XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Fuck hvor det stinker. Og så den arrogance der ingen steder hører hende. Udelukkende et udtryk for at de går bag deres små striber blomster og stjerner og er pisse bange for at miste deres påduttede autoritet, for de ved inderst inde at de ikke har en skid at have det i. Forsvaret er for røvslikkere og folk der ikke ved hvad de vil.

Tjaaaaa, det er sku dejligt med sådanne gode argumenter.... ;) Det er godt at høre de sidste 7 år af mit liv ikke har været helt spildt..... :D

Hvad angår motivation og professionalisme, så er jeg 110% sikker på at et forsvar kun bestående af professionelle soldater ville være meget bedre. Hvis dette kunne lade sig gøre ville jeg såmænd være med på idéen (aner man en smule dobbeltmoral her?) Om det med nok af reklamer kunne trække folk nok til ved jeg ikke, det er noget der er svært lige at afprøve.

Og ja xax, det ER lysten til at ville der giver evnen til at kunne. Lidt mere firkantet kunne man vel sige: man kan hvad man vil! Det er det samme på forhindringsbanen, de der allerede ved instruktionen siger: ”deeet der kan jeg ikke” – tjaaaaa, så KAN de sku ikke!!!

Så lige en strøtanke: Hvis det bare er SÅÅÅÅÅ skidt at være i forsvaret, så kan man jo blive militærnægter.

Og just for the record: Jeg mener sagtens at kvinder kan begå sig i en kampenhed...

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så lige en strøtanke: Hvis det bare er SÅÅÅÅÅ skidt at være i forsvaret, så kan man jo blive militærnægter.

Det er hel klart en seriøs overvejelse hos mig, men viser det sig at jeg bliver lukket ud efter rekruttiden, så klemmer jeg gerne ballerne sammen og tager de sidste 3 uger i forsvaret, og giver en god indsats :4whip: Egentlig så fortryder jeg også lidt at jeg ikke gjorde dette fra starten af, altså at blive militærnægter, for det at være værnepligtig for mig har klart ikke været den oplevelse, som andre mener det skulle være.

Om det med nok af reklamer kunne trække folk nok til ved jeg ikke, det er noget der er svært lige at afprøve.

Nu behøves det ikke kun at være TV-reklamer. Jeg kunne sagtens forestille mig nogle andre tiltag, som ihvertfald ville kunne trække opmærksomhed til forsvaret, herunder div. arrangmenter, kunne være i stil med "Vær soldat for en dag", eller ihvertfald flere af den slags arrangmenter(Jeg mener det bruges sparsomt). Det ville ihvertfald ikke skade. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt fornemme hvor fustreret du er. Men prøv at fokusere på det sjove i det du laver nu, for ellers bliver det først fustrerende og deprimerende. Nyd udfordringerne og de nye kammerater, og lad så være med at tænke mere end højest nødvendigt på hvor ualmindeligt dumt og surt det kan være nogen gange. Når man først begynder at fokusere på hvor elendig timelønen er og hvor dumme ens ordrer er af og til bliver det hele surt. Omvendt, hvis man indser at meget af det er lidt absurd og så prøver at få det mest sjove ud af resten, kan meget af det sgu godt være sjovt!

Blackmoore har fuldstændig ret her. Ens fokus er afgørende for den "virkelighed" man oplever. Hvis man ser alting som surt, latterligt og fuldstændig unødvendigt, så vil man få en dårligere oplevelse ud af det end hvis man forsøger at holde sig positiv. Jeg er fuldstændig med på at mange ting inde ved forsvaret kan forekomme fuldstændig latterlige, men sådan er det bare. Jeg gravede tonsvis af huller, hvis eneste formål var at jeg fik lov at fylde dem op igen :retard: I starten gik jeg også og brokkede mig over stort set alting og var negativ, men efter et stykke tid erkendte jeg, at nogle ting bare var latterlige, irrationelle og uundgåelige. Forsvaret og "den rigtige verden" er to forskellige steder, med hver deres logik og regler. Lige så snart man accepterer hvilke regler der er gældende, glemmer normal logik og hensigtsmæssig planlægning og kort sagt lægger hjernen i hovedvagten når man møder søndag aften, så kan man begynde at fungere normalt.

