Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Jeg har dog undladt sumo hidtil på grund af røvhypertrofien, men det kunne godt være jeg skulle prøve at tage den op igen og se, hvordan det går :)

"Røvhypertrofi"? Hov, hov! Er man nu blevet super-styrkepuritaner? Så kunne vi BB/SL/OL wannabees jo sige "Lorte-CNSadaptationer" og "Pis-øgetneuraltdrive"

(Eller er det noget andet du mener?)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har dog undladt sumo hidtil på grund af røvhypertrofien, men det kunne godt være jeg skulle prøve at tage den op igen og se, hvordan det går :)

"Røvhypertrofi"? Hov, hov! Er man nu blevet super-styrkepuritaner? Så kunne vi BB/SL/OL wannabees jo sige "Lorte-CNSadaptationer" og "Pis-øgetneuraltdrive"

(Eller er det noget andet du mener?)

Hun mener at hendes numse bliver for stor med sumo-dødløft. ;) :bootyshake:

Link to comment
Share on other sites

Et andet spørgsmål kunne så være, hvorvidt en pigenumse KAN blive for muskuløs. Det mener jeg personligt ikke (så bare kom i gang med sumoerne AF), men hvad mener boardets andre husarer??

Hm, jeg er enig med JSC på det punkt her - den kan ikke blive for muskuløs ! - eneste jeg vil frabede mig er hardcore fiberstrøg over ballerne...

Link to comment
Share on other sites

Et andet spørgsmål kunne så være, hvorvidt en pigenumse KAN blive for muskuløs. Det mener jeg personligt ikke (så bare kom i gang med sumoerne AF), men hvad mener boardets andre husarer??

Jeg tilslutter mig flokken af enige om fordelen ved muskuløse kvinde gumper B)

Link to comment
Share on other sites

Pludselig sover jeg meget roligere om natten...

27.-29.9: Restitution (lyder bedre end "ingenting", ikke? :) ).

30.9 (igår):

Skåne-DFHT uge B/session A - halvdelen af den, i hvert fald:

DB Bænkpres: (1x10 x 7 kg); 5-5-5-5-3½ x 10 kg - mit venstre bryst er ret træt af de pludselige failures i ve. triceps (avs :blink: )... Men endelig fik jeg løftet nogen ordenlige håndvægte frem for de forkromede fitnessdimser :bigsmile:

DB triceps extensions: 2x8 x 4 kg (ret hårdt for ve. arm).

Militærpres: 3x5 x 22,5 kg

DB skulderpres: 7-8 x 7 kg

Nåede ikke mere, da jeg skulle på arb. Forinden havde jeg redegjort for hele min økonomi over telefonen til Nykredits mest vattede sagsbehandler - men jeg fik da heldigvis en låneomlægning igennem :)

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Skåne-DFHT uge B/session C + resten af session A:

Opvarmning: Hang snatch 5x5 x 20 kg.

Powercleans: 3x5 x 45 kg

Front squat: 5x5 x 40 kg

BB Hack squat: 1x8 x 40 kg; 1x8 x 45 kg

BB Bentåge rows: 2x8 x 45 kg

Widegrip pulldown: 2x8 x 45 kg

BB bicepscurl: 2x10 x 25 kg

Upright row: 2x10 x 30 kg

DB incline bicepscurl: 2x8 x 9 kg

Skrå hyperextensions: 2x10

Weigthed abs: 2x8 x 40 kg

Hanging reverse crunches: 6 stk.

Twist crunch: 1x15/side.

En ordentlig omgang, selvom stivbenet dødløft og goodmornings blev udeladt af hensyn til SI-leddet :blink: Jeg må lære at disponere min tid noget bedre...

I dag har jeg DOMS i resterne af ve. triceps efter "træningen" i går :lol:

Cuttestatus (fra i går): MT 75,0 cm :w00t: og BW 79,0 kg.

Link to comment
Share on other sites

Yup! Mens jeg venter på at rugbollerne bliver færdige, så kan jeg jo køre lidt selvransagelse.

Den sidste tid har budt på en mareridtsagtig tilbagegang hvad styrken angår, da to ret vigtige muskler er atrofieret næsten fuldstændig efter en nerveskade.

Ve. triceps (eller fravær af samme) åd alt, hvad jeg havde opnået indenfor bænkpres, og ve. teres major (vel nok næststørste muskel i min ryg efter erector spinae :rolleyes: ) fælder mine chinups, som ellers lå omkring 6-7 stykker trods BW på ca. 83 kg. Jeg var ovenikøbet småbuttet.

Så bænkpreskonkurrencerne må udsættes på ubestemt tid. Det er ufedt at løfte asymmetrisk med stangen alene.

Tanken om at skippe styrketræning har været nærliggende, skade i understellet medfører også, at back squat (her spiller min kropsbygning også ind) og alm. dødløft er usundt for mig.

Men trods svært nedsat træningsmængde er der kommet fart i cutningen, og tanken om at selv en levekvinde som jeg kan opnå et vaskebrædt er blevet realistisk. Jeg er i hvert fald ikke længere småbuttet (jeg ville faktisk skrive "slank", hvis jeg skulle lave en kontaktannonce :lol: ).

Når bænkpres ikke længere er nogen succes, så må jeg finde nogle andre mål (træningen i sig selv har heller ikke været så sjov, når man ser hvor meget styrke der er gået tabt).

At lære teknikken i diverse svære øvelser som snatch og cleans er udfordringen for tiden, og vældig sjovt :) Ellers har Dual Factor Hypertrophy Training sådan en høj volumen, at jeg føler mig træt på den gode måde, selvom vægtene er lave.

Front squat bliver min hovedøvelse indenfor bentræning, da den er skånsom for både knæsener og SI-led. Måske runder jeg 100 kg en dag :bigsmile: Det lykkedes aldrig i back squat.

Ellers må målsætningen være:

1) Rehabilitering til et funktionsniveau uden skader.

2) Fortsat cutning ned til ca. 75 kg/morgentalje ca. 70 cm eller deromkring (har ingen anelse om hvormange kg fedt jeg mangler at smide for at blive "mager" (=offseason fitnessdronning B) ). Det haster dog ikke mere end det jager. Det er jo snart jul :angelgrin:

At blive lidt lettere kan forhåbentlig også hjælpe mig af med achillessenebetændelsen, som ligger og lurer under overfladen.

3) Tilbagevenden til det gamle styrkeniveau, og

4) :devil:

Midlerne:

Styrketræning 4x ugentligt (over/underkropssplit)

Poweryoga 1-2x ugentligt (fra uge 44).

Undervandsrugby 1-2x ugentligt (fra i morgen).

På langt sigt: Løb et par gange ugenligt efter forsigtig opstart.

Opmærksomhed på måltidsfrekvensen og kvaliteten af måltiderne i højere grad end nu.

Link to comment
Share on other sites

Det var en længere omgang.

Dine fronts så i hvert fald rigtigt gode ud, så en hund burde da absolut være inden for rækkevidde ude i fremtiden. Vi træningsinvalider må nok bare indse, at det at visse øvelser er parrede i visse sportsgrene ikke nødvendigvis gør at vi kan lave dem, selv om det betyder at vi ikke kan konkurrere så. Så må vi jo bare have det sjovt på andre måder. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at du har fat i den fornuftige ende! Det lyder som smart training og også en målsætning. Det er klart en nedtur at se ens styrke falde. Det er bare ikke så meget at gøre ved. Din plan ret sund ud. Jeg tror at du nok kommer på banen igen når de forskellige skavanker har helet. Indtil den tid ser planen fornuftig ud. Keep up the spirit! :)

Link to comment
Share on other sites

Kom lige i tanke om: Tror du du kunne lave partielle DL?

På den måde kunne du stadig få en masse positivt ud af øvelsen, så som masse i erectorer og traps og generel styrke. Og så længe du rammer "bunden" med fronts skulle der ikke være noget i vejen med at fokusere udelukkende på den halve bevægelse.

Link to comment
Share on other sites

Har lige været til kiropraktoren i dag - det højre SI-led (som døde forleden under dødløft) kom fint på plads, og hun hævdede iøvrigt, at jeg kunne forvente en ret pludselig heling af nerveskaden i nakken og tilbagevenden af styrken i triceps & teres major :bigsmile:

Loonie: Jeg prøver :)

Jsc: Det var da værd at prøve. Men gad vide om det så ikke bliver så tungt, at det er godt det samme? :unsure: Der er kun een vej - trial and error :tongue:

xax: ...

Link to comment
Share on other sites

Hun sagde: Ubestemt tid! B)

Jeg bliver fuldstændig autistisk når min tidsplanlægning [sætter mig over i hjørnet, rokker frem og tilbage og skriger usammenhængende] afhænger af sådan noget som en skade jeg ikke selv har den store indflydelse på - så er det bedre at stå af med hensyn til tidsrammen :wacko: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Uiuiuilalalaiiiiirrrrrrhhhgg arrgghh... [rokke rokke rokke]

...

Nå, idag:

Undervandsrugby 1 time - ved hver pause kiggede jeg længselsfuldt op på svømmehallens ur for at se om tiden ikke snart var gået :dead: Puh, det var hårdt!

Men så tænker jeg på sixpacken (eller hvad jeg nu har), som er kommet en brøkdel af en millimeter nærmere overfladen :biggrin2:

Link to comment
Share on other sites

Hey hey.

Skal du være med til at træne i dag? Henning, Troels, Kern , Norah og UT er derinde omkring klokken 16.00. Det tegner til at blive endnu en huggerlig fællestræning med fede vibes (og lummer snak :) )

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share