Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kære TF :) - jeg kan berolige dig med, at jeg i stedet knokler r.ven ud af mine bukser til spinning m.v.; kostændringer virker ikke det store på mig, uanset hvad. Men det er rigtigt, at det er knapt så kedeligt at cutte, når der spises chokolade m.m. nogenlunde svarende til, hvad jeg har lyst til (det er ikke så meget igen, heldigvis :biggrin2: )...

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Hatfields 4. uge/HST 10R trin 5 (10RM) :

Opvarmning: Lidt rotatorcuff og bænkpres 5 x 40 kg.

Bænkpres: 1x5 x 67,5 kg - 2x5 x 65 kg - 2x4 x 65 kg :dead: :4whip:

Dødløft: 2x10 x 80 kg

Leg extensions: 2x10 x 110 kg +3

Widegrip pulldown: 1x10 x 62,5 kg

DB Lateral raise: 2x10 x 7 kg

DB bænkpres: -

DB bent-over rows: 2x10 x 32 kg

Triceps pushdown: 2x10 x 25 kg

DB incline bicepscurls: 1x10 x 11 kg

DB hammercurls: 1x10 x 13 kg

Rotary calf: 2x10 x 190 kg

Incline reverse bench crunches: 2x8

Mine søde spottere kæmpede en brav kamp for at jeg ikke skulle vansire mig selv under bænkpres :unsure:

Jaja, nu er det også kun 4 dage siden, jeg havde sidste tunge Hatfieldsdag... Og så er der lige kalorieunderskuddet og sommervarmen ogsåvidereogsåvidere...

Ellers gik det OK i de fleste af HST-øvelserne, hvor det kørte med et lille overskud visse steder :) 10R mikrocyklen blev kun i 5 trin (mod normalt 6), gr. arbejde (vi kan jo ikke leve af at træne, desværre).

Nu er der jo SM i bænkpres om kun 3 uger - jeg sysler med tanken om at springe uge 5 i Hatfields over (den med 5x6 x 85%).

Jeg kan ikke klare det alligevel :cries: , det ville passe bedre med HST makrocyklussen og så vil jeg hellere lave nogen tungere, færre løft op til SM (de næste 2 uger hedder 3x2 x 72 kg og 3x3 x 72 kg - regner med startvægt til SM på 70 kg, råt). Jeg kreatinloader også fra på mandag i anledning af SM.

Link to comment
Share on other sites

I forgårs: Løb i 20 min, hvilket achillessenerne ikke syntes om <_< - og så 25 minutter på ellipsetræneren bagefter. Egentlig en udemærket cardiomaskine som alternativ til løb, achillessenerne blev ladt i fred, og det føltes ikke så hårdt at fyre 1000 kcal af i timen :tongue:

Nu har achillessenerne været småbetændte i over et halvt år. Måske på tide jeg finder en fys?

Igår: Ingenting :)

Link to comment
Share on other sites

Seriøst, så er det eneste der er at gøre (hvilket du jo godt ved) at finde en motionsform der IKKE gør ondt overhovedet. Alternativet er jo komplet hvile, hvilket vel ikke vil være så godt med din, øh afslappede holdning til diæt under cutning :lol:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Hatfields 6. uge/HST 5R trin 1:

Opvarmning: 5 min CII

Bænkpres: CAT 5x2 x 60 kg

Dødløft: 2x5 x 80 kg

Leg extensions: 2x5 x 130 kg

Widegrip pulldown: 1x5 x 62,5 kg

DB Lateral raise: 2x5 x 7 kg

DB bænkpres: -

DB bent-over rows: 2x5 x 32 kg

Triceps pushdown: 2x5 x 25 kg

DB incline bicepscurls: 1x5 x 11 kg

DB hammercurls: 1x5 x 13 kg

Rotary calf: - tager den lige med ro gr. ømme achillessener...

Incline reverse bench crunches: 2x8

Ganske fredeligt :)

Cuttestatus: Morgentalje 76½ cm, BW 81,3 kg - BW er det højeste jeg har været oppe på siden jeg startede HST for 4 uger siden :blink: Men sålænge taljen bliver hvor den er, er jeg ikke så bekymret.

Påbegyndt kreatinloadning i dag - så nu ryger BW nok AHT :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Idag: 25 min ellipsetræner, 10 min crossrobics og 10 min hurtig & langsom gang på løbebånd. Førstnævnte med ret god intensitet (jeg var i hvert fald flad efter de 25 min)... Ellipsetræneren og crossrobics åd achillessenerne uden at brokke sig, det var noget andet med gåturen <_<

Achillessenetræning:

5 min på vippebrædt - ikke noget jeg er den store zenmester i :bblush:

Eccentrisk lægtræning 1x10 x BW

Udstrækning.

Vippebrædtet var ret hårdt for senerne, skulle måske nøjes med et par minutter i begyndelsen. Sidder nu med is på og håber jeg slipper for ballade i morgen tidlig :)

Og så har jeg været ude til løbestilsanalyse og investere i et par nye løbesko - Asics TN372 med dynamic cradle, AHAR+ gel og jegskagidigskajeg til 1300 kr (tiltuskede mig dog lidt rabat), samt et par formstøbte indlægssåler til mine besværlige fødder.

Link to comment
Share on other sites

Nåårh, bare rolig ;)

I morges var de bedre end de har været de sidste mange morgener - sikkert på grund af isen og lidt massage med traumagel i går inden sengetid.

