Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Og hævdede, at akupunktur kunne nogen gange klare tendinitten på 1 behandling 

Hej AF :)

Sidste år havde jeg også tit bøvl med ømme achilles. Gik på det tidspunkt også til akupunktur (dog pga. spændinger i nakken/skuldre), men jeg havde tit stor glæde af at han også lige satte et par nåle nede i achilles og lægge. Min personlige erfaring er derfor at akupunktur virker :bigsmile: Så held og lykke med det...

Hilsen Tulle :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

UL kunne sikkert være OK

Kan ikke huske hvad det hedder :4oops: men man kan bruge en inflammations hæmmende gel, som "bombes" ind i senen med UL.. Det skulle give en meget hurtigere heling.

Det lyder mildt sagt optimistisk, at akupunktur skulle kunne klare af een gang, hvad naturen er måneder om (Senernes restitutionstid) B) Jeg glæder mig til at læse fortsættelsen :)

Link to comment
Share on other sites

Var til akupunktur i dag - sympatisk gut, han vidste også lige hvilke knapper han skulle trykke på:

"Du skal ikke bekymre dig om, at nålene her i lænden rammer dine indre organer. Med din veltrænede rygstrækkermuskulatur kan jeg stikke dem 5-6 cm ind, uden der sker noget.." :tongue:

Jørgen L: Han mente, at der nok skulle 3-4 behandlinger til :)

tulle: rart at høre at det virkede for dig - jeg kunne godt mistænke ham i løbeskoforretningen for at have en underhåndsaftale med akupunktøren, så rosende som hans omtale var :D

b_skaal: Healende tanker kan min sølle skrog af en krop ikke få nok af lige i øjeblikket, så tak ;)

Link to comment
Share on other sites

Lawman: Uhh, nej da - det bliver taget fuldstændig seriøst :tongue: Som det beskrives nedenfor, kunne jeg ikke engang klare dag 1 :lol:

Igår: Ingenting.

Idag:

Kredsløbstræning og restitution:

Trædemølle: 20 min bakkeprogram - 233 kcal forbrændt.

*En gl. skade i højre bicepssene (den lange) knurrer lidt i trædemøllen, selvom jeg ikke bruger armene :blink:

Run4funs begynderprogram 1, uge 1, dag 1:

2 min gang (5 km/t) og 1 min jogging (8,5 km/t) x 3 - 63 kcal forbrændt

*Achillessenerne tog det ganske fint, men nakken ville ikke være med. De skadede nerverødder fik et hug hvergang jeg landede ved løb, med mindre jeg kiggede nedad. Det går på et løbebånd, men det er lidt upraktisk, hvis jeg skal ud i trafikken :tongue:

Jeg prøver igen når nakken er bedre :4goodbye:

Vippebrædt (begge fødder, åbne øjne) 5 min indtil det smed mig af :bblush:

Eccentrisk lægtræning 2x10 x BW.

Udstrækning.

Paniktræning for biceps: Cable preacher curl 1x20 x 10 kg - 1x15 x 15 kg - langt fra failure, men ingen grund til at udfordre noget. Nakken OK :bigsmile:

:angelgrin: Og så endelig en succeshistorie:

Cuttestatus: M-talje 76 cm - log-PR (siden dec. 2001) :w00t: og BW 79,6 kg.

Ophørte med kreatin for 2 dage siden, trods ovennævnte us. (Har ikke tænkt mig at æde 20 g kreatin dgl i en periode, hvor jeg ikke styrketræner) :blink:

Antallet af måltider er sat op til ca. 6/dag - og selvom jeg æder mere nu, er der kommet fart på cutningen :)

Link to comment
Share on other sites

Paniktræning for biceps: Cable preacher curl 1x20 x 10 kg - 1x15 x 15 kg - langt fra failure, men ingen grund til at udfordre noget. Nakken OK

Nu ved jeg ikke om det var nakken eller bicepssenen som satte begrænsningen her. Hvis det var nakken der var anstrengt kan du med fordel bruge preacher curl bænken. Der bruger du ikke i så høj grad ryggen og nakken til at stabilisere.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Sas: der var ikke noget som satte begrænsninger ud over min egen forsigtighed, heldigvis ;)

Hvis det var nakken der var anstrengt kan du med fordel bruge preacher curl bænken. Der bruger du ikke i så høj grad ryggen og nakken til at stabilisere.

Det var det jeg tænkte, og det virkede fint :)

....

