kg

3x2x120 kg

3x2x125 kg

Frontsquat:

1x5x50 kg

3x5x60 kg

1x5x62,5 kg Uha, man er blevet svag i denne øvelse :chicken:

Statisk hold med stang:(OL-stang og dobbelt overhåndsgreb)

1x100 kg x 15 sek.

4x110 kg x 12-15 sek. Udueligt svagpissergreb :4pooh::thumb_down:

Hyperextended crunches:

1x5xmig

1x5xmig + 5 kg

3x5xmig + 10 kg

Endnu en dag hvor ens styrke går den rigtige vej i squat og dødløft, herligt. Til gengæld var varmen ved at tage livet af mig i dag :dead: specielt under frontsquat var jeg på nippet til at tage hjem, men blev alligevel. :4whip: Det var meningen at jeg skulle løbetræne i dag også til sidst, men pga. varmen, og så at det ville være blasfemisk at løbe iført min styrkeløftstrikot, fravalgte jeg dette. :chicken: Jeg glemte også lægtræning i dag :4whistling:

En ok træningsdag i dag :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

HIT????

Godt nok var min træning kort i dag, men jeg tror ikke at 8 sæt à fem reps er klassisk HIT, hvis ikke jeg husker helt fejl.

Victor Martines, hed ham der vandt NOC i år. Check det lige ud, for han er sku en flot SL/BB. Man kan godt se, at der bliver smidt med nogle kilo under squats og DL.

http://flexmagazine.com

Link to comment
Share on other sites

HIT???? Godt nok var min træning kort i dag, men jeg tror ikke at 8 sæt à fem reps er klassisk HIT, hvis ikke jeg husker helt fejl.
Det er naturligvis træningstiden der henføres til. :rolleyes:
Victor Martines, hed ham der vandt NOC i år. Check det lige ud, for han er sku en flot SL/BB. Man kan godt se, at der bliver smidt med nogle kilo under squats og DL.

Jeps, var inde at se ham som noget af det første da jeg kom hjem. :ilovemuscle:

Link to comment
Share on other sites

Victor Martines, hed ham der vandt NOC i år. Check det lige ud, for han er sku en flot SL/BB. Man kan godt se, at der bliver smidt med nogle kilo under squats og DL.

Det var godt nok også en overraskelse (for mig ihvertfald) at han rendte med sejren!!! :blink:

Jeg synes NOC er en af de fedeste BB-konkurrencer fordi mængde af deltagere er enorm, der er masser af plads til overraskelser!

Lige lidt BB-log-junk… :4george:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 4/6-2003

Program: Overstel

Starttid: kl. 18.00

Sluttid: kl. 20.20

Endnu en gang var licensbanden samlet...

Bænkpres:

1x3x60 kg

1x3x60 kg Closegrip

1x2x80 kg

På med trøjen...

1x0x115 kg 10 kg for meget på end planlagt, og trøjen sad møgskævt, så banen blev helt skæv og derved umulig

1x1x110 kg Der faldt trøjen på plads

1x1x117,5 kg Ny trøje PR

1x1x120 kg Ny trøje PR, dog var pausen ikke helt overbevisende nok, men ok alligevel.

1x0x122,5 kg Røg af ud bane

Bænkpres:(Et enkel Light-band veklet om bænken)

6x3x65 kg God eksplosivitet i de sidste 3 sæt, eksperimenterede lidt med bredden

Cable rows:

1x5x9 blokke

1x5x11 blokke

1x5x13 blokke

3x5x15 blokke

Side Laterals:(Supersættet med DB Curls)

1x5x7 kg

3x5x10 kg

2x5x11 kg

DB Curls:

1x5x10 kg

2x5x15 kg

1x5x16 kg

1x5x15 kg Tog forkerte håndvægte, skulle have været 16 kg <_<

Lying triceps extensions:(Supersættet med DB Shrugs og Plateraises)

1x10x10 kg + stang

3x8x15 kg + stang

DB Shrugs

1x10x40 kg

1x10x42,5 kg

Plateraises:

2x10x15 kg

Anden dag i trøjen, og det gik rimelig godt. Jeg fik de 120 kg, hvilket også er mit mål til DM i bænkpres. Der er stadig nogle kg at hente i teknikken, specielt at holde den i banen. Mine arme skal også lige vænne sig til at håndtere lidt flere kg end normalt. Jeg tror der er 5-10 kg mere at hente endnu. :bigsmile: Det blev også til nogle flotte løft af vores anden løfter, og det vakte lidt opsigt i centeret, specielt fordi vi trænede i rushour og skabte os en lille smule :tongue: VIKING POWER!!! :viking: :viking: :4whip: Resten kørte fint, supersættede det meste af det, da jeg havde lidt travlt til sidst.