Total inaktivitet ville kun gøre, at læg og sene atrofierer, og at den i forvejen dårligt vaskulariserede sene bliver endnu dårligere vaskulariseret - aktivitet indenfor smertegrænsen er efter givet råd vejen frem. Men der er jo kun en måde at finde ud af, hvor smertegrænsen ligger :)

Jeg blev iøvrigt anbefalet akupunktur - noget skeptisk er jeg, men gutten i Multiatleten (der jeg købte mine løbesko) hævdede, at 1 behandling nogen gange var nok. Tror jeg prøver det - det skader jo aldrig :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Hatfields 6. uge/HST 5R trin 2:

Opvarmning: 5 min CII

Bænkpres: -

Dødløft: 2x5 x 82,5 kg

Leg extensions: 2x5 x 110 kg +1 (skulle have været 130+1 - glemte mit papir igen :rolleyes: )

Widegrip pulldown: 1x5 x 65 kg

DB Lateral raise: 2x5 x 7 kg

DB bænkpres: -

DB bent-over rows: 2x5 x 32,5 kg

Triceps pushdown: 2x5 x 27,5 kg

DB incline bicepscurls: 1x5 x 12 kg

DB hammercurls: 1x5 x 15 kg

Rotary calf: - tager den lige med ro gr. achillessenerne...

Incline reverse bench crunches: 2x8

Posttræning cardio (noget nyt :tongue: ) : Ellipsefætter i 20 minutter med god intensitet - 264 kcal ud af vinduet. Det er noget jeg prøver på de næste 4 uger, da der ikke er meget metabolisk fut i HST 5R træningspassene. AMU 80 holder stadig sin klamme hånd over min krop :4whip:

I morgen skal jeg til kiropraktor og have sat nakken på plads. Nakkeholdet fra DB bent-over row i forrige uge vil ikke forsvinde af sig selv - og så hellere få det ordnet i god tid inden SM i bænk.

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Cardiodag: Ellipsefætter 30 min - 404 kcal forbrugt.

Og derefter:

5 min på vippebrædt

Eccentrisk lægtræning 2x10 x BW

Udstrækning.

Achillessenerne klarede ovenstående helt uden at gøre ondt :w00t:

Kiropraktoren rev stort set alle mine led rundt - så jeg dropper styrketræning i morgen (sorry, xax :unsure: ). Hø. fod (den med den dårligste achillessene) gav et vældigt rabalder (der var et eller andet led, som sad ret godt fast), muligvis kan det hjælpe mig på vej tilbage til løberiet :)

Cuttestatus: Morgentalje 77 cm, BW 81,5 kg - kreatinen har vist forhåbentlig en finger med i spillet her :bblush:

Et mere repræsentativt mål for underhudsfedtets undergang er en reproducerbar hudfold under navlen på pt. 19 mm, som jeg vil holde øje med fra nu af.

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Hvilken kiropraktor bruger du? Jeg gik hos en kvinde, som jeg har haft som underviser, og som jeg frygtelig godt kan lide, men hun var ikke altid stærk nok til at få mine led fra hinanden. Senere blev jeg så tilknyttet deres nyuddannede partner. Jeg kunne godt tænke mig én med erfaring.

Link to comment
Share on other sites

jsc: Birgitte Slæbæk ude i Bolbro - har prøvet andre i "nødsituationer", men de havde noget mindre succes med at vride mine led fra hinanden. Hende her kender mig efterhånden også ret godt, jeg er kommet der i 5 år efterhånden.

Hun kan anbefales, hun har vist ganske meget erfaring med sportsidioter også ;)

...

Hun manipulerer også heste, iøvrigt - så burde hun også kunne ordne dig :lol:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Idag:

Cardiodag igen:

Spinner 1-2, 1 time. Jeg kørte siddende spurter, hovedsagelig, da korsryggen (efter kiroprakterbeh. igår) ikke rigtig gider det tramperi jeg laver ved tungt stående. Vejrtrækningen blev lidt anstrengt til tider - det er nyttigt nok, nu da UV-rugbysæsonen står for døren :devil:

Achillessenerne er i bedring; ve. sene er knapt trykøm mere ved hård massage, og klarer de givne udfordringer fint, og hø. gjorde en smule ondt efter spinning i dag. Den er også stadig lidt øm ved massagen (jeg trykker altså til! :4whip: ), men langtfra hvad den var for en uge siden.

Det er snart på tide at kaste mig over run4funs begynder-begynder program - 1 min løb i pensionisttempo burde de nok kunne holde til :)

:angelgrin: Cutteevaluering: Angel var i gang med en omgang dødløft, da jeg skulle til spinning, og lagde venligt øre til mine frustrationer over cutningen (eller mangel på samme) :tongue:

Væskeansamling gr. varme og kreatin har dog en del af æren for vægt/taljeøgningen på det sidste, dog.

Det, jeg selv kan arbejde på, er at få styr på antallet af måltider - som i øjeblikket beløber sig til højst 4 (indimellem 2) måltider dgl. + det løse.

Jeg er ikke desperat nok til at tælle kcal endnu... I den ånd er jeg nu ved at stege en hel svinemørbrad, som jeg kan guffe af intil i morgen tidlig (hvis arbejdet i nat tillader det) :cheeburga:

Link to comment
Share on other sites

Kommer du i morgen, Louise? :)

I så fald ville jeg så lige tage 2 kg med til dig i en pose. Du behøver jo ikke tage den med hjem, før du tager afsted. Den fylder da ikke meget, og er ikke tung for en power-tøs som dig. Så kan du også tage den med på patrulje. Der er ikke noget så charmerende som at æde pulver direkte fra sækken :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share