Idag:

Rask gåtur, 1 time og 2 min.

*En lille smule knas ved siden af hø. achillessene (fra løbet i går - endnu et tegn på at jeg ikke er klar til run4funs begynderprogram endnu...)

Plan fortsat: Har besluttet at inkludere noget målrettet stabilitetstræning i mit program.

Poweryoga kunne være en mulighed som skal prøves, og så noget swissballhalløjsa. Paul Chek må være en god inspirationskilde.

Link to comment
Share on other sites

Og endnu flere planer (uh, der er meget jeg gerne vil prøve :bounce: ):

Jeg er blevet lidt lun på Dual Factor hypertrofiprogrammet. Det indeholder et element af concentrated loading på et plan, som jeg nok burde kunne være med på (i modsætning til Sheiko :devil: ).

Det er iøvrigt et overkrops/underkrops split. Jeg har før været glad for et træk/stem split, så måske jeg skulle prøve dette også. Det har ydermere den fordel, at jeg kan ditche bentræningen en gang imellem, og så tage to overkropspas og et benpas på en uge :angelgrin:

I første omgang bliver det dog uden 1RM-tests - dertil kræver at min ledstabilitet er i form.

Enkelte øvelser bliver nok også kørt lidt forsigtigt eller skiftet ud (squat, fx).

Powercleans bliver ren teknik i første macrocyklus.

Reverse hypers har mit center ikke.

Der er et link til beskrivelse af programmet øverst i denne tråd på CompetitiveMuscle.com.

Men under alle omstændigheder starter jeg forfra på den HST makrocyklus jeg var i gang med, da jeg blev skadet, og ser så an hvornår jeg er frisk nok til at kaste mig over DFHT.

Link to comment
Share on other sites

BaskeT: Yep - som den rundforvirrede værtinde jeg er, nåede jeg ikke at få snakket så meget. Min gamle mor belærte mig efterfølgende om altid at have så meget som muligt færdigt til gæsterne kommer (det er jo ikke nemt når NOGEN kommer 1 time for tidligt, vel xax? ;) ). Han fik også mine uddelegeringsevner at føle :angelgrin:

...

Idag:

HIIT:

Trædemølle 20 min bakkeprogram - 266 kcal. Interval er nu så meget sagt, der var fuld knald på hele tiden :dead: :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet lidt lun på Dual Factor hypertrofiprogrammet. Det indeholder et element af concentrated loading på et plan, som jeg nok burde kunne være med på (i modsætning til Sheiko :devil: ).

Lyder spændende, har lige kigget lidt på programmet og tror jeg vi overveje at køre noget lignende, dog i en lidt modificeret udgave (laver for meget kondi til at kunne køre for meget ben).

Link to comment
Share on other sites

Lige en healende tanke til... :a-okhand: jeg håber du snart får styr på det. Generelt vil en styrkelse af nakke/traps komplekset nok ikke være dumt... det skulle også virke skadesforebyggende hvis man kommer ud for voldsomme situationer... (fald, slag etc)

get well soon :)

Link to comment
Share on other sites

Yep - som den rundforvirrede værtinde jeg er, nåede jeg ikke at få snakket så meget. Min gamle mor belærte mig efterfølgende om altid at have så meget som muligt færdigt til gæsterne kommer

hæ...tricket er at have et såkaldt "samtale-køkken" som undertegnede har stor fornøjelse af....

så kan man lystigt kaste rundt med gryder og knive samtidig med at man pusler om gæsterne.... ;)

om det så resulterer i ligeså god mad som den du havde tryllet frem må jo komme an på en prøve... :4whip:

men det var nu endnu en god aften :)

Link to comment
Share on other sites

Hippo - tænk, det foreslog min kloge gamle mor også (sammen med "hav så meget som muligt færdigt til gæsterne kommer"-rådet) :lol:

Spock - jeg glæder mig til at komme i gang med det :bounce: Det med benene har jeg som nævnt også planer for - det er den største fordel ved et over/underkropssplit frem for et træk/stem split :)

Blackmoore: Takker, og i lige måde ;) I UVrugby får man tit nogle nakkedrag, og vi er faktisk to på vores hold med seriøse nakkeproblemer (uheldigvis er vi også de mest (mis)brugte målmandsafløsere begge to).

