Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Idag:

Skåne-DFHT Uge C/session C:

Opvarmning: Hang snatch 5x5 x 20 kg

Front squat: (1x8 x 20 kg); 3x3 x 50 kg :dead:

Powercleans: 1x3½ x 50 kg; 3x5 x 45 kg

Stivbenet dødløft: 1x8 x 65 kg

BB Hack squat: 1x8 x 45 kg; 3x8 x 50 kg

Skrå hyperextensions: 2x10

Skrå hofteextensioner: 1x10/ben

Hanging reverse crunches: 1x6

Reverse bench crunches: 2x8

Twist crunches: 1x15/side.

Dual factor princippet virker efter hensigten, jeg er generelt småflad i hele kroppen (lidt DOMS mv.), og glæder mig til deloaduge i næste uge :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nope :) Stivbenet DL bed en lille smule, så den sluttede jeg efter 1 sæt.

Jeg kørte godt nok lav volumen i fronts idag, på grund af knæsenerne som blev overbelastet af højreps ATTG front squat... de trænger lige til lidt ro.

Jeg mestrer overhovedet ikke teknikken i powercleans endnu; det var først halvvejs inde i 2. sæt jeg fattede vigtigheden af second pull :lol:

Link to comment
Share on other sites

Igår:

30 min's rask gang og

UV-rugby, 60 min.

Vi var for en gangs skyld fuldtallige, hvilket ændrede spillet markant. Selvom jeg og to andre angribere skiftedes 3 om 2 pladser, var intensiteten intervalløbsagtig høj, og efterforbrændingen ligeså :devil:

Selvom det er længe siden jeg har spillet angriber, er det efter 3 gange ved at falde på plads med at fange afleveringer og køre på med fuldt knald (som målmandsafløser bliver man nødt til at holde igen for at kunne passe målet i forsvaret).

Er helt sørgelig over at jeg ikke kan spille med i næste uge :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Fredag, lørdag og søndag (10.-12. okt.): Nada :) Jeg sprang de to sidste loadingpas i DFHT over, da jeg var godt ristet. En sund beslutning, som slet ikke ligner mig :unsure:

Idag:

DFHT Deloaduge 1/session A:

Opvarmning: Cykelturen til centret.

DB bænkpres: (1x10 x 7 kg); 3x5 x 10 kg

DB extension: 2x10 x 3 kg

Militærpres: 3x5 x 20 kg

BB rows: (1x10 x 20 kg); 3x8 x 40 kg

Upr. rows: (1x10 x 20 kg); 2x10 x 27,5 kg

BB Bicepscurl: 2x10 x 22,5 kg

Og cutningen: Morgentalje 75,0 cm og nedadgående; BW 79,5 (stabil).

Planen om at tabe mig i vægt for at hjælpe achillessenen til heling virker ikke så godt :tongue: Ganske vist har jeg vist ikke været så 'slank' siden jeg vejede 66 kg for ca. 5 år siden, men achillessenen er desværre fuldstændig ligeglad med om den slæber rundt på LBM eller fedt. Det kan være følgende beslutning hjælper:

Nu tager jeg mine halvkroniske inflammationer rundt omkring med til fyssen. Akupunktur hjalp fint på achillessenen, men han var en dyr herre. Der sidder stadig en restinflammation, som jeg ikke kan komme af med uden hjælp. Ellers skal jeg have kigget på en tennisalbue og måske piriformismusklerne.

Link to comment
Share on other sites

husk nu at du stadig er medlem af amu70, modsat os andre der holder os amo70.

Forresten, kom til at læse hvad du tog i bent-åge og blev enig med mig selv om, at vi realistisk set nok ikke kan tage det samme (lige meget hvor gennem-skadet du end måtte være) - og ganske rigtig, fik checket min teknik eller mangel på sammen og kiggede lidt i øvelsesbiblo - bum bummelum, måtte lige tage 15-20 kg af stangen... Så kan jeg lære det.

Så ... tak for inspirationen.. ;) :devil: - skal nok hente dig en dag...

Link to comment
Share on other sites

Kære Armoured Female,

Har skimmet din log - må indrømme at jeg ikke har læst det hele og heller ikke forstår alt det jeg har læst. Jeg er løber og ikke anatomibelæst, så meget af dit sprog er volapyk for mig. :blink:

Man jeg har forstået at du er mother fucking sej. Dig skulle der være nogen flere af. Du er ikke bange for at kaste dig over udfordringer - og nyder ligefrem skabe dem selv! Tør jeg sige at der skulle være nogle flere TØSER som dig? Jeg håber du kommer over dine skader, og får mulighed for at give baghjul til resten af vægtløfter-Danmark snart. :kj: :kj: :kj:

Jeg går og pønser på at lave min egen log, mest med fokus på vægt. Jeg har løbet mit første halvmarathon for et par uger siden, og er blevet ganske fit i løbet af de sidste måneder, har konverteret en masse fedt til muskler men jeg vil gerne være lidt mindre (178 cm / 76,5 kg). Blev engang af min svømmetræner opfordret til at starte til vandpolo - han havde aldrig set så store lægge på en pige før... Jeg er desværre overfølsom over for klor, får eksem, så det bliver ikke til så meget med den svømning. Men undervandsrugby - jeg er imponeret - jeg anede ikke der var piger der dyrkede den sport! Må jeg spørge hvor og hvornår og hvordan du begyndte på det?

Skal lige skrive mit speciale (det burde have sin helt egen log), så kaster jeg mig over det med loggen for at komme ned i vægt. Hvis jeg kan få vægten ned i løbet af januar/februar, overvejer jeg at løbe Copenhagen Marathon. Jeg er bange for at ødelægge mine knæ ved langdistanceløb, hvis ikke jeg bliver lidt lettere.

Fik næsten startet min helt egen log her - undskyld jeg nasser på dit rum, - vil tage udgangspunkt i denne post, når jeg engang får taget mig sammen til det med loggen.

Klø på!

Mange hilsener fra meadow

P.S. Hjælp AMU/AMO x kg - skal det forstås som Aldrig Mere Under/Over x kg

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Meadow: takker :bblush: Jeg bøjer mig i støvet for folk, som gider læse min lange log igennem efterhånden ;)

Beklager at der er mange øvelsesudtryk og måske lidt lægelatin hist og her - målgruppen for min log er vist andre styrketræningsnørder :)

Jeg startede med UV-rugby i 1994 (efter at have set det i svømmehallen, da jeg havde et rengøringsjob i en sådan) og har med et par sæsoners pause spillet det siden. Udover at det er kanonsjovt, så er det ganske god konditions- og fedtforbrændingstræning, også/især når man er for tung til at løbe uden skader som jeg nok er :unsure:

Der er masser af info på UV-sport.dk og også en side for DK's hidtil eneste klubhold for kvinder UV-København.

Held og lykke med marathonprojektet :thumbwink: Jeg prøvede at træne mig op til et sådant engang, men da jeg skulle løbe 12+ km i streg en gang hver uge, så blev det for langt :chicken: Skulle jeg nogensinde løbe et marathon, så blev det en kold tyrker. Men jeg tror ikke jeg vil byde mit understel noget så selvdestruktivt...

Link to comment
Share on other sites

b_skaal> Tak for invitationen. Det ville ikke være en dårlig motivationsfaktor. B) Jeg vil være med i AMO70! Så nu må jeg starte en log snart...

AM> Ingen grund til at beklage noget: Du skal bare tale dit sprog som det passer dig - det er mig der trænger mig på. :(

Glæder mig til at kigge forbi igen snart,

meadow

Link to comment
Share on other sites

Meadow: Du skal være velkommen (og du trænger dig overhovedet ikke på) :)

...

Idag: Uv-rugby 50 min. Vi spillede med byens andet hold, som er noget bedre end os. Selvom vi blandede holdene, var tempoet og sammenspillet markant hurtigere end det plejede at være. Gennemsnitsspilleren er også noget større og stærkere hos de andre, så pludselig følte jeg mig lille :dead: :4whip:

Men sjovt og givende var det :)

Link to comment
Share on other sites

Spock, du svinger så meget, at du skal have månedskort til alle de forskellige foreninger B)

B_skaal>> :lol: - skal bare have styr på min spisning..... men skal jeg tolke det som et rungende nej?? ..

Xax>>: din logik imponerer selv en Vulcan som mig... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Xax>>: din logik imponerer selv en Vulcan som mig... :lol:

Undertegnede er også dybt imprægneret :hehe:

...

Idag:

Skåne-DFHT Deloaduge 1/session C:

Opvarmning: Hang snatch 4x5 x 20 kg

Front squat (1x5 x 20 kg); 3x5 x 40 kg

Goodmornings: (1x10 x 20 kg); 3x5 x 40 kg

Powercleans: 3x5 x 40 kg

Skrå hyperextensioner: 2x10

Reverse bench crunches med negative Pavel flags: 2x7

Twist crunch: 1x10/side

Fin lille omgang. Jeg kommer også til at snyde lidt her i deloadperioden, hvor jeg normalt skulle køre 4 pas. Jeg nøjes med to, og loader igen fra på søndag (om nakken vil).

Det bliver jo ikke kaldt skåne-DFHT for ingenting, vel ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share