Det der hjalp for mig var at vide, at fra søndag til fredag var jeg deres 24 timer i døgnet. Jeg havde ingen forventninger om noget som helst, heller ikke om at få fri, få mad, få søvn. Ingen forventninger= ingen mulighed for at blive skuffet. I de 5x24 timer var det bare med at tage tingene som de kommer, og glæde sig over de små ting. Pauserne, kammeraterne, en god lur, muligheden for lidt mad, at ligge i solskinnet osv :) Alle de ting er guld værd :)

Det kan være svært at se udover næsetippen når man har det skidt og er lidt presset, men så kan man også sige at det ikke kan blive værre ;) Jeg tror ikke du skal regne med at blive hjemsendt efter rekruttiden er ovre. Det ville være meget ulig forsvaret, og det giver dig bare falske forhåbninger, som muligvis bare giver endnu et knæk i den forkerte retning.

Det lyder måske uoverkommeligt, men forsøg at erkende og acceptere, at forsvaret ejer din røv indtil du bliver hjemsendt. Du er en karabinkuli for "the man", og der er ikke en skid du kan gøre ved det, andet end at give op. Men du forekommer ikke som en quitter! Jeg ved det er svært, men drop alle forhåbninger, læg hjernen i hovevagten, tag en dag ad gangen og forsøg at se det positive i de ofte absurde situationer man kan havne i :wave:

Link to comment
Share on other sites

.
Jeg ville da gerne se en velfungerende kæmpene infanteri enhed kun bemandet af kvinder.

Måske Blackmoore kan hjælpe her - de fandtes vistnok i Sovjetunionen under anden verdenskrig :)

Jammen, naturligvis da :)

Der er lidt uenighed om tallene. Ifølge Bryan Perrets "knight of the Black cross" var ca 10% af de væbnede styrker i USSR ved krigens slutning kvinder. Mere eksplicitte numre nævnes i "The oxford companion of the 2 world war". Her siges det at 800.000 kvinder tjente i den røde hær, og ca 200.000 havde tjent som partisaner i det besatte områder.

Kvinder i den røde hær havde kamproller ligesom mændende. men dette var ikke et valg den røde hær tog "frivilligt", men de enorme tab i mandskab som krigen på østfronten påførte Russerne gjorde at man droppede "alle fine fornemmelser" Kvinder i kampenheder arbejdede især som Tank-kørere, snigskytter og piloter.

Mht kvindeenheder: (piloter)

586th Women fighter regiment, med bla. es-piloten Lily Litvak og 588 th Women bomber regiment, som Tyskerne kaldte "night witches". derduover er der flere kvindelige snigskytter, der opnåede elite status!

De amerikanske og engelske specialstyrker OSS brugte kvindelige faldskræmsagenter i det besatte frankrig, og op til 1/3 del af de italienske partisaner i Norditalien var kvinder, bla. den berømte Carla Capponi, der mente at det var en fordel for partisaner at være kvinder, da det var nemmere for dem at skjule bomber og håndgranater, da Tyskerne og de tysk tro Mussolini tropper ikke mistænkte kvinder i samme grad som mænd. Det skal dog siges at der ikke var sådan nogen fine fornemmelser på østfronten, og kvinder der blev taget tilfange derover fik samme eller værre behandling end deres mandlige kollegaer, især de kvindelige partisaner!

Håber det hjalp, armoured :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt fornemme hvor fustreret du er. Men prøv at fokusere på det sjove i det du laver nu, for ellers bliver det først fustrerende og deprimerende. Nyd udfordringerne og de nye kammerater, og lad så være med at tænke mere end højest nødvendigt på hvor ualmindeligt dumt og surt det kan være nogen gange. Når man først begynder at fokusere på hvor elendig timelønen er og hvor dumme ens ordrer er af og til bliver det hele surt. Omvendt, hvis man indser at meget af det er lidt absurd og så prøver at få det mest sjove ud af resten, kan meget af det sgu godt være sjovt!