Men heldigvis er nakken da i tydelig bedring med næsten fuld bevægelighed (hil kiropraktoren :worship: ), og der er kun lidt ømhed tilbage ved skulderbladet, + at ve. arm er lidt slatten :)

Jeg er ikke færdigbehandlet endnu, men begynder forsigtigt af prøve mig selv af:

Idag:

Cardio og rehabiliteringstræning:

Rask gang 35 min.

Trædemølle 20 min, bakkeprogram nr. 1/level 4-9 - 268 kcal forbrændt. Alt OK.

Så nedværdigede jeg mig til at prøve centrets TechnoGymhelvede på 1. sal (efter at have sikret mig, at der ikke var andre fra powerposséet til stede) :lol:

TG Rotary torso 1x15 @ 15

TG Abdominal crunch 1x10 @ 25

TG Upper back 1x15 @ 15

Skrå hyperextensions 1x15

Swissball diagonal extensions 1x10 (god øvelse :) ).

Cable preacher curl 1x15 @ 15 kg og 1x15 @ 20 kg

Cervical extensions maskine 2x15 @ 5 kg

DB overhead shrugs 1x10 @ 4 kg og 1x10 @ 5 kg - den prøver jeg med BB næste gang for at kunne sprede armene mere; ROM er ret lille når forskuldrene støder på ørerne :tongue:

Alt foregik uden ballade fra nakken :w00t:

Rask gang igen 35 min.

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo godt ud Louise. Du er jo snart klar til, at nakke rekorden i sidepres. :)

Eller vil du være med til min nye version af Bjørnen for folk med dengsehåndled:

Hanging snatch>overhead squats>back squats>push pres

Jeg kunne forestille mig den ville give gode resultater i nakkemuskulatur og stabilitet.

Link to comment
Share on other sites

jsc: Hæh, hvis det ikke vil blive opfattet som fimset at køre med stangen alene, så vil jeg da gerne prøve :bigsmile:

Ellers regner jeg med at følge DFHT, hvilket inkluderer powercleans. Jeg tror jeg prøver Kragefars tip med at holde bredt.

Men hvis du stadig bøvler med håndledet efter din Rambo-træningsdag, så er snatch vel bedre..

Link to comment
Share on other sites

Idag: Ingenting (man skal vel lige restituere lidt :) ).

Nakken er ved at være fin, men ve. arm har det som om den har været igennem en kødhakker. Fyldt med myoser og med DOMS-agtigt ondt. Det skal sikkert trænes væk :biggrin2:

Jeg har heller ikke mærket noget til hø. achillessene i et par dage - og den venstre har jeg erklæret rask :)

Link to comment
Share on other sites

Igår:

Hjalp et par venner med at flytte, selvom de strengt instruerede mig i ikke at slæbe tunge ting. Det gjorde jeg så heller ikke.

Men de flyttede ned fra 3. sal (og ind i et hus), hvilket medførte en hel del trapperenderi - så der er gode DOMS i lår og lægge i dag.

Achillessenerne har modtaget tævene uden at kny :w00t: Det er ellers længe siden, jeg har haft DOMS i læggene, af hensyn til de overbelastede achillessener...

Jeg har været to gange til akupunktur - og det virker sørme som om det har hjulpet :confused2: :)

Nakken er dog ikke i orden endnu - det var godt jeg meldte fra til Sjællandske alligevel :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Igår:

Cardio og rehabilitering:

Gåtur 25 min

Trædemølle 30 min, bakkeprogram 1, effort level 4-9 - 392 kcal

Vippebrædt 5 min

Swissball diagonalextensioner: 2x10

Eccentrisk lægtræning 1x10 x BW

Powerposséet var stort set samlet i centret igår, og mens de andre lavede flotte PRs, stod jeg oppe i min trædemølle :crying:

Men efter træning stod den på prots, grafakka og skurvognssnak henne hos Baardi med Slemborgcrewet, så var jeg glad igen :tongue:

I næste uge skal jeg kun have en kiropraktorbehandling sidst på ugen, så jeg regner med at starte lige så forsigtigt op med det gamle HST.

Cuttestatus: Morgentalje 75 cm :bigsmile:

Man kan måske godt diskutere det fornuftige i at cutte videre, når jeg ikke kan vedligeholde muskelmassen i overkroppen - men uanset om jeg cuttede eller ej, ville jeg miste muskelmasse i overkroppen alligevel i denne periode. Armene er på vej ned under de 35 cm (før cutning 36½), men jeg læner mig håbefuldt op ad teorien om "muscle memory" :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share