Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er det egentlig til at drikke, hvis man ryster det med mælk (jeg er sart overfor klumper og dårlig smag, medregn venligst det i dit svar :biggrin2: )??

Hø, hø, hø!

(Var det ikke dig Louise, der sagde at man ikke skal poste noget der kan misforståer, hvis det tages ud af kontekst?)

Link to comment
Share on other sites

Jørgen L: Ja, ikke? Kriminelle tager da heller ingen hensyn nu om dage :tongue:

jsc: Altså, nu er du under bæltestedet IGEN :4slap:

Igår og idag: Ingenting, da nakken vendte frygteligt tilbage med påvirkede nerverødder og det hele. Har været ved kiropraktor i dag på et afbud (hyle hyle, kan I ikke finde en tid idag :cries: ) og skal derhen i morgen igen - da jeg ikke kører særligt godt bil (det plejer jeg at gøre, så ingen kommentarer :tongue: ) og har hammerondt, er jeg også sygemeldt :chicken:

Sjællandske mesterskaber i bænkpres hænger desværre i en tynd tråd - og træningen op til er i hvert fald gået helt i kage :4goodbye:

Link to comment
Share on other sites

Hun sagde ovenstående, og at det kunne gøre gevaldigt ondt (hvorefter jeg efter bedste evne nikkede samtykkende med mine store tårevædede øjne :lol: ), men ikke noget om prognose. Men hun mener jeg skal fortsætte med sygemeldingen indtil videre (det tager jeg lidt alvorligt).

Jeg mener dog ikke selv, at der er discusprolaps e.l. i det - det er der for mange påvirkede dermatomer til (indtil videre er jeg oppe på C5 og C6 - og inden sidste beh. var det Th3 og 4). Det ville være skidt at have prolapser svarende til dette :unsure:

Har ikke smagt pulveret endnu - det er trods alt ikke et smagsindtryk jeg glæder mig til :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hm.. Med affektion af nerve rødder ville jeg jo nok ikke vælge manipulation som første behandling..

Mht. discus: Man kan sagtens have påvikning uden at det er en "full scale" prolaps (protrusion) Dette vil give symptomer i OE og nakkeområdet, i lighed med iskias affektionen ved lumbal protrusion/prolaps..

Btw: Pendanten til hyperekstensionerne for lænden, er "forskydning" bagud af kraniet og cervicalcolumna, idet leddene herimellem er funktionelle glideled :)

Link to comment
Share on other sites

Mht. discus: Man kan sagtens have påvikning uden at det er en "full scale" prolaps (protrusion) Dette vil give symptomer i OE og nakkeområdet, i lighed med iskias affektionen ved lumbal protrusion/prolaps..

Prolapser ville sikkert også give radikulære smerter ved bestemte bevægelser (fx sidebøjning) og foramenkompressionstest - det er sådan lidt flydende med hvornår det gør ondt ude i armen, og kompressionstesten kunne jeg ikke lave på mig selv...

Facetledssyndrom kan sagtens give radikulære smerter - jeg holder mig til den diagnose foreløbig ;)

Link to comment
Share on other sites

Idag: 45 min rask gåtur (kvalificerer næsten til powerwalk) :)

Var til kiropraktor igen i dag, og skal i overmorgen også. I overmorgen burde jeg også have besluttet mig til, om jeg tør deltage i SM i bænk (næste lørdag) - foreløbig ser det ikke godt ud, men fra i går til i dag gør det alligevel noget mindre ondt.

Jeg har dog nogle sjove tics (små sammentrækninger) i triceps, lat. dorsi og pectoralis, og lidt nedsat styrke i triceps+skulder - alt sammen i venstre side. Kiropraktoren sagde, at det var udtrætning af muskulaturen efter den krampelignende sammentrækning, som fulgte med nakkeholdet.

Link to comment
Share on other sites

Jotak :)

Bitter erfaring med bækkenet har vist, at det ikke er så fedt at kombinere maxløft med kiropraktorbehandlinger :bblush:

Hvis behandlingen på torsdag er den sidste, og kiropraktoren og min krop ellers siger god for det, vil jeg uendeligt gerne med - men jeg risikerer blot at forlænge tilstanden i lang tid, hvis jeg ikke er ordenligt på plads.

Ellers starter jeg lige så stille forfra med den HST, jeg var i gang med, da nakken gik ned. Jeg tager bare de samme vægte som sidst, eller noget lavere. Bytter evt. DB rows og dødløft ud med noget andet.

Og Hatfield må ski' i havet (det må Sheiko vist også lige foreløbig) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hej Louise.

Det ér da godt nok surt med sjællandske, men bedre ikke at friste skæbnen. Har selv fået lændeholdet fra helvede efter at have lavet good mornings efter et kiropraktorbesøg.

God bedring.

PS: Skal jeg tage et brød og lidt kage med på lørdag. Du kan vel ikke bage med den skulder ( kan man egentlig kalde det for en kagearm, så? ;) )

PPS: Jeg skal nok forsøge at nedtone mine lumre tendenser i din log :(

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share