Blackmoore har fuldstændig ret her. Ens fokus er afgørende for den "virkelighed" man oplever. Hvis man ser alting som surt, latterligt og fuldstændig unødvendigt, så vil man få en dårligere oplevelse ud af det end hvis man forsøger at holde sig positiv. Jeg er fuldstændig med på at mange ting inde ved forsvaret kan forekomme fuldstændig latterlige, men sådan er det bare. Jeg gravede tonsvis af huller, hvis eneste formål var at jeg fik lov at fylde dem op igen :retard: I starten gik jeg også og brokkede mig over stort set alting og var negativ, men efter et stykke tid erkendte jeg, at nogle ting bare var latterlige, irrationelle og uundgåelige. Forsvaret og "den rigtige verden" er to forskellige steder, med hver deres logik og regler. Lige så snart man accepterer hvilke regler der er gældende, glemmer normal logik og hensigtsmæssig planlægning og kort sagt lægger hjernen i hovedvagten når man møder søndag aften, så kan man begynde at fungere normalt.

Det der hjalp for mig var at vide, at fra søndag til fredag var jeg deres 24 timer i døgnet. Jeg havde ingen forventninger om noget som helst, heller ikke om at få fri, få mad, få søvn. Ingen forventninger= ingen mulighed for at blive skuffet. I de 5x24 timer var det bare med at tage tingene som de kommer, og glæde sig over de små ting. Pauserne, kammeraterne, en god lur, muligheden for lidt mad, at ligge i solskinnet osv :) Alle de ting er guld værd :)

Det kan være svært at se udover næsetippen når man har det skidt og er lidt presset, men så kan man også sige at det ikke kan blive værre ;) Jeg tror ikke du skal regne med at blive hjemsendt efter rekruttiden er ovre. Det ville være meget ulig forsvaret, og det giver dig bare falske forhåbninger, som muligvis bare giver endnu et knæk i den forkerte retning.

Det lyder måske uoverkommeligt, men forsøg at erkende og acceptere, at forsvaret ejer din røv indtil du bliver hjemsendt. Du er en karabinkuli for "the man", og der er ikke en skid du kan gøre ved det, andet end at give op. Men du forekommer ikke som en quitter! Jeg ved det er svært, men drop alle forhåbninger, læg hjernen i hovevagten, tag en dag ad gangen og forsøg at se det positive i de ofte absurde situationer man kan havne i :wave:

I misforstår mig lidt. Jeg kan sagtens se en mening i de fleste af de ting vi foretager os i forsvaret, og det er nødvendigt i krig og for den sags skyld også i fredstid. Det største problem for mit vedkommende er så at det overhovedet ikke interesserer mig. Selvfølgelig værdsætter man også de små ting, specielt pauserne er guld værd. :D Nu siger du så at vi ikke skal forvente at vi bliver sendt hjem efter rekruttiden. Problemet er bare at det er der netop blevet lagt op til, fra forsvarets side af, og så kan man ikke forvente andet end at få forhåbninger, og det er en af vores største kritikpunkter i sagen, at der opstår måske falske forhåbninger blandt os meninge. :sneaky:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Problemet er bare at det er der netop blevet lagt op til, fra forsvarets side af, og så kan man ikke forvente andet end at få forhåbninger, og det er en af vores største kritikpunkter i sagen, at der opstår måske falske forhåbninger blandt os meninge.

Personalepolitik har altid været en by i Rusland for forsvaret :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

I misforstår mig lidt. Jeg kan sagtens se en mening i de fleste af de ting vi foretager os i forsvaret, og det er nødvendigt i krig og for den sags skyld også i fredstid. Det største problem for mit vedkommende er så at det overhovedet ikke interesserer mig. Selvfølgelig værdsætter man også de små ting, specielt pauserne er guld værd.  Nu siger du så at vi ikke skal forvente at vi bliver sendt hjem efter rekruttiden. Problemet er bare at det er der netop blevet lagt op til, fra forsvarets side af, og så kan man ikke forvente andet end at få forhåbninger, og det er en af vores største kritikpunkter i sagen, at der opstår måske falske forhåbninger blandt os meninge. 

