XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dato: 2/7-2003

Program: Holdningsmarch

Starttid: kl. 16.00

Sluttid: kl. 17.40

March:

7 km med fuld militæroppakning dog uden våben og ekstra strømper :rolleyes:

Ja, så er jeg altså offcielt blevet miljøskadet af at være i forsvaret. :wacko: Denne lille marchtur var helt min egen idé, og blev foretaget sammen med en delingskammerat. Cirka halvejs begyndte det at regne kraftigt, men som de seje soldater vi nu var, tog vi ikke regntøj på. Vi blev en smule våde, og folk kiggede lidt underligt, mens vi gik forbi cafeteriet. B) :lol:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

O.k. nu ved jeg godt nok ikke hvor meget "fuld oppakning" er, men du brugte ikke knap 2 timer på at gå 7 km vel?

Ved nærmere eftertanke er det måske slet ikke så slemt endda. 70 minutter er en o.k. tid uden oppakning - og man går nok en del langsommere. Sorry det var ikke for at provokere!

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Dato: 5/7-2003

Program: Lidt af hvert

Starttid: kl. 13.30

Sluttid: kl. 14.30

Squat:

1x5x65 kg

1x3x95 kg

1x1x125 kg Gjorde for ondt i højre skulder, så jeg stoppede her

Dips:

3x6xmig

Side Laterals maskine:

2x8x40 kg?

DB Bent over rows:

2x6x35 kg

DB Curls:

1x6x16 kg

1x6x19 kg

Back extensions:

2x10xmig

Sluttede af med 5 min. på løbebåndet. Højeste hastighed undervejs blev 12 km/t.

Det blev en lidt sløj runde i dag. Jeg har stadig gener i min højre skulder, så jeg må nok droppe squatten i et stykke tid, til fordel for dødløft. FUT fra igår(Styrketræning + kredsløbstræning) sad lidt i kroppen, så i dag tog jeg den med ro, og fik blot rørt musklerne lidt.

En halvsløj træningsdag i dag :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i uddannelseseskadrillen 661 tilbage i 93/94, men den blev sidenhen nedlagt eller lagt sammen med andre, så vidt jeg husker. Dengang var Major N. C. Ravn eskadrillechef.

Er Kuffefar stadig en klon af Moses Hansen? :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Squat:

1x5x65 kg

1x3x95 kg

1x1x125 kg  Gjorde for ondt i højre skulder, så jeg stoppede her

Dips:

3x6xmig

Xax > Tillykke med føsda'en... håber du har fået en masse gode gaver :lol:

Jeg har også gener med min skulder (venstre)... men jeg kan sagtens køre squat, no problemo. Jeg har til gengæld problemer med dips (med focus på triceps) og alt hvad indebærer udafrettet/ fremadrettet træk såsom forskulder og bagskulder øvelser. Det er ligesom smerten sidder på knoglen når jeg trykker på skulderen.

I hvilke situationer gør det ondt i din skulder ? og hvor sidder smerten ?

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Jeg var i uddannelseseskadrillen 661 tilbage i 93/94, men den blev sidenhen nedlagt eller lagt sammen med andre, så vidt jeg husker. Dengang var Major N. C. Ravn eskadrillechef.

ESK661 er nedlagt og FFOS har overtaget alle Flyvevåbnets værnepligtige. Derudover uddanner FFOS sergenter, Reserveofficerer, Millitærpoliti, hundeførerer og meget andet.

Ravn er stadig på Flyvestationen...

Se evt. FFOS hjemmeside HER (den er dog ikke helt opdateret)

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Dato: 9/7-2003

Program: Lidt af hvert

Starttid: kl. ??.??

Sluttid: kl. ??.??

Dødløft:

1x5x72,5 kg

1x5x92,5 kg

1x5x132,5 kg

2x3x172,5 kg

Cable rows:

1x30x en masse blokke Skulle lige sætte nogen på plads :lol:

Dips:

1x6xmig

1x6xmig + 5-7 kg?

BB Bent over rows:

1x6x52,5 kg

2x6x72,5 kg

Military Press:

1x6x42,5 kg

2x6x47,5 kg

DB Curls:

2x6x16 kg

1x6x18 kg

Pushdowns:

3x8x en masse blokke

DB Shrugs:

1x25x30 kg

Jeg er efterhånden godt træt af at være en vatarm i forsvaret. Styrken har det ikke godt, når man skal bøvle med løb og alskens andre cardio-elementer. :chicken: Det sjove er at alle de andre i vægtrummet synes at jeg er enormt stærk, hvilket jeg ikke forstår, eller også forstår jeg det udemærket godt. Diskopump-fænomentet er specielt udbredt blandt soldater, så det forklarer det. Nå men det var lidt brokkeri fra min side af... -_-

En halvsløj træningsdag i dag :4pooh:

-> Ice eye

Det er nøjagtig det samme som for et par uger siden(resterne af det). Det er kun squatten som generer, så den arbejder jeg uden om. MSM hjælper ihvertfald gevaldigt på det.

