XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Og så lige en lille beretning fra liv i trøjen...

Denne uge bød på det som jeg egentlig havde frygtet allermest indtil videre, vores rekruttur, mest fordi jeg ikke er så glad for at være i felten. <_<

Det blev, som jeg på forhånd havde frygtet, ikke så spændende, og naturligvis også meget hårdt. Specielt det sidste var egentlig det som vendte hele bøtten, og efter min mening gjorde det det hele værd. Ja I hørte rigtigt.. :devil::4whip:

Gang på gang fik jeg skubbet nogle personlige grænser/smertetæskler, og fandt ind til min absolute fighterinstinkt. Det som blev hårdt, var alle de smerte i foden(I form af vabler) samt at jeg absolut ikke er bygget til udholdenhed. Dette gjorde at jeg måtte humpe mig igennem den sidste dag, som også bød på march med fuld oppakning(ligesom de andre dage), samt en masse aktiviter som blandt andet involverede forhindringsbane i en skov, slæb af tunge kasser og transport af folk på båre. Med smerter i fødderne, muskeltræthed i ben, ryg og skulder, slidesår på inderlår, generel træthed, mangel på søvn, sult, etc. blev det en meeeeget lang og hård dag. Der var flere gange, hvor jeg sagde til mig selv, at om lidt kollapser jeg, og der var flere gange, hvor jeg følte mig på grænsen til dette. :retard:

Alligevel præsterede jeg at bære min egen oppakning helt til mål, hvilket der var en del fra min deling, som ikke gjorde. Trods det at jeg humpede meget langsomt til sidst(stod næsten stille), præsterede jeg at bide tænderne sammen, og så ellers spurte om kap med mine gruppefører de sidste 50-75 m ind til vores appelplads, som var det endelige mål. Behøves jeg at nævne at jeg vandt..!?! B) :devil2: Resultatet af dette er at jeg har humper endnu mere rundt i dag og det gør pænt ondt i foden :weeping: Det har dog i den grad også givet respekt blandt mine sergenter og mine kammerater, og det er da ikke helt så ringe endda... :smilerock:

En del af det fighterinstinkt må tilskrives at stamme fra mine eksperimenter med Sheiko og lign. :4george:

Anyway, vi fik også endelig besked i dag om vores fremtid, og det ligger fast at jeg ikke bliver lukket ud før tid, men alligevel tager jeg det ikke så tungt, da min rekruttur har ændret min syn lidt på det at være i trøjen for mit eget vedkommende(Og så er rekruttiden også snart forbi... :tongue: )

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den veloverståede rekruttur!

Det er godt at høre at du ikke går ned med flaget pga. I skal blive. Jeg skal gøre mit til at der bliver mere kød på idrætslektionerne fremover...

Når I nu er ovre rekrutten, så skal vi jo i gang med terrænsportsmærke og kampsvømmemærke. Derudover er vi ved at arrangere en idrætsdag for jer, da I ikke kunne være med i torsdags!

I får jo nye gruppeførere, og de skal lige have et turbo-idrætsinstruktørkursus i uge 23, hvor de skal lære alt det I skal lære de næste 3 mdr... <_< (på 2 dage) <_< <_<

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Tak for det ;)

En ting, som jeg også glemte at nævne, var at fordi vi skal fortsætte, blandes delingerne nu indbyrdes ved lodtrækning, således at 3 delinger bliver til 2 delinger. Det kammeratskab, som virkelig blev manifesteret ved denne tur, får vi altså ikke 100% mulighed for at bruge til noget. Dette er vi naturligvis også lidt sure over... <_<

Nu hvor jeg alligevel er i positivt humør efter ugens strabadser, så ser jeg dog også en mulighed for nye kammeratskaber med andre, så lidt positivt kan man vel også se i det... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

-> Tolle

De sidste par dage har nok lært mig at se lidt mere positivt på tingene, heldigvis da... :bigsmile:

Terrænsportsmærke, det lyder unægtelig som orienteringsløb :o (Jeg bryder mig stadig ikke om løb btw. :rolleyes: )

Jeg håber at vores idrætsdag også byder på idræt som kræver andet end udholdenhed, gerne lidt med styrke... *fedte fedte* ;) :tongue:

Hvis jeg ellers skal komme med lidt feedback til fremtidige idrætstimer, så ville jeg personligt ikke have noget imod mere spilbetonede idræt, hvilket jeg nok ikke er alene om at mene. Selvom jeg ikke er glad for udholdenshedsbetonet sport, så er jeg alligevel ret glad for f.eks. badminton, basketball, fodbold, etc. når lejligheden endelig byder sig. :bigsmile:

-> Crawdaddy

Tak. :)

Dog ændrer det ikke min holdning til det at Danmark burde nedlægge den "tvungne" værnepligt. Ganske vist er mit syn på værnepligten da blevet ændret, og hvad jeg så har fået ud af det. Problemet er bare at ikke alle får det samme ud af det som jeg personligt gør, og det er egentlig lidt synd hvis man skal gå og have det dårligt med sig selv i en del måneder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad for at du dog har fået nogle positive oplevelser ud af cirkus-millie..... ;)

Der er ikke noget værre end at føle, at man INTET får ud af den situation man er havnet i.

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Endnu lidt mere at fortælle...

Lørdag d. 24 maj var dagen hvor OBBC valgte at sende endnu en løfter til et 3-kampsstævne, og denne gang blev det så i form af Onkel Troels, som skulle til Thy Cup.

Det var faktisk meget sjovt at være med blot som hjælper/coach, også selvom det naturligvis kriblede i benene og pattøjet når man så de andre løfte. :rolleyes: Hvordan det gik Onkel Troels, må han selv fortælle om, men jeg kan da afsløre at det ikke gik helt som forventet...

Hvorfor tog jeg egentlig med? Selvfølgelig for at hjælpe en god kammerat og for at lære noget selv. Derudover så ved jeg hvor alene man kan føle sig første gang man er afsted til et stævne, og hvor man er eneste mand fra klubben selv. :unsure: Selvfølgelig hjælper det at andre løftere fra andre klubber gerne hjælper, men det er ikke helt det samme som at have folk med fra sin egen klub.

Iøvrigt blev hjemturen ganske hyggelig, og der blev drukket lidt øl. :beerchug:

Og det skal man ikke kimse af...

Link to comment
Share on other sites

Dato: 26/5-2003

Program: Mest understel...

Starttid: kl. 17.00

Sluttid: kl. 18.00

Træningen foregik i flyvestation Karup's vægtrum

Dødløft:

1x5x50 kg

1x5x90 kg

1x3x130 kg

2x3x140 kg Tynde skodstænger uden ordentlig rulering, så det var møgsvært at holde fast... :thumb_down:

Zerchersquat:

1x5x50 kg

2x5x60 kg

Frivend:

1x5x50 kg

2x5x60 kg

Dips:

1x8xmig

Første træning i et stykke tid, og det var dejligt at komme tilbage til vægtene. Forinden havde jeg lige spillet 1½ times beachvolley med gutterne i delingen. :4george: Jeg kunne ikke finde den ene split til squatstativet, så alm. squat var der ikke mulighed for <_< I stedet for blev det Zerchersquat. Jeg nåede også kun et sæt dips, da jeg skulle følges med en kammerat tilbage til mit værelse.

En god træningsdag den dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Og så ugens beretning fra mit liv i trøjen...

Det blev en kort uge, ca. 2 dage, hvor vi ikke lavede særligt meget. Vi havde idræt begge dage, hvor Tolle var så flink ved os, så vi fik lov til at spille beachvolley begge dage, og dog lige lidt Stratego med mennesker her den sidste dag. Det var nu ganske sjovt til forskel fra at løbe og lave armstrækkere som ellers er det man foretager sig i idræt. :4whistling:

Ugens højdepunkt var nok i dag, da vi fik skolens mærker til at sy på vores kampjakker. Normalt uddeles disse til alle, efter overstået rekruttur. Denne procedure er dog blevet ændret, så kun dem der har gjort sig fortjent til det, baseret på en individuel vurdering, får dette mærke. Der blev uddelt i alt 10 mærker i en deling bestående af 26 mand. Jeg behøves vel ikke at fortælle at jeg var en af de 10 personer. Man er vel en smule stolt... :4george:

Og så har jeg fået sommerferie her de næste ca. 2 uger. Det ligger en længere og underligt forklaring bag dette, specielt tidspunktet, men dette er nok ikke så interessant. Jeg er ihverfald hjemme de næste par uger, og skal indhentet noget rent træningsmæssigt. :4whip::devil:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 28/5-2003

Program: Underkrop

Starttid: kl. 15.15

Sluttid: kl. 16.40

Dødløft:

1x5x60 kg

1x5x100 kg

1x3x140 kg

1x1x180 kg

1x1x200 kg Lettede den kun 1 cm over jorden, slap hurtigt pga. manglende styrke...