En lækker træningsdag i dag :4george:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 4/6-2003

Program: Understel

Starttid: kl. 14.50

Sluttid: kl. 17.10

Squat:

1x3x65 kg

1x3x95 kg

1x3x120 kg

2x3x125 kg

1x3x130 kg

1x3x135 kg

1x3x140 kg På vej tilbage :bigsmile:

Dødløft:(Med bands - ca. 70 kg i toppen)

1x3x80 kg Uden bands

7x2x110 kg Et enkelt sæt med sumo, gik dog ikke så godt med bands

1x1x150 kg Skulle lige prøve en single uden bands

Goodmornings:

1x5x65 kg

3x5x75 kg Var lidt ristet i ben og lænd, så ikke så meget energi her :dead:

1x5x77,5 kg

DB Sidebends:

1x5x35 kg

2x5x46 kg

2x5x48 kg

1x5x50 kg

Suitcase holds:

1x52 kg x 15 sek.

3x54 kg x 15 sek.

1x56 kg x 15 sek.

Hyperextended crunch:

2x6 med 15 kg

Endnu gang kørte squatten godt, arbejdede meget med teknikken i dag, udgang, vejrtrækning, opspænd, etc. Det hjalp en del, og det ser efterhånden godt ud. Nu er jeg kun 17,5 kg fra min bedste triple i squat, og så er jeg en del kg lettere siden den gang. I dødløft eksperimenterede jeg lidt med bands, og det rev rigtig godt i toppen. Ved den sidste singel på 150 kg uden bands var der byttet helt om på stickingspoints. Nu gled det bare flydende i toppen, herligt. :D Jeg tror fremover at jeg skal bruge minibands, og så starte lidt højere med antal kg på stangen, for bunden var for let, og toppen blev lidt for meget. Jeg fik også trænet en del mave i dag, dejligt faktisk, fik lidt pump i mavemusklerne faktisk. :blink:

En god træningsdag i dag :bigsmile:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Det er skam dejligt at være hjemme, og have ordentlig mulighed for at træne. B)

Jeg har erhvervet mig en Inzer EHPHD, faktisk den som Troels løftede i til ER-Open, og som jeg prøvede samme dag. Jeg ved ikke helt præcist hvad den giver mig, da jeg ikke har 100% på styr hvad mit raw max er for tiden, men et kvalificeret gæt ville være mindst 10 kg på nuværende tidspunkt, og jeg vil vurdere at jeg kan nok hente 5-10 kg mere bare på teknikken og ekstra rutine i at anvende trøjen. Ellers så synes jeg da mit bænkpres umiddelbart ser bedre ud nu(Tak Bear ;) ), også fordi jeg har tabt mig lidt, og det gavner ihvertfald mine Wilks-point på bænken. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 4/6-2003

Program: Overstel

Starttid: kl. 13.20

Sluttid: kl. 15.00

Bænkpres:

1x3x60 kg

1x3x72,5 kg

1x3x80 kg

2x3x85 kg

1x3x87,5 kg Føltes lidt for tungt i dag :unsure:

1x3x85 kg Smallere greb her

Prøvede med lidt incline press, men det var mine venstre skulder og håndled ikke så glad for i dag... <_<

BB bent over rows:

1x5x60 kg

1x5x80 kg

1x5x90 kg Ikke alt for pæn form, så den gik ikke :baby:

3x5x80 kg

Pullups:

5x5xmig-20 kg

Side Laterals:(Supersættet med DB Curls)

1x5x7 kg

3x5x10 kg

1x5x12 kg

1x5x13 kg Lidt gusten form her :tongue:

DB Curls:

1x5x10 kg

1x5x16 kg

1x5x18 kg

Skulle have kørt frontraises, shrugs og lying triceps extensions, men valgte at skåne mine skulder og håndled for flere pinsler i dag. I stedet blev det til en masse kæbetræning med jsc :lol:

Det var oprindelig planen at jeg skulle i trøjen i dag, men det var ikke muligt at samle licensbanden i dag, så det blev droppet. :unsure: Det var nu hellere ikke en dårlig idé mest fordi jeg har fået lidt gener med venstre skulder og også håndled. Det er ikke noget alvorligt overhovedet, men nok til at man tager det til efterretning. :o Derfor kørte bænkpres hellere ikke så godt i dag, og jeg valgte at droppe den næste brystøvelse også. Jeg mærkede det også i rows, ikke så fedt. :sneaky: Generelt tog jeg det lidt roligt idag , dog ligepånær side laterals og curls :lol: Hvis jeg skal efterrationalisere så skyldes min gener helt klart at alle de tunge træningsdage med bænkprestrøje, som har ligget alt for tæt op af hinanden, og så det at ændre sin grebsbredde radikalt fra den ene dag til anden dag, og så med tunge vægte. Det er altså bare ikke så sundt. :retard: så efter DM i bænkpres gearer jeg lidt ned med den tunge bænkprestræning.