Link to comment
Share on other sites

-> Vandpyt

Hmmm, vores kuffefar er ikke specielt meget "Moses Hansen"-agtigt. Han hedder iøvrigt Poul til fornavn, ved ikke om det er den samme vi snakker om(kunne være at vores kuffefar har overtaget stedet fra den gamle af). Vi har ihverfald døbt vores nuværende Profit-Jesus :4signme: :lol:

-> Slemborg drengene

Tak tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var af udseende, han mindede om Moses, kan ikke huske hvad han hed. Han gik også under navnet profit-jesus dengang, det var jo uhyrlige priser han tog for alting, især når han troppede op i kuffe-vognen på skydebanen i vinterhalvåret og solgte pølse, brød og varm kakao lavet på pølsevandet. :lol:

Major Ravn var for resten en god allieret, han havde ikke meget til overs for de frivillige sergenter og "værnepligtige" løjtnanter, hvis de blev urimelige, satte han dem på plads uden at blinke.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Det er noget tid siden at jeg har skrevet lidt om mit liv som soldat, så her kommer lidt til dem, som følger med....

Den afslappede stil fra de sidste mange uger fortsætter, dog har vi brugt lidt mere tid i felten og på skydebanen og mindre tid på teori. Det har da været rart til en forandring. :rolleyes: Det er faktisk blot blevet til et trivielt 7.30-15.30 job, hvor det oftest sker at vi får fri før tid(Vi er nemlige hurtige :4whip::tongue: ) Resten af dagen går så med enten at træne, vaske tøj, spille pool, æde og se massere af TV. Det er faktisk ganske hyggeligt :bigsmile:

Det er endnu ikke lykkes mig at tage nogen mærker i noget som helst. Specielt skydning på almindelig langbane er jeg ringe til når det er 200 m eller derover. På 100 m er det en anden sag. :devil: Det irreterer mig dog lidt at jeg ikke har fået nogen mærker (endnu). <_< Så må jeg satse på et kampsvømmermærke... Jeg løb også en basisprøve for 2 ugers tid siden, og endnu en gang bestod jeg ikke. :angry: Jeg må prøve at klemme noget mere løb ind... :4whip:

Men i felten gør jeg det godt. :bunny::bigsmile: Jeg er hurtigt til at komme i skyttehullerne, meget angrebslysten med mit LMG :enforcer: :devil: og viser massere af engagement, så en helt ringe soldat er jeg nu hellere ikke... :w00t: En anden kammerat og mig går og pønser på at lege seriøst krig når vi skal ude og være moment for det næste hold værnepligtiges første skyttedag en gang i august. Det involverer rød pandebånd, sløringsnet, overraskelsesangreb og ikke mindst nærkampsskydning med mit LMG. :devil:

Jeg går også og overvejer at stille op for flyvestationen i 100 m løb til stævne her sidst i august, men det koliderer med min ferie, såå.... :unsure:

Det var alt for denne gang... :yeah:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Hvis du stadig ikke har fået nogen mærker når du er færdig med army, kan du jo altid melde dig hos spejderne!!!

Burde være go' mulighed for at få bevis på at grave et hul, binde sko, og lave sno brød :) SÅ har du allerede 3 og når du har leget med guns i hæren kan du også nok snilt hurtigt skaffe dig et kniv bevis :w00t::w00t::w00t::w00t::devil:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 12/7-2003

Program: Overkrop

Starttid: kl. 13.30

Sluttid: kl. 14.50

Bænkpres:

1x5x50 kg

1x3x70 kg

1x3x80 kg

1x3x85 kg

1x3x90 kg

1x3x92,5 kg

DB Skulderpres:

1x6x20 kg Det kunne mærkes lidt i højre skulder, så det blev kun til det ene sæt...

Widegrip Pulldowns

2x6xnogle blokke

DB Curls:

1x6x16 kg

1x6x18 kg Underlig fornemmelse i højre biceps, så ikke flere sæt her...

Sluttede af med 6 min. på løbebåndet. Højeste hastighed undervejs blev 14 km/t...

Bortset fra bænkpres blev det en umanerlig dårlig træningsdag i dag. Jeg følte mig lettere utilpas efter træningen med vægtene, og efter den afsluttende løbetur blev det helt slemt. :dead: Jeg havde det rigtigt dårligt og måtte gispe efter vejret i et godt stykke tid bagefter, og mens jeg sidder her og skriver log, så har jeg stadig lidt problemer med vejrtrækningen. :4pooh:

En dårlig træningsdag i dag :thumb_down:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share