1x3x140 kg

2x1x160 kg

Squat:

1x3x60 kg

1x3x100 kg

1x1x120 kg Var lidt en kylling her... :chicken:

1x3x100 kg

Dimel dødløft:

1x5x60 kg

1x5x90 kg

1x4x110 kg

Det var nok ikke så smart at træne underkrop 2 dage efter, når man næsten lige er startet op efter lang tids pause. Jeg kan også mærke at jeg har mistet en del styrke, tror jeg sagsøger det danske forsvar for tab af neurale tilpasninger. :4signme: Jeg følte mig ihvertfald lidt slap i dag, da jeg også trænede sammen med Baardi og Troels. :chicken:

Dagens pudsighed var da jeg læste referatet af det sidste bestyrelsesmøde. Her stod der lidt om indkøbet af et powerrack til bodybuilderne/vægtløfterne :wacko: Lidt længere ned på sedlen stod der omtalt at folk i styrkeløftshjørnet henstilles til ikke at kaste med vægtene når de træner om aften. Nu har vi endda også fået vores eget hjørne. :lol: :4george:

En ok træningsdag i dag :4whip:

Link to comment
Share on other sites

En lille træningsnote...

De næste par uger har jeg tænkt mig at træne 4 gange om ugen, efter følgende lille program:

Tirsdag:

Bænkpres: 10x3, 2x1 (Eksplosivt med bands)

Incline bænkpres: 5x5

Rows: 5x5

Pulldowns/Pullups: 5x5

Side Laterals: 5x5

Curls: 2x5

Pushdowns: 2x5

Shrugs: 2x10

Frontraises: 2x10

Onsdag:

Squat: 6x3 (tungt)

Dødløft: 6x2 (Eksplosivt med bands)

Goodmornings: 5x5

Mave: 5x5

Læg:5x8

Grebstræning

Fredag:

Bænkpres: 6x3 (tungt)

Decline bænkpres: 5x5

Rows: 5x5

Pulldowns/Pullups: 5x5

Side Laterals: 5x5

Curls: 2x5

Pushdowns: 2x5

Shrugs: 2x10

Frontraises: 2x10

Søndag:

Dødløft: 6x3 (tungt)

Squat: 6x2 (Eksplosivt med bands)

Frontsquat: 5x5

Mave: 5x5

Læg:5x8

Grebstræning

Når der trænes tungt, er 6x3 kun vejledende. Det kan også sagtens være at jeg kører tunge singles/doubles, eller op til en ny PR enten i den planlagte øvelse eller en afart deraf(sådan lidt WSB-agtigt). De tunge dage køres altså på dagsform og lyst. De eksplosive dage køres ligeledes efter dagsform, dog ændres øvelserne ikke. Den overordnede struktur med halvkropssplit er et resultat af at jeg mest af alt har lyst til denne træningsform hvor jeg ikke squatter/dødløfter hver eneste gang, og hvor jeg blot kan koncentrere mig om en god gang hård træning for halvdelen af kroppen. Derudover så er jeg også en smule skabsbodybuilder og har inkluderet lidt ekstra træning for skulder, arme og læg. :4flex:

Derudover så skulle jeg også helst nå at bygge blot en smule op til DM i Bænkpres d. 14 juni, hvor Odense BBC stiller med hele 3 løftere. :devil:

Var også lige på vægten i morges. Den sagde 89,7 kg, så allerede nu er jeg i vægt til DM i Bænkpres. :4george: :4whip:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Dato: 28/5-2003

Program: Overkrop

Starttid: kl. 16.50

Sluttid: kl. 18.40

Bænkpres:

1x5x50 kg

1x3x70 kg

1x3x80 kg

5x3x80 kg 2 cm breddere greb end normalt

Decline bænkpres:

1x5x60 kg

4x5x70 kg

DB Bent over rows:

1x5x29 kg

1x5x35 kg

2x5x40 kg

1x5x42,5 kg

1x5x45 kg

Widegrip pullups:

3x5xmig-25 kg

1x5xmig-20 kg

1x5xmig-15 kg

Side Laterals:

1x5x6 kg

3x5x9 kg

1x5x10 kg

1x5x11 kg

DB Frontraise:

2x10x7 kg

DB Shrugs:

2x10x40 kg

Pushdowns:

1x5x60 kg

1x5x70 kg

DB Curls:

1x5x13 kg

1x5x16 kg

1x5x17,5 kg

Første dag med rigtig overkropstræning, og jeg kunne godt mærke at det er lang tid siden. Jeg sparede mig dog lidt i bænkpres i dag, da jeg skal en tur i trøjen på søndag. :4whip: Derudover så fandt jeg mine straps frem til rows, men ellers kom jeg igennem ret hæderligt i betragtning af den lange pause. Til sidst i træningen fik jeg dog lidt gener i tommelfingeren på højre hånd, tror det er en af de meget små muskler, som er blevet lidt irreteret, muligvis forstrukket lidt, hvor underligt det så end lyder. :wacko:

En hæderlig træningsdag i dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 1/6-2003

Program: Underkrop + bænkpres(trøje)

Starttid: kl. 14.20

Sluttid: kl. 16.40

Træning i dag sammen med licensbanden, dog minus "Luvise"... :hehe:

Squat:

1x3x65 kg

1x3x105 kg

2x3x115 kg

2x3x120 kg

1x3x122,5 kg

Bænkpres:

2x3x60 kg

2x1x80 kg

På med min nyerhvervede bænkprestrøje... :4whip:

1x1x120 kg Kom kun 2 cm ned før jeg begyndte at pive :baby:

1x1x110 kg Halvvejs ned :unsure:

1x1x110 kg Med lidt tryk på fra oven ned til en skive på brystet

1x1x110 kg Med lidt mindre tryk på fra oven ned til en skive på brystet

1x1x115 kg Helt ned, men intet pres fra bunden af, så den måttes spotterne tage

1x1x110 kg Helt ned og også op, dog lidt tvivlsom stil

1x1x112,5 kg I godkendt stil :4george:

Dødløft:

1x3x80 kg

1x3x100 kg

1x3x100 kg Sumostil

2x2x125 kg

2x2x130 kg

2x2x135 kg

Det startede fint med squatten i dag, og jeg er ved at komme igen. Der var nok til 5-10 kg mere i dag, så det går fremad igen. Dagens højdepunkt var at jeg skulle træne lidt med min trøje, Inzer E.H.P.H.D, som jeg har købt af vores anden løfter, Martin. Det startede ellers med meget ynk og piv fra min side af :chicken: , og på et tidspunkt overvejede jeg seriøst at droppe trøjen her til DM i patpres, og så bare løfte uden. Så tog jeg mig lidt sammen, og gradvist blev løftene bedre og bedre, og jeg sluttede af i fin stil med et godt løft. :4whip: Det kræver dog en del mere træning hvis jeg skal have noget mere ud af trøjen, så jeg skal nok et par gange i trøjen endnu i løbet af næste uge. :rolleyes: Dødløft kørte også ok, er ved at blive bedre. Jeg nåede hellere ikke så meget mere i dag, da vores center er begyndt at lukke en time tidligere i weekenden fremover. :angry:

En god træningsdag i dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var godt at se at du fik trøjen til at virke idag! Det startede dog med en del piveri fra din side, men med lidt pres fra mig og Martin fik du jo lavet nogle rigtigt gode løft :devil: Jeg tvivler slet ikke på at du kan lave 120kg i godkendt stil til DM når du får lidt mere øvelse! Og så er du ikke engang i topform lige for tiden!

Og så kunne man altså også konstatere at du har tabt dig en del om maven, da du ikke havde nogle problemer med at passe mit bælte idag ;) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share