En ok træningsdag i dag :chicken:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke har et par håndledsbind så kunne du jo overveje at anskaffe dig sådan et par, de er nu rare nok når der kommer lidt kilo på stangen i bænkpres. Hvis Lars opdager at jeg råder dig til at købe sådan et par, så skal han nok gå helt amok med at man ikke skal blive afhængig af sådan nogen før det er strengt nødvendigt :D, men jeg er nu glad nok for mine, og hvis du har problemer med håndleddet i presse øvelser så kan de nok være til gavn.

JFK har også fået fat i nogle nye METAL håndledsbind som ser virker rigtigt lækre og støttende at have på :)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Træningsnote:

Argghhh, efter at have læst lidt (for meget) på elitefitnesssystems.com, har jeg fået en umanerlig lyst til at lege med WSB-systemet. Jeg kan ligefrem høre hvordan Louie og Dave kalder på mig... "Come on, let's play, Triceps is that important, Speeeeedwork, Maximum Effort YEAH!" ARGHH!!! :4jumpy: :4jumpy:

Alt i mens sidder jeg og nedskriver imaginære WSB-programmer, og fantaserer om sætte PR's i mystiske ME-øvelser. :wacko:

Selv hvis jeg gav mig i kast med det, så ville det ikke fungere når jeg halvdelen af tiden er nødsaget til at træne i vægtrummet på min kasserne. Stedet er simpelhen for ringe udstyret til den slags eventyr, heldigvis, således at jeg ikke fristes :angelgrin:

Nu har jeg dog tidligere afprøvet WSB-systemet, og det har reelt kun været en succes-oplevelse med dødløft. Grunden til at jeg alligevel finder systemet interessant er at jeg har nogle klare ideer til hvad der kunne forbedres, således at det også ville give resultater i de andre løft også. Tanken om at give den fuld gas i maksimalt 5 øvelser pr. træningspas tiltaler mig også voldsomt. :4whip:

For god ordens skyld vil jeg gerne fremvise hvordan mit såkaldte imaginære WSB-program ville se ud:

BÆNKPRES(ME)

1. ME-øvelse

2. Dips

3. Rows

4. Side Laterals

SQUAT/DØDLØFT(ME)

1. Squat*

2. Dødløft(ME)

3. Lænd/hase-øvelse

4. Situps

5. Hammercurls

SQUAT/DØDLØFT(DE)

1. Squat(DE)

2. Dødløft(DE)

3. Lænd/hase-øvelse

4. Sidebends

5. Hammercurls

BÆNKPRES(DE)

1. Bænkpres(DE)

2. Decline bænkpres

3. Rows

4. Side Laterals

5. Triceps

ME-øvelser bænkpres:

- Bænkpres med trøje

- Closegrip bænkpres

- Bænkpres uden trøje

- Floorpress

ME-øvelser dødløft:

- Rackpulls

- Dødløft med bands

- Dødløft på skive

- Sumo-dødløft

* Squatten køres efter en eller anden form for cyklus, kunne waves, således at man på ugevis veksler mellem 75-90% i doubles. Squatten køres således før ME-øvelsen, og på den måde har man næsten den samme træthed siddende i kroppen når man når til dødløft, ligesom ved et stævne. Squatten bruges også som træning af understel, samt for at få noget rigtigt squattræning, noget som bestemt manglede i mit første WSB-eventyr.

Jeg håber at ovenstående om ikke andet kan inspirere andre (kommende) WSB-løftere derude. ;)

Bare vent til jeg bliver hjemsendt fra militæret af, såå... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg dog tidligere afprøvet WSB-systemet, og det har reelt kun været en succes-oplevelse med dødløft.

Det var en interessant kommentar. Indtil nu har jeg kun hørt positive ting omkring WSB-systemet, og jeg er selv næsten lige startet på det. Du er den første jeg har hørt om, som ikke har fået noget ud af det. Jo, du fik noget ud af det i dødløft, men deri ligger jo også, at det ikke var nogen succes i bænkpres og squat.

Har du nogen fornemmelse af, hvad der gik galt? Gjorde du noget forkert, eller er der (efter din mening) nogle svagheder i systemet, som bør rettes?

Link to comment
Share on other sites

Hmm...så er jeg ikke den eneste der har læst for mange af Dave og Louie`s artikler på det sidste? :)

Angående WSB-resultater, så var det mit bænkpres der havde bedst af WSB, DL gik nogenlunde, mens squatten var helt til rotterne. :lol:

Hvorfor vil du kører alm. bænk som ME? Og hvorfor bænk i trøje? Der er da så mange andre fede ME-øvelser. En af grundstenene i WSB er vel netop, at man kun træner de 3 store dynamisk. B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share