Jeg tror sq ikke der er ret mange der er interesserede i ABC øvelser, Afstandsretningskort osv osv... ;)

Det med at give folk forventninger og så fjerne dem igen, er noget af det forsvaret er bedst til :lol: Jeg ved ikke om det er med vilje eller uintenderet, men jeg oplevede også utallige eksempler på fremtidsudsigter der ALDRIG blev til noget, og nogle gange skulle man tro det var med vilje de gjorde det :angry:

Forvent ingenting, så kan de ikke fucke med dit hovede ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu blev der i et indlæg nævnt muligheden for at blive militærnægter. Det ord har for mange en negativ klang. Man ser for sig en flok hippier interneret i en militærnægterlejr siddende omkring lejrbålet, mens de synger kommunistiske sange i hashtågerne. Sådan behøver det altså ikke at være længere :D

Idag kan man melde sig til beredskabsstyrkerne og yde en samfundsnyttig indsats udenfor militæret i værnepligtstiden. Og bagefter kan man fungere som frivillig, hvis man gerne vil yde en indsats. Beredskabet er sammenlægningen af brandvæsenet og det tidligere civilforsvar (det er vist nok anderledes i København).

Jeg er selv frivillig i Beredskabet, og i fredstider er vores opgaver primært at udgøre et katastrofeberedskab, som kan indkaldes med få minutters varsel. Det kan f. eks. være ved forureningsulykker, flystyrt, storbrande o.s.v. I mindre fredelige tider skifter opgaverne karakter. Vi blev således kaldt ud sidste år i forbindelse med miltbrandtruslerne. Her rykkede vi ud med rensepladsudstyr, beskyttelsesdragter og hele pivetøjet for at bekæmpe denne trussel, før den kostede menneskeliv. Heldigvis var der kun tale om falsk alarm dengang, men opgaven var seriøs nok.

I Beredskabet kan man indgå i en funktion, som udfører et samfundsnyttigt arbejde i nært samarbejde med politi og sygehusvæsen. Udenfor militæret.

Link to comment
Share on other sites

Cool! Så må vi se hvor mange af de andre der kan. Yeah, spareribs. Denne gang vil jeg æde mere end di.... Og så alligevel, det har jeg nok ikke lyst til :chicken: Jeg må nok erkende din overlegenhed på det punkt :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 12/5-2003

Program: Fullbody, eksplosiv bænkpres, minus squat og dødløft :o

Starttid: kl. ??.??

Sluttid: kl. ??.??

Træning i flyvestation Karups vægtrum...

Frontsquat:

1x5x50 kg

3x5x90 kg

Goodmornings:

1x5x50 kg

1x5x?? kg

1x5x80 kg

1x5x85 kg

BB Bent over rows:

1x5x50 kg

1x5x70 kg

2x5x80 kg

1x5x85 kg

Pulldowns med smalt greb:

1x6x?? kg

Bænkpres:

1x5x50 kg

1x3x70 kg

3x3x75 kg God fart, på trods af at det skodstativ man har til bænkpres i dette vægtrum(Tapper lidt at unracke den)... :thumb_down:

Pushdowns:

1x6x?? kg

1x6x?? kg

DB Curls:

1x6x10 kg

1x6x12 kg

1x6x14 kg

Side Laterals:

2x6x10 kg

Ikke så mange kommentarer, andet end jeg ikke helt kan huske alt, og at jeg også fremover vil bestræbe mig på at logføre træning mens jeg er i cirkus forsvar. :zborg:

Ellers ok træning... :ninja:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Og endnu en lille historie...

Her i går skulle jeg løbe vores officiale test -> modiceret Coopertest af en art, hvor kravet var 3000 m på 16 min. Den første gang jeg løb denne rute i forbindelse med idræt, klarede jeg det på 16:20 og tænkte at denne gang var det en smal sag at barbere 20 sek. af, nu hvor var gået en del uger med idræt og marchtræning.

Det gik faktisk lige omvendt, og jeg løb den på 16:40, altså 20 sek. ekstra :unsure::blink: Og så var der nogen som var så venlig at smide min medbragte feltflaske væk. :angry:

Det skyldes dog nok noget mentalt, højst sandsynligt nogle løbeblokeringer jeg har... :wacko: :confused3: Dog har en af mine delingskammerater lovet at løbe med mig næste gang, en af dem som løb den på 14 min. Generelt så løber jeg for langsomt, og har en tendens til hurtigt at holde pauser, når jeg er nået udover 2000 m, og så ligger jeg som regel for mig selv, isoleret mellem de andre som kommer hjem i god tid, og så de få stykker bagved mig, som ligesom mig ikke klarer den, så en ekstra mand til at sætte tempoet vil nok hjælpe. :devil: Det med at jeg løber langsomt, er åbenbart også en gennemgribende ting, for selv min marchhastighed er langsommere end de andres, måske skyldes det mine (korte) ben?!? :unsure:

Og så er der stadig ikke kommet nogen official afklaring på min skæbne, selvom alle de høje herrer fra forsvarskommandoen havde indkaldt til ekstraordinært møde i onsdags og det skulle have været der hvor det hele skulle afklares. På den anden side overrasker det mig hellere ikke :thumb_down:

Jeg har dog fået nogle meldinger fra skolechefen gennem andre kilder, og det lover da umiddelbart godt... :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Yep - jeg har hørt, at 6 portioner sparerips er godt for ens 3000 m tid ;)

Det skal nok gå. Tænk på, at alt muskelmasse i dine lår er udviklet til korte, kraftige eksplosioner. Der er ikke et eneste type I fiber, der nogensinde har modtaget en træningsstimulus, hvis jeg kender dig ret. Så er benene altså temmelig tunge ved løb (har prøvet). Det skal nok komme, men marchtræning er ikke nok.

Måske du skulle løbe nogle korte ture efter de dage, hvor I ikke har idræt?

Skøn signatur, iøvrigt :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: 16/5-2003

Program: Ædegilde på Jensens Bøfhus

Starttid: kl. 19.00

Sluttid: kl. 22.35

All-you-can-eat-spareribs:

4 x portioner

Is:

6 x portioner(2 af dem var de andres, som ikke kunne spise op... :rolleyes: )

Rødvin

½ x flaske

Hyggelig aften sammen med Baardi, AF, Sil, jsc og hans modellos. Massere af grum og uskøn styrkesvinshumor iøvrigt... :4whip::devil: :lol:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

En god måde at komme til at løbe hurtigere er simpelthen, at tabe sig. Det er du vel allerede klar over, men effekten er faktisk meget stor. Men på den anden side kan det jo være at det influerer for negativt på din powersvin karriere.

Men hvis du virkeligt gerne vil forbedre din 3000 meter så prøv at smide 5 kilo, det gør sgu underværker. ;)

Mili skulle vel også lige være stedet at gøre det, kunne jeg forestille mig :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 17/5-2003

Program: Overkrop + løb :4whip::unsure:

Starttid: kl. 13.00

Sluttid: kl. 14.45

Bænkpres:

1x5x50 kg

1x3x70 kg

1x3x80 kg

1x3x85 kg

1x3x90 kg

1x3x92,5 kg Ny PR, mest fordi det er lang tid siden at jeg har kørt rigtigt tunge tripler...

1x3x90 kg

Decline bænkpres:

1x5x60 kg

3x5x70 kg

Cable rows:

5x5x en masse blokke

Chinups:

1x4xmig Lidt doven igen... :chicken:

Side Laterals:

1x6x8 kg

3x6x10 kg

DB Shrugs:

1x10x35 kg

1x10x40 kg

DB Curls:

1x6x12 kg

1x6x14 kg

1x6x15 kg Skulle nok have taget 17 kg her, men doven igen... :chicken:

Pushdowns med V-greb:

1x8x20 kg

1x6x25 kg

1x6x30 kg

Løb:

1500 m med gennemsnitlig 12 km/t. Hader løb, men nødvendigt lige for tiden... :chicken:

Dagen startede med at jeg havde glemt min træningsbukser. Heldigvis kunne jeg låne jsc's (lidt for store) træningsbukser, så det gik alligevel. Jeg følte mig dog lidt som en gym-wenie, når man tænker på at jeg i dag skulle træne overkrop, løbe for understellet, samt rendte rundt i et par lidt for store træningsbukser. :lol:

Derudover snakkede jeg lidt med Troels's makker, Martin, og fik et par historier om at nogen i OBBC tilsyneladende ikke er så glade for at vi sætter vægtene hårdt ned, også selvom vi bruger vores bumpergulv. Man må åbenbart ikke larme bare lidt når man træner. :thumb_down: :jehon:

Derudover så forløb dagens træning fint, ikke så meget at sige, udover at jeg var lidt doven i dag, igen... :4whip:

En ok træningsdag i dag :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share