Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Goddag, nu hvor jeg lige lurer du spiller undervands rugby blev jeg ret interesseret men jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde andet end udstyr til det på den side du linkede til :chicken:

Hvor er det i træner henne Universitetet? Og er der nogle hold for de mindre ? (17 år)

Også lige et spørgsmål mere, er det "hardcore" ligesom normal rugby da jeg overvejede at begynde til det, men jeg har sikkert en større chance i Vandsport, da jeg har dyrket en smule elite svømning for et par år siden B)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Klaus: Der findes to klubber i Odense, som spiller med i divisionerne. Tudserne er i elitedivisionen - de har dog vist lidt problemer med at få oparbejdet nye spillere til erstatning for de gamle, så de bliver næppe danmarksmestre foreløbig :unsure:

Aqua-club (som jeg selv spiller i) er i 1. division og spiller først og fremmest for hyggens og motionens skyld. Du kan så vælge den klub, som passer til dit ambitionsniveau (jeg anbefaler dog altid folk at starte i vores klub, da vi spiller et lidt mere 'humant' spil) :tongue:

Udstyr kan vist lånes i klubberne, men udstyret, som sælges på uv-sport er dog meget bedre.

Begge klubber træner to aftener om ugen; vi træner mandag kl 2100 & torsdag kl 2030 i hhv. Højme og Bolbro, og Tudserne træner tirsdag & torsdag aften, begge gange i Højme sv. hal.

Der er ikke junior hold (vores gennemsnitsalder er vel ca. 30, og Tudsernes ligeså :lol: ).

Elitesvømmere har en god fordel, som regel, så der er ingen undskyldning :)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag, fredag og lørdag: Ingenting (deload + kiropraktorbeh.)

Idag (søndag):

Skåne-DFHT Uge D session A:

Opvarmning: Hang snatch 4x5 x 20 kg

DB bænkpres: (1x10 x 7 kg); 4x10 x 10 kg :)

DB extensions 1x13 x 3,5 kg

Militærpres: 2x12 x 17,5 kg

DB overhead press: 1x15 x 5 kg

BB rows: 1x12 x 35 kg; 1x12 x 40 kg (easy peasy) :)

Widegrip pulldown: 2x15 x 40 kg

Upright rows: 15-14 x 27,5 kg

BB curls: 13-15 x 20 kg

Incline bicepscurls: 1x12 x 8 kg

Cervícal extensions: 2x12 x 15 kg

Dette er højrepsugen i DFHT, hvis nogen skulle være i tvivl :)

Efter at have tudet lidt på Angels brede skulder over den langsomme fremgang i tricepsstyrken efter Nakkeholdet fra Helvede, måtte jeg alligevel sande, at jeg er gået noget frem de sidste 3 uger. Idag kørte jeg således 4x10 x 10 kg uden probs i DB press, hvor jeg ikke engang kunne køre 5x5 med samme vægt for små 3 uger siden (i sidste sæt tabte jeg ve. håndvægt ned over mit hårdt prøvede venstre bryst efter 3½ reps). Nu er det snart tid til rigtigt BP igen :w00t:

Teres major er også ved at komme efter det :)

Cuttestatus: Morgentalje 75,0 cm, BW 79,8 kg - det ligner sig selv, men det gør jeg ikke :confused2:

Jeg må konkludere, at DFHT har øget LBM under stabil BW - de største muskelseparationer sniger sig frem under underhuden i denne periode :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dette er højrepsugen i DFHT, hvis nogen skulle være i tvivl :)

Jeg må konkludere, at DFHT har øget LBM under stabil BW - de største muskelseparationer sniger sig frem under underhuden i denne periode :devil:

Højrep uge i uge D (4 uge) følte du da ik at du trængte til en uges SD efter de 3 første loading uger ??:blink: Damn du må være i ganske god træning :w00t: hvilket cføli også fremgår af dine tidligere programmer..

Altid lækkert når ens programmer bærer frugt, jeg træner selv DFHT og har ligeledes opnået en god fremgang, har taget på i vægt i løbet af de første 6 uger og rent visuelt ligner det at der er smidt fedt NICE

Link to comment
Share on other sites

Granhof: Jo, selv deloadugen jeg lige har gennemført med kun 2 pas gav mig lette DOMS rundt omkring - og jeg er da ikke helt velrestitueret, selv ikke selvom jeg sprang 2 pas over :)

Men der er jo deload/SD igen om 3 uger :dead:

Min form er sølle i forhold til hvad den plejer, jeg startede DFHT op efter 1 måned med næsten total inaktivitet...

Jeg har blot bevaret vægten, selvom jeg forsøger at tabe mig :unsure: Hvor mange kg har du taget på indtil nu?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har taget 1,5 kg på... Men er også begyndt at indtage en enkelt protein shake lige efter træning, hvilket jeg har gjort et par gange før. Men de andre gange har jeg taget 3 shakes om dagen og kunne tydeligt se at kroppen ik kunne indtage alt det, så der kom lidt for meget fedt med, så derfor kun en shake nu, og det går helt super..

Har som sagt taget 1,5 kg på sådan ca. og det er ikke fedt :w00t: på 6 uger så er oven ud tilfreds med DFHT, og regner med at snuppe en runde mere bagefter, men hvor jeg så snupper BP med, da jeg savner den lidt ;) Men har byttet incline DB press ud med BP i sidste uge, da vi "kun" har 38 kg DB`s nede hos os :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Det er da super! Jeg regner også med at fortsætte stilen med 3 ugers concentrated loading og 1 uges deload, og så en de-deload eller SD efter hver 2. periode.

Øvelsesvalget bliver nok lidt mere over i VL/frivægtsstilen end det er på Animalmass' program - og så en masse stabiliserende træning (hyperextensioner, rotatorcuff, nakketing etc.) Men jeg kan godt lide over-/underkropssplittet og især hans bentræningspas med cleans, front squat og hack squat :bigsmile:

I pas B skifter jeg fx cable rows ud med Yates rows, og kaster mig over underhånds pullups for at redde mine slunkne arme...

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også ret stor tilhænger af at køre 2 delt split, og bliver ved med at køre det.. Jeg kører allerede cleans, front squat og barbell hack squat, den er helt super, en ret ny øvelse for mig, men er blevet ganske glad for den, da jeg syntes den rammer mindst ligeså godt som alm squat.

Du skriver du vil køre underhånds pullups, er det egentlig ik det samme som underhånds pulldown ?? men hvor dine pullups bare er med egen BW ?

Og hvis du ville køre med lidt vægt kunne du jo evt vælge underhand pulldown, den giver ganske godt, til de små arme ;) :tongue:

Jeg har allerede gjort mit nye program klar, og glæder mig faktisk ganske meget til at komme igang, jeg har tænkt på at flette et eller andet BP program ind, men ved ik helt om det evt bliver for hårdt :unsure: Men finder jeg nok hurtigt ua, når jeg starter på den nye omgang :)

Link to comment
Share on other sites

Du skriver du vil køre underhånds pullups, er det egentlig ik det samme som underhånds pulldown ?? men hvor dine pullups bare er med egen BW ?

Og hvis du ville køre med lidt vægt kunne du jo evt vælge underhand pulldown, den giver ganske godt, til de små arme  ;)  :tongue: 

Hovhov, højre arm er da kommet sig ½ cm under de første 4 uger og nærmer sig med hastige skridt de 35 cm :hehe:

Jeg havde nu tænkt mig at køre ret tungt (evt. som negativer) - i højrepsugen kører jeg dog ganske rigtigt øvelsen som pulldown :)

Hack squat er ond ved quadriceps, i den første halvdel af hvert løft holder jeg en isometrisk knæbøjning mens jeg retter overkroppen op (hvem sagde mælkesyre :dead: :devil: ).

Link to comment
Share on other sites

Idag:

UV-rugby 45 min. Jeg var lidt ved siden af mig selv og fik ikke så meget ud af spillet. Sådan nogle dage har man jo også en gang imellem :)

Havde iøvrigt taget mine achillessener med til fys (massage+UL) idag, og var øm i den højre her til aften. Den højre er let fortykket, men ikke noget særligt, og det meste af ømheden sidder, hvor senen går over i muskelvæv. Den venstre er lidt øm samme sted. Fyssen sagde, hun nok skulle få has på det :bigsmile:

Jeg genoptager den eccentriske lægtræning i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Havde iøvrigt taget mine achillessener med til fys (massage+UL) idag, og var øm i den højre her til aften. Den højre er let fortykket, men ikke noget særligt, og det meste af ømheden sidder, hvor senen går over i muskelvæv. Den venstre er lidt øm samme sted. Fyssen sagde, hun nok skulle få has på det :bigsmile:

Jeg genoptager den eccentriske lægtræning i morgen.

Fortalte du hende om nakken? Kunne forestille mig at der var en ting eller to jeg ville forsøge.. :)

Link to comment
Share on other sites

Jørgen L: Heh, jeg prøvede at fyre hele min anamnese af fra en ende af, men hun afbrød mig og spurgte, hvad jeg helst ville have behandlet (fornuftigt nok, ellers kunne jeg vel være der 3 timer hver gang :D ). Nakken nåede jeg ikke engang at nævne, og vi tog fat på det som generede mig mest (achillessenerne).

Jeg kan da prøve at flette den ind en af dagene :)

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Skåne-DFHT Uge D session C:

Opvarmning: 5 min CII

Front squat (1x10 x 20 kg); 3x5 x 42,5 kg - endnu en frontsquat session ødelagt af knæsenerne :rocketwhore:

I stedet: Dødløft 3x5 x 60-70-75 kg

Powercleans: 3x5 x 45 kg

Goodmornings: 2x10 x 40 kg

Stivbenet DL: 2x15 x 40-50 kg

BB Hacksquat: 2x12 x 50 kg :wub: Rammer vastus medialis ganske godt, hvis det har interesse.

Skrå hyperextensioner: 2x10

Skrå hofteextensioner: 1x10 pr. ben

Hyperextended crunches: 2x20

Twist crunch 1x10/side.

Arrgh! :4ranting:

Knæsenerne kan bare ikke tage front squat heller. De er næppe overtrænede, da jeg hverken løber eller noget andet - så der er to muligheder:

Enten kører jeg med for stor knævandring eller laver noget andet forkert (næppe :confused2: ), eller også er det igen den store styrkeforskel ml. mine monstrøse ( :tongue: ) type II-dominerede quadriceps og nærmest ikke-eksisterende type I-baglår, som spiller ind.

Jeg mærker kun irritationen som en skarp smerte ved front squat, og lidt ømhed bagefter. Ved de andre øvelser og i hvile er der ingenting.

Men ellers en ganske god træning :)

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke rigtigt hvorfor du kan lave hack-squat men ikke frontsquat :blink:

Har du prøvet med knæbind? Cykling på motionscykel kan gøre underværker for et knæ.Får du ellers fordelt trykket når du squatter på hele foden og ikke kun fodballer -> usmidige lægge -> knæproblemer

Powercleans er ihverfald gode for knæet.

Link to comment
Share on other sites

Det forstår jeg heller ikke, knæene starter længere ude ved hack squat end de kommer ud i i bunden af front squat :blink:

Men det er måske med til at støtte min teori om ubalance ml. forlår og baglår, da det er i skiftet ml. eccentrisk og koncentrisk bevægelse, knæsenerne knirker. Det skift er der jo ikke i hack squat (eller i noget af det andet, jeg laver uden problemer) :)

I så fald ville knæbind nok hjælpe, men det er vist lidt som at pisse i bukserne :unsure:

En styrkelse af baglåret ville være at foretrække, såsnart læggene tillader det, kaster jeg mig frådende over glute-ham raises.

Trykfordelingen er fin nok, sågar lidt mere på hælen end fodballerne, da jeg sørger for at skubbe røveren godt bagud.

Kan det ikke passe, hvis (front) squat er de to eneste store benøvelser, som har en vægtbærende overgang ml. eccentrisk og koncentrisk fase (håber jeg er tydelig nok)??

Link to comment
Share on other sites

...helt omme på side 6 efter 2½ dags inaktivitet i loggen :blink: :)

Onsdag: Ingenting

Torsdag (igår):

Skåne-DFHT Uge D/session B:

DB Bænkpres: (1x12 x 7 kg); 15-13 x 10 kg :)

Flyes i maskine: 1x15 x 17,5 kg

Push press: 2x12 x 20-25 kg

Underhand pulldown: 15-13 x 50 kg

Yates rows teknik: (1x10 x 20 kg); 2x15 x 30-35 kg

Lateral raise maskiner: 1x15 x 30 kg lateralt og 20 kg bagskulder

Rotatorcuff: 1x15 x 6 kg udadrotation og 10 kg indadrotation

DB overhead tri ext: 2x12 x 4 kg

BB bicepscurls: 2x15 x 17,5-20 kg

Triceps pushdown: 1x15 x 10 kg; 1x13 x 12,5 kg

Hammercurls: 1x15 x 10 kg

Cervical extensions: 2x12 x 16 kg

2 sæt eccentrisk lægtræning.

God træning. Yates rows og UH pulldown bliver dog ikke på samme dag fremover (farvel biceps :dead: ).

Idag: Heller ingenting. Ville ellers gerne have trænet med posséet i eftermiddag og klappet den kære jsc på hans brede lesbiske ryg :rolleyes: ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan laver du de eccentriske lægpres?

Desuden kunne du nok stadig lave pull-downs og Yates rows på samme dag. Du skal bare lægge dem på hver side af din prestræning:

Yates rows

d.bænkpres

træk til bryst

pushpres

flyers

En del BB siger de har bedre brysttræning, når latsene er pumpede lidt op (læs teres majorerne i dette tilfælde) når de går i gang. Så er du frisk til den anden omgang træk, og så er du igen frisk til pushpress, og til sidst flyers, som virkelig kan smadre biceps, hvis du laver den før trækøvelser.

Det er mkin erfaring at biceps ikke responderer ret godt på syre. Er de først syrede til er min rygtræning så godt som ødelagt. Bare et lille råd herfra.

Jeg ville gerne have haft et lille klap på min lesbiske, gennemmasserede ryg :)

Link to comment
Share on other sites

Enig med jsc i at statisk syretræning af biceps i flyes kan "ødelægge" ryg/biceps-træningen.

Når jeg kører full-body kører jeg også træk/pres/træk/pres i samme træningspas, det er ihverfald den måde jeg kan løfte tungest på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du skulle prøve en øvelse for knæet/låret der er god at køre når der er knas med knæet: Bulgarsk Squat, der har man hele tiden god føling med hvad der er man laver, du jan også selv bestemme graden af knævandring:

BBSingleLegSquat.gif

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg blander mig, men er den ik ret belastende for det arbejdende knæ ??

Granhof:

Et knæ bliver nu en gang ikke stærkere af at køre biceps-curl.

Det er balancen i knæet der skal udfordres, hvorfor fysioterapeuter bl.a bruger den viste øvelse, og for at gøre det endnu bedre kører man med det arbejdende knæ på et wooble board/vippebrædt for at fyre op under musklen VMO.

PS, din undskyldning er taget til